Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moderna

02-06-2021 15:42 700 berichten
Wie is er ook geprikt met Moderna? Ik merk dat ik tot nu toe de enige ben in mijn omgeving. Waar hadden jullie wel of niet last van?

Ik ben afgelopen week geprikt en had lichte hoofdpijn, nekpijn en een zere arm. Maar allemaal goed te doen.

Ben benieuwd hoe de 2e prik zal zijn.

Klopt het dat Moderna tot nu toe een werkzaamheid heeft van 3 maanden maar wel zeer effectief is?

Kortom een topic om te sparren en info uit te wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had moderna. Eerste keer alleen een zere arm. Tweede keer had ik koorts die nacht en gewoon algeheel niet lekker. Dat was gelukkig maar 1 nachtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook moderna gehad, maar pas 1 vaccinatie. Daar heb ik ruim 2 weken een rode plek van op m'n arm gehad, maar daar had ik verder geen last van.

Ik weet dat de effectiviteit van Moderna in de eerste studies op 94% lag, maar durf je over de 'houdbaarheid' niks te zeggen.
Ok dank voor het delen. Werk je in de zorg, dat je er al 2 gehad hebt? Meerdere collega's Moderna gehad?
Alle reacties Link kopieren
Op de site van Lareb kun je in de bijsluiter lezen hoe vaak men welke bijwerkingen krijgt.

Die effectiviteit van 3 maanden betekent eigenlijk alleen dat ze het op dit moment tot zover hebben kunnen testen. Omdat het vaccin nog zo nieuw is, is verder onderzoek naar de duur van de werking nodig.
Ik heb vorige week de eerste dosis Moderna gehad.
En op een pijnlijke arm na (als ik erop duwde) nergens last van gehad. Misschien bij de 2de wel, we zullen zien.

En over de werking, hoelang dat zal beschermen weten ze nog niet helemaal, daar is nog meer onderzoek naar nodig.
LAgirl82 schreef:
02-06-2021 16:18
Ik heb vorige week de eerste dosis Moderna gehad.
En op een pijnlijke arm na (als ik erop duwde) nergens last van gehad. Misschien bij de 2de wel, we zullen zien.

En over de werking, hoelang dat zal beschermen weten ze nog niet helemaal, daar is nog meer onderzoek naar nodig.
En bij Pfizer is de werking ook nog onduidelijk?
pilatespas schreef:
02-06-2021 16:21
En bij Pfizer is de werking ook nog onduidelijk?

Ja. Op lange termijn is nog veel onduidelijk bij de vaccins over de bescherming die ze bieden.
Maar altijd beter met vaccin dan zonder!
Alle reacties Link kopieren
Hier zorg en mijn team is dus met Moderna geprikt. Bijwerkingen variëren heel erg. sommigen al bij de eerste prik ziek met koorts, rillingen en niet lekker. pijnlijke arm, bult van je lymfeklier in je oksel of spierpijngevoel in je arm en nek. sommigen pas reactie bij de 2e pik. sommigen beide keren niks en beide keren de sjaak. Ik heb geprobeerd er logica in te ontdekken qua wel/niet besmet geweest, leeftijd, overige aandoeningen etc...maar het lijkt volstrekt willekeurig. Duurde wel allemaal 48 uur maximaal.

De werking is in ieder geval 3 maanden, mogelijk(waarschijnlijk) langer, maar dat wordt nog verder onderzocht
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is van alle vaccins nog onduidelijk hoe lang ze precies gaan werken. Maar ten eerste werken alle in Nederland gebruikte vaccins nog goed tegen alle varianten die nu bekend zijn. Ten tweede kun je er vanuit gaan dat zelfs als de werking tegen besmetting op termijn minder zou worden, de kans dat je dan in het ziekenhuis terecht komt erg klein is.
Fijn dit topic, en fijn jullie reacties. Ik heb echt niemand in mijn omgeving die Moderna heeft gekregen, dus fijn.
Hier ook Moderna bij 23 weken zwangerschap. Het zetten was pijnloos, maar binnen een aantal uren een giga pijnlijke arm die 2 dagen zo bleef. Mijn moeder had hetzelfde. Ik hoop dat prik 2 mee gaat vallen :|.
K0koro schreef:
02-06-2021 16:59
Hier ook Moderna bij 23 weken zwangerschap. Het zetten was pijnloos, maar binnen een aantal uren een giga pijnlijke arm die 2 dagen zo bleef. Mijn moeder had hetzelfde. Ik hoop dat prik 2 mee gaat vallen :|.
Voelde mijn arm ook 2 dagen, kon er niet op slapen. Maar goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
afgelopen vrijdag ook Moderna gekregen, 's avonds en de volegende dag iets wat leek op stevige spierpijn en slapen op die kant ging bij mij ook niet. Zondag alles weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gevaccineerd met de 1e Moderna.

Na de 1e prik ben ik een week moe geweest, gigantisch moe.
En 3 dagen een pijnlijke arm. Goed te doen dus.

Binnenkort de 2e prik, ik zie er wel tegen op omdat de 1e groep collega's behoorlijke klachten heeft gehad na de 2e prik. Echt zo ziek dat de ziekmeldingen niet op te vullen waren.

Mijn privé omgeving is vooral gevaccineerd met Pfizer en AZ. Dus best fijn een topic over Moderna.
86Saar schreef:
02-06-2021 22:15
Hier ook gevaccineerd met de 1e Moderna.

Na de 1e prik ben ik een week moe geweest, gigantisch moe.
En 3 dagen een pijnlijke arm. Goed te doen dus.

Binnenkort de 2e prik, ik zie er wel tegen op omdat de 1e groep collega's behoorlijke klachten heeft gehad na de 2e prik. Echt zo ziek dat de ziekmeldingen niet op te vullen waren.

Mijn privé omgeving is vooral gevaccineerd met Pfizer en AZ. Dus best fijn een topic over Moderna.
Vind de 2e prik ook erg spannend. Heb even op internet gezocht maar Pfizer heeft echt veel minder bijwerkingen. Best balen.
Alle reacties Link kopieren
10 uur na de eerste prik heb ik nog geen klachten nu.
Had trouwens nog iets raars, net na het inspuiten kreeg ik een aparte smaak in mijn mond. Soort van ijzersmaak.
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
03-06-2021 07:59
Had trouwens nog iets raars, net na het inspuiten kreeg ik een aparte smaak in mijn mond. Soort van ijzersmaak.

Dat is niet gek, hoor.

https://nl.fafaq.eu/sommige-mensen-meld ... ar-waarom/
Alle reacties Link kopieren
pilatespas schreef:
02-06-2021 22:28
Vind de 2e prik ook erg spannend. Heb even op internet gezocht maar Pfizer heeft echt veel minder bijwerkingen. Best balen.

Lareb geeft aan dat het lastig is om dit te vergelijken. De statistieken zeggen natuurlijk wel iets over het aantal gemelde bijwerkingen per vaccin, maar dat betekent niet automatisch dat deze statistieken ook representatief zijn voor de gehele bevolking.

Aan welke groepen zijn de vaccins gegeven, horen de bijwerkingen echt bij het vaccin of speelde er achterliggend nog iets anders bij de gevaccineerden, enz. Het gaat dus niet alleen om de cijfers, maar ook om de context.

Als een vaccin bijvoorbeeld vooral veel aan gehandicapten en bejaarden is gegeven, dan hoeven de bijwerkingen niet perse aan het vaccin te liggen en kan dat ook met de algehele gezondheid van deze groepen te maken hebben. Maar ze tellen dan evengoed wel mee voor de statistieken.

En we weten natuurlijk dat, na de testfase, een groot deel van de vaccins eerst naar de kwetsbare groepen is gegaan. Het kan dus best zijn dat de uitslagen de komende gaan verschuiven nu ze steeds jongere doelgroepen zonder onderliggende ziekten en gebreken gaan prikken.
Gisteren mijn eerste prik (moderna) gekregen. Vanaf een half uur na het prikken tot nu heb ik in mijn arm het gevoel alsof ik mijn elleboog heb gestoten (thuis noemden we het het telefoonbotje, schiet er zo’n soort elektrische schok van je elleboog naar je vingers en schouder).
Ik kon vannacht ook niet op de arm liggen en met bepaalde bewegingen of tillen doet mijn bovenarm wat zeer.
Verder niks.
Ik ben vooral heel blij dat ik hem eindelijk heb, medisch gezien had ik hem al maanden geleden moeten krijgen maar ‘ze’ hebben bij het hele beleid wel wat steken laten vallen.

De tweede krijg ik begin juli. Dus daar valt nog niks over te zeggen.
In mijn familie en bij mensen waar ik veel contact mee heb zijn vooral Phizer en AZ geprikt en een paar mensen met Janssen. Twee vrienden die wat verder weg wonen hebben wel Moderna gehad; één daarvan was van de tweede prik beroerd, de ander had bij beide prikken last van de arm en verder niks.
Bij Phizer en AZ hoor ik dat ook, sommige mensen hebben nergens last van anderen zijn er echt beroerd van geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week Moderna gehad (1e) en nergens last van gehad.
Dank voor al jullie ervaringen. Ik hoop dat we er een jaar of langer er mee kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden de eerste prik moderna gehad, alleen een pijnlijke arm (zwaar gevoel), kon niet op die arm slapen. Verder nergens last van. Ben benieuwd hoe het gaat met de tweede prik (26 juni)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maandag Moderna gehad, en met mij een stuk of 8 collega’s. Bijna iedereen wel een pijnlijke arm de dag erna (alsof je je heel hard gestoten hebt zeg maar), maar dat was niet erg.
Een aantal mensen op dag 2 (dus woensdag) wel een paar uur moe/warm/hangerig. Maar dat was daarna ook weer over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven