Eenzaamheid
vrijdag 24 april 2020 om 23:21
Eenzaamheid tijdens coronavirus. Zijn er meer mensen?
Waar ik deze weken tegenaan loop is dat we normaal gesproken maar een klein netwerk hebben. We hebben helaas geen familie om ons heen. Dus ook daarmee nu ook niet videobellen, appjes, of toch bij elkaar op bezoek maar dan afstand houden. Dat is er dus niet.
Met 2 mensen hebben we regelmatig contact via app of videobellen. En dat was het. Verder zien of horen we niets. We kennen wel wat meer mensen maar daar komt niet veel vanuit. De meeste heb ik deze hele crisis nog geen contact mee gehad.
Ik ben er best verdrietig om. Het heeft me echt het gevoel niet gemist te worden. Er niet toe doen. Op tv zie ik veel reclame of programma's dat mensen kaartjes ontvangen, berichtjes enz. Die betrokkenheid missen we en dat vind ik toch moeilijk.
Waar ik deze weken tegenaan loop is dat we normaal gesproken maar een klein netwerk hebben. We hebben helaas geen familie om ons heen. Dus ook daarmee nu ook niet videobellen, appjes, of toch bij elkaar op bezoek maar dan afstand houden. Dat is er dus niet.
Met 2 mensen hebben we regelmatig contact via app of videobellen. En dat was het. Verder zien of horen we niets. We kennen wel wat meer mensen maar daar komt niet veel vanuit. De meeste heb ik deze hele crisis nog geen contact mee gehad.
Ik ben er best verdrietig om. Het heeft me echt het gevoel niet gemist te worden. Er niet toe doen. Op tv zie ik veel reclame of programma's dat mensen kaartjes ontvangen, berichtjes enz. Die betrokkenheid missen we en dat vind ik toch moeilijk.
zaterdag 25 april 2020 om 08:19
Dank voor het vermaak, het hield me weer even van de straat. Ik vond het toch zo raar: huh, op een transport
zaterdag 25 april 2020 om 09:03
In de OP :" De meeste heb ik deze hele crisis nog geen contact mee gehad."
Als dat betekent dat jij ook niks van je hebt laten horen, waarom zou een ander het dan wél moeten doen?
Neemt niet weg dat je soms teleurgesteld kan zijn in vrienschappen, maar weet jij veel of een ander het nu lastig heeft of niet? Misschien zitten ze wel enorm in de rats over een familielid, of hun inkomen en is vriendschappen onderhouden even wat teveel gevraagd.
Ik ben gelukkig niet aanglegd om alles telkens in een weegschaaltje te leggen. Bij sommige vrienden moet het altijd van mij uit komen omdat de ander niet zo contactzoekerig is. Lekker boeiend als het verder wel leuk is. Ik heb genoeg aandacht te verdelen en te geven. En als het niet meer leuk is, dan houdt het soms ook op ja, maar heb niet de neiging om me dan misdeeld te voelen
Als dat betekent dat jij ook niks van je hebt laten horen, waarom zou een ander het dan wél moeten doen?
Neemt niet weg dat je soms teleurgesteld kan zijn in vrienschappen, maar weet jij veel of een ander het nu lastig heeft of niet? Misschien zitten ze wel enorm in de rats over een familielid, of hun inkomen en is vriendschappen onderhouden even wat teveel gevraagd.
Ik ben gelukkig niet aanglegd om alles telkens in een weegschaaltje te leggen. Bij sommige vrienden moet het altijd van mij uit komen omdat de ander niet zo contactzoekerig is. Lekker boeiend als het verder wel leuk is. Ik heb genoeg aandacht te verdelen en te geven. En als het niet meer leuk is, dan houdt het soms ook op ja, maar heb niet de neiging om me dan misdeeld te voelen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 25 april 2020 om 20:38
Dit dus. Ik hou zelf wel contact maar ik krijg dit van de meeste mensen niet terug. Daar heb ik dan al bv 6 weken niets van gehoord. Dat is wat ik er erg aan vind.RocketScienceFiction schreef: ↑25-04-2020 01:07Als het van één kant moet komen ben ik er snel klaar mee. Vriendschap of een goed contact moet van 2 kanten komen. Misschien soms hard, maar je vrienden leer je kennen in nood. Dan vallen sommigen af. Beter toch?
Wat je op sociale media ziet geloof je toch niet allemaal? Het is normaal dat je in deze situatie zorgen hebt of je rot voelt.
Contacten moet je trouwens ook zelf onderhouden. Doe eens wat leuks voor iemand die je waardeert of die het moeilijk heeft. Vaak al heel erg leuk om te doen en een ander blij te maken. Als dat dan alleen van jou kant komt, lekker laten!
zaterdag 25 april 2020 om 20:49
Maar je interpreteert dus het gedrag van een ander als afwijzing. Je kan ook doorgaans van de goede bedoelingen van een ander uitgaan en denken: "Die heeft misschien even waar anders aan zijn hoofd" en gewoon een berichtje sturen als je contact wil.
Het leven is geen rekensom waarbij alles op een weegschaal gaat. Of nou ja dat kan je wel doen, maar wordt je daar nou gelukkig van? Wat is voor jezelf leuker? Je verongelijkt voelen of vriendschappen wat ruimhartiger benaderen?
Ik heb gisteren nog gebeld met iemand die ik 'schandalig' lang niet gesproken had een het was gewoon hartstikke leuk, vonden we allebei. Geen gezeik over dat het iemands schuld was of zo.
Het kan natuurlijk best dat de mensen die jij kent vervelend en egoïstisch zijn, maar misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.
Het leven is geen rekensom waarbij alles op een weegschaal gaat. Of nou ja dat kan je wel doen, maar wordt je daar nou gelukkig van? Wat is voor jezelf leuker? Je verongelijkt voelen of vriendschappen wat ruimhartiger benaderen?
Ik heb gisteren nog gebeld met iemand die ik 'schandalig' lang niet gesproken had een het was gewoon hartstikke leuk, vonden we allebei. Geen gezeik over dat het iemands schuld was of zo.
Het kan natuurlijk best dat de mensen die jij kent vervelend en egoïstisch zijn, maar misschien wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 25 april 2020 om 22:20
Het kan best zijn dat iemand iets anders aan zijn hoofd heeft. Geen probleem. Maar niet dat je dan maanden niets laat horen.boebezoebe schreef: ↑25-04-2020 20:49Maar je interpreteert dus het gedrag van een ander als afwijzing. Je kan ook doorgaans van de goede bedoelingen van een ander uitgaan en denken: "Die heeft misschien even waar anders aan zijn hoofd" en gewoon een berichtje sturen als je contact wil.
Ik heb dat al zo vaak meegemaakt dat ik er wel klaar mee ben.
Het zou fijn zijn als contact van 2 kanten zou komen. Niet altijd alleen maar van mij. Dat heb ik wel gezien.
zaterdag 25 april 2020 om 22:21
zaterdag 25 april 2020 om 23:36
Waarom is dat per se zo fijn dan? Waarom moet het allemaal preceis zoals jij vind dat het hoort? Gaat het om het contact hebben, of is het symbolish belangrijker wie als eerste de telefoon oppakt?bitterkoekjespudding schreef: ↑25-04-2020 22:20Het kan best zijn dat iemand iets anders aan zijn hoofd heeft. Geen probleem. Maar niet dat je dan maanden niets laat horen.
Ik heb dat al zo vaak meegemaakt dat ik er wel klaar mee ben.
Het zou fijn zijn als contact van 2 kanten zou komen. Niet altijd alleen maar van mij. Dat heb ik wel gezien.
Ik houd het serieus niet bij hoe vaak ik of een vriendin initiatief neemt om te mailen, appen of (pre-lockdown) af te spreken. Ik stuur een hoop verjaardagskaarten en krijg er standaard minder terug en dat zal me worst zijn. Ik beleef namelijk ook lol aan het sturen van de kaart. Soms stuur ik mensen een kaart als ik op vakantie ben als ik het leuk vind, soms niet. Bij mensen die een moeilijke tijd meemaken probeer ik er wel op te letten dat ik ze niet oversla, maar het ene jaar heb ik ook meer genoeg aan mijn eigen sores dan het andere jaar.
Van mijn vader krijg ik bijvoorbeeld nooit kaarten of belletjes, maar als ik om hulp vráág staat hij voor me klaar. Kan ik me wel druk maken dat hij nooit eens uit zichzelf iets aanbiedt of zelf belt, maar het komt gewoon niet bij hem op. Zo zijn wel meer mensen.
Maar goed, als het zo bij jou werkt, dat mensen het precies op jouw manier moeten doen, dan wens ik je er veel geluk mee.
zaterdag 25 april 2020 om 23:46
zondag 26 april 2020 om 00:09
Energievampier, haha!
Ja, het komt allemaal wat Calimero-achtig over, zo oneerlijk allemaal. Maar inderdaad, met azijn vangt men geen vliegen. Misschien vindt de kennissenkring van TO zo nu en dan een kleine dosis TO meer dan genoeg.
zondag 26 april 2020 om 08:01
To, ik begrijp dus dat er iets heel anders speelt.
Zoals jij in het leven staat noemen wij een schippersrondje. Ik geef jou wat en dan geef jij mij wat terug. Als ik niks meer terug krijg geef ik niks meer. Daar word je niet gelukkig van hoor. Je geeft omdat jou dat een goed gevoel geeft of omdat jij dat aan diegene wilt geven. Maakt niet uit of je wat terug krijgt of niet.
Misschien kun je eens proberen om jouw verwachtingen wat bij te sturen. Waarom zou iemand iets laten horen omdat jij dat wilt of verwacht? Dat is toch een raar soort dwingelandij?
To, wees blij met alles wat je krijgt, maakt niet uit of het eens per jaar is of vijf keer in de week. Stel jouw verwachtingen wat bij. Dat zal je een hoop rust geven.
Sterkte.
Zoals jij in het leven staat noemen wij een schippersrondje. Ik geef jou wat en dan geef jij mij wat terug. Als ik niks meer terug krijg geef ik niks meer. Daar word je niet gelukkig van hoor. Je geeft omdat jou dat een goed gevoel geeft of omdat jij dat aan diegene wilt geven. Maakt niet uit of je wat terug krijgt of niet.
Misschien kun je eens proberen om jouw verwachtingen wat bij te sturen. Waarom zou iemand iets laten horen omdat jij dat wilt of verwacht? Dat is toch een raar soort dwingelandij?
To, wees blij met alles wat je krijgt, maakt niet uit of het eens per jaar is of vijf keer in de week. Stel jouw verwachtingen wat bij. Dat zal je een hoop rust geven.
Sterkte.
zondag 26 april 2020 om 08:09
Ik denk dat de oorzaak meer bij jou ligt dan bij een ander. Iets maakt dat het zo gaat, maar vooral dat jij het zo beleeft. Verder vind ik je hier in het topic niet fijn ingaan op de vragen/opmerkingen, er komt geen echte conversatie op gang. Dat zou al wat kunnen zeggen over hoe je ook in je andere contacten bent en waarom het dus niet loopt.
zondag 26 april 2020 om 08:30
Ik heb nog even verder gekeken. Je hebt veel conflicten met mensen, heel weinig contacten, een eetprobleem, al jaren een slechte relatie en voelt je altijd een buitenbeentje. Denk je niet dat het al heel lang tijd is om naar jezelf te kijken ipv steeds weer naar een ander? Je doet nu ook weer alsof het allemaal aan anderen ligt terwijl het grootste probleem in jouzelf zit. Met zo'n focus is het een gebed zonder eind.