Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moeilijk doen om het moeilijk doen, ik snap het niet.

30-11-2021 18:56 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tweet wat geanonimiseerd maar het viel me op dat deze dame nog redelijk wat bijval kreeg.

Afbeelding



TO trapt af:

Het kabinet probeert de scholen open te houden om te voorkomen dat ouders verplicht thuis blijven, kinderen achterstanden oplopen zowel op sociaal als wat betreft de leerstof.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Als ik zie wat overige groepen in de samenleving hebben moeten inleveren en nog inleveren denk ik niet dat deze mevrouw veel recht van klagen heeft.

Kort samengevat : Wat een asociale hork is deze vrouw.


Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind dat deze dame

Totaal aantal stemmen: 347

Verplicht een weekje op een IC afdelingen moeten meedraaien. (26%)
Lekker met haar kind op een onbewoond eiland moet gaan wonen. (14%)
Compleet genegeerd moet worden. (33%)
Het voorbeeld is dat er bezuinigd is op psychiatrische zorg. (9%)
Gelijk heeft. (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2021 19:06
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
We hebben 3500 verliezen aan oversterfte deze week. Zo triest en onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
01-12-2021 13:36
VO hier, bij wissel of pauzes staan de gangen vol, bij voorkeur zonder mondkapje of op een plek waar je er niks aan hebt. We delen ze uit, we vragen, we waarschuwen, maar ook dat baat allemaal niet echt. Dan nog ouders die thuis kennelijk vertellen dat het niet hoeft want 'maar een advies'. De gemiddelde muur luistert beter.
Medewerkers worden geacht nog iets van toezicht te houden dus staan er ook regelmatig middenin. Knap frustrerend soms.
Ik werk ook op VO en wij werden zo schijtziek hiervan dat we gisteren in de vergadering besloten hebben om een excelbestandje te maken, 2 keer een waarschuwing is naar huis. Leerling kan dan online les volgen tot hij/zij zeker weet dat dat mondkapje gebruikt gaat worden.
Ik ben er blij mee.
Tijdens de 2e lockdown hadden we ook strenge regels bij de online lessen.
Op een stoel aan een tafel, aangekleed en geen hoodie. Camera verplicht aan.
Dat werkte ( na een hoop gemekker) erg goed. De lessen verliepen gestructureerd, dat was fijn.
Veel pubers gaven daarna aan de strenge regels achteraf heel fijn te hebben gevonden.
Alle reacties Link kopieren
In België vanaf 6 jaar mondmaskerplicht. In Nederland enkel in de gangen op school? Zo ja, dat men stopt met klagen en zagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even uit de meelees modus, hebben jullie deze gezien?

https://twitter.com/hesterzitvast/statu ... 78058?s=24
Alle reacties Link kopieren
@theoneandonlyme: ik blijf ver weg van al die bloedende moederharten op Twitter, TikTok en Instagram. Via werk en school zoon al genoeg mee te maken :puke: (jammer, geen kotssmiley)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
03-12-2021 21:05
@theoneandonlyme: ik blijf ver weg van al die bloedende moederharten op Twitter, TikTok en Instagram. Via werk en school zoon al genoeg mee te maken :puke: (jammer, geen kotssmiley)
Groot gelijk, het roept alleen maar (mijn) agressie op. Deze van SintNicolaas vind ik dan weer hilarisch. Geweldig account!
http://twitter.com/SintNicolaas/status/ ... 4455340033
Alle reacties Link kopieren
Theoneandonlyme schreef:
03-12-2021 20:56
Ik kom even uit de meelees modus, hebben jullie deze gezien?

https://twitter.com/hesterzitvast/statu ... 78058?s=24
Holisticdoula (IG) - ja, die is wel speciaal met haar 'haai vaaiben'.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2021 18:41
We hebben 3500 verliezen aan oversterfte deze week. Zo triest en onnodig.
Waaraan gestorven dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mensen schrijven: het is een advies, dus het hoeft niet.

Nee, het is een schoolregel. En door je kind daarvan te laten afwijken ondermijn je het gezag van school en docenten en veroorzaak je extra strijd en werk. Lekker bezig hoor, zagen aan de stoelpoten van een sowieso al behoorlijk onder druk staande sector.

Ben je het principieel oneens met de regels? Blijf lekker thuis. Maar dan niet zeuren als blijkt dat puberlief het niet zo geweldig doet met onderwijs op afstand.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
04-12-2021 11:34
Ik zie mensen schrijven: het is een advies, dus het hoeft niet.

Nee, het is een schoolregel. En door je kind daarvan te laten afwijken ondermijn je het gezag van school en docenten en veroorzaak je extra strijd en werk. Lekker bezig hoor, zagen aan de stoelpoten van een sowieso al behoorlijk onder druk staande sector.

Ben je het principieel oneens met de regels? Blijf lekker thuis. Maar dan niet zeuren als blijkt dat puberlief het niet zo geweldig doet met onderwijs op afstand.
Dit ja! Het wordt niet door school zelf verzonnen.
Sterker nog, het is vaak een bestuursregel die school ook maar gewoon heeft op te volgen.

Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
04-12-2021 11:34
Ik zie mensen schrijven: het is een advies, dus het hoeft niet.

Nee, het is een schoolregel. En door je kind daarvan te laten afwijken ondermijn je het gezag van school en docenten en veroorzaak je extra strijd en werk. Lekker bezig hoor, zagen aan de stoelpoten van een sowieso al behoorlijk onder druk staande sector.

Ben je het principieel oneens met de regels? Blijf lekker thuis. Maar dan niet zeuren als blijkt dat puberlief het niet zo geweldig doet met onderwijs op afstand.
Eens. Zulk triest gedrag, principes hebben over de rug van je kind :sick:
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ook vooral voor de kinderen heel vervelend. Als zij straks de enige zijn die geen mondkapje dragen en alle andere klasgenootjes doen het wel. Ik denk dat de kinderen van ouders die extreem tegen alle maatregelen zijn veel meer meekrijgen van de coronacrisis dan kinderen van ouders die gewoon meedoen met wat van school gevraagd wordt. Het ergste voor een kind is volgens mij buiten de boot vallen, dus ook in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
04-12-2021 11:28
Waaraan gestorven dan?




Oversterfte is een afwijking op de normale sterftecijfers.
Aangezien er geen andere calamiteiten zijn dan corona kan je redelijk veilig stellen dat deze 3500 mensen overleden zijn aan covid-19
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Weer meer positief getest. 23000 de afgelopen 24 uur. Dat is veel meer dan het week gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Maar wel een afname van het aantal mensen in het ziekenhuis.
Dat is op dit moment ook heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-12-2021 14:52
Oversterfte is een afwijking op de normale sterftecijfers.
Aangezien er geen andere calamiteiten zijn dan corona kan je redelijk veilig stellen dat deze 3500 mensen overleden zijn aan covid-19
Aan of met corona? (Griepgolf?)
Anyway 3500 dat zijn 500 extra sterfgevallen bovenop de 50-60 sterfgevallen per dag?

Lijkt me stug.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
04-12-2021 18:15
Aan of met corona? (Griepgolf?)
Anyway 3500 dat zijn 500 extra sterfgevallen bovenop de 50-60 sterfgevallen per dag?

Lijkt me stug.




Hier heb je de bron van het verhaal.
https://nos.nl/artikel/2407980-in-novem ... an-normaal
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
04-12-2021 11:28
Waaraan gestorven dan?
De builenpest.

Wat denk je zelf :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-12-2021 14:52
Oversterfte is een afwijking op de normale sterftecijfers.
Aangezien er geen andere calamiteiten zijn dan corona kan je redelijk veilig stellen dat deze 3500 mensen overleden zijn aan covid-19
En aan andere ziektes die door uitgestelde zorg niet adequaat konden worden behandeld. 912 mensen overleden aan Covid, zij vormen slechts een deel van de oversterfte maar Covid is indirect wel de oorzaak van de overige sterfgevallen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
04-12-2021 18:15
Aan of met corona? (Griepgolf?)
Anyway 3500 dat zijn 500 extra sterfgevallen bovenop de 50-60 sterfgevallen per dag?

Lijkt me stug.
Een griepgolf is altijd in deze periode. Dus de "normale" sterfgevallen als gevolg van griep zitten in de statistieken verwerkt.
noglangnietjarig schreef:
04-12-2021 18:15
Aan of met corona? (Griepgolf?)
Anyway 3500 dat zijn 500 extra sterfgevallen bovenop de 50-60 sterfgevallen per dag?

Lijkt me stug.
Het is ook stug, want die 3500 zijn niet per week maar per maand. Dus niet delen door zeven maar door 30, om het per dag uit te rekenen.

En dat moet je dus niet optellen bij de dagelijkse coronadoden, want die zitten dat al bij in.

Er sterven nu dus ongeveer 116 mensen per dan meer dan in andere jaren in november.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
04-12-2021 19:32
De builenpest.

Wat denk je zelf :facepalm:
Wil je een sticker?!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
04-12-2021 19:29
Hier heb je de bron van het verhaal.
https://nos.nl/artikel/2407980-in-novem ... an-normaal
Dankje
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2021 18:41
We hebben 3500 verliezen aan oversterfte deze week. Zo triest en onnodig.
Per maand moet dat dus zijn.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
05-12-2021 07:08
Het is ook stug, want die 3500 zijn niet per week maar per maand. Dus niet delen door zeven maar door 30, om het per dag uit te rekenen.

En dat moet je dus niet optellen bij de dagelijkse coronadoden, want die zitten dat al bij in.

Er sterven nu dus ongeveer 116 mensen per dan meer dan in andere jaren in november.
Dankje Andersom, dat is (gelukkig) een heel verschil én moest ff aan mijn omgeving denken want hier geen extra sterfgevallen enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven