Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 36)

13-12-2020 17:17 3004 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 71 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 623.000 mensen positief getest en ruim 10.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35
:hello:
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Nou ik sta niet bepaald te juichen om wéér een deel over Corona. Maar ooit wordt het een laatste deel.

Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik had - 8 maanden geleden - gezworen dat we zouden stoppen bij deel 30 :whip: .
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
mick87 schreef:
13-12-2020 17:21
Nou ik sta niet bepaald te juichen om wéér een deel over Corona. Maar ooit wordt het een laatste deel.

Tvp
Dat biedt toch hoop dat er ooit een laatste COVID topic gaat komen. We zitten nu op #36. Hoeveel zullen het er worden?
Eames6 schreef:
13-12-2020 17:23
Dat biedt toch hoop dat er ooit een laatste COVID topic gaat komen. We zitten nu op #36. Hoeveel zullen het er worden?
Tja, wat wil je horen.
Als alle niet-noodzakelijk winkels dicht moeten, en dat in december, kan je toch niet verwachten dat de standaard supermarkt dat probleemloos opvangt. Dat is een behoorlijk logistieke uitdaging hoor!

Ik bedoel, je wilt niet weten hoeveel wc-papier, dierenvoeding, maandverband, drank etc er via andere kanalen verkocht wordt.
anoniem_402036 wijzigde dit bericht op 13-12-2020 17:32
24.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Over die dierenarts: alles waar je alleen maar naar toe gaat uit noodzaak en nooit voor plezier is wat mij betreft een ‘essentiële’ plek.
Dierenwinkel kan wel dicht want voer ligt ook in de supermarkt of kan je online bestellen.
Eames6 schreef:
13-12-2020 17:23
Dat biedt toch hoop dat er ooit een laatste COVID topic gaat komen. We zitten nu op #36. Hoeveel zullen het er worden?
Het gaat nog wel een jaartje door
AnAppleADay schreef:
13-12-2020 17:32
Over die dierenarts: alles waar je alleen maar naar toe gaat uit noodzaak en nooit voor plezier is wat mij betreft een ‘essentiële’ plek.
Dierenwinkel kan wel dicht want voer ligt ook in de supermarkt of kan je online bestellen.
Maar kan me voorstellen dat ze geen inloopspreekuur meer houden (mochten ze dat uberhaupt nog doen)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-12-2020 17:32
Over die dierenarts: alles waar je alleen maar naar toe gaat uit noodzaak en nooit voor plezier is wat mij betreft een ‘essentiële’ plek.
Dierenwinkel kan wel dicht want voer ligt ook in de supermarkt of kan je online bestellen.
Al vind ik het ook wel relevant of een plek bijdraagt aan drukte. Mensen gaan niet funshoppen bij de dierenwinkel en ik vind wat ze verkopen wel redelijk essentieel, sommige dieren hebben ook speciaal voer nodig. En ja, dat kan je bestellen, maar pakketbezorgers zullen het al druk genoeg krijgen met het bezorgen van spullen uit winkels waar het wel daadwerkelijk druk zou zijn, dus ik zou zeggen: dierenwinkels kunnen prima openblijven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-12-2020 17:32
Over die dierenarts: alles waar je alleen maar naar toe gaat uit noodzaak en nooit voor plezier is wat mij betreft een ‘essentiële’ plek.
Dierenwinkel kan wel dicht want voer ligt ook in de supermarkt of kan je online bestellen.
Hier in België is zowat alles dichtgegaan in 't voorjaar en onlangs, maar de dierenwinkels zijn toch elke keer als "essentieel" aangemerkt.
En dus opengebleven.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Snolkelderij schreef:
13-12-2020 17:29
Als alle niet-noodzakelijk winkels dicht moeten, en dat in december, kan je toch niet verwachten dat de standaard supermarkt dat probleemloos opvangt. Dat is een behoorlijk logistieke uitdaging hoor!
De meeste supermarkten verkopen geen kleding, auto's, racefietsen, meubels, elpees, schoenen, toiletpotten, bakstenen, treurwilgen of zeiljachten dus dat zal wel meevallen allemaal. Ik denk eerder dat de pakketbezorgers een probleem gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn alleen supermarkten essentieel?
Ik koop veel bij kleine verswinkels.
Viszaak, slager, bakker, groenteboer.
Als die ook dicht moeten lopen de supermarkten over.
Dierenwinkels kunnen ook niet dicht.
Supermarkten hebben echt niet voer, vitamines, verzorging etc voor alle dieren.
amarna schreef:
13-12-2020 17:35
Zijn alleen supermarkten essentieel?
Ik koop veel bij kleine verswinkels.
Viszaak, slager, bakker, groenteboer.
Als die ook dicht moeten lopen de supermarkten over.
Dierenwinkels kunnen ook niet dicht.
Supermarkten hebben echt niet voer, vitamines, verzorging etc voor alle dieren.
Voedselvoorziening is essentieel, dus ook de boerderijwinkel, de slager, de bakker etc.
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
13-12-2020 17:29
Als alle niet-noodzakelijk winkels dicht moeten, en dat in december, kan je toch niet verwachten dat de standaard supermarkt dat probleemloos opvangt. Dat is een behoorlijk logistieke uitdaging hoor!

Ik bedoel, je wilt niet weten hoeveel wc-papier, dierenvoeding, maandverband, drank etc er via andere kanalen verkocht wordt.
Drogisten zijn ook essentieel dus dat scheelt een hoop.

Ik vraag me wel af hoe het dan met dingen als een traiteur of een luxe slager zit. Zijn niet echt essentieel maar valt wel onder food retail.
Alle reacties Link kopieren
Oh haha ik was niet de enige met de vraag.
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Je zou eigenlijk gewoon centrale pick-up points moeten hebben, waar winkeliers iets naartoe kunnen brengen en waar je alleen met de auto naartoe kan en je niet uit mag stappen, waar iemand het in je kofferbak stopt. Dan ligt het niet alleen bij pakketbezorgers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-12-2020 17:37
Drogisten zijn ook essentieel dus dat scheelt een hoop.

Ik vraag me wel af hoe het dan met dingen als een traiteur of een luxe slager zit. Zijn niet echt essentieel maar valt wel onder food retail.
Ik denk het wel, net als afhalen bij restaurants, blijft allemaal denk ik.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink nauwelijks alcohol maar voor sonmigen is een slijterij ook essentieel. Gisteren een flinke rij bij de plaatselijke drankwinkel.
Wat zijn, behalve supermarkten, essentiële winkels die niet bezorgen?

Ik kan er eigenlijk geen bedenken, behalve dan dat er kleinere voedsel-winkels zijn, die uiteraard niet essentieel zijn, maar wellicht wel een waardevolle aanvulling zijn op supermarkten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven