Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Protest op de dam

01-06-2020 19:25 2184 berichten
Ik zie net dit bericht voorbij komen: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1397493 ... ans-geweld

Vooropgesteld, ik vind het helemaal prima dat deze demonstratie toegestaan is.

Alleen, wat ik niet kan begrijpen is dat als het te druk is op het strand, of in het Vondpark er ingegrepen wordt, dat de horeca die op sterven na dood is zich in allerhande bochten moet wringen.

Gaat het echter om iets wat Femke belangrijk vindt, dan is het willekeur wat de klok slaat.

Dit is dezelfde idioterie als Trump die de regels in de VS openlijk bekritiseert.

Ofwel je hebt de regels en past ze gewoon toe, ofwel niet. Wat mij betreft het laatste, maar in ieder geval geen willekeur.

Zelf schat ik in dat hiermee de gehoorzame burger inmiddels ook de schouders op gaat halen.
DS1971 schreef:
01-06-2020 19:39
Ook bij een grondrecht kun je bepaalde eisen stellen hoor.

Waar dus voor gekozen is het niet te doen bij deze demonstratie.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
01-06-2020 19:39
Ook bij een grondrecht kun je bepaalde eisen stellen hoor.
Heb je nog niet gehoord dat op de 1,5 meter op terrassen niet gehandhaafd zal worden ?
...
Ik denk dat je er vergif op kan innemen dat dit volledig uit de hand was gelopen als je het met handhaving en/of politie had geprobeerd uit elkaar te drijven. Zeker gezien het onderwerp. Ik denk dat Femke verstandig heeft gehandeld.
granny71 schreef:
01-06-2020 19:39
Dan had ze heel simpel een handje vol boa's de dam op moeten sturen om corona boetes uit te delen.


Moet je eens zien hoe snel de vlam in de pan slaat
De ME had er moeten staan. Boa's worden compleet onder de voet gelopen door dit soort volk.
Wissewis schreef:
01-06-2020 19:37
Al die mensen hebben toch echt zélf de keuze gemaakt om tussen 100'en à 1.000'en anderen op de Dam te gaan staan.

En al de mensen rondom hen maken zelf de keuze om contact met hen te hebben de komende weken.
Terwijl ze weten dat Corona nog altijd woedt.
Maar wat is het nou? Mag iedereen het zelf weer weten, of is er een regel?
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:42
De ME had er moeten staan. Boa's worden compleet onder de voet gelopen door dit soort volk.

Waarom? Er is werkelijk waar helemaal niks aan de hand op de Dam waar de ME voor nodig zou zijn.
Zeewater8669 schreef:
01-06-2020 19:42
Ik denk dat je er vergif op kan innemen dat dit volledig uit de hand was gelopen als je het met handhaving en/of politie had geprobeerd uit elkaar te drijven. Zeker gezien het onderwerp. Ik denk dat Femke verstandig heeft gehandeld.
Dat zegt toch wat over het tuiggehalte van dit type demonstrant?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:42
De ME had er moeten staan. Boa's worden compleet onder de voet gelopen door dit soort volk.
Dus is handhaven een kwestie van complete willekeur
Sansi schreef:
01-06-2020 19:33
Ik vind het van de zotte dat die Halsema overal boven lijkt te staan. Ja, tuurlijk hebben mensen recht om te demonstreren, maar met duizenden nu zo bovenop elkaar... het kan en mag gewoon niet, of je het er nou wel of niet mee eens bent. Halsema lijkt deze regels in de stad niet te hoeven hanteren en dat vind ik voornamelijk heel bijzonder.
Vooropgesteld: in een democratie is het recht op demonstreren heilig.

Maar het is imho lastig te rijmen dat horecaondernemers worden afgerekend op de anderhalve meter en dat je een formulier moet invullen om op een terras te mogen zitten terwijl de Dam stampvol staat.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:42
De ME had er moeten staan. Boa's worden compleet onder de voet gelopen door dit soort volk.
Dit soort volk ? :?:
...
Star3 schreef:
01-06-2020 19:43
Waarom? Er is werkelijk waar helemaal niks aan de hand op de Dam waar de ME voor nodig zou zijn.
Overal wordt op groepsvorming gehandhaafd en dit met duizenden overtreders wordt gewoon gedoogd? De prioriteiten liggen dan toch wel verleerd. Het wekt bij mij in elk geval geen enkele sympathie.
Alle reacties Link kopieren
Zeewater8669 schreef:
01-06-2020 19:42
Ik denk dat je er vergif op kan innemen dat dit volledig uit de hand was gelopen als je het met handhaving en/of politie had geprobeerd uit elkaar te drijven. Zeker gezien het onderwerp. Ik denk dat Femke verstandig heeft gehandeld.
Dit is toch echt wel de wereld op zijn kop. De afgelopen weken zijn er de meest lullige boetes uitgeschreven aan mensen die blijkbaar laag scoren op ‘rel gevaar’ en als er een hoog rel gevaar is, laten we alles maar op zijn beloop?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:45
Overal wordt op groepsvorming gehandhaafd en dit met duizenden overtreders wordt gewoon gedoogd? De prioriteiten liggen dan toch wel verleerd. Het wekt bij mij in elk geval geen enkele sympathie.
Eigenlijk is het stiekem gewoon een test.
Om te kijken hoe ver we met die hele Corona staan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
01-06-2020 19:43
Vooropgesteld: in een democratie is het recht op demonstreren heilig.

Maar het is imho lastig te rijmen dat horecaondernemers worden afgerekend op de anderhalve meter en dat je een formulier moet invullen om op een terras te mogen zitten terwijl de Dam stampvol staat.
Ik hou je niet tegen om met een half leger en 10.000 formuliertjes en 10.000 pennen aan de rand van de Dam te gaan staan.

En iedereen die de Dam af wil moet een formuliertje invullen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
01-06-2020 19:43
Vooropgesteld: in een democratie is het recht op demonstreren heilig.

Maar het is imho lastig te rijmen dat horecaondernemers worden afgerekend op de anderhalve meter en dat je een formulier moet invullen om op een terras te mogen zitten terwijl de Dam stampvol staat.
Er is vooralsnog niemand in de horeca afgerekend op de anderhalve maatregel en je hoeft ook geen formulier in te vullen om op een terras te zitten.
Is het je ook opgevallen hoeveel mensen daar mondkapjes op hadden?
redbulletje schreef:
01-06-2020 19:45
Overal wordt op groepsvorming gehandhaafd en dit met duizenden overtreders wordt gewoon gedoogd? De prioriteiten liggen dan toch wel verleerd. Het wekt bij mij in elk geval geen enkele sympathie.

Dat zegt helemaal niks over de demonstranten dat de veiligheidsregio en/of de burgemeester besluiten dat het mag. Raar dat je de demonstranten dan tuig noemt.
Alle reacties Link kopieren
De kans op besmettingen buiten is nihil, daarnaast hadden veel demonstranten mondkapjes op. De 1.5 meter wordt sowieso steeds moeilijker om te handhaven. Er is door de organisatie van dit protest ook opgeroepen om hierna 2 weken lang in sociale isolatie te gaan als het mogelijk is, just in case.

Goed om te zien dat dit protest rustig is verlopen!
Star3 schreef:
01-06-2020 19:38
Die heeft hier niks meer mee te maken:

De coronacrisis is zowel een ramp als een crisis van meer dan plaatselijke betekenis in de zin van art. 1 Wet veiligheidsregio’s (Wvr).[2] Art. 39 Wvr bepaalt dat in zo’n geval de bevoegdheden van de burgemeester uit de Wet openbare manifestaties overgaan op de voorzitter van de veiligheidsregio (hierna: voorzitter). Althans voor zover de toepassing van die bevoegdheden ten behoeve van de rampenbestrijding en crisisbeheersing plaatsvindt. We nemen aan dat bij een type crisis als de huidige de lokale burgemeester niet langer bevoegd is een demonstratie te beperken, te verbieden of te beëindigen.

https://www.openbareorde.nl/tijdschrift ... t-deel-11/
Als dat zo is, dan weet Femke dat gelet op haar uitlatingen niet.

En dat terwijl zij op zichzelf best kundig is.
Alle reacties Link kopieren
Ah joh maak je niet druk. Over twee weken zie je dat die rellers geen van alle corona hebben dus dan kan heel die 1,5 meter door de plee gespoeld worden.
Igoa schreef:
01-06-2020 19:43
Vooropgesteld: in een democratie is het recht op demonstreren heilig.

Maar het is imho lastig te rijmen dat horecaondernemers worden afgerekend op de anderhalve meter en dat je een formulier moet invullen om op een terras te mogen zitten terwijl de Dam stampvol staat.

O doe me eens een link hoeveel boetes er sinds 12.00 aan horecaondernemers zijn uitgeschreven?
Star3 schreef:
01-06-2020 19:41
Waar dus voor gekozen is het niet te doen bij deze demonstratie.
Dat benoemde ik al:

Willekeur.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
susan wijzigde dit bericht op 01-06-2020 19:52
97.99% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-06-2020 19:35
Belachelijk!! Van mij mogen ze allemaal de Corona krijgen!!
Natuurlijk, als zij allemaal corona krijgen dan stijgt het aantal besmettingen en dan kan jij in het andere topic weer fijn gaan jammeren dat je gelijk hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
01-06-2020 19:49
Ah joh maak je niet druk. Over twee weken zie je dat die rellers geen van alle corona hebben dus dan kan heel die 1,5 meter door de plee gespoeld worden.
Ten eerste: welke rellers? Er zijn geen rellen geweest, alleen demonstratie
Ten tweede: als er wel een of meer corona hebben is het nog maar de vraag waar het is opgelopen? In het OV er naar toe? Of toch even naar de horeca na afloop?
smulrol wijzigde dit bericht op 01-06-2020 19:53
0.32% gewijzigd
DS1971 schreef:
01-06-2020 19:51
Dat benoemde ik al:

Willekeur.

Ja, maar wat ik al benoemde; dus niet van Femke. Maar goed, ik ben weg hier. Veel plezier verder met Femke bashen en het over dat soort mensen en tuig hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven