Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moeilijk doen om het moeilijk doen, ik snap het niet.

30-11-2021 18:56 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tweet wat geanonimiseerd maar het viel me op dat deze dame nog redelijk wat bijval kreeg.

Afbeelding



TO trapt af:

Het kabinet probeert de scholen open te houden om te voorkomen dat ouders verplicht thuis blijven, kinderen achterstanden oplopen zowel op sociaal als wat betreft de leerstof.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Als ik zie wat overige groepen in de samenleving hebben moeten inleveren en nog inleveren denk ik niet dat deze mevrouw veel recht van klagen heeft.

Kort samengevat : Wat een asociale hork is deze vrouw.


Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind dat deze dame

Totaal aantal stemmen: 347

Verplicht een weekje op een IC afdelingen moeten meedraaien. (26%)
Lekker met haar kind op een onbewoond eiland moet gaan wonen. (14%)
Compleet genegeerd moet worden. (33%)
Het voorbeeld is dat er bezuinigd is op psychiatrische zorg. (9%)
Gelijk heeft. (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2021 19:06
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pinkydinky schreef:
30-11-2021 21:50
Mijn kinderen dragen geen mondkap op school. Ik vind dat niet bewezen is dat het daadwerkelijk een bijdrage levert. Zeker niet als je kijkt hoe kinderen de mondkapjes gebruiken en van wat voor materiaal het gemaakt is. En voor die 10 seconden dat ze op de gang staan? Terwijl ze de hele dag samen in de klas zitten?
Waarom zouden we de kinderen dan zo’n ding laten dragen?
Het is en blijft een advies. Prima als ouders en/of kinderen dat advies opvolgen als ze zich daar prettig bij voelen, maar heb respect voor ieders keuze en doe niet zo lelijk over ouders die daar anders over denken en datgene kiezen waarvan zij denken dat dit het beste is.
Oh jawel hoor, ik doe daar lelijk om. In geval van het kind dat liplezen nodig heeft heb ik begrip. In geval dat een ouder zich “niet prettig voelt” bij dit advies, omdat “het geen meerwaarde heeft” denk en reageer ik heel onvriendelijk.
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:12
Wie zegt dat deze mensen geen bijdrage willen leveren aan de bestrijding?
Die conclusie kun je niet trekken op basis van deze informatie. Je gaat mij niet vertellen dat geen van jullie in deze hele pandemie meer mensen thuis heeft uitgenodigd dan toegestaan was. Wil toch ook niet zeggen dat die mensen geen bijdrage willen leveren?

En zullen we dan ook maar geen medelijden meer hebben met de mensen die longkanker krijgen door het roken of borstkanker door teveel alcohol of de mensen die ziek worden omdat ze teveel suiker hebben gegeten? Want die nemen net zo goed een plek op de IC in.
Ik! Ik heb deze hele pandemie tot heden niet meer mensen over de vloer gehad dan toegestaan!
haringkje schreef:
30-11-2021 22:22
Deze mevrouw heeft gelijk. Het is namelijk volslagen belachelijk om die kinderen een mondkapje te laten dragen in de school. In de (bomvolle) klas mag ie af en als ze de gang op lopen moet ie op. Why? Zelfde geldt voor leerkrachten. In de klas vol met kinderen geen mondkapje maar zodra je de (meestal lege) gang oploopt moet ie verplicht op. Het is symboolpolitiek, volslagen zinloos. Ik vind het wel degelijk goed om te blijven nadenken en niet klakkeloos de meest idiote maatregelen aan te nemen. Zodra je daar een kanttekening bij zet ben je een asociale die maar eens een dagje op de IC moet meedraaien.
Het advies om regelmatig thuis te testen kan ik me nog wel iets bij voorstellen hoewel ik zelf niet mijn kinderen 2x per week ga testen. Uiteindelijk is, zeker bij kinderen, natuurlijke immuniteit opbouwen het beste.
Stupiditeit ten top.

Juist in de gangen kronkelt elk leven wezen op en over elkaar heen. In de klas zit iedereen op zijn plek.
Immuniteit opbouwen onder deze doelgroep…heel leuk en aardig, echter je realiseert je dat deze groep afhankelijk is van mensen om hun heen, die hierdoor ook blootgesteld worden en met hen de mensen waarmee zij in contact treden.

Stop eens met denken in je eigen kleine beknopte wereld, betrek het eens op het grotere geheel.

Je kind niet twee maal wekelijks testen en dat nu al zo benoemen is eveneens weer een typische uitspraak van het soort waarvoor ik allergisch ben.

Als je het over respect hebt voor de medemens……….daar ben ik in dit soort gevallen zeer kritisch in. Net zo kritisch als jij bent over dit soort maatregelen en adviezen.
Ttroeteltje schreef:
01-12-2021 06:19
Stupiditeit ten top.

Juist in de gangen kronkelt elk leven wezen op en over elkaar heen. In de klas zit iedereen op zijn plek.
Immuniteit opbouwen onder deze doelgroep…heel leuk en aardig, echter je realiseert je dat deze groep afhankelijk is van mensen om hun heen, die hierdoor ook blootgesteld worden en met hen de mensen waarmee zij in contact treden.

Stop eens met denken in je eigen kleine beknopte wereld, betrek het eens op het grotere geheel.

Je kind niet twee maal wekelijks testen en dat nu al zo benoemen is eveneens weer een typische uitspraak van het soort waarvoor ik allergisch ben.

Als je het over respect hebt voor de medemens……….daar ben ik in dit soort gevallen zeer kritisch in. Net zo kritisch als jij bent over dit soort maatregelen en adviezen.

Dat klopte voorheen wel, bij binnenkomst en vertrek. De rest van de dag komen kinderen er alleen om naar de wc te gaan, of naar mijn lokaal. Ik loop (door mijn functie) elk half uur door de, meestal lege, gang.

Nu hebben wij looproutes en voor elke groep een eigen ingang. Gescheiden pauzes etc. Bij ons kronkelt er in de gangen niks over elkaar heen. En ik hoop op de meeste scholen niet. Mondkapjes zijn zo betrouwbaar als de gebruiker, dus mijn hoop ligt toch echt bij afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-12-2021 06:42
Dat klopte voorheen wel, bij binnenkomst en vertrek. De rest van de dag komen kinderen er alleen om naar de wc te gaan, of naar mijn lokaal. Ik loop (door mijn functie) elk half uur door de, meestal lege, gang.

Nu hebben wij looproutes en voor elke groep een eigen ingang. Gescheiden pauzes etc. Bij ons kronkelt er in de gangen niks over elkaar heen. En ik hoop op de meeste scholen niet. Mondkapjes zijn zo betrouwbaar als de gebruiker, dus mijn hoop ligt toch echt bij afstand houden.
Hier is het soms echt druk op bepaalde plekken op de gangen
. We delen het gebouw en dus de entree met andere instellingen en scholen. Meerdere opleidingen op meerdere etages. Onderling kent men elkaar dus even 'naar boven' met een vriendin voor een oplader of 'oh die leuke jongen/meisje van opleiding x even halen om buiten te roken'.
Dus het loont echt om op de gang je mondkapje op te zetten hier.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
30-11-2021 18:59
Alle kinderen vanaf 2 jaar mondkapjes op school en opvang. Anders lekker thuisblijven. Zo denk ik erover.
Een kleuter met een mondkapjes, hahahahaha

Hoelang denk je dat die op blijft zitten? Of ga je er de hele dag achteraan lopen.
Surebaby schreef:
01-12-2021 06:53
Hier is het soms echt druk op bepaalde plekken op de gangen
. We delen het gebouw en dus de entree met andere instellingen en scholen. Meerdere opleidingen op meerdere etages. Onderling kent men elkaar dus even 'naar boven' met een vriendin voor een oplader of 'oh die leuke jongen/meisje van opleiding x even halen om buiten te roken'.
Dus het loont echt om op de gang je mondkapje op te zetten hier.

Maar dat is dan geen po? Bij ons, basisschool dus, kunnen we dat nog prima reguleren.
Alle reacties Link kopieren
Brenda schreef:
01-12-2021 06:54
Een kleuter met een mondkapjes, hahahahaha

Hoelang denk je dat die op blijft zitten? Of ga je er de hele dag achteraan lopen.

Mijn kleuter draagt gewoon een mondkapje als het ergens druk is. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen, niet de kinderen.

In andere landen wordt het ook gedaan. Het is echt niet zo dat alleen de Nederlandse kleuters het niet aankunnen. Het zijn de volwassenen die hier moeilijk doen.

Hier in Nederland is het niet verplicht. Maar dat komt o.a. omdat mensen zo reageren. Er is in Nederland weinig draagvlak, voor wat voor maatregel dan ook. Want een Nederlander draag je niks op, dat bepalen ze zelf wel. Daarom zitten we ook in deze rotsituatie.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft haar mening al vastgesteld en wil die niet heroverwegen (zegt ze). Ze wil niet omgepraat worden.

Dat heb ik ook nogal eens. Een ander staat nooit in precies dezelfde schoenen als jij, dus je moet steeds je eigen standpunt wegen. Meestal is het niet de moeite om die uit te leggen aangezien de ander a. vooral bezig is met zijn eigen standpunt en b. maar heel beperkt zich echt inleeft in de ander.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
01-12-2021 06:15
Ik! Ik heb deze hele pandemie tot heden niet meer mensen over de vloer gehad dan toegestaan!
Ik ook binnen. Buiten kan ik me niet goed herinneren. Ook vanwege beroep man (zorg) en wat kwetsbaardere in directe omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-12-2021 06:55
Maar dat is dan geen po? Bij ons, basisschool dus, kunnen we dat nog prima reguleren.
Nee klopt. Ik hoor van mijn kind ook dat er regels zijn.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-12-2021 06:55
Maar dat is dan geen po? Bij ons, basisschool dus, kunnen we dat nog prima reguleren.
VO hier, bij wissel of pauzes staan de gangen vol, bij voorkeur zonder mondkapje of op een plek waar je er niks aan hebt. We delen ze uit, we vragen, we waarschuwen, maar ook dat baat allemaal niet echt. Dan nog ouders die thuis kennelijk vertellen dat het niet hoeft want 'maar een advies'. De gemiddelde muur luistert beter.
Medewerkers worden geacht nog iets van toezicht te houden dus staan er ook regelmatig middenin. Knap frustrerend soms.

Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
01-12-2021 06:15
Ik! Ik heb deze hele pandemie tot heden niet meer mensen over de vloer gehad dan toegestaan!
En ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gehandicapte kind is al vaak getest en wij gaan nu braaf 2x in de week een zelftestje doen. Als dat kan bijdragen heel fijn. Ik persoonlijk vind al die ouders die het testen zo zielig vinden voor hun kinderen maar pieperts. Ze moesten eens meemaken wat mijn kind op medisch vlak al heeft meegemaakt dan piepen ze wel anders.

Mondkapjes bij jonge kinderen geloof ik niet zo in. Als ik zie hoe ze ermee omgaan dan vraag ik me af hoe effectief het is. Maar ook daar doen we braaf aan mee. We dragen graag ons steentje bij om uit deze ellende te komen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik had net een heel verdrietig kind omdat iets waar hij zich erg op verheugde, is afgeblazen. Die laat zich met liefde dagelijks testen (heeft nog wat hulp nodig bij zelftests) als dingen daardoor weer kunnen doorgaan, en had allerlei plannen voor ouders die hun kinderen niet testen die ik hier maar niet ga herhalen omdat ik dan allemaal reacties krijg hoe schandalig het wel niet is dat mijn kind dat soort dingen zegt - maar ik snap zijn frustratie wel.
Agen schreef:
01-12-2021 13:38
En ik ook.
Hier ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Echt dat gejank om respect hangt mij zwaar de keel uit.

Moeten ze echt *grof taalgebruik* iedere jandoedel apart gaan informeren over het waarom?! Met technische tekening van het schoolgebouw erbij?!

Kunnen sommige stumperds niet zelf bedenken dat:
A niet ieder schoolgebouw zich architectonisch leent voor aparte ingangen en looproute
B de helft van de scholen aaneen hangen van ad hoc opvangen en er geen personeel is voor gescheiden pauzes en andere zogenaamde ‘aangedragen oplossingen’
C dat groepsbesmettingen niet hoeven over te springen naar andere groepen (en hun docent!) met mondkapjes op in de gang bij scholen vallend onder punt A
D dat de zogenaamde ‘oplossingen’ die de amateur-deskundige aandraagt geen oplossingen zijn omdat je GDV ook nog altijd te maken hebt met veiligheidseisen
E je prima kritisch kunt zijn en blijven zonder je kind als kindsoldaat in te zetten om je gedachtengoed te verspreiden en dan weer gaan lopen janken dat al die andere kindjes ‘pesten’ als ze vragen waarom Sterre-Luna-Maan en Djaxx-Djenzel-Djaydon geen mondkapje dragen.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 01-12-2021 18:43
4.79% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als ik het goed heb gehoord worden vanaf maandag de kinderen op het basisonderwijs voorzien van 2 zelftesten per week.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-12-2021 18:06
Echt dat gejank om respect hangt mij zwaar de keel uit.

Moeten ze echt *grof taalgebruik* iedere jandoedel apart gaan informeren over het waarom?! Met technische tekening van het schoolgebouw erbij?!

Kunnen sommige stumperds niet zelf bedenken dat:
A niet ieder schoolgebouw zich architectonisch leent voor aparte ingangen en looproute
B de helft van de scholen aaneen hangen van af hoc opvangen en er geen personeel is voor gescheiden pauzes en andere zogenaamde ‘aangedragen oplossingen’
C dat groepsbesmettingen niet hoeven over te springen naar andere groepen (en hun docent!) met mondkapjes op in de gang bij scholen vallend onder punt A
D dat de zogenaamde ‘oplossingen’ die de amateur-deskundige aandraagt geen oplossingen zijn omdat je GDV ook nog altijd te maken hebt met veiligheidseisen
E je prima kritisch kunt zijn en blijven zonder je kind als kindsoldaat in te zetten om je gedachtengoed te verspreiden en dan weer gaan lopen janken dat al die andere kindjes ‘pesten’ als ze vragen waarom Sterre-Luna-Maan en Djaxx-Djenzel-Djaydon geen mondkapje dragen.
+1

De woorden ‘respect’ en ‘kritisch’ (in de betekenis van: alles wat niet exact in jouw (moederhart-/wappie-)straatje past categorisch afwijzen) hangen mij inmiddels echt de keel uit.
Alle reacties Link kopieren
Brenda schreef:
01-12-2021 06:54
Een kleuter met een mondkapjes, hahahahaha

Hoelang denk je dat die op blijft zitten? Of ga je er de hele dag achteraan lopen.
In de staat waar mijn nicht woont moeten kinderen vanaf 2 jaar op de creche en school verplicht een mondkapje op. De hele dag, het mag alleen af met eten drinken slapen (creche) en buitenspelen.
Peutertjes vanaf 2 jaar hè. Die groeien op met het idee dat mondkapjes en afstand houden van iedereen normaal zijn.

Ik denk niet dat dat hier ooit gaat gebeuren. Maar zijn NL'ers niet volgzaam genoeg voor.
Gelukkig maar, het is belachelijk.
joelle1980 wijzigde dit bericht op 01-12-2021 18:50
Reden: Spelfoutje
0.23% gewijzigd
lemoos2 schreef:
01-12-2021 18:06
Echt dat gejank om respect hangt mij zwaar de keel uit.

Moeten ze echt *grof taalgebruik* iedere jandoedel apart gaan informeren over het waarom?! Met technische tekening van het schoolgebouw erbij?!

Kunnen sommige stumperds niet zelf bedenken dat:
A niet ieder schoolgebouw zich architectonisch leent voor aparte ingangen en looproute
B de helft van de scholen aaneen hangen van ad hoc opvangen en er geen personeel is voor gescheiden pauzes en andere zogenaamde ‘aangedragen oplossingen’
C dat groepsbesmettingen niet hoeven over te springen naar andere groepen (en hun docent!) met mondkapjes op in de gang bij scholen vallend onder punt A
D dat de zogenaamde ‘oplossingen’ die de amateur-deskundige aandraagt geen oplossingen zijn omdat je GDV ook nog altijd te maken hebt met veiligheidseisen
E je prima kritisch kunt zijn en blijven zonder je kind als kindsoldaat in te zetten om je gedachtengoed te verspreiden en dan weer gaan lopen janken dat al die andere kindjes ‘pesten’ als ze vragen waarom Sterre-Luna-Maan en Djaxx-Djenzel-Djaydon geen mondkapje dragen.

Wat heb je het weer beeldend geschreven!

Globaal genomen boffen wij echt met de ouders van onze leerlingen. Zonder gezeur van ouders is het al kut genoeg allemaal.

We worden echt heel goed in het bijstellen van de bijgestelde plannen, van de gewijzigde plannen voor Sint, voor Kerst etc.

Maar ook gewoon voor de dagelijkse gang van zaken. Spoedoverleg om 7:50 uur.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-12-2021 18:06
Echt dat gejank om respect hangt mij zwaar de keel uit.

Moeten ze echt *grof taalgebruik* iedere jandoedel apart gaan informeren over het waarom?! Met technische tekening van het schoolgebouw erbij?!

Kunnen sommige stumperds niet zelf bedenken dat:
A niet ieder schoolgebouw zich architectonisch leent voor aparte ingangen en looproute
B de helft van de scholen aaneen hangen van ad hoc opvangen en er geen personeel is voor gescheiden pauzes en andere zogenaamde ‘aangedragen oplossingen’
C dat groepsbesmettingen niet hoeven over te springen naar andere groepen (en hun docent!) met mondkapjes op in de gang bij scholen vallend onder punt A
D dat de zogenaamde ‘oplossingen’ die de amateur-deskundige aandraagt geen oplossingen zijn omdat je GDV ook nog altijd te maken hebt met veiligheidseisen
E je prima kritisch kunt zijn en blijven zonder je kind als kindsoldaat in te zetten om je gedachtengoed te verspreiden en dan weer gaan lopen janken dat al die andere kindjes ‘pesten’ als ze vragen waarom Sterre-Luna-Maan en Djaxx-Djenzel-Djaydon geen mondkapje dragen.
+1! Ik had het niet beter kunnen verwoorden. De mondkapjes, afstand houden, halve lockdows... ik trek het allemaal. Maar dat verwende, kleinzerige, grenzeloze gezeur... ik word er kotsmisselijk van.
Alle reacties Link kopieren
viva87 schreef:
01-12-2021 08:52
Mijn kleuter draagt gewoon een mondkapje als het ergens druk is. Het is maar net hoe je ermee omgaat. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen, niet de kinderen.

In andere landen wordt het ook gedaan. Het is echt niet zo dat alleen de Nederlandse kleuters het niet aankunnen. Het zijn de volwassenen die hier moeilijk doen.

Hier in Nederland is het niet verplicht. Maar dat komt o.a. omdat mensen zo reageren. Er is in Nederland weinig draagvlak, voor wat voor maatregel dan ook. Want een Nederlander draag je niks op, dat bepalen ze zelf wel. Daarom zitten we ook in deze rotsituatie.
Wij zijn ook het enige land die hierin zitten? In de andere landen gaat het zoveel beter? Slecht argument.
Alle reacties Link kopieren
Nul respect voor zeikerds. Sorry. Na anderhalf jaar is dat op.
jerilla schreef:
03-12-2021 08:30
Wij zijn ook het enige land die hierin zitten? In de andere landen gaat het zoveel beter? Slecht argument.
Het is juist een goed argument! Ik woon namelijk in een ander land, en de cijfers verschillen hier enorm per regio.
De gebieden waar de vaccinatiegraad hoog ligt, en maskers verplicht zijn op alle scholen en openbare ruimtes doen het heel goed. Relatief weinig (ernstige) Covid, relatief lage dodenaantallen, relatief weinig transmissie.
De gebieden waar met denkt dat COVID maar een griepje is, vaccinaties alleen bestaan om Big Pharma te spekken, en maskers een beperking van de persoonlijke vrijheid zijn, daar vallen de mensen bij bosjes neer en zitten de ziekenhuizen overvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven