Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nationaal logeerweekeind!

23-01-2021 20:17 179 berichten
Het is zover, avondklok.
Mijn beide kinderen (puber/jongvolwassen) slapen vanavond niet thuis, want ze zijn bij vrienden en dan ga je echt niet om 20:15 vertrekken.
Waar slapen die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
23-01-2021 21:15
Heerlijk hè, dat je iemand de schuld kan geven.
Knap je vast van op.

Beetje jammer dat je niemand de schuld kan geven van het ontstaan van een (muterend) virus

Ben je wel helemaal lekker?
Saivash schreef:
23-01-2021 21:18
Lekker asociaal weer dit.

Inderdaad. Geweldige opvoeding ook. :roll:
Madeliefjees schreef:
23-01-2021 20:40
Thuis natuurlijk. Geen logeerpartijen. Achterlijke ......

Jouw kinderen wonen toch zelfstandig?
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
23-01-2021 21:21
Ben je wel helemaal lekker?
Nope
Alle reacties Link kopieren
Volgend weekend 25000 besmettingen per dag. En het grootste deel bestaat uit de etters die dit weekend logeren...

Het zou me niks verbazen.
granny71 schreef:
23-01-2021 21:15
Heerlijk hè, dat je iemand de schuld kan geven.
Knap je vast van op.

Beetje jammer dat je niemand de schuld kan geven van het ontstaan van een (muterend) virus
Ik geef zeker die idioten de schuld waardoor we nog steeds in de ellende zitten.

Wij doen er al bijna een jaar alles aan om hier zo snel mogelijk uit te komen. Thuiswerken (met de kinderen ook deels thuis), geen sport meer, minimaal contact met vrienden en familie, boodschappen worden bezorgd.

En dan steekt het inderdaad als je over dit soort flauwekul leest. Lockdownfeestjes, logeerweekenden? Doe normaal.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 20:44
Als ik íets geleerd heb van de coronacrisis dan is het wel dat mensen heel anders denken en reageren dan je van tevoren kunt bedenken.
Ik vind gewoon dat die avondklok weer zo'n maatregel is die helemaal de plank misslaat, en de verkeerde mensen raakt.
Mijn kinderen zullen zich aan de avondklok houden, maar effectief zal dat geen kleinere kans op besmetting opleveren.

En ja, ik laat ze gaan. Ik gun ze hun sociale contacten en hun plezier. Ze zitten al vele maanden opgesloten en er is geen eind in zicht. Van mij mogen ze.

Maar leer je ze dan niet dat dit soort dingen ervoor zorgen dat het allemaal nog langer duurt?

Ondertussen zijn mijn beiden zoons sociale contacten gereduceerd tot de avond vakkenvullen in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
23-01-2021 21:00
Omdat jouw kinderen langdurig een woonruimte delen met mensen, die niet tot je gezin behoren, is de kans enorm dat ze iemand besmetten of besmet worden. Dat nemen ze mee naar huis en dan weer naar andere gezinnen omdat jij, ten kostte van de samenleving, het allemaal onzin vindt.
Overdrijven is ook een kunst. Enorme kans? Er zal toch iemand besmet moeten zijn voordat er weer anderen besmet kunnen worden. Op dit moment is de RIVM inschatting dat er 136241 mensen besmettelijk zijn. Dat is minder dan 1% van de Nederlandse bevolking. Lijkt me geen enorme kans. Zelfs als het 10% is, is de kans nog niet enorm. Dus het enige wat hier enorm is, is jouw overdrijving.
Tiana_76 schreef:
23-01-2021 21:25
Ik geef zeker die idioten de schuld waardoor we nog steeds in de ellende zitten.

Wij doen er al bijna een jaar alles aan om hier zo snel mogelijk uit te komen. Thuiswerken (met de kinderen ook deels thuis), geen sport meer, minimaal contact met vrienden en familie, boodschappen worden bezorgd.

En dan steekt het inderdaad als je over dit soort flauwekul leest. Lockdownfeestjes, logeerweekenden? Doe normaal.

Inderdaad. Wij doen ook ons uiterste best. Ik heb zoveel vrienden en kennissen al zolang niet meer kunnen zien helaas.
We hebben zo weinig mogelijk sociale contacten, gaan nergens heen, laten alles leveren, ik werk thuis ect. ect.

En dan komen zulke mensen met logeerweekendjes af! (6)
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
23-01-2021 21:23
Volgend weekend 25000 besmettingen per dag. En het grootste deel bestaat uit de etters die dit weekend logeren...

Het zou me niks verbazen.
Lekker overdreven.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 21:32
Inderdaad. Wij doen ook ons uiterste best. Ik heb zoveel vrienden en kennissen al zolang niet meer kunnen zien helaas.
We hebben zo weinig mogelijk sociale contacten, gaan nergens heen, laten alles leveren, ik werk thuis ect. ect.

En dan komen zulke mensen met logeerweekendjes af! (6)
Sinds wanneer werk jij?
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
23-01-2021 21:11
Mijn dochter slaapt denk ik in de paardenstal want ze is nog niet terug van haar paard verzorgen..

Edit: ik hoor de deur. Te laat maar toch binnen
Ze slaapt dus in haar eigen bed
Ik neem aan dat je even met haar bespreekt dat 2100 de avondklok is en niet 2115?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Cookielover schreef:
23-01-2021 21:37
Sinds wanneer werk jij?

Niet goed opgelet blijkbaar? Niet erg hoor ;) Maar mijn familie heeft een bedrijf waar ik regelmatig projecten van doe.
Het is meer een hobby dan werk, maar het brengt op. Normaal kom ik daar regelmatig voor op locaties, nu gaat alles online of ligt het stil.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
23-01-2021 21:23
Volgend weekend 25000 besmettingen per dag. En het grootste deel bestaat uit de etters die dit weekend logeren...

Het zou me niks verbazen.
Net als de zoveelste golf na het paas/pinksterweekend en alle golven die zouden komen omdat we met mooi weer "massaal" naar het bos/strand gingen zeker?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 21:41
Niet goed opgelet blijkbaar? Niet erg hoor ;) Maar mijn familie heeft een bedrijf waar ik regelmatig projecten van doe.
Het is meer een hobby dan werk, maar het brengt op. Normaal kom ik daar regelmatig voor op locaties, nu gaat alles online of ligt het stil.
Sorry, mijn fout :$
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 20:44
Als ik íets geleerd heb van de coronacrisis dan is het wel dat mensen heel anders denken en reageren dan je van tevoren kunt bedenken.
Ik vind gewoon dat die avondklok weer zo'n maatregel is die helemaal de plank misslaat, en de verkeerde mensen raakt.
Mijn kinderen zullen zich aan de avondklok houden, maar effectief zal dat geen kleinere kans op besmetting opleveren.

En ja, ik laat ze gaan. Ik gun ze hun sociale contacten en hun plezier. Ze zitten al vele maanden opgesloten en er is geen eind in zicht. Van mij mogen ze.
Oh, ik heb ook iets geleerd van de corona crisis. En dat is niet positief over een deel van mijn medemensen.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Cookielover schreef:
23-01-2021 21:44
Sorry, mijn fout :$

No problem! Alleen door jouw naam heb ik nu zin in chocolate chip cookies :P
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
granny71 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:48
97.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-01-2021 21:40
Ik neem aan dat je even met haar bespreekt dat 2100 de avondklok is en niet 2115?
Jazeker. Gelukkig houdt ze zich verder heel streng aan alle maatregelen, ze werkt in de zorg .
Paard staat op een boerderij 5 minuten hiervandaan, ze komt gelukkig niemand tegen onderweg in de polder.
Ze was tijdens het rijden eraf gegooid en toen werd het nét allemaal wat later. Slappe smoes maar goed. Ze is binnen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 21:46
No problem! Alleen door jouw naam heb ik nu zin in chocolate chip cookies :P
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
23-01-2021 21:37
Lekker overdreven.
Ik heb mijn coronapessimistenpet op.

Is ontstaan door het vertoon van dom gedraag door verreweg de meeste bewoners van deze aardkloot.
Je hoopt maar dat ik ongelijk heb..ik hoop het ook, maar vrees dat het niet zo zal zijn. Ik moest eigenlijk boodschappen hebben vandaag.. maar toen ik uit de auto stapte stonden er 8 mensen in de rij om een karretje te pakken. 7 van hen hoesten de longen uit hun lijf.. de eerste stap van alle dingen die nodig zijn om een ziekte die zich via de lucht verspreidt is niet naar buiten met luchtwegklachten.
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
23-01-2021 20:38
Wat een vreemd topic.
Dit. Wil je nou een sticker TO?
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
aikidoka schreef:
23-01-2021 21:32
Overdrijven is ook een kunst. Enorme kans? Er zal toch iemand besmet moeten zijn voordat er weer anderen besmet kunnen worden. Op dit moment is de RIVM inschatting dat er 136241 mensen besmettelijk zijn. Dat is minder dan 1% van de Nederlandse bevolking. Lijkt me geen enorme kans. Zelfs als het 10% is, is de kans nog niet enorm. Dus het enige wat hier enorm is, is jouw overdrijving.

Die 136241 mensen weten anders toch op de een of andere manier ruim 5000 mensen per dag te besmetten. Ik vind het best veel.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
23-01-2021 21:48
Ik heb mijn coronapessimistenpet op.

Is ontstaan door het vertoon van dom gedraag door verreweg de meeste bewoners van deze aardkloot.
Je hoopt maar dat ik ongelijk heb..ik hoop het ook, maar vrees dat het niet zo zal zijn. Ik moest eigenlijk boodschappen hebben vandaag.. maar toen ik uit de auto stapte stonden er 8 mensen in de rij om een karretje te pakken. 7 van hen hoesten de longen uit hun lijf.. de eerste stap van alle dingen die nodig zijn om een ziekte die zich via de lucht verspreidt is niet naar buiten met luchtwegklachten.
Dat is natuurlijk ook wel heel stom. Laatst zag ik iemand haar mondkapje naar beneden doen om in haar elleboog te niezen :facepalm:
cookielover wijzigde dit bericht op 23-01-2021 22:14
1.14% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven