Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes plicht eisen mondkapje

27-11-2020 14:23 129 berichten
Even een vraagje. Zometeen is er een mondkapjes molochs. Waaraan moet het voldoen? Is zn scherm voor je gezicht ook voldoende of een sjaal ( hardloopsjaal) of moet het echt iets met elastiek zijn wat lijkt op een mondkapje.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
27-11-2020 16:30
Mijn probleem is niet het dragen van een mondkapje als mensen dat denken, mijn probleem is de overheid die voor de zoveelste keer een tegenstrijdige regel plaatst.

Je bent een echte rebel! Meld je aan bij het leger van Engel, daar wachten ze met smart op dwazen die zich willen laten gebruiken voor een opstand tegen de overheid.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
27-11-2020 16:33
Je kon hem zien aankomen. :-D

In een ander topic heeft hij/zij nog problemen met leerplichtambtenaren omdat kind niet naar school kan. Tot aan dreigende gevangenisstraf.

Afbeelding
nounou
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:42
In een ander topic heeft hij/zij nog problemen met leerplichtambtenaren omdat kind niet naar school kan. Tot aan dreigende gevangenisstraf.

Afbeelding
Dat heb je denk in verkeerd begrepen. Hij heeft contact gehad met iemand die positief is. Maar hij mag niet in quarantaine en moet gewoon naar school.

Dat staat hier los van lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:40
Je bent een echte rebel! Meld je aan bij het leger van Engel, daar wachten ze met smart op dwazen die zich willen laten gebruiken voor een opstand tegen de overheid.
Ben juist super netjes en dat zorgt nu voor een probleem. Ik kan geen mondkapjes vinden die niet medisch zijn, maar wel bedoeld zijn tegen virussen. Ik hoop maar dat ik geen boete krijg voor het dragen van een verkeerd mondkapje.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
27-11-2020 16:13
Je draagt een simpel mondkapje met name om anderen tegen jou te beschermen. Het virus zit onder andere op je stembanden en in je keel. Als je hard praat tegen iemand dan verspreid je microscopisch kleine speekseldruppeltjes in de richting van die persoon (uiteraard ook met hoesten, niezen of zingen). Net als dat iemand met slechte adem tegen je praat en je ruikt dat dan. Belangrijkste functie van een mondkapje is het breken van die 'straal' van virusdeeltjes, die uit je mond komt, zodat de meerderheid van de druppeltjes op het filterdoek botst en daar blijft plakken. Van de lucht die je uitademt gaat maar 10% door het filterdoek en de rest langs de randen van het masker, bij je neus bijvoorbeeld. Ook met name de kleinste speekseldruppeltjes gaan langs je neus. Maar niet meer recht in iemands anders gezicht dus.
Sommige sjaals zijn grof gebreid zodat de speekseldruppeltjes er gewoon doorheen gaan. Daarom keuren ze maar meteen alle sjaals principieel af omdat het anders niet te handhaven zal zijn.
En omdat je een mondkapje op hebt en anderhalve meter afstand moet houden, moet je harder praten dan normaal. :proud:
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
TinyTiny schreef:
27-11-2020 17:11
Ben juist super netjes en dat zorgt nu voor een probleem. Ik kan geen mondkapjes vinden die niet medisch zijn, maar wel bedoeld zijn tegen virussen. Ik hoop maar dat ik geen boete krijg voor het dragen van een verkeerd mondkapje.

:facepalm:

Je bent al lang niet meer geloofwaardig hoor.
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:42
In een ander topic heeft hij/zij nog problemen met leerplichtambtenaren omdat kind niet naar school kan. Tot aan dreigende gevangenisstraf.

Afbeelding
Precies. Lijkt me heel vermoeiend zo forummen. Als het echt is of als allemaal verzonnen is. Blech.
TinyTiny schreef:
27-11-2020 17:11
Ben juist super netjes en dat zorgt nu voor een probleem. Ik kan geen mondkapjes vinden die niet medisch zijn, maar wel bedoeld zijn tegen virussen. Ik hoop maar dat ik geen boete krijg voor het dragen van een verkeerd mondkapje.
Dan maar hopen dat de BOA’s niet allemaal massaal hun targets nog moeten halen deze laatste maand :rofl:
Nicco88 schreef:
27-11-2020 18:15
Dan maar hopen dat de BOA’s niet allemaal massaal hun targets nog moeten halen deze laatste maand :rofl:
Waar ging het ook weer over?
*2020* schreef:
27-11-2020 18:42
Waar ging het ook weer over?
Over de eisen die ze stellen aan een mondkapje
simbalabimba schreef:
27-11-2020 17:59
En omdat je een mondkapje op hebt en anderhalve meter afstand moet houden, moet je harder praten dan normaal. :proud:
Dat gaat nogal.
Alle reacties Link kopieren
Joh, als je geen mondkapje op kan/wil zeg je toch gewoon dat je verstandelijk beperkt bent? Of psychisch ziek?
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 14:47
Uit de link hierboven:

Een mondkapje moet de neus en mond volledig bedekken en het moet ontworpen zijn om de verspreiding van virussen tegen te gaan. Medische mondneusmaskers zijn bedoeld voor de zorg; mondkapjes zijn geschikt voor gebruik in winkels, op school, in het OV en bij de kapper. Gebruik daarom bij voorkeur mondkapjes die te koop zijn bij de drogist of de supermarkt. Een spatscherm (faceshield) bedekt de neus en mond niet volledig, en mag daarom niet worden gebruikt als alternatief voor een mondkapje. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een sjaal of bandana.


Dus die (hardloop)sjaal mag niet.
En de wegwerpmondkapjes mogen ook niet.
En de medische ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Na het lezen van dit topic snap ik wel dat wij maar niet naar beneden komen met het aantal besmettingen.

Doen mensen nu zo dom of zijn ze zo dom?



Het lijkt me toch dat het redelijk duidelijk is wat de bedoeling is. Je doet een mondneusmasker op je hoofd. En als je denkt dat je doordat je 1,5 meter afstand moet houden en een masker op hebt je harder moet gaan praten lijkt het me beter dat je gewoon überhaupt je mond houdt. Eigenlijk ook als je niet begrijpt wat nou een mondneusmasker is dat bedoeld is om virussen tegen te gaan.
Ja joh, de corona besmettingen komen doordat niet iedereen een niet werkend mondkapje draagt. :rofl:
Ik kan wel door sommige als dom worden weggezet. Maar ook chirurgische maskers beschermen niet tegen virussen. Daar zijn virussen te klein voor. Ze beschermen vooral tegen bacterieen.
Dus zn stoffen masker beschermd niet tot nauwelijks.

Chirurgische mondmaskers, ook wel mondneusmaskers genoemd, moeten voldoen aan de richtlijn voor medische hulpmiddelen en aan EN 14683. De belangrijkste reden om een chirurgisch masker te dragen is om de patiënt en de directe omgeving te beschermen tegen besmetting door het personeel. In sommige gevallen kan een chirurgisch mondmasker de drager ook beschermen tegen opspattend vloeistof. Een chirurgisch masker biedt echter geen adembescherming, doordat het filter en de pasvorm niet ontworpen zijn om de drager te beschermen tegen kleine partikels. Chirurgische maskers kun je verdelen in verschillende categorieën.

Type I maskers bieden de laagste mate van bescherming en worden dus alleen gebruikt bij een laag risico. Type 1 maskers zijn dan ook niet geschikt voor operaties. Type 1 mondmaskers hebben een BFE (bacterie filter efficiency) van minimaal 95% en zijn niet spatresistent.

Type II maskers hebben een BFE van minstens 98% en zijn eveneens niet spatresistent.

Type IIR maskers werken twee kanten op. Ze hebben een BFE van minstens 98% en zijn wél spatresistent. Voor een tandarts is dit masker prima geschikt. Het RIVM adviseert dit type masker te gebruiken bij algemene zorghandelingen, ook bij patiënten met het coronavirus. Aangezien het coronavirus zich via kleine druppeltjes door de lucht verspreidt en een chirurgisch masker niet volledig aansluit op de huid, blijft er echter een risico dat dat de patiënt de zorgverlener besmet.
Nicco88 schreef:
28-11-2020 16:04
Ik kan wel door sommige als dom worden weggezet. Maar ook chirurgische maskers beschermen niet tegen virussen. Daar zijn virussen te klein voor. Ze beschermen vooral tegen bacterieen.
Dus zn stoffen masker beschermd niet tot nauwelijks.

Chirurgische mondmaskers, ook wel mondneusmaskers genoemd, moeten voldoen aan de richtlijn voor medische hulpmiddelen en aan EN 14683. De belangrijkste reden om een chirurgisch masker te dragen is om de patiënt en de directe omgeving te beschermen tegen besmetting door het personeel. In sommige gevallen kan een chirurgisch mondmasker de drager ook beschermen tegen opspattend vloeistof. Een chirurgisch masker biedt echter geen adembescherming, doordat het filter en de pasvorm niet ontworpen zijn om de drager te beschermen tegen kleine partikels. Chirurgische maskers kun je verdelen in verschillende categorieën.

Type I maskers bieden de laagste mate van bescherming en worden dus alleen gebruikt bij een laag risico. Type 1 maskers zijn dan ook niet geschikt voor operaties. Type 1 mondmaskers hebben een BFE (bacterie filter efficiency) van minimaal 95% en zijn niet spatresistent.

Type II maskers hebben een BFE van minstens 98% en zijn eveneens niet spatresistent.

Type IIR maskers werken twee kanten op. Ze hebben een BFE van minstens 98% en zijn wél spatresistent. Voor een tandarts is dit masker prima geschikt. Het RIVM adviseert dit type masker te gebruiken bij algemene zorghandelingen, ook bij patiënten met het coronavirus. Aangezien het coronavirus zich via kleine druppeltjes door de lucht verspreidt en een chirurgisch masker niet volledig aansluit op de huid, blijft er echter een risico dat dat de patiënt de zorgverlener besmet.

Zo'n, niet zn

Maar het gaat in jouw topic toch niet over het wel of niet werken van een kapje??
Je vroeg wat de regels zijn. Welke kapjes geen bekeuring krijgen en gedram over je sjaal.
PoezzinBoots schreef:
28-11-2020 16:16
Zo'n, niet zn

Maar het gaat in jouw topic toch niet over het wel of niet werken van een kapje??
Je vroeg wat de regels zijn. Welke kapjes geen bekeuring krijgen en gedram over je sjaal.
Wat ben je aardig in je communicatie. Dit topic ging ook niet over de spellingsregels, dus die kan je er ook buiten houden.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
28-11-2020 13:56
Ja joh, de corona besmettingen komen doordat niet iedereen een niet werkend mondkapje draagt. :rofl:
Die Corona besmettingen komen doordat mensen blijkbaar te dom zijn om te begrijpen dat verschillende maatregelen samen het verschil kunnen maken. En dat je dan dus niet gaat lopen muiten over of die maatregelen zin hebben of niet. En dan dus niet met z’n allen de stad in gaat om zo nodig inkopen te doen.

Er zijn namelijk ook genoeg aanwijzingen dat mondkapjes wel werken.
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... es-ul.html

Kan je allerlei dingen zoeken die het gelijk bevestigen dat mondmaskers niet werken. Je kan ook zoeken naar bewijs dat mondmaskers toch werken. En anders geef je ze het voordeel van de twijfel. Want de meesten hier zijn überhaupt niet opgeleid om daar ook maar een greintje verstand van te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
28-11-2020 16:18
Wat ben je aardig in je communicatie. Dit topic ging ook niet over de spellingsregels, dus die kan je er ook buiten houden.
Dit topic ging ook niet over of ze nou wel of niet werken.

Kan je die er ook buiten houden
Nicco88 schreef:
28-11-2020 16:18
Wat ben je aardig in je communicatie. Dit topic ging ook niet over de spellingsregels, dus die kan je er ook buiten houden.

Was gratis tip :idee:

En jij haalde ook van alles erbij dat 3 extra letters offtopic van mij er ook niet meer toe deden.
Hecamel schreef:
28-11-2020 16:23
Die Corona besmettingen komen doordat mensen blijkbaar te dom zijn om te begrijpen dat verschillende maatregelen samen het verschil kunnen maken. En dat je dan dus niet gaat lopen muiten over of die maatregelen zin hebben of niet. En dan dus niet met z’n allen de stad in gaat om zo nodig inkopen te doen.

Er zijn namelijk ook genoeg aanwijzingen dat mondkapjes wel werken.
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... es-ul.html

Kan je allerlei dingen zoeken die het gelijk bevestigen dat mondmaskers niet werken. Je kan ook zoeken naar bewijs dat mondmaskers toch werken. En anders geef je ze het voordeel van de twijfel. Want de meesten hier zijn überhaupt niet opgeleid om daar ook maar een greintje verstand van te hebben.
Blablabla. Weet je hoe lachwekkend je bent met dat je mensen voor dom uitmaakt terwijl je als inzet een net zo slecht werkend lapje stof in de aanbieding hebt? Rot toch op joh.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
28-11-2020 16:34
Blablabla. Weet je hoe lachwekkend je bent met dat je mensen voor dom uitmaakt terwijl je als inzet een net zo slecht werkend lapje stof in de aanbieding hebt? Rot toch op joh.
Goed verhaal. Lekker kort ook. En goed onderbouwd!
Hecamel schreef:
28-11-2020 16:39
Goed verhaal. Lekker kort ook. En goed onderbouwd!
Dank je, wat fijn dat je toch de kern snapt. Dat noem ik nog eens een efficiente zaterdagmiddag.
PoezzinBoots schreef:
28-11-2020 16:27
Was gratis tip :idee:

En jij haalde ook van alles erbij dat 3 extra letters offtopic van mij er ook niet meer toe deden.
Nee hoor ik blijf bij het onderwerp mondkapjes. Spelling komt totaal niet in de buurt van het onderwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven