Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 36)

13-12-2020 17:17 3004 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 71 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 623.000 mensen positief getest en ruim 10.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35
en topic vol
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-12-2020 14:33
Mee eens. Ik heb het al eerder gezegd, ik ben er wel klaar mee, dat oordelende vingertje en dat iedereen langs de meetlat leggen. Ook ik zie in mijn omgeving alleen maar heel veel mensen die hun stinkende best doen om te leven binnen de restricties die er zijn. En tuurlijk, er zijn altijd mensen die zich nergens aan houden, maar die zijn er altijd geweest. Niet voor niks worden er jaarlijks miljoenen boetes uitgeschreven voor door rood rijden, te hard rijden, enz. Al die mensen kennen de regels ook wel, alleen kiezen ze ervoor zich er niet aan te houden op dat moment. En ja, daar kunnen ook slachtoffers bij vallen en dat gebeurt dan ook regelmatig. Een fietser die geschept wordt omdat een haastige automobilist door rood rijdt. Een fatale botsing omdat iemand 20 kilometer te hard rijdt. Maar blijkbaar vinden we dat acceptabel gezien het feit dat men nog steeds grootscheeps "de regels" overtreedt. Maar owee als iemand zomaar zonder mondkapje een winkel binnen loopt, dan is die opeens asociaal (terwijl dat 3 weken geleden gewoon nog mocht, en toen was het virus er écht ook al 9 maanden...). Of als iemand na een half jaar opeens zomaar een keer zijn kinderen op bezoek heeft, hel en verdoemenis.
Ik heb het over heel veel mensen die positief getest zijn en daarmee willens en Wetens naar buiten gaan. Ja dat veroordeel ik!
Alle reacties Link kopieren
bisto schreef:
23-12-2020 14:38
Ik heb het over heel veel mensen die positief getest zijn en daarmee willens en Wetens naar buiten gaan. Ja dat veroordeel ik!
Dat mag. Maar 99% van de mensen die buiten lopen hebben geen klachten en zijn niet positief getest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/472148

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven