Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Psychische klachen voorkomen

20-03-2020 09:17 111 berichten
Ik lees dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt over depressief worden, gek worden etc. van de huidige situatie.

Misschien kunnen we hier tips delen over wat je kunt doen om aan je eigen mentale gezondheid / weerbaarheid te werken.

Mijn eigen tips:
- Elke dag minstens een half uur wandelen (alleen of met een ander op 1,5 meter afstand)
- Elke dag iets doen om te ontspannen, bijvoorbeeld meditatie, extra lang douchen, een luisterboek luisteren, puzzelen
- In contact blijven met geliefden (telefonisch, via whats app of wat maar lukt)
- Je bewust blijven van je grenzen en die ook op tijd aangeven om ruzie te voorkomen
Hobbelster schreef:
09-04-2020 23:54
Ja leuk bedacht hoor maar wie zorgt er dan voor haar zoon?

Ik vind t knap dat je toch blijft sporten!
Hier een menstruatie dag from hell gehad inclusief krijsend kind en daarna onredelijke boze driftbui van mij richting (arme, arme) man. :cry:
Misschien was de tip bedoeld voor na de Coronamaatregelen. Volgens mij speelt hier echt meer dan alleen last hebben van de huidige situatie omtrent Corona.
Hobbelster schreef:
09-04-2020 23:54
Ja leuk bedacht hoor maar wie zorgt er dan voor haar zoon?

Ik vind t knap dat je toch blijft sporten!
Hier een menstruatie dag from hell gehad inclusief krijsend kind en daarna onredelijke boze driftbui van mij richting (arme, arme) man. :cry:
Sorry, ik had niet alles gelezen.
Ik vind het lief dat je meedenkt hoor! Na de corona heb ik wel weer andere dingen om handen gelukkig!

De laatste dagen gaat het voor mijn gevoel ook iets beter, al heb ik maandag wel een knallende ruzie gehad met mijn moeder.

Gelukkig gaat het sporten nu goed en dat helpt ook echt als een uitlaatklep
Hoe gaat het nu met jullie?

Hier gaat het gelukkig wel goed. Ik heb het idee dat het allemaal steeds "gewoner". begint te worden. Ik verzet me ook niet meer zo tegen de situatie en aangezien ik de afgelopen weken heb overleefd zal dat de komende weken ook wel gaan lukken ;-)

Ik slik nu antidepressiva in de week voor ik ongesteld moet worden, ik moet zeggen: het helpt wel! Ik heb nog wel last van de bekende vermoeidheid die ik deze week altijd heb, maar tot nu toe nog geen huilbuien, depressieve gevoelens etc. :hello:
Fijn dat t helpt en je een modus hebt gevonden die (voor nu) werkt!
Hier ook weer prima. Geen vuiltje aan de lucht :whistle:

Hormonsters, dat zijn t.
Hobbelster schreef:
17-04-2020 09:13
Fijn dat t helpt en je een modus hebt gevonden die (voor nu) werkt!
Hier ook weer prima. Geen vuiltje aan de lucht :whistle:

Hormonsters, dat zijn t.
Ja, dat is zeker zo.

Fijn he, als het dan weer achter de rug is (voorlopig). :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Hier nu ruzie met de familie omdat we niemand buiten ons gezin in ons zwembad laten zwemmen. Iets wat we vorig jaar uiteraard wel deden. Maar ik wil nu het risico niet nemen. Nou, de stemming is nu rond het nulpunt in de familie. Niet leuk. Het houd me erg bezig. :"-(
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
O bah dat is echt rot. Het is erg lastig als je niet met zijn allen op 1 lijn zit qua wat wel en niet kan. :purple:
Hé gadver Sweet Firefly wat naar, ik kan me zo goed voorstellen hoe dit soort dingen tussen je in kunnen komen te staan! Hopelijk komt er alsnog begrip voor. En blijf dicht bij jullie eigen gevoel en geweten in deze. Dan doe je het iig voor jezelf goed en dat is het belangrijkste.

Hier is wonder boven wonder nog niet zoiets voorgevallen in de familie terwijl mijn zus en ik toch normaal ook over dit sport dingen in de clinch liggen.
Nu zijn we door de zorgen en dergelijke juist dichter naar elkaar gegroeid en hoewel we praktisch gezien de dingen wel anders doen (hier geen risicogeval maar zus zelf wel) is er veel wederzijds begrip en respect voor de verschillen in aanpak.
Kan me zo voorstellen hoe makkelijk het juist de andere kant op kan gaan.
Wij hebben ook al een keer fikse ruzie gehad binnen de familie, beetje lang verhaal, maar uiteindelijk is het gelukkig wel uitgepraat
Pffh, nou de huilbuien en ellende is gewoon anderhalve week verschoven. :facepalm: Zit nu op dag 8 van mijn cyclus en ik voel me een partij ellendig.... :purple:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven