Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mensen thuis ontvangen - hoe dan?

18-05-2020 09:30 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons vanaf het begin - zelfs al voor de lockdown half maart - thuis opgesloten. Man en ik werken fulltime vanuit huis en ons zoontje was ook thuis vanuit school. Vooral in het begin waren we bang vanwege hem omdat hij nogal wat heftige diagnoses heeft. Maar dat inzicht is wel veranderd. Kinderartsen zien dat kinderen bijna nooit ernstig ziek worden van het virus en ook zijn artsen waren daar niet bang voor. Uiteraard vinden wij het nog wel een beetje spannend maar realiseren we ons ook dat we hem niet voor de rest van zijn leven in een glazen doosje kunnen doen.

Dus hij is sinds vorige week weer naar school (SO). En nu de maatregelen worden versoepeld proberen wij ook weer wat meer dingen op te pakken. Ik ben vorige week 2x met een vriendin op 1,5 meter gaan wandelen. En van het weekend stond een bevriend koppel onverwachts voor de deur. Man en ik hadden al afgesproken dat we bezoek achterom zouden laten komen en in de tuin zouden ontvangen. Dus we hebben even een borreltje gedronken en toen wilden ze weer gaan maar wel even van ons toilet gebruiken maken. Daar hadden we helemaal niet bij stil gestaan. Hoe doen jullie dat? Of ontvangen jullie nog geen mensen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
18-05-2020 10:19
Ja, maar wel graag mijn eigen zicht. Niet dat van een ander die besluit gezellig bij mij op bezoek te komen.
en als ze aanbellen, zeg je dan dat ze niet binnen mogen??
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam een week geleden een bevriend stel onverwachts op bezoek. Ik heb gezegd sorry nu even niet. Ze zijn chagrijnig weggegaan. Ik heb zoiets van jammer dan, je had ook even kunnen bellen.

Ik heb last van hooikoorts en nies te de hele tijd. Dan wil ik niemand op bezoek hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik val in drie risicogroepen en voor risicogroepen geldt volgens de site van RIVM: Ontvang geen bezoek en nodig niemand thuis uit. Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over dus niemand komt hier op bezoek. Leuk is anders maar die regels zijn er o.a. om mij te beschermen dus ik houd me daaraan.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het in deze tijd echt vreemd om onverwachts ergens op bezoek te gaan en dan te verwachten dat je wordt binnengelaten. Zoiets mag je iemand toch best laten weten?

Zelf ben ik helemaal niet angstig, maar ik vind het alsnog raar. Een ander weet immers helemaal niet hoe ik er in sta en hoe gezond wij hier zijn. (Afgezien van of we tijd en of zin hebben :-) )
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2020 10:22
en als ze aanbellen, zeg je dan dat ze niet binnen mogen??
Hangt ervan af. Als het één persoon is en ik zit toch in de tuin, dan wel. Als het een heel gezin is, het regent, of ik sta net onder de douche dan niet. ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
18-05-2020 11:21
Ik vind het in deze tijd echt vreemd om onverwachts ergens op bezoek te gaan en dan te verwachten dat je wordt binnengelaten. Zoiets mag je iemand toch best laten weten?

Zelf ben ik helemaal niet angstig, maar ik vind het alsnog raar. Een ander weet immers helemaal niet hoe ik er in sta en hoe gezond wij hier zijn. (Afgezien van of we tijd en of zin hebben :-) )
Oh maar het was niet zo dat ze verwachtten dat ze werden binnengelaten hoor.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 weken hoveniers gehad die tig keer per dag gebruik maakten van het toilet.
Ik haalde dan maar weer een glorix doekje tevoorschijn om alles even af te doen. Maar na de 20e keer vroeg ik me af of dat niet lichtelijk overdreven was.

Een paar keer iemand op de koffie gehad. Afstand gehouden, maar daarna heb ik echt de stoel en tafel niet schoongemaakt. Kopje in de vaatwasser en dat was het wel.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
18-05-2020 11:21
Ik vind het in deze tijd echt vreemd om onverwachts ergens op bezoek te gaan en dan te verwachten dat je wordt binnengelaten. Zoiets mag je iemand toch best laten weten?

ik had laatst onverwachts bezoek: zij belden aan, kwamen iets afgeven (hielden afstand bij de deur) ik zei: durven jullie even koffie te drinken binnen?
Zij durfden

niks van te voren afgesproken, geen verwachtingen, en ieder kon gewoon eigen grens aangeven
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
18-05-2020 11:27
Oh maar het was niet zo dat ze verwachtten dat ze werden binnengelaten hoor.
Ik kan me niet voorstellen dat je anders op pad gaat.

Maar misschien lag het op de route, dat kan natuurlijk.
Gewoon naar de wc laten gaan. Het houdt ergens op wat mij betreft, qua maatregelen.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 18-05-2020 11:34
11.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-05-2020 09:55
Ik improviseer een beetje. Wijk niet achteruit als er iemand in mijn zone komt maar wend wel mijn gezicht wat af. Ik draag ook vaak een vrolijke mondkap als ik langdurig op mijn gemak ergens wil zijn. Ik ga ervan uit dat dit minstens de helft van de micro-organismen tegenhoudt.

Dus wisselend. Ligt eraan hoe belangrijk ik de situatie vind.
Leuk, maar virussen zijn geen micro-organismen.
Alle reacties Link kopieren
Na een paar maanden heel krampachtig te zijn geweest ben ik er nu wat losser in. Ik heb inmiddels mijn familie wel weer gezien. Geen knuffels, we houden zo veel mogelijk afstand en bij binnenkomst handen wassen. Toilet maak ik elke dag schoon, ook al voor corona.
Alle reacties Link kopieren
Och als ik een wandeling doe, dan bel ik ook wel eens onverwachts ergens aan en doen we een soort "deurvisite". Dan verwacht ik niet dat ik binnen gelaten word. Soms zegt dan iemand "kom even de tuin in voor een kopje thee" en soms ook niet. Dat is geheel aan de ander vind ik. Dus als mensen daar al scheve gezichten over hebben, dan zijn het geen goede kennissen of vrienden.

Zelf ben ik niet zo van het uitnodigen, maar als iemand langs wandelt en aanbelt dat ie nodig naar de wc moet, mag dat bij mij altijd. Daarna even klinken/kranen/wc desinfecteren en klaar.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
18-05-2020 09:35
Wij zijn nooit gestopt met visite ontvangen want dat is ook nooit verboden geweest. Je mag 3 mensen op visite hebben als je afstand houdt.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
18-05-2020 09:43
Eerlijk zijn en zeggen dat je het niet wil. Niet alleen met corona, ook op andere momenten. Dat is het risico voor de gene die onverwacht op de stoep staat. Evenzo als met drankjes en hapjes, wat ik hierboven ook nog ergens las.
Erg ongastvrij. Wij zijn weleens aan t fietsen en komen dan in de buurt van vrienden. Zullen we ff kijken of ze thuis zijn?
En dan verwacht ik echt niet meer dan een kop koffie of een glas water. Als we zouden worden weggestuurd omdat we ons niet aangekondigd hadden, zou de vriendschap denk ik wel bekoelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik houd helemaal niet van onaangekondigd bezoek en ik zou dat zelf ook nooit bij een ander doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het altijd de zoete inval en niet alleen met bezoek voor mijn man en mij maar ook voor onze dochter. Nu met Corona is het wel handiger als je van te voren even belt. Laatst stonden er vrienden aan de deur maar wij hadden al visite. Normaal is dat geen enkel probleem maar nu zouden we echt met te veel mensen zijn.
Tsja, bij mij thuis gelden mijn regels en is er dus 0,0 beperking geweest. Ik beperk mij alleen in contacten met anderen die daar behoefte aan hebben. In de openbare ruimte beweeg ik dus mee (hoe zeer ik de maatregelen ook idioot en onnodig vind), zelfs ruimhartig: als ik in een lift moet stappen en er is al iemand in de lift vraag ik of die daar bezwaar tegen heeft (is mij eigenlijk nog niet overkomen dat iemand daar bezwaar tegen had) bijvoorbeeld, maar in mijn eigen huis doe ik normaal.

Ik zou het alleen maar fijn vinden als het mij eindelijk lukt om ook besmet te geraken, dan is dat ook weer gebeurd.
girasole3 schreef:
18-05-2020 11:28
Kopje in de vaatwasser en dat was het wel.
Normaliter zet je die gewoon terug in de kast?
DS1971 schreef:
18-05-2020 12:15
Tsja, bij mij thuis gelden mijn regels en is er dus 0,0 beperking geweest. Ik beperk mij alleen in contacten met anderen die daar behoefte aan hebben. In de openbare ruimte beweeg ik dus mee (hoe zeer ik de maatregelen ook idioot en onnodig vind), zelfs ruimhartig: als ik in een lift moet stappen en er is al iemand in de lift vraag ik of die daar bezwaar tegen heeft (is mij eigenlijk nog niet overkomen dat iemand daar bezwaar tegen had) bijvoorbeeld, maar in mijn eigen huis doe ik normaal.

Ik zou het alleen maar fijn vinden als het mij eindelijk lukt om ook besmet te geraken, dan is dat ook weer gebeurd.

Hahahahahaha. Jij denkt dat je zelf de regels mag bepalen? Als jij een feestje geeft, komt de politie dat echt wel opbreken en boetes uitdelen.

Wat een tokkie-houding heb jij. Ik zou je zeker wel uit mijn lift sturen.

Maar goed, je wilt graag snel besmet raken. Je snapt dat je niets te zeggen hebt over het ziekteverloop? Genoeg verder compleet gezonde mensen op de IC, hoor. Maar veel plezier met het besmet willen raken.
Eerlijk, ik vind de coronamaatregelen erg ingaan tegen mijn gevoel van gastvrijheid of beleefdheid. Best lastig soms hoor.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-05-2020 12:23
Hahahahahaha. Jij denkt dat je zelf de regels mag bepalen? Als jij een feestje geeft, komt de politie dat echt wel opbreken en boetes uitdelen.

Wat een tokkie-houding heb jij. Ik zou je zeker wel uit mijn lift sturen.

Maar goed, je wilt graag snel besmet raken. Je snapt dat je niets te zeggen hebt over het ziekteverloop? Genoeg verder compleet gezonde mensen op de IC, hoor. Maar veel plezier met het besmet willen raken.
Veruit de meeste mensen zijn gewoon een paar weken ziek of hebben lichte symptomen. Het zijn juist de mensen die het gehad hebben die op den duur voor groepsimmuniteit zorgen, dus het is wel belangrijk dat mensen het blijven krijgen.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
18-05-2020 09:43
Eerlijk zijn en zeggen dat je het niet wil. Niet alleen met corona, ook op andere momenten. Dat is het risico voor de gene die onverwacht op de stoep staat. Evenzo als met drankjes en hapjes, wat ik hierboven ook nog ergens las.
Dit.

Ik ben sowieso geen fan van onverwacht bezoek. Je hebt toch een telefoon om te vragen of het uitkomt? Maar nu helemaal ga je mensen dwingen om in het moment te beslissen en je onvoorbereid te ontvangen of je teleur te stellen.

Tot nu toe heb ik geen bezoek ontvangen. Ik laat inmiddels wel de schoonmaakster komen. De eerste 6 weken heb ik gewoon doorbetaald en haar vrij gegeven en nu hebben we een manier gevonden om het werk veilig voort te zetten. We zijn dan nooit in dezelfde kamer.

Voor een gezellig bezoekje zou dit minder goed werken, dus ik zou dan van tevoren een plan willen maken voor hoe we op afstand kunnen blijven en toch in één kamer kunnen zitten. Misschien zou ik ook wegwerpbekertjes en bordjes kopen of de vaatwasser op 70¤. Dat kan ik niet zo op stel en sprong regelen.
Hoe dan?

Gewoon zoals we dat anders ook zouden gedaan hebben.
He hele "bubbel van 4"-gedoe dat ze hier uitgveonden hebben laten we maar lekker voor wat het is. Bij Opa gaan we op bezoek, de Oma komt op bezoek (inclusief overnachtingen) en de vrienden komen op bezoek. Bij geen één van hen gaan we panisch met de meetlat toekijken of alles op 1.5m gebeurt, die mogen gewoon binnen (of buiten, wat ze maar willen), die mogen gewoon naar het toilet en die krijgen ook gewoon een kus ter begroeting/afscheid.
Het is wel welletjes geweest met het hele gedoe.
Lillybit schreef:
18-05-2020 09:35
Onverwacht bezoek in deze tijd vind ik not done. Dan zet je de vriendschap op scherp omdat je niet even kan nadenken over wat je wel en niet prettig vind.
Op afspraak ontvang ik mensen thuis, bij voorkeur in de tuin met goed weer.
Bezoek mag wel gebruik maken van het toilet, de deurklinken en het toilet krijgen daarna een sopje.
Eens!

Ik had ze niet binnen gelaten. Ik doe sowieso niet aan onverwacht bezoek, maar nu in coronatijd zou ik het gedrag helemaal verwerpelijk vinden, want dan zijn het gewoon coronahoeren wat mij betreft die overal en nergens op bezoek gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven