Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oud en Nieuw vieren in Coronatijd

29-12-2020 13:23 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe gaan jullie oud en nieuw vieren dit jaar? Wij blijven dit jaar thuis samen met onze pup van 18 weken. We zouden op visite bij familie, maar zij zijn een risicogroep voor Corona en durven het niet aan wat ik kan begrijpen. Normaal gingen we vaak na 00.00 nog even langs vrienden, maar vanwege alle maatregelen zit dit er dit jaar niet in en wij willen ons daar aan houden en geen risico lopen om jezelf of anderen te besmetten.
Dus het wordt een andere jaarwisseling dan anders. Maar we kijken positief uit naar het nieuwe jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oud en nieuw echt het meest stompzinnige feest dat we kennen en zie het nut niet in van het verplichte opblijven.
Onze zoon van acht vindt het inmiddels geweldig om helemaal tot midden nacht op te blijven, dus gaan we er dit jaar meer aan doen dan voorheen.
We zullen de avond vullen met de top 2000, spelletjes spelen, hapjes eten en drankjes drinken en een film kijken. Dan naar bed want de jongste is een vroege vogel.
Alle reacties Link kopieren
Maarja, het begin van 2021 wordt ook treurig en kut.
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
29-12-2020 13:26
Ik ga het bij mijn ouders vieren (op afstand in huis en buiten hoor). Ik heb wel een beetje een rot gevoel over Oud en Nieuw; ik was door twee van mijn beste vriendinnen uitgenodigd om het in gezelschap te komen vieren; ik heb aangegeven dat ik me daar niet prettig bij voel (er komen meer mensen dan volgens de richtlijnen mag). De reacties van hen zijn neutraal, maar ik voel gewoon aan dat het niet gesnapt/niet gewaardeerd wordt; ik hoop dat dit niet de vriendschap gaat ondermijnen; ik merk toch telkens bij dit soort beslissingen dat ik er anders in sta dan zij.
Tja, ik heb ook een aantal uitnodigingen afgezegd de afgelopen week. Als daar de vriendschap op stukloopt dan is dat jammer, maar ik denk dat het wel meevalt.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
We vieren het met onze buren. Normaal vieren we het met meerdere buren maar dat doen we dit jaar niet.
OhDeer schreef:
29-12-2020 18:38
Ik vind oud en nieuw echt het meest stompzinnige feest dat we kennen en zie het nut niet in van het verplichte opblijven.
Ben ik 't helemaal mee eens!

Zou meer zien in 'n midzomernachtfeest. In de zomer ben je toch al langer wakker doordat het lang licht is. Bovendien zitten deze feestdagen veel te dicht op elkaar. Ben nog aan 't uitbuiken van kerst en hup daar heb je de volgende vreetdag al weer.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-12-2020 18:50
Ben ik 't helemaal mee eens!

Zou meer zien in 'n midzomernachtfeest. In de zomer ben je toch al langer wakker doordat het lang licht is. Bovendien zitten deze feestdagen veel te dicht op elkaar. Ben nog aan 't uitbuiken van kerst en hup daar heb je de volgende vreetdag al weer.
Ik ben voor!
Van mij mag het voorjaar/zomer sowieso morgen al beginnen. Helemaal klaar met die rotkou en donkere avonden.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
29-12-2020 19:05
Ik ben voor!
Van mij mag het voorjaar/zomer sowieso morgen al beginnen. Helemaal klaar met die rotkou en donkere avonden.


Dit vind ik zo gek: je hebt als voorjaar- en zomerliefhebber echt niks te klagen de laatste jaren. Met lentes die al beginnen in februari en zomers die doorlopen tot ruim in oktober. Het heeft nog niet eens gevroren, laat staan fatsoenlijk gesneeuwd :(.

Als ik ergens “alles wordt ons afgepakt” over ben, is het wel over het feit dst de échte Nederlandse winter niet meer bestaat. Dat we nu in een soort Noord-Frans klimaat leven. Als er iets bij het oude mocht blijven, wou ik dat het het klimaat was
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
29-12-2020 18:31
Wat is dat, een crimi diner??? Het klinkt leuk!
Het is een vooropgezet rollenspel. Kan je online via amazon enzo bestellen. (https://www.amazon.de/s?k=krimi+dinner+ ... s-da-p_1_8)

Nu speelt het bijvoorbeeld in een circus waar de dompteur is vermoord. Iedereen krijgt een rol toebedeeld (ik ben bijvoorbeeld de jongleur en zoon van de ringmeester, een vriendin van me is de oude clown en een vriend de nieuwe popcornverkoopster. We letten niet zo op geslacht ;)) en een persoonlijk boekje met daarin info over wie je bent, hoe je relatie was met het slachtoffer (of je de moordenaar bent of niet), wat je persoonlijke doel is binnen het verhaal en verkleedtips. En dan ga je met elkaar aan tafel zitten en discussiëren tot je denkt wie van het gezelschap de dader is. Er zijn meestal meedere rondes zodat je bij iedere "gang" nieuwe informatie krijgt die de verdenkingen een andere kant op kunnen sturen.

Heel nerdy eigenlijk. Maar iedereen die mee speelt, werkt in het theater (op of achter het toneel) dus het is aan ons wel goed besteed. Met name qua kostuums, pruiken en snorren wordt er altijd groots uitgepakt. Dit is nu de derde keer dat we zoiets doen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
29-12-2020 19:22
Dit vind ik zo gek: je hebt als voorjaar- en zomerliefhebber echt niks te klagen de laatste jaren. Met lentes die al beginnen in februari en zomers die doorlopen tot ruim in oktober. Het heeft nog niet eens gevroren, laat staan fatsoenlijk gesneeuwd :(.

Als ik ergens “alles wordt ons afgepakt” over ben, is het wel over het feit dst de échte Nederlandse winter niet meer bestaat. Dat we nu in een soort Noord-Frans klimaat leven. Als er iets bij het oude mocht blijven, wou ik dat het het klimaat was
Ben ik ook helemaal met je eens hoor, maar ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan deze dagen/avonden.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar lopen de plannen die er waren (Corona-proef) in de soep doordat BFF haar plannen op het laatste moment heeft gewijzigd voor haar nieuwe verkering.

Ik ga naar mijn ouders. Tv kijken, oliebollen eten en bijtijds naar huis. Prima hoor.
Maar wel de eerst meest burgerlijke O&N ooit.
Alle reacties Link kopieren
Blauwetrui schreef:
29-12-2020 20:35
Ben ik ook helemaal met je eens hoor, maar ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan deze dagen/avonden.


Dan kan ik me voorstellen dat het, ook al is het veel korter dan vroeger, nog steeds te veel te lang duurt. Succes en het wordt vanzelf weer zomer! :daisy:

(hoop ik ondertussen nog even op wat heerlijke koude en sneeuwrijke winterweken)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar een vriendin. We gaan spelletjes doen, tv kijken, oliebollen eten en veel te veel wijn drinken.
Alle reacties Link kopieren
Wat onze zoon doet is nog ongewis. Man en ik gaan na zijn werk (ja hij werkt eerst en 1 jan ook) met een hapje lekker ontspannen. Wss een conference kijken en wat we wel hebben voorgenomen is om 23.45 in de jacuzzi te gaan liggen en mega hard happy new year op te zetten. Dit omdat er geen vuurwerk is en het geoorloofd eens hard mag. Met een glaasje (nep) champagne voor hem.
Blauwetrui schreef:
29-12-2020 19:05
Ik ben voor!
Van mij mag het voorjaar/zomer sowieso morgen al beginnen. Helemaal klaar met die rotkou en donkere avonden.
Nou.... tis net an één week winter.... nog 12 te gaan......
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
29-12-2020 21:34
Nou.... tis net an één week winter.... nog 12 te gaan......
12 weken ja, maar winter kun je dit niet noemen. Hooguit een beetje grijs, erg grijs weer, tenminste hier.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
29-12-2020 21:34
Nou.... tis net an één week winter.... nog 12 te gaan......
Weet ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf lekker thuis, het is hier al weken erg heftig met vuurwerkrellen, kan zomaar zijn dat het ook hier in de binnenstad uit de hand gaat lopen.

Een vriendin komt gezellig, er is een live stream festival en we gaan gewoon lekker aan de wijn, champagne en oliebollen. Erg veel zin in, maar morgen eerst nog naar het werk op mijn eigenlijk vrije dag voor een crisisoverleg, daarna even adempauze en hopelijk een beter jaar voor iedereen 💕
ninon wijzigde dit bericht op 29-12-2020 22:01
0.90% gewijzigd
Gewoon thuis met het gezin. Lekkere hapjes en drankjes inslaan, komt vast goed.
ninon schreef:
29-12-2020 21:57
Ik blijf lekker thuis, het is hier al weken erg heftig met vuurwerkrellen, kan zomaar dat het ook hier in de binnenstad uit de hand gaat lopen.

Een vriendin komt gezellig, er is een live stream festival en we gaan gewoon lekker aan de wijn, champagne en oliebollen. Erg veel zin, maar morgen eerst nog naar het werk op mijn eigenlijk vrije dag voor een crisisoverleg, daarna even adempauze en hopelijk een beter jaar voor iedereen 💕
Ben jij gewoon stiekem jaap van Dissel? :-D
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
29-12-2020 21:59
Ben jij gewoon stiekem jaap van Dissel? :-D
Nou, daar gaat mijn anonimiteit :bonk: :proud:
S7rin schreef:
29-12-2020 19:23
Het is een vooropgezet rollenspel. Kan je online via amazon enzo bestellen. (https://www.amazon.de/s?k=krimi+dinner+ ... s-da-p_1_8)

Nu speelt het bijvoorbeeld in een circus waar de dompteur is vermoord. Iedereen krijgt een rol toebedeeld (ik ben bijvoorbeeld de jongleur en zoon van de ringmeester, een vriendin van me is de oude clown en een vriend de nieuwe popcornverkoopster. We letten niet zo op geslacht ;)) en een persoonlijk boekje met daarin info over wie je bent, hoe je relatie was met het slachtoffer (of je de moordenaar bent of niet), wat je persoonlijke doel is binnen het verhaal en verkleedtips. En dan ga je met elkaar aan tafel zitten en discussiëren tot je denkt wie van het gezelschap de dader is. Er zijn meestal meedere rondes zodat je bij iedere "gang" nieuwe informatie krijgt die de verdenkingen een andere kant op kunnen sturen.

Heel nerdy eigenlijk. Maar iedereen die mee speelt, werkt in het theater (op of achter het toneel) dus het is aan ons wel goed besteed. Met name qua kostuums, pruiken en snorren wordt er altijd groots uitgepakt. Dit is nu de derde keer dat we zoiets doen.

Wat ontzettend leuk!
S7rin schreef:
29-12-2020 19:23
Het is een vooropgezet rollenspel. Kan je online via amazon enzo bestellen. (https://www.amazon.de/s?k=krimi+dinner+ ... s-da-p_1_8)

Nu speelt het bijvoorbeeld in een circus waar de dompteur is vermoord. Iedereen krijgt een rol toebedeeld (ik ben bijvoorbeeld de jongleur en zoon van de ringmeester, een vriendin van me is de oude clown en een vriend de nieuwe popcornverkoopster. We letten niet zo op geslacht ;)) en een persoonlijk boekje met daarin info over wie je bent, hoe je relatie was met het slachtoffer (of je de moordenaar bent of niet), wat je persoonlijke doel is binnen het verhaal en verkleedtips. En dan ga je met elkaar aan tafel zitten en discussiëren tot je denkt wie van het gezelschap de dader is. Er zijn meestal meedere rondes zodat je bij iedere "gang" nieuwe informatie krijgt die de verdenkingen een andere kant op kunnen sturen.

Heel nerdy eigenlijk. Maar iedereen die mee speelt, werkt in het theater (op of achter het toneel) dus het is aan ons wel goed besteed. Met name qua kostuums, pruiken en snorren wordt er altijd groots uitgepakt. Dit is nu de derde keer dat we zoiets doen.
Lijkt me keileuk dit!
Alle reacties Link kopieren
In de ochtend gaan we naar schoonouders, dan bakken we oliebollen en hebben we een mini herdenking en lopen we langs het graf van degene die op oudjaarsdag overleden is.

Daarna met een schaal vol oliebollen naar huis. Avondeten is soep .er oliebollen. We kijken de typische oudejaars shows en conference. Normaal doen we na klokslag 12 een ronde langs buren. Nu zwaaien we mogelijk even naar elkaar op straat (de straatfeest commissie bedekt waarschijnlijk een alternatief, ipv het straatfeest werden er ijsjes rondgebracht en we hebben dit jaar een borrel gehad waar iedereen op de stoep voor zijn/haar huis zat).

Meestal liggen we rond 2 uur in bed, dat z nu wel eerder zijn.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik hoop ook op een rustige avond/nacht maar het kan alle kanten op. Of het is rustig of de tokkies in de buurt hebben nu extra veel illegaal vuurwerk.
Alle reacties Link kopieren
Renske_ schreef:
29-12-2020 18:28
Omdat veel mensen gewoon niet zo hysterisch zijn en anderen per definitie zien als biohazard. Het is te zot voor woorden dat mensen inmiddels zover zijn dat ze anderen, naasten, dierbaren, etc. in eerste instantie zijn gaan zien als potentieel gevaar.

Ik heb allerminst de behoefte om in een grote groep oud en nieuw te vieren. Maar dat is dus meer niet willen dan niet durven.
En - ik heb het al vaker gezegd - hier op het forum mogen veel dames zich roomser dan de paus presenteren, als je buiten het forum een beetje om je heen kijkt, merk je al snel dat het forum beslist niet maatgevend is in deze.
Als ik om me heen kijk, dan zijn veel mensen zeker oplettend, doen geen al te gekke dingen, maar is er slechts een enkeling die zich net zo krampachtig aan de adviezen* houdt zoals de dames hier.

*Adviezen ja. Het woord 'regels' implicieert normen. Normen en regels zijn afdwingbaar. De maximaal 2 personen uitnodigen is dat niet. Houdt juridisch geen stand als je het er op aan laat komen. In dat licht snap ik mensen wel dat ze niet moeilijk doen over 1 persoon extra, al doe ik dat zelf dus niet.
Hele huiskamer vol en meerdere stellen zou ik ook niet voor kiezen. Beetje rekening houden kan geen kwaad. Maar de woorden 'niet durven' heb ik daarbij niet.
Ik heb me wat onhandig uitgedrukt met het woord 'durven'. Durven moet weggehaald worden en er kan dan staan dat ik niet begrijp dat mensen dat doen.
En ik doel hiermee op de zorg; dat die hun benen uit hun lijf lopen terwijl er nog mensen zijn die de regels aan hun laars lappen. Maar daar gaat dit topic niet over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven