Testen?
zaterdag 13 juni 2020 om 10:46
Hoi allemaal,
Ik weet even niet zo goed wanneer het slim is om je al te testen nu het al kan bij milde klachten. Gisteravond ging ik naar bed met wat keelpijn. Vanochtend werd ik wakker met een hele pijnlijke keel (beetje opgezwollen) en milde hoofdpijn. De keelpijn is al wat minder, maar nog wel aanwezig. Ik heb normaal nooit echt keelpijn, dus het viel me meteen op. Normaal zou ik niet in ‘paniek’ raken, maar nu wel met Corona. Wat zouden jullie doen, even aankijken nog gedurende dag of het wegtrekt / meer symptomen bijkomen of wel al nu gaan bellen om te testen? Als ik kijk naar de website van RIVM zou het bij deze klachten al wel mogelijk zijn.
Ik weet even niet zo goed wanneer het slim is om je al te testen nu het al kan bij milde klachten. Gisteravond ging ik naar bed met wat keelpijn. Vanochtend werd ik wakker met een hele pijnlijke keel (beetje opgezwollen) en milde hoofdpijn. De keelpijn is al wat minder, maar nog wel aanwezig. Ik heb normaal nooit echt keelpijn, dus het viel me meteen op. Normaal zou ik niet in ‘paniek’ raken, maar nu wel met Corona. Wat zouden jullie doen, even aankijken nog gedurende dag of het wegtrekt / meer symptomen bijkomen of wel al nu gaan bellen om te testen? Als ik kijk naar de website van RIVM zou het bij deze klachten al wel mogelijk zijn.
maandag 15 juni 2020 om 21:25
Precies. En als ze dat advies al niet opvolgen dan is er kans dat ze ook niet binnen blijven. Ik sprak vandaag een collega die ook snipverkouden is en vertelde dat ze vanavond als het rustig op straat is gewoon de straat op gaat om te wandelen. Het lijkt wel alsof mensen niet kunnen lezen.sjansje schreef: ↑13-06-2020 11:41Er wordt opgeroepen om, ook bij milde klachten, te testen.
Dat mensen hier oproepen om maar een paracetamol te nemen en af te wachten, is dus best onverstandig, maar geeft wel duidelijk aan dat de boodschap die gegeven wordt door Rutte, RIVM en GGD niet serieus genomen wordt.
Dus TO, bel even en laat je testen. Dat zou iedereen bij (ook milde) klachten moeten doen.
En dat heeft niks met paniek te maken, maar wel met gezond verstand!
En tuurlijk is de kans groter dat het gewoon een verkoudheid is. Paniek is echt niet nodig. Maar testen wel want daar zijn al die teststraten nou precies voor ingericht. Zodat iedereen zich bij milde klachten kan laten testen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 16 juni 2020 om 18:50
Ik vind het ronduit asociaal als je met (klachten) door blijft lopen en je niet laat testen. Dat kan toch in deze situatie echt niet meer?
Ik word daar oprecht kwaad van.
Ik zeg er ook altijd wat van als ik iemand hoor proesten en snotteren. Ik vind dat heus niet leuk en ben ook niet onbeschoft maar ik zeg er wel wat van. Ik vond echt dat er moeten stoppen met valse bescheidenheid of stoerdoenerij of doen alsof je onder een steen hebt geleefd met je snotneus.
Laat je testen! En blijf binnen!
Die test is zo gepiept. Kost niks. Je kan vrijwel meteen terecht en je krijgt een dag later de uitslag.
Niks staat je in de weg dus!
Laat. Je. Testen.
Die test punten staan er niet voor de sier en er wordt nog steeds veel te weinig gebruik van gemaakt.
Ik zeg er ook altijd wat van als ik iemand hoor proesten en snotteren. Ik vind dat heus niet leuk en ben ook niet onbeschoft maar ik zeg er wel wat van. Ik vond echt dat er moeten stoppen met valse bescheidenheid of stoerdoenerij of doen alsof je onder een steen hebt geleefd met je snotneus.
Die test is zo gepiept. Kost niks. Je kan vrijwel meteen terecht en je krijgt een dag later de uitslag.
Laat. Je. Testen.
Die test punten staan er niet voor de sier en er wordt nog steeds veel te weinig gebruik van gemaakt.
dinsdag 16 juni 2020 om 18:54
Dat is echt stemmingmakerij
Die swab stelt helemaal geen bal voor.
Je moet even je neus sneuitrn. Stokje erin en eruit en in je keel en klaar.
Letterlijk 2 tellen. Een scheet laten doet meer pijn.
Echt mensen maken elkaar gek. Die test is peanuts. Zelfs kinderen ondergaan hem zonder een centje problemen.
Mensen zoeken spijkers op laag water en excuses.
Testen dus!
dinsdag 16 juni 2020 om 19:51
77% van mensen met klachten blijft niet thuis en een groot deel ervan ontvangt ook nog bezoek. Vind dat toch wel schokkend.
https://www.nu.nl/281402/video/coronaci ... thuis.html
dinsdag 16 juni 2020 om 20:22
De dame van de ggd zei zelf dat het niet heel prettig was en daarom bij kinderen terughoudender zijn.blauwebessensap schreef: ↑16-06-2020 18:54Dat is echt stemmingmakerij
Die swab stelt helemaal geen bal voor.
Je moet even je neus sneuitrn. Stokje erin en eruit en in je keel en klaar.
Letterlijk 2 tellen. Een scheet laten doet meer pijn.
Echt mensen maken elkaar gek. Die test is peanuts. Zelfs kinderen ondergaan hem zonder een centje problemen.
Mensen zoeken spijkers op laag water en excuses.
Testen dus!
Ik vind het ook raar dat het zo in de media komt, dat maakt de drempel hoger voor mensen met minimale klachten. Zoals wij dus.
In overleg met ggd kijken we het nog even aan. Blijven gewoon binnen.
I wanna live my life with the volume full!
dinsdag 16 juni 2020 om 20:28
blauwebessensap schreef: ↑16-06-2020 18:50Ik vind het ronduit asociaal als je met (klachten) door blijft lopen en je niet laat testen. Dat kan toch in deze situatie echt niet meer?
Laat. Je. Testen.
Doe eens kalm. Ik blijf binnen maar bepaal zelf wel of en wanneer ik me laat testen.
woensdag 17 juni 2020 om 09:35
Nou ik ook! Prima als ie je niet laat testen, maar blijf binnenredbulletje schreef: ↑16-06-2020 19:5177% van mensen met klachten blijft niet thuis en een groot deel ervan ontvangt ook nog bezoek. Vind dat toch wel schokkend.
woensdag 17 juni 2020 om 10:02
blauwebessensap schreef: ↑16-06-2020 18:50Ik vind het ronduit asociaal als je met (klachten) door blijft lopen en je niet laat testen. Dat kan toch in deze situatie echt niet meer?
Laat. Je. Testen.
Ik vind het ronduit asociaal hoe jij in elk testtopic als een waanzinnige tekeer gaat.
woensdag 17 juni 2020 om 10:06
Dat inderdaad. Het is niet heel prettig hoor, maar dat is bijvoorbeeld een vaccinatie voor je op reis gaat ook niet.Eidde schreef: ↑16-06-2020 20:22De dame van de ggd zei zelf dat het niet heel prettig was en daarom bij kinderen terughoudender zijn.
Ik vind het ook raar dat het zo in de media komt, dat maakt de drempel hoger voor mensen met minimale klachten. Zoals wij dus.
In overleg met ggd kijken we het nog even aan. Blijven gewoon binnen.
Dat ik 20 minuten moest rijden naar de dichtstbijzijnde testlokatie die plek had, was meer gedoe dan de hele test.
woensdag 17 juni 2020 om 19:27
Video niet gezien hoor. Maar misschien hebben deze mensen hooikoorts? Zijn ze al getest en negatief? Dan mag je gewoon naar buiten.redbulletje schreef: ↑16-06-2020 19:5177% van mensen met klachten blijft niet thuis en een groot deel ervan ontvangt ook nog bezoek. Vind dat toch wel schokkend.
Laten we nu niet iedereen die wat snottert of een keer niest direct verketteren op straat.