Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe omgaan met advies tot beperking visite

20-01-2021 15:46 446 berichten
Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met het advies om niet meer dan 1 persoon als bezoek te ontvangen. En dan vooral hoe gaan jullie om met bezoek aan (schoon)ouders.

Ga je met de nieuwe maatregel nog naar je (schoon)ouders samen met je partner?

Totaal aantal stemmen: 560

Ja (28%)
Nee (72%)
anoniem_371618 wijzigde dit bericht op 20-01-2021 16:14
Reden: Onduidelijkheid
30.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen flauw idee.

Ik vind de regels echt te ver gaan.
Ik heb me er al 11 maanden keurig aan gehouden maar ze gaan nu te ver.
De VVD moet zich kapot schamen dat ze akkoord zijn gegaan dat alle ondernemers al 4 weken geen geld kunnen omzetten.


Zo langzamerhand is het middel erger dan de kwaal.

Mijn vader blijft gewoon elke avond buiten fietsen.
Ik heb 'nee' gestemd. Mijn schoonvader is onlangs de pijp uit gegaan, en hij was een vieze pedo die zelfs niet van mijn dochter af kon blijven, iets wat mijn schoonmoeder best wist maar liever met de mantel der liefde bedekte. Dus nee, we gaan niet gezellig samen langs bij schoonmama. Man gaat er trouwens ook niet alleen gezellig langs.
Gewoon alleen gaan. Hoe moeilijk kan het zijn ? Ik ben zaterdag jarig. Mijn kind komt alleen. Partner kan dus niet mee. Simpel. Jammer maar het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
20-01-2021 17:13
Ik zit ook in dubio.

Alleenstaande moeder, met 3 kinderen op de basisschool, waarvan er 2 niet zelfstandig aan de gang kunnen. En een fulltime baan, thuiswerkend.

Nu komen mijn ouders hier 1 dag in de week, waar ik mezelf op sluit op mijn kantoortje en zij de kinderen begeleiden met school en 's middags mee naar buiten nemen.
Ik kan dan 1 dag heel wat werk verzetten, dat haalt wat stress van de overige dagen weg.
Ook kookt mijn moeder dan en eten we gezamenlijk.

Ze wonen op 80 km afstand, en stappen heel lief om 6.30 in de auto om hier op tijd te kunnen zijn.
Ze zijn dik in de 70, en alleen trekken ze die 3 kinderen en de begeleiding niet...

Dus ga ik mij aan het advies houden met kans op een burnout (echt, ik trek het nu al bijna niet meer) of houd ik deze regeling in stand.
Ik zou de regeling in stand houden. Maar geen andere visite over de vloer de rest van de week. Meer dan je best kan je doen en soms is het niet houdbaar.

Ik ga me er ook niet aan houden :(

Ik verhuis tijdens de lockdown en ik red dat niet in m'n eentje met een peuter. Het hulp schema ziet er nu zo uit dat twee mensen uit 1 huishouden in huis A helpen en idem in huis B. Er zijn twee dagen met overlap en dan worden ze in het nieuwe huis over de verdiepingen verdeeld. En afstand houden natuurlijk, ook met de verhuismannen. Geen treintje om dozen door te geven maar met iedere doos gewoon lopen.
Ook een kleiner groepje vrienden om meer hulp vragen IPV 'vele handen maken licht werk' en zoveel mogelijk huishoudens ipv singles.

Ik zit hand desinfectie neer in beide huizen en overweeg die graad 2 mondmaskers aan te schaffen, maar iig wegwerp klaar leggen.

Drinken in blokjes en eten pp verpakt laten bezorgen.

Ideeën om het nog veiliger te maken zijn welkom
Tante-paardje schreef:
20-01-2021 17:26
Ouders zijn op leeftijd en gaan niet meer alleen op reis (is ruim anderhalf uur rijden) en de vriendin die ik elke week zag maakt nu de keuze om enkel naar haar ouders te gaan en hen als bubbel te beschouwen zeg maar. Dus niet zowel naar iemand toe als ook iemand ontvangen. Én dat respecteer ik, en ik snap de regels, maar vind het moeilijk. En met mij uiteraard duizenden anderen.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-01-2021 17:49
Je mag toch gewoon naar je vriend toe?
Niet als je om 22 uur savonds naar buiten gaat om naar huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-01-2021 17:49
Je mag toch gewoon naar je vriend toe?
Dat heeft weinig zin voor een half uurtje. Ik denk dat ik er maar een dagje ‘thuis’ ga werken.
Alle reacties Link kopieren
Dikkebruinepoes schreef:
20-01-2021 17:36
We zullen ons eraan houden. Stomme is dat ik dagelijks op kantoor werk, heel klein hokje, acht andere collega's. Het bedrijf opereert in een vitale sector, ons kantoorwerk kan grotendeels thuis. Gevolgen zijn groot als we besmet raken want dan is de kans op besmetting van een grote groep kwetsbaren ook groot. Helaas wil werkgever één lijn aanhouden met de collega's die wel echt 'hands on' werken en dus blijven we op het kantoortje werken met acht man. Werkgever is niet gevoelig voor argumenten voor thuiswerken. Vorig jaar waren op een bepaald moment 50% van de collega's besmet maar we moesten en zouden naar kantoor komen. Met daarbij wel het dringende advies na werktijd direct weer quarantaine aan te houden.
Dus privé houd ik me prima aan de regels maar hoe verwacht je dat de besmettingen terug lopen als werkgevers eisen dat werknemers toch naar kantoor komen? Ik vermoed, ook gezien drukte in OV en verkeer, dat wij niet de enige zijn.
Daar zouden ze op moeten handhaven of shamen of weet ik wat.
Alle reacties Link kopieren
Tante-paardje schreef:
20-01-2021 17:26
Ouders zijn op leeftijd en gaan niet meer alleen op reis (is ruim anderhalf uur rijden) en de vriendin die ik elke week zag maakt nu de keuze om enkel naar haar ouders te gaan en hen als bubbel te beschouwen zeg maar. Dus niet zowel naar iemand toe als ook iemand ontvangen. Én dat respecteer ik, en ik snap de regels, maar vind het moeilijk. En met mij uiteraard duizenden anderen.
Ik zou een andere single in de buurt zoeken om een contact bubbel mee aan te gaan (wel 1 die zich net zo aan de regels houdt als jij :) )
Alle reacties Link kopieren
Ik kom al bijna een jaar nergens meer (werk 4x per week in de zorg en 1x per week boodschappen) verder kom ik bijna nergens (weinig contact met ouders) als het niet absoluut noodzakelijk is. (Denk aan hulpvraag maar dan zeker op 1.5 meter, geen verjaardagen en raamvisite). Ik vind het wel steeds moeilijker worden. Mijn beste vriendin sinds augustus niet meer live gezien ivm risicogroep en mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt voor mij heel erg af van hoe lang dit duurt. Ik heb geen rijbewijs en familie woont allemaal ver weg. Ik kan best 3 weken zonder het zien van mijn moeder (eind 40), maar ik ga dat niet maandenlang doen. Dus als het langer duurt zal man toch echt mee op visite gaan en niet een halve dag in de auto blijven wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ons aan de maatregel houden. Mijn ouders heb ik vanaf september niet meer op bezoek gehad of daar geweest omdat zij in de risicogroep vallen.
De rest van de familie slaan we ook even een maand over omdat ik hoop dat deze maatregel gaat werken.

Ik baal er wel van. Helemaal wanneer ik zie dat mensen zich al niet aan de andere maatregelen houden en nog steeds de randjes opzoeken.
Ik ben ook corona-moe maar de pandemie wordt niet minder door de maatregelen te negeren.
Alle reacties Link kopieren
DerryGirl schreef:
20-01-2021 17:38
Nee, wij gaan helaas niet meer naar ouders en schoonouders. Er blijft erg weinig over op deze manier.
Maar waarom ga je dan niet? Logisch dat er weinig overblijft als je ook niet doet wat wél mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vooral een excuus om even niet mee te gaan naar mijn schoonouders :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag gaan wij verhuizen.
Helaas lukt dit echt niet als er maar 1 persoon mag komen helpen.
Er komen totaal 4 vrienden van mijn man helpen.
Hoop dat iedereen gewoon komt....maar als mensen afzeggen kan ik dat ook begrijpen.

Verder houden wij ons aan de maatregelen, vind het wel lastig om ons er dan nu niet aan te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal op deze manier meer gebruiken moeten gaan maken van noodopvang. Mijn ouders passen samen bij ons thuis op/geven thuis onderwijs en met twee uitdagende, pittige kinderen is dat voor hun alleen niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk antwoord. Nee ik hou me er niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij blijven onze (schoon)ouders tegelijk zien. Het is echt het enige advies (want dat is het) waar we ons niet aan houden. Het is trouwens niet zo dat we ze allemaal op dagelijkse basis zien. Gewoon af en toe, zoals eerst. Maar wel met z'n tweeën. Ik ga het eerste levensjaar van hun kleinkind niet zodanig beperken dat ze álles moeten missen. Hun eigen keus ook natuurlijk. We knuffelen niet, en gaan niet naast elkaar op de bank zitten, dus we proberen het wel zo verstandig mogelijk te doen.
Verder zien we helemaal niemand, al maanden niet, en zitten we allemaal in onze bubbel.

Als ik zie hoe ontiegelijk druk het net in het Kruidvat was, bi-zar. (en ja, ik was daar ook, natuurlijk. Maar gewoon alleen; want kind heeft toch af en toe een luier nodig, en voeding, zeg maar.)
Hele gezinnen liepen er. In de AH ook; inderdaad barstensvol met dames en heren op hoge leeftijd, die half over je heen duiken (like, wtf).
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
20-01-2021 17:48
Helpt het in Duitsland? Is de daling daar al ingezet?
Omdat de cijfers hier door de trage verwerking in het weekend zó ontzettend fluctueren binnen 1 week, is daar niet direct een (dalende) lijn in te herkennen. Maar de pieken en dalen lijken wel langzaam te dalen. Ik zie zelfs dat in mijn (grote) stad de "Sieben Tage Inzidenz" alweer onder de 100 zit. Dat was vorige week nog 120 en twee weken geleden 150. (De signaalwaarde is 50, om een idee te geven.)
s7rin wijzigde dit bericht op 20-01-2021 18:28
0.75% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch alleen naar je (schoon) ouders met je kind? Voor mij niet zo'n big deal.

Ik was/ben wel boos over die schoolsluiting, dus alle andere maatregelen vallen daar voor mij bij in het niet.
Ik heb al mijn afspraken met vrienden afgezegd. Wel ga ik samen met partner in het weekend eten bij mijn ouders als we de kinderen ophalen van een logeerpartij. Ik maak hier dus wel onderscheid in.
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
20-01-2021 18:08
Ik zag vooral een excuus om even niet mee te gaan naar mijn schoonouders :cheer2:
Haha, eens. Ik kom al maanden niet meer bij m’n schoonmoeder. Veel te risicovol :A: Ik ga overigens ook al maanden alleen (of met kind van 4) op bezoek bij mijn familie. Zo vervelend vind ik dat allemaal niet.

Wat ik wel vervelend vind van deze maatregel, is dat oppasopa’s en -oma’s hiermee in de knel komen. Ik lees hier, maar hoorde vandaag ook op m’n werk, veel ouders die daardoor (nog meer) in de knel komen. (En de noodopvang zit al overvol).

Ik ga me zelf dus aan de maatregelen houden, maar zou dat niet doen als m’n (schoon)ouders alleen samen konden komen oppassen. Dat zou ik zo laten. Iemand moet toch op de kinderen passen zolang de scholen dichtzijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat ze vooral iets mogen doen aan de mensen die nog naar kantoor moeten komen.

Ik werk in de zorg, onze minimale bezetting is 3 man en we zaten er elke dag met 8. 5 moesten dus eigen kantoorwerk doen, dat kon zogenaamd niet thuis want er was een tekort aan accounts voor thuis.

Nu is er een enorme uitbraak en heb ik zelfs een account, ondanks dat ik zwangerschapsverlof heb en het niet eens nodig heb. En ik werk bij het rijk, dan zou je denken dat eraan gehouden wordt... :facepalm:

OH en ik had geopperd om dan in het ziekenhuis te gaan ondersteunen, maar dat mocht niet want dan bracht ik teveel risico mee 'naar binnen' :nope:
maída wijzigde dit bericht op 20-01-2021 18:36
13.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen ook zo goor geilen op zich zo goed mogelijk aan maatregelen houden. Ga je ook mensen ombrengen die zich er niet aan houden als dit de regel wordt?
Hoe ver wil je gaan...
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/coronavirus/6103019/k ... tafel.html

Ik gok zo maar dat dit véél meer helpt.... (en hier ben ik dan ook een groot voorstander van. Belachelijk dat men alsnog de deur uit gaat in zulke gevallen :roll: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven