Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Protest op de dam

01-06-2020 19:25 2184 berichten
Ik zie net dit bericht voorbij komen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1397493 ... ans-geweld

Vooropgesteld, ik vind het helemaal prima dat deze demonstratie toegestaan is.

Alleen, wat ik niet kan begrijpen is dat als het te druk is op het strand, of in het Vondpark er ingegrepen wordt, dat de horeca die op sterven na dood is zich in allerhande bochten moet wringen.

Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Dit is dezelfde idioterie als Trump die de regels in de VS openlijk bekritiseert.

Ofwel je hebt de regels en past ze gewoon toe, ofwel niet. Wat mij betreft het laatste, maar in ieder geval geen willekeur.

Zelf schat ik in dat hiermee de gehoorzame burger inmiddels ook de schouders op gaat halen.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:17
Sorry maar ik vind dit echt te ver gaan. Dit protest is vreedzaam verlopen en dat is ook altijd de insteek geweest om het vreedzaam te laten verlopen.
Dat is ook de reden om de demonstranten niet aan te pakken en de horeca ondernemers wel.
Angst voor rellen
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:43
Dat zegt toch wat over het tuiggehalte van dit type demonstrant?
Que?
nounou
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
01-06-2020 20:19
Dat is ook de reden om de demonstranten niet aan te pakken en de horeca ondernemers wel.
Angst voor rellen
Welke horeca ondernemers bedoel je? Hebben die ook de grondwet aan hun kant?
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
01-06-2020 19:49
Ah joh maak je niet druk. Over twee weken zie je dat die rellers geen van alle corona hebben dus dan kan heel die 1,5 meter door de plee gespoeld worden.

Wat?
nounou
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:17
Sorry maar ik vind dit echt te ver gaan. Dit protest is vreedzaam verlopen en dat is ook altijd de insteek geweest om het vreedzaam te laten verlopen.
Ik denk dat je mijn bericht uit context leest. Ik beweer ook niet dat dit niet het geval is.
Wellicht had het inderdaad anders gelopen als deze mensen niet hadden mogen protesteren, dat weten we niet. Maar ze hebben er het volste recht toe en wat is gebeurt in Amerika is gewoon heel zwaar niet ok, en hoe meer mensen zich hier tegen uitspreken hoe beter. Want nu staat het op film, maar er gebeurt ook een heleboel wat niet op film staat, óók in Nederland helaas.
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
01-06-2020 19:54
Velen, maar Femke niet...

https://twitter.com/GeLeHesjesNL/statu ... 11907?s=20

Is dat niet de twitter van Gekkie Micha Kat?
nounou
granny71 schreef:
01-06-2020 20:12
Maar alleen zoals het mevrouw Halsema het beste uitkomt.
Ja ze heeft een lijst. Als ze bijvoorbeeld hoort dat die nanninga ergens lekker heeft gegeten, zet ze dat in haar boekje en stuurt ze daar handhavers naartoe. Ze heeft het er maar druk mee.
Zeewater8669 schreef:
01-06-2020 20:22
Ik denk dat je mijn bericht uit context leest. Ik beweer ook niet dat dit niet het geval is.

Ja, sorry, ik zie nu dat ik het inderdaad met de klemtoon op het verkeerde woord heb gelezen. :hug:
smulrol schreef:
01-06-2020 20:20
Welke horeca ondernemers bedoel je? Hebben die ook de grondwet aan hun kant?
Net zoveel als de demonstranten.

Als je denkt dat het zo makkelijk is om onder de regels uit te komen, dan heeft Mojo in no time Beyonce in de ArenA ten begeleiding van een protest.
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:23
Wellicht had het inderdaad anders gelopen als deze mensen niet hadden mogen protesteren, dat weten we niet. Maar ze hebben er het volste recht toe en wat is gebeurt in Amerika is gewoon heel zwaar niet ok, en hoe meer mensen zich hier tegen uitspreken hoe beter. Want nu staat het op film, maar er gebeurt ook een heleboel wat niet op film staat, óók in Nederland helaas.
Ook op anderhalve meter afstand kan je protesteren.
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:18
Een demonstratie met 200 man of met 3.000 is natuurlijk wel een flink verschil ;-)
5.000 zelfs.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
01-06-2020 20:27
Net zoveel als de demonstranten.

Als je denkt dat het zo makkelijk is om onder de regels uit te komen, dan heeft Mojo in no time Beyonce in de ArenA ten begeleiding van een protest.
Gelukkig is Beyoncé niet zo kinderachtig.
Protesteren is een grondrecht, mocht je daar issues mee hebben staat het je vrij om naar Rusland of Saoedie-Arabië te verhuizen
DS1971 schreef:
01-06-2020 20:28
Ook op anderhalve meter afstand kan je protesteren.

Dat had gekund inderdaad. Maar hoe je het ook wendt of keert: deze mensen hadden het recht om te protesteren.
smulrol schreef:
01-06-2020 20:29
Gelukkig is Beyoncé niet zo kinderachtig.
Protesteren is een grondrecht, mocht je daar issues mee hebben staat het je vrij om naar Rusland of Saoedie-Arabië te verhuizen
Ja, want afdwingen dat men zich aan de noodmaatregelen houdt tijdens de demonstratie is exact hetzelfde als mensen opsluiten of vermoorden als ze willen protesteren.

Koekoek!
Alle reacties Link kopieren
Sansi schreef:
01-06-2020 19:33
Ik vind het van de zotte dat die Halsema overal boven lijkt te staan. Ja, tuurlijk hebben mensen recht om te demonstreren, maar met duizenden nu zo bovenop elkaar... het kan en mag gewoon niet, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Halsema lijkt deze regels in de stad niet te hoeven hanteren en dat vind ik voornamelijk heel bijzonder.
Dit. Ik ontvolg ook alle Amsterdamse hipster gurls die de hele crisis verkondigen dat ze achter de zorgmedewerkers staan, hun volgers opdragen de maatregelen op te volgen en nu... verbreken deze mensen massaal zelf alle regels. Je kan op zó veel verschillende manieren protesteren. En Annie en Henkie krijgen een vette boete als ze iets te dicht bij elkaar lunchen in een park.
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:25
Ja, sorry, ik zie nu dat ik het inderdaad met de klemtoon op het verkeerde woord heb gelezen. :hug:
Geeft niks. Een vriendin van mij was aanwezig en zij zei dat er een erg fijne sfeer hing en daar ben ik ontzettend blij om na de ongelofelijke ellende in Amerika te hebben gezien. Ik denk dat we nog verder van huis waren geweest als zoiets hier zou gebeuren en ik denk dat (hard) politie-ingrijpen om 1,5 meter uit elkaar te blijven dat wel had kúnnen veroorzaken. Ik vind het overigens coronatechnisch wel onverantwoord daar te gaan staan, maar dat is een tweede. Het is dan kiezen tussen twee kwaden en men heeft nou eenmaal gewoon het recht om te demonstreren, en terecht.
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:30
Dat had gekund inderdaad. Maar hoe je het ook wendt of keert: deze mensen hadden het recht om te protesteren.
Ik ben niet tegen het protest. Ik vind het niet uit te leggen dat Femke zelf even beslist dat dit protest te belangrijk is om de lijn van de rijksoverheid te volgen.

Het is natuurlijk ook niet de eerste keer. Handhaving van het kraakverbod vindt ze ook totaal niet belangrijk om maar eens wat te noemen.

Als burgemeester moet je boven de partijen staan. Dat doet ze gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
01-06-2020 20:34
Dit. Ik ontvolg ook alle Amsterdamse hipster gurls die de hele crisis verkondigen dat ze achter de zorgmedewerkers staan, hun volgers opdragen de maatregelen op te volgen en nu... verbreken deze mensen massaal zelf alle regels. Je kan op zó veel verschillende manieren protesteren. En Annie en Henkie krijgen een vette boete als ze iets te dicht bij elkaar lunchen in een park.
Dat krijgen Annie en Henkie helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Prima dat ze demonstreren, maar wél die anderhalve meter afstand houden, alstublieft.

Of het nu in Amsterdam of in Noordpolderzijl is.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik volg het Amsterdamse nieuws niet zo verder ;-) Aangezien 1. Ik uit Rotterdam kom en 2. Amsterdam vaak vindt dat zij niet bij de rest van Nederland horen heb ik dat gevoel wederzijds ook een beetje gekregen :whistle:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
01-06-2020 20:30
Dat had gekund inderdaad. Maar hoe je het ook wendt of keert: deze mensen hadden het recht om te protesteren.
Tuurlijk is het een recht om te protesteren maar moet het middenin deze crisis? Dan gewoon even niet, hoe tragisch de aanleiding ook is.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
01-06-2020 20:36
Ik ben niet tegen het protest. Ik vind het niet uit te leggen dat Femke zelf even beslist dat dit protest te belangrijk is om de lijn van de rijksoverheid te volgen.

Het is natuurlijk ook niet de eerste keer. Handhaving van het kraakverbod vindt ze ook totaal niet belangrijk om maar eens wat te noemen.

Als burgemeester moet je boven de partijen staan. Dat doet ze gewoon niet.
Een politicus maakt altijd politieke keuzes, ook burgemeesters.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-06-2020 20:36
Dat krijgen Annie en Henkie helemaal niet.
:popcorn:
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
01-06-2020 20:27
Net zoveel als de demonstranten.

Als je denkt dat het zo makkelijk is om onder de regels uit te komen, dan heeft Mojo in no time Beyonce in de ArenA ten begeleiding van een protest.
Kun je dit niet voorleggen aan MOJO? Heb wel weer zin in een Beyoncé concert/protest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven