Coronavirus COVID-19 (deel 36)

zondag 13 december 2020 om 17:17
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 71 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 623.000 mensen positief getest en ruim 10.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid
Checklist bij vermoeden COVID-19

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35
Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 71 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 623.000 mensen positief getest en ruim 10.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO
Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid
Checklist bij vermoeden COVID-19

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier
Dit is een discussie topic over dit virus.
Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32 / 33 / 34/ 35

zondag 13 december 2020 om 18:01
Ik haal de medicijnen voor de hele familie gewoon uit de automaat.

zondag 13 december 2020 om 18:01
Vitaminen, lenzen spullen, stoppen met roken hulpmiddelen, gewrichtencreme, mijn supermarkt heeft het niet liggen of heel minimaal. En je kan er op neer kijken maar personeel van drogisterijen doen trainingen om mensen advies te geven en in de gaten te houden of mensen geen rare combi's kopen.
zondag 13 december 2020 om 18:02
In de apotheek waar mijn man gaat kan er op dit moment exact 1 iemand binnen

Buiten Corona-tijd kan je met veel wringen er met 3 binnen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ook speciaal diepvriesvoer? Ja geen idee hoor. Ik ken iemand die naar een dierenwinkel gaat waar het alleen daar te koop is.AnAppleADay schreef: ↑13-12-2020 17:32Over die dierenarts: alles waar je alleen maar naar toe gaat uit noodzaak en nooit voor plezier is wat mij betreft een ‘essentiële’ plek.
Dierenwinkel kan wel dicht want voer ligt ook in de supermarkt of kan je online bestellen.

Ik denk ook niet dat het handig is dat iedereen naar de apotheek komt voor medicatie die je ook bij de drogist of supermarkt kan halen. Hier is het ook niet zo groot en er staan maar 2 stoelen waar je op kunt gaan zitten om te wachten. Daarnaast moet je nu bij binnenkomst al aangeven wat je komt doen.
zondag 13 december 2020 om 18:03
Jullie hipperts daar!Lady*Voldemort schreef: ↑13-12-2020 18:01Ik haal de medicijnen voor de hele familie gewoon uit de automaat.
Hier in het durp kan dat (nog) niet. Maar ja, kust/polder N-H, dan weet je het wel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

zondag 13 december 2020 om 18:03
En dan graag allemaal thuiswerken. Want dan kunnen de bezorgers hun pakketten namelijk niet meer bij het pakketpunt afgeven... (Wel als dat in een supermarkt zit, maar niet als het bv bij de Bruna is)Subnautica schreef: ↑13-12-2020 18:02Ik vind dat we moeten stoppen met uitzonderingen bedenken. Gewoon alles dicht behalve supermarkt en apotheek.
De rest bestel je maar online.
zondag 13 december 2020 om 18:04
Hoezo, mensen mogen toch van mening verschillen?Subnautica schreef: ↑13-12-2020 18:02Ik vind dat we moeten stoppen met uitzonderingen bedenken. Gewoon alles dicht behalve supermarkt en apotheek.
De rest bestel je maar online.
Het is niet dat we hier een overeenstemming moeten bereiken of zo. Het gaat toch zoals het gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

zondag 13 december 2020 om 18:05
Lijkt mij ook. Het lijkt mij sowieso handig als drogisterijen openblijven. Dan gewoon inderdaad het speelgoed e.d. tijdelijk weghalen.TsumTsum schreef: ↑13-12-2020 18:02Ik denk ook niet dat het handig is dat iedereen naar de apotheek komt voor medicatie die je ook bij de drogist of supermarkt kan halen. Hier is het ook niet zo groot en er staan maar 2 stoelen waar je op kunt gaan zitten om te wachten. Daarnaast moet je nu bij binnenkomst al aangeven wat je komt doen.
Don't waste your time on jealousy,
zondag 13 december 2020 om 18:06
zondag 13 december 2020 om 18:06
Jep.
Dat is dus één van de redenen.
Naast de "gewone medicatie" heeft ze dus kasten vol met vrij te verkrijgen spullen staan.
Is dit nu later?

zondag 13 december 2020 om 18:07
Lady*Voldemort schreef: ↑13-12-2020 18:01Ik haal de medicijnen voor de hele familie gewoon uit de automaat.
Heel veel apotheken hebben een afhaalautomaat en sowieso een eigen bezorger. En zijn dus eigenlijk juist prima ingericht op het opvangen van ad-hoc noodzakelijke lichamelijke verzorging/zelfzorg producten.
zondag 13 december 2020 om 18:09
Dat hebben ze hier in België in een aantal grote supermarkten geprobeerd toen de "gewone winkels" dicht waren.AnAppleADay schreef: ↑13-12-2020 18:05Ik kan me trouwens wel voorstellen dat een drogist als Kruitvat dan wel moet stoppen met verkoop van speelgoed etc. anders gaan mensen daar alsnog funshoppen.
Schermden ze 't speelgoed, de boeken, de elektronica, ... af met doeken.
Resultaat: Mensen zagen het alsnog staan, gingen het bij de balie bestellen en konden het gewoon 15 minuten later oppikken.
(Supermarkt had ook iets van "als we zo niet werken, bestellen ze 't wel bij Bol".)
Is dit nu later?

zondag 13 december 2020 om 18:09
Het is altijd druk bij de bezorgdiensten zo rond de feestdagen en erna door de uitverkoop. Dit hadden ze kunnen zien aankomen, zeker gezien de Corona drukte in het voorjaar.-Livia- schreef: ↑13-12-2020 17:58Ik werk bij Postnl. Wij kunnen de extra "brievenbus"pakjes en pakketten nu al niet aan. (Grote werkgevers die heel lief spontaan bedenken een speculaaspop aan alle thuiswerkers te sturen, maar dat niet aanmelden. Tja, dan zien onze bezorgers 's middags bij het ophalen van de post dat ze opeens 3x zoveel tassen weg moeten brengen. Leuk, ben je tot 8 uur 's avonds bezig in het donker. )
Ga alsjeblieft niet extra online bestellen. Ten eerste draaien wij nu al bijna door en ten tweede krijg je het waarschijnlijk toch pas over een paar weken. Als je zo lang kunt wachten dan kun je ook wachten tot de winkels straks weer open zijn.
Als je doordraait door teveel werk moet je klagen bij je baas, niet bij de klant.

zondag 13 december 2020 om 18:13
Normaal gezien kunnen er dus - met wat moeite - 3 mensen binnen.
Maar momenteel heeft elke winkel en zaak in België maxima, afhankelijk van hoe groot ze zijn.
En mag de rest op de stoep wachten.
Bij pakweg een juwelier mag je ook niet met 3 man tegelijk binnen, want de meesten zijn standaard ook te klein.
Is dit nu later?

zondag 13 december 2020 om 18:14
ondernemer schreef: ↑13-12-2020 17:51Mijn buurvrouw vindt de Intratuin essentieel.
Mijn jongste zoon vindt de speelgoedwinkel essentieel.
Ik vind de bouwmarkt essentieel (ben bezig met veranda in tuin, wil deze kerstvakantie gebruiken voor elektra / verlichting).
Bouwmarkten vind ik inderdaad ook wel iets voor te zeggen. Die bieden toch een assortiment wat je niet zo makkelijk ergens anders kunt krijgen. Klussen op zich lijkt misschien niet essentieel, maar huishoudelijke reparaties en dergelijke zijn dat wel.
zondag 13 december 2020 om 18:16
Kun je dat ook niet online bestellen?
Misschien niet met op maat gezaagd hout maar het meeste wel toch?