Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Covid in de zorg

21-06-2020 11:36 377 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal.

Ik ben zelf werkzaam in een umc als verpleegkundige. Ik merk dat, nu de covid periode wat minder word en de reguliere zorg opstart ik meer tijd heb om na te denken wat er allemaal gebeurt is de afgelopen tijd. Ik moet zeggen... het doet me meer dan ik dacht.

Ik heb dit topic geopend met als reden dat er misschien meer zorgmedewerkers zijn die dit ook zo ervaren, hun hart willen luchten of tips hebben voor anderen.
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Eerst zien dan geloven :-$ die bonus
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar!! We gaan het zien
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe kijken jullie aan tegen de stijging van het aantal besmettingen? Ik merk dat ik er toch wel onrustig van word. Ik merk nu pas de impact van de afgelopen periode en ben moe.
Ik ben toe aan vakantie maar weet ook dat die als eerste weer word ingetrokken als het weer oplaait in de ziekenhuizen. En ik heb al sinds vorig najaar geen vakantie meer gehad en heb ook enorm veel overuren staan.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben er ook onrustig over.
Ik heb gelukkig vakantie gehad maar ben nog niet echt bijgetankt. Ik hoop echt dat het mee gaat vallen met de opnames. Wel weer meer besmettingen maar de leeftijdsgroep is jonger, dus hopelijk minder klachten.

Wanneer heb je vakantie?
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook onrustig vooral bang dat het tehuis opnieuw dicht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook onrustig, vooral omdat de cliënten nu nog veel familie en vrienden zien, onrechtstreeks komen we nu wel met heel veel mensen in contact.
Gelukkig hoor ik hier en daar dat ze vanzelf bezoek beginnen te beperken.
Ik kom ook meeschrijven hier.

Ik werk in de thuiszorg (thuishulp) en hier begint ook alles weer langzaam terug te gaan naar het oude. Cliënten gaan weer (gedeeltelijk) naar dagbesteding, families mogen in zorgcentrums weer op bezoek.

Ik zit in een facebook-groep met collega's. Normaal zien we elkaar met vergaderingen maar dat is uiteraard nu niet aan de orde. Ik hoop wel dat dat in de toekomst weer terugkomt, want het was altijd fijn om een gezicht van elkaar te zien en om ervaringen te delen. Daarom hebben we nu deze groep aangemaakt zodat we onze hart kunnen luchten.

Ik ben gelukkig geen cliënten verloren door Corona, ik hoop echt dat dit zo blijft.
Ik werk ook in de zorg (welke tak moet ik helaas ivm privacy even in het midden laten maar pb me gerust als je het wil weten) en ik ben in het begin enorm de barricades opgegaan om pbm te realiseren voor mijn club. Ik heb het uiteindelijk zelfs bij de pers moeten zoeken en heb de bond erbij ingeschakeld. Ik heb mij erg onveilig gevoeld en de regels veranderde waar je bij stond. Net nu eindelijk de rust enigszins is wedergekeerd lopen de besmettingen weer op en ik merk vooral dat ik daar boos van word. Verdorie we zijn er nog lang niet en ik heb me elke dag opnieuw helemaal de tandjes gewerkt en stond daar dag en nacht onbeschermd te werken voor jullie! En dan gaat een deel er zo laconiek mee om waardoor we straks weer terug bij af zijn. Ik weet niet of mijn belastbaarheid nog zo hoog is als een paar maanden geleden. Toen ik nog strijdlustig was vooral. Nu ben ik moe. Ik ga niet op vakantie dit jaar (want corona) en werk de vakantie door en neem later wel vrije dagen op. Ja dat is deels een keuze en deels ook niet. Maar als ik denk aan wat er ons wellicht nog boven het hoofd hangt dan krijg ik instant weer buikpijn. Ik heb zoveel taken toebedeeld gekregen afgelopen maanden waar ik helemaal niet voor opgeleid ben maar omdat er enorme tekorten waren heb ik van alles zitten opvangen. En dat heb ik behoorlijk spannend gevonden vaak. Ik stond er op een gegeven moment mee op en ging er mee naar bed. Ik heb tijden gehad dat ik 60 uur in de week maakte. En reken er maar niet op dat ik voor die bonus in aanmerking kom (want zelfstandig ondernemer) en dat vind ik enorm zuur. Ik lees hier mee dus.
Alle reacties Link kopieren
Jongens ik had vannacht weer corona opnames in het zkhuis waar ik werk sinds tijdens en ik merk dat ik er kwaad om ben. Niet tegen die mensen hoor maar gewoon over het feit. En ik ben ook bang dat het weer gaat beginnen. Maar tegelijk denk ik HOE DAN? want de reguliere zorg daar ligt het ook vol mee


En de ene collega roept. Help het begint weer en de ander zegt. Nee joh gewoon toeval


Het voelt als een mistbank waar we voor staan, Is het lange tijd mist of na een stap weer zonneschijn?? Maar Ik sta op de grond vastgeplakt en kan er niet door heen stappen. Ik moet wacht tot hij over me heen gaat drijven
Alle reacties Link kopieren
Waar ik ook enorm boos om word is de schijnbaar laconieke houding van het bezoek. (Ik werk in een verpleeghuis)

Dat familie of andere bezoek van cliënten op vakantie gaat prima hun keuze maar ze gaan tot mijn grote verbazing naar plekken waar veel corona heerst en komen direct na thuiskomst hun vader/moeder of wie het ook van hun is bezoeken.
En dan ook geen 1.5m houden.

De kans dat ik weer ja tegen extra diensten zal zeggen als corona weer oplaaid is niet zo groot meer.
Moet je dit soort dingen op het covid topic zeggen. Krijg je meteen naar je hoofd dat je een slechte verpleegkundige bent.

Ik zie het ook niet zitten om straks weer volledig in maanpak mijn werk te moeten doen door de laksheid van de mensen. Laten die oplopende positieve testen nou in godsnaam een wake-up call zijn want het gaat gewoon niet de goede kant op. Ik merk nu al dat er veel meer zieken zijn (hoe dan als je die anderhalve meter en alle andere voorzorgsmaatregelen in acht neemt) en dat de bereidwilligheid tot testen vrijwel nihil is. Ik ben nog lang niet herstelt van dat gekkenhuis waar we maanden in hebben gezeten, ik trek dat echt niet nog een keer.

Hoe kunnen mensen nou inderdaad uit Spanje of Kroatie komen en in 1 rechte lijn hun ouders komen knuffelen. Onder welke steen heb je dan gelegen? Onder die van: het mag weer dus we doen het weer en fuck corona ofzo?
Wij kunnen het straks wel weer fiksen en dan worden we met een eenmalige zorgbonus in het riet gestuurd zo van: goed bezig man dankjewel en doei.

Om te huilen vind ik het. Om te huilen!

En ja ik heb ook collega's die aan het bed staan en er helemaal doorheen zitten en klaar zijn met die lakse houding. Die straks weigeren extra diensten te gaan draaien. Nou succes er mee zeg ik al vast maar. Mooi dat er extra bedden zijn maar die extra handen gaan een uitdaging worden dat weet ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in de zorg, partner ook.... en ja, je mag dit soort dingen niet in het „ ik ga naar het buitenland forum „ schrijven.... .... Ik twijfel vaak over medemensen...
En van mij mogen echt alle grenzen op slot!
Yggdrasil schreef:
25-07-2020 16:58
Moet je dit soort dingen op het covid topic zeggen. Krijg je meteen naar je hoofd dat je een slechte verpleegkundige bent.

Ik zie het ook niet zitten om straks weer volledig in maanpak mijn werk te moeten doen door de laksheid van de mensen. Laten die oplopende positieve testen nou in godsnaam een wake-up call zijn want het gaat gewoon niet de goede kant op. Ik merk nu al dat er veel meer zieken zijn (hoe dan als je die anderhalve meter en alle andere voorzorgsmaatregelen in acht neemt) en dat de bereidwilligheid tot testen vrijwel nihil is. Ik ben nog lang niet herstelt van dat gekkenhuis waar we maanden in hebben gezeten, ik trek dat echt niet nog een keer.

Hoe kunnen mensen nou inderdaad uit Spanje of Kroatie komen en in 1 rechte lijn hun ouders komen knuffelen. Onder welke steen heb je dan gelegen? Onder die van: het mag weer dus we doen het weer en fuck corona ofzo?
Wij kunnen het straks wel weer fiksen en dan worden we met een eenmalige zorgbonus in het riet gestuurd zo van: goed bezig man dankjewel en doei.

Om te huilen vind ik het. Om te huilen!

En ja ik heb ook collega's die aan het bed staan en er helemaal doorheen zitten en klaar zijn met die lakse houding. Die straks weigeren extra diensten te gaan draaien. Nou succes er mee zeg ik al vast maar. Mooi dat er extra bedden zijn maar die extra handen gaan een uitdaging worden dat weet ik wel.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2020 08:49
Reden: Deze vragen kunnen beter via pb
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je mag niet roepen om strengere regels inderdaad dan word je afgeschoten.
Het is de toon die de muziek maakt! Niemand wordt blij van schreeuwerds.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
25-07-2020 14:31
Jongens ik had vannacht weer corona opnames in het zkhuis waar ik werk sinds tijdens en ik merk dat ik er kwaad om ben. Niet tegen die mensen hoor maar gewoon over het feit. En ik ben ook bang dat het weer gaat beginnen. Maar tegelijk denk ik HOE DAN? want de reguliere zorg daar ligt het ook vol mee


En de ene collega roept. Help het begint weer en de ander zegt. Nee joh gewoon toeval


Het voelt als een mistbank waar we voor staan, Is het lange tijd mist of na een stap weer zonneschijn?? Maar Ik sta op de grond vastgeplakt en kan er niet door heen stappen. Ik moet wacht tot hij over me heen gaat drijven
Oh bah. Ik kan me voorstellen dat als je dan weer opnames hebt, dat dan alles weer terug komt. Hoe was de uitbraak bij jullie in het zkh?

Ik merk ook dat ik wat pissig wordt van iedereen. Maar ook van de paniekerige reacties van sommigen.
Ik hoop dat met de besmettingen in de leeftijdscathegorie die het nu grotendeels is, de opnames mee gaan vallen.

Ik merk dat ik heel erg op zoek ben naar positief nieuws.. en niet probeer mee te gaan in de negativiteit (ik denk uit zelfbescherming,,, maar goed)

Ik heb gelukkig mn vakantie al gehad. Weet niet hoe het momenteel staat met de opnames bij ons wat Covid betreft. Het is wel kneiter druk met patienten die op de wachtlijst staan.
Inderdaad.. goede vraag.. hoe gaan we dat doen..
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in de zorg en sta er wat dubbel in. De afgelopen weken ben ik vrij geweest dus ook in de keuze om mij aan de anderhalve meter maatregel te houden. Dat is volgende week afgelopen. Het is smoordruk heb ik al gezien en mag er weer onbeschermd op af bij geen klachten. Pbm zijn verder wel op orde.
Ook merk ik dat ondanks dat ik weet dat er meer getest wordt en het vooral jongeren zijn die besmet raken ik ergens toch bang ben voor de chaos die er kan ontstaan. (Te kort aan personeel en we zijn nog niet hersteld van de eerste golf mentaal)Verder zijn we er wel goed op ingericht qua organisatie rondom corona.
Alle reacties Link kopieren
Lees net in de krant dat het ziekteverzuim in het ziekenhuis in Tilburg verdubbeld is.
Oververmoeidheid staat er! Kan het me voorstellen
:hug:
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk er niet raar van op dat het ziekteverzuim hoger is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het bij jullie??
In mijn zkh gelukkig nog rustig!

Begin wel wat onrustig te worden merk ik
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
De afdeling waar ik werk zit tijdelijk op slot 2 collega's zijn positief getest en nu 3 bewoners die getest worden. Tot de uitslag bekend is geen bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op de IC liggen we aardig vol. De eerste Corona-patient ligt er al weer (Jong iemand). De opschaal (nood) IC wordt binnenkort weer ingericht. En het idee daar weer te moeten werken vliegt me aan.
Ik ben aan vakantie toe en ben niet van plan nog een uur extra te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Pppffff gatver!
Het begint gewoon weer opnieuw.

Hopelijk niet zoveel als in maart.. dat denk ik ook niet hoor.. maar de actie stand begin ik wel weer te voelen.
Ik ben er nog niet aan toe..
Leven en laten leven :)
Ik kom een paar keer in de week in dezelfde zorginstelling, wij hoeven ons niet meer te melden maar we moeten onze gegevens wel achterlaten in een schrift dat bij cliënt op het appartement ligt. Mocht er weer een (of meerdere) besmettingen zijn, worden we op de hoogte gebracht.

Verder is het nu wat drukker vanwege de vakantie. Zelf heb ik over 3 weken vakantie. Ben er wel langzamerhand aan toe. Ik ga niet naar het buitenland, blijf in Nederland. Ik wil het risico niet lopen. Daarnaast vind ik dat ik toch een verantwoordelijkheid heb naar werkgever en cliënten.
Alle reacties Link kopieren
He allen!
Hoe gaat het bij jullie?
Ons ziekenhuis is momenteel nog niet belegd met COVID patienten. Gelukkig niet.
Heb wel de op en afschalingsmodellen in de mail gehad. Ook zie je onder personeel het aantal besmettingen ook toe nemen.

Succes allemaal
Leven en laten leven :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven