Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oud en Nieuw vieren in Coronatijd

29-12-2020 13:23 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe gaan jullie oud en nieuw vieren dit jaar? Wij blijven dit jaar thuis samen met onze pup van 18 weken. We zouden op visite bij familie, maar zij zijn een risicogroep voor Corona en durven het niet aan wat ik kan begrijpen. Normaal gingen we vaak na 00.00 nog even langs vrienden, maar vanwege alle maatregelen zit dit er dit jaar niet in en wij willen ons daar aan houden en geen risico lopen om jezelf of anderen te besmetten.
Dus het wordt een andere jaarwisseling dan anders. Maar we kijken positief uit naar het nieuwe jaar.
TsumTsum schreef:
29-12-2020 23:54
Ik hoop ook op een rustige avond/nacht maar het kan alle kanten op. Of het is rustig of de tokkies in de buurt hebben nu extra veel illegaal vuurwerk.
Ik hoop met je mee. Het is hier al weken vrij rustig met een sporadische knal maar meer ook niet. In mijn oude wijk was het vorig jaar veel erger. Ik hoop dat het dit jaar rustiger blijft dan normaal. Het is hier wel een redelijk braaf dorp dus ik heb goede hoop. Verder doe ik niets morgen behalve naar de sportschool gaan overdag. Ik heb al vanaf kinds af aan een grafhekel aan oud en nieuw en ga nooit ergens heen. Baal al dat ik nog naar buiten moet. Duik lekker om kwart voor negen mijn bed in net als vorig jaar, toen werd ik even wakker om twaalf uur maar heb ik de rest van de nacht prima geslapen.
De kat heeft morgen huisarrest vanaf een uur of tien morgenochtend. Dus het word weer een lange dag want daar wordt hij super chagrijnig van en gaat hij de hele dag bij de deur staan zeuren. :nut:
Ik heb vier appelflappen in huis en verder niets lekkers. Voor mij is het een avond als alle anderen, na de kerst is de feestmaand voor mij altijd weer voorbij. Oud en nieuw sla ik gewoon over.
Alle reacties Link kopieren
Blijf gewoon thuis. Ik heb zo het idee dat het ook een normale donderdagavond lijkt, je kan het niet vieren met de mensen waar je het misschien normaal mee viert, geen vuurwerk ect.
Ik vier het volgend jaar wel extra dan!

En daarbij zitten we 1 januari als we wakker worden alsnog in lockdown en ik verwacht dat het eerste halfjaar nog best raar gaat zijn, dus ik hoef het niet te vieren. 😄
.
Ik ga op de champagne bij mijn nieuwe buren die ik nog niet ken.
Sjulia schreef:
29-12-2020 18:21
Snoei chagrijnig op de bank, elk moment ongesteld kunnen wordend met hormonale puistjes en buikkrampen. Ik ga het menstruatie korset dragen in combo met vet haar, kruikje erbij. Een zielige film kijken en eten. Sowieso ga ik huilen. Heb er zin in.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
30-12-2020 08:11
Blijf gewoon thuis. Ik heb zo het idee dat het ook een normale donderdagavond lijkt, je kan het niet vieren met de mensen waar je het misschien normaal mee viert, geen vuurwerk ect.
Ik vier het volgend jaar wel extra dan!


En daarbij zitten we 1 januari als we wakker worden alsnog in lockdown en ik verwacht dat het eerste halfjaar nog best raar gaat zijn, dus ik hoef het niet te vieren. 😄
Hier hetzelfde. Ik heb ook nog eens rotnieuws over iemand gekregen dus ik ben helemaal niet zo in de stemming om het elders te 'vieren'. Volgend jaar dan maar. Ik wil nu gewoon lekker thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
29-12-2020 19:23
Het is een vooropgezet rollenspel. Kan je online via amazon enzo bestellen. (https://www.amazon.de/s?k=krimi+dinner+ ... s-da-p_1_8)

Nu speelt het bijvoorbeeld in een circus waar de dompteur is vermoord. Iedereen krijgt een rol toebedeeld (ik ben bijvoorbeeld de jongleur en zoon van de ringmeester, een vriendin van me is de oude clown en een vriend de nieuwe popcornverkoopster. We letten niet zo op geslacht ;)) en een persoonlijk boekje met daarin info over wie je bent, hoe je relatie was met het slachtoffer (of je de moordenaar bent of niet), wat je persoonlijke doel is binnen het verhaal en verkleedtips. En dan ga je met elkaar aan tafel zitten en discussiëren tot je denkt wie van het gezelschap de dader is. Er zijn meestal meedere rondes zodat je bij iedere "gang" nieuwe informatie krijgt die de verdenkingen een andere kant op kunnen sturen.

Heel nerdy eigenlijk. Maar iedereen die mee speelt, werkt in het theater (op of achter het toneel) dus het is aan ons wel goed besteed. Met name qua kostuums, pruiken en snorren wordt er altijd groots uitgepakt. Dit is nu de derde keer dat we zoiets doen.
Wat ontzettend leuk!!! Wat zullen jullie een lol hebben!
Ik ga het uitzoeken voor volgend jaar...
Heel veel plezier alvast gewenst!
Gewoon samen, lekker flesje erbij, komt helemaal goed. En in het weekend even met de kinderen mijn moeder gelukkig nieuwjaar wensen.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
30-12-2020 08:06
Ik hoop met je mee. Het is hier al weken vrij rustig met een sporadische knal maar meer ook niet. In mijn oude wijk was het vorig jaar veel erger. Ik hoop dat het dit jaar rustiger blijft dan normaal. Het is hier wel een redelijk braaf dorp dus ik heb goede hoop. Verder doe ik niets morgen behalve naar de sportschool gaan overdag. Ik heb al vanaf kinds af aan een grafhekel aan oud en nieuw en ga nooit ergens heen. Baal al dat ik nog naar buiten moet. Duik lekker om kwart voor negen mijn bed in net als vorig jaar, toen werd ik even wakker om twaalf uur maar heb ik de rest van de nacht prima geslapen.
De kat heeft morgen huisarrest vanaf een uur of tien morgenochtend. Dus het word weer een lange dag want daar wordt hij super chagrijnig van en gaat hij de hele dag bij de deur staan zeuren. :nut:
Ik heb vier appelflappen in huis en verder niets lekkers. Voor mij is het een avond als alle anderen, na de kerst is de feestmaand voor mij altijd weer voorbij. Oud en nieuw sla ik gewoon over.
Ik hoop dat het hier ook rustig blijft. Afgelopen avonden af en toe wel een knal, maar verder is het veel rustiger. Het is voor het eerst in jaren dat ik thuis blijf, dus geen idee hoe het hier eigenlijk is met oud&nieuw. Van mij mag het verbod sowieso wel blijven hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat crimi-spel klinkt echt hartstikke leuk!

Ik woon alleen en ik krijg mijn vader op visite.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg en moet morgenavond werken. Daarna komt mijn vriend naar me toe. Ik ga morgenvroeg een taart bakken en die dan 's avonds eten. Verder weinig. Ik had altijd al weinig met oud en nieuw (overrated feest) dus ik heb in dat opzicht weinig last van Corona. En dat vuurwerkverbod mag van mij wel blijven. Ben wel heel benieuwd hoe het er in mijn buurt aan toe zal gaan.
Madrid87 schreef:
30-12-2020 08:06
Ik hoop met je mee. Het is hier al weken vrij rustig met een sporadische knal maar meer ook niet. In mijn oude wijk was het vorig jaar veel erger. Ik hoop dat het dit jaar rustiger blijft dan normaal. Het is hier wel een redelijk braaf dorp dus ik heb goede hoop. Verder doe ik niets morgen behalve naar de sportschool gaan overdag. Ik heb al vanaf kinds af aan een grafhekel aan oud en nieuw en ga nooit ergens heen. Baal al dat ik nog naar buiten moet. Duik lekker om kwart voor negen mijn bed in net als vorig jaar, toen werd ik even wakker om twaalf uur maar heb ik de rest van de nacht prima geslapen.
De kat heeft morgen huisarrest vanaf een uur of tien morgenochtend. Dus het word weer een lange dag want daar wordt hij super chagrijnig van en gaat hij de hele dag bij de deur staan zeuren. :nut:
Ik heb vier appelflappen in huis en verder niets lekkers. Voor mij is het een avond als alle anderen, na de kerst is de feestmaand voor mij altijd weer voorbij. Oud en nieuw sla ik gewoon over.
Ja ik vind 31 december ook niks. Heel vroeger keek ik toen altijd de World Music Awards ofzo maar die zijn al jaren niet meer, al die nieuwjaarsconferenties en programma's hoeven voor mij niet dus meestal zit ik gewoon series te kijken met wat lekkers en bel/sms ik mensen rond twaalf uur en dan is het wachten tot het rustig is zodat ik kan slapen of even een aflevering af kan kijken want door al dat geknal zet ik dat vaak maar uit. Soms kijk ik een concert maar geen zin om zo laat op de blijven want geen zin om heel 1 januari me rot te voelen door slaapgebrek.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
30-12-2020 08:06
Ik hoop met je mee. Het is hier al weken vrij rustig met een sporadische knal maar meer ook niet. In mijn oude wijk was het vorig jaar veel erger. Ik hoop dat het dit jaar rustiger blijft dan normaal. Het is hier wel een redelijk braaf dorp dus ik heb goede hoop. Verder doe ik niets morgen behalve naar de sportschool gaan overdag. Ik heb al vanaf kinds af aan een grafhekel aan oud en nieuw en ga nooit ergens heen. Baal al dat ik nog naar buiten moet. Duik lekker om kwart voor negen mijn bed in net als vorig jaar, toen werd ik even wakker om twaalf uur maar heb ik de rest van de nacht prima geslapen.
De kat heeft morgen huisarrest vanaf een uur of tien morgenochtend. Dus het word weer een lange dag want daar wordt hij super chagrijnig van en gaat hij de hele dag bij de deur staan zeuren. :nut:
Ik heb vier appelflappen in huis en verder niets lekkers. Voor mij is het een avond als alle anderen, na de kerst is de feestmaand voor mij altijd weer voorbij. Oud en nieuw sla ik gewoon over.
Sportschool?? Hoe fiks je dat dan?

Bij mijn sportschool kun je nu in tweetallen buiten sporten. Maar ja... het regent ongeveer constant en als dat niet is, dan is het volgeboekt... :-(
Jufjoke schreef:
29-12-2020 14:39
Ik begrijp niet waarom mensen tóch de behoefte voelen om ondanks alle ellende en maatregelen perse drie stellen uit te nodigen.
Een goede vriendin van mij geeft een feest met meer dan het toegestane aantal mensen. Ik ga uiteraard niet en merk dat ik hier ook weinig begrip voor kan opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
coffeeonthehouse schreef:
30-12-2020 19:08
Een goede vriendin van mij geeft een feest met meer dan het toegestane aantal mensen. Ik ga uiteraard niet en merk dat ik hier ook weinig begrip voor kan opbrengen.
Ik snap dat soort dingen ook niet. Mijn broer organiseerde van de week een blokjes verjaardag voor zijn kinderen. Met in elk blokje ook nog eens te veel gasten.
Ik ben niet gegaan. Heb wel een cadeautje voor de deur afgeleverd.
isa__88 schreef:
30-12-2020 08:11
Blijf gewoon thuis. Ik heb zo het idee dat het ook een normale donderdagavond lijkt, je kan het niet vieren met de mensen waar je het misschien normaal mee viert, geen vuurwerk ect.
Ik vier het volgend jaar wel extra dan!

En daarbij zitten we 1 januari als we wakker worden alsnog in lockdown en ik verwacht dat het eerste halfjaar nog best raar gaat zijn, dus ik hoef het niet te vieren. 😄
Ja heerlijk, gewoon een normale donderdagavond, maar dan wel als begin van een weekend van drie dagen. En dan nieuwjaarsdag niet verplicht voelen bij mensen langs te gaan maar gewoon vrij. Géén familieverjaardag deze keer op 2 januari.
Ik verheug me al de hele week op dit luie-want-je-hoeft-nergens-heen-weekend :lol:
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
30-12-2020 19:17
Ik snap dat soort dingen ook niet. Mijn broer organiseerde van de week een blokjes verjaardag voor zijn kinderen. Met in elk blokje ook nog eens te veel gasten.
Ik ben niet gegaan. Heb wel een cadeautje voor de deur afgeleverd.
Zo hebben vrienden van ons 4 dagen kerst gevierd, met telkens 2 andere mensen, zonder afstand houden (samen koken, aan een kleine tafel eten, etc). Daarnaast zijn ze nog bij beide ouders op gaan lunchen. En dat zou dan eigenlijk nog mogen, maar vind het zo onverstandig. Ze hebben dus in 4 dagen nauw contact gehad met 12 verschillende mensen.
Ik vind het kansloos en aso, man vindt dat ik overdrijf.
Hastadepasta18 schreef:
30-12-2020 19:30
Zo hebben vrienden van ons 4 dagen kerst gevierd, met telkens 2 andere mensen, zonder afstand houden (samen koken, aan een kleine tafel eten, etc). Daarnaast zijn ze nog bij beide ouders op gaan lunchen. En dat zou dan eigenlijk nog mogen, maar vind het zo onverstandig. Ze hebben dus in 4 dagen nauw contact gehad met 12 verschillende mensen.
Ik vind het kansloos en aso, man vindt dat ik overdrijf.
Jij en man hebben dan weer gezellige dagen met bespreken van julie vrienden
Ik bak morgen oliebollen, waarvan ik een deel bij schoonouders en een vriendin bij de deur aflever.
´s Avonds zijn we met ons gezin. Hapjes op tafel, fles cava erbij en we kijken samen een leuke film. Prima avond.
Ik vraag me vooral af wat de mensen die de grenzen van de regels opzoeken hier zelf van vinden. Vinden ze dat ‘ze het wel verdiend hebben na dit coronajaar’, dat het ‘hen toch niet treft’? Ik vind het bijna iets arrogants hebben. “Wij willen een feestje dus geven we dat feestje”. Iedereen wil weer veilig contact kunnen hebben maar dat gaat niet en daarom zitten we in een lockdown.

Enfin, zonder al te negatief te klinken, terug naar het topic: ik vier het samen met mijn vriend. We hebben lekkere hapjes gekocht en blijven gezellig thuis. Helemaal ok mee ook.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is morgen bij zijn vriendin, want ze is dan ook nog eens jarig.
De meeste vriend(inn)en waren al onder de pannen. Ik had naar mijn ouders gekund, hartstikke lieve mensen, maar om daar nou de hele avond te zitten. Had me er al bij neergelegd alleen thuis te zijn, ook geen probleem.
Gisteravond opperde een vriend dat ik zijn kant (130 km) kon opkomen of hij deze kant op. Even getwijfeld, maar nu komt hij hier gourmetten en gaan we ouderwets potje sjoelen en tv kijken. Na middernacht keert hij weer huiswaarts.
Snouth schreef:
30-12-2020 19:06
Sportschool?? Hoe fiks je dat dan?

Bij mijn sportschool kun je nu in tweetallen buiten sporten. Maar ja... het regent ongeveer constant en als dat niet is, dan is het volgeboekt... :-(

Ik heb begrepen dat sommige sportscholen bewust open blijven (en boetes voor lief nemen). Redenatie: gezond blijven en je immuunsysteem versterken. Weet niet of die sportschool van haar er zo een is.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
30-12-2020 19:31
Jij en man hebben dan weer gezellige dagen met bespreken van julie vrienden
Ja heerlijk mezelf zo goed bezig vinden en afgeven op hoe anderen het doen!
Hastadepasta18 schreef:
30-12-2020 20:01
Ja heerlijk mezelf zo goed bezig vinden en afgeven op hoe anderen het doen!
De enige volkssport die dit jaar volop bedreven kon worden :)
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
30-12-2020 20:25
De enige volkssport die dit jaar volop bedreven kon worden :)
En klagen over het weer, dat stopt nooit.
Alle reacties Link kopieren
coffeeonthehouse schreef:
30-12-2020 19:08
Een goede vriendin van mij geeft een feest met meer dan het toegestane aantal mensen. Ik ga uiteraard niet en merk dat ik hier ook weinig begrip voor kan opbrengen.
Volgt ze het laatste nieuws niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven