Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verschil 1e en 2e coronagolf

06-09-2020 22:39 119 berichten
Zitten we in een 2e coronagolf? Je hoort het vaak. Er zijn ook weer veel besmettingen helaas.
Ik heb daar toch wat vragen over en benieuwd naar jullie mening. Hoe kan het dat in maart de ic's vol lagen en nu het aantal erg laag is wat wordt opgenomen. Is het virus milder of zijn de besmette personen veelal jonger. Steken deze ouders en grootouders dan niet aan?
Hoe kan het dat er in China al weer maanden massaal wordt gefeest, op housepartys, en ze in Europa nog bezig zijn met regels etc. Kan China ons uitleggen wat we verkeerd doen?
Ik snap het gewoon allemaal niet...
Alle reacties Link kopieren
Mensen in de zorg hebben toch ook een baan? Als ze die gewoon uitvoeren doen ze toch net zo veel als jij? Hun werk en niks extra. Precies gelijk. Waarom zouden ze dubbele uren moeten draaien zonder betaald te krijgen?

Denk je dat het werk in de zorg stil lag in de zomer? Daar werden de opgebouwde achterstanden weggewerkt.

Ik ben heel verbaasd dat je er zo tegenaan kunt kijken zoals jij doet. Alsof er alleen moeder theresas in de zorg werken. Doordat er al zoveel van dat type werken zijn de salarissen zo laag en loopt er weinig spaak, doordat ze maar door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-09-2020 16:33
Tijdens de 1e golf, zijn er honderden gepensioneerden, studenten etc te hulp geschoten, er werden lunches bezorgd door ondernemers, ik heb met mijn gezin op balkon staan applaudiseren om 20u, maar al die handreikingen en mooie gebaren lijken wel vergeten.

En wat ik zelf extra doe??? Helemaal niks, ik heb al een baan en dat is meer dan zat, ook in mijn branche ervaren we werkdruk tgv de corona crisis ( applaus niet nodig, dank u) Je weet waar je aan wanneer je de zorg in gaat, dus ik vind het raar dat jij zo bozig reageert, en dat jij het lef hebt om het over geld te hebben.

Hele enge ontwikkeling, dat mensen die zijn opgeleid om patiënten te genezen, dit soort uitspraken doen onder het mom, we zijn moe.
De besmettingen lopen nu pas weer op, maar tussen juni en
augustus /september steeg het aantal ic opnames met nul.
Dus er was wel degelijk een adempauze, en die heb ik niet gehad in mijn branche.
Ik ook niet. Mijn overuren zijn alleen maar opgelopen in die tijd. Op mijn IC is het namelijk helemaal niet rustig geweest.
Ik vind fulltime werken/ studeren genoeg. En tijdens die dagen zet ik mij volledig in, maar niet met extra diensten.
Dan heb ik namelijk aan het eind van het jaar een paar maanden aan overuren opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-09-2020 16:33
Tijdens de 1e golf, zijn er honderden gepensioneerden, studenten etc te hulp geschoten, er werden lunches bezorgd door ondernemers, ik heb met mijn gezin op balkon staan applaudiseren om 20u, maar al die handreikingen en mooie gebaren lijken wel vergeten.
Net als zoveel anderen die nu #ikdoenietmeermee gedrag vertonen.
Daar zou ik als verpleegkundige wel van balen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Miskotto schreef:
25-09-2020 15:50
Aaah jij werkt op een IC, komt dit door dat applaus en schamele eenmalige bonus?? Ik geloof erin dat een echte verpleegkundige met het hart op de juiste plek, wel degelijk overuren gaat draaien.

Kut opmerking. Jij werkt toch bij de gemeente? Beweer jij nu dat jullie ook veel overuren draaien? Het is niet te vergelijken met verpleegkundigen, zorg alleen al omdat jij je overuren wél gecompenseerd krijgt.

Ook verpleegkundigen zijn mensen en hebben een gezin. Het zijn geen robots.
Wat stom dat personeel in het ziekenhuis de overuren niet uitbetaald krijgt.
anoniem_132946 wijzigde dit bericht op 11-12-2020 19:25
33.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
26-09-2020 16:43
Ik ook niet. Mijn overuren zijn alleen maar opgelopen in die tijd. Op mijn IC is het namelijk helemaal niet rustig geweest.
Ik vind fulltime werken/ studeren genoeg. En tijdens die dagen zet ik mij volledig in, maar niet met extra diensten.
Dan heb ik namelijk aan het eind van het jaar een paar maanden aan overuren opgebouwd.
Maar wat zegt het MT ervan??
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-09-2020 17:39
Maar wat zegt het MT ervan??
Dar ik een plan moest maken met mijn leidinggevende om mijn uren te verminderen.
Maar het uren verminderen was in de praktijk niet haalbaar. Maar dat ik nu geen extra diensten meer ga doen tenzij het echt niet anders kan om het zo min mogelijk te laten oplopen. Personeel inzetbaar en gezond houden is namelijk ook belangrijk, zeker op lange termijn.
Miskotto schreef:
26-09-2020 16:33
Tijdens de 1e golf, zijn er honderden gepensioneerden, studenten etc te hulp geschoten, er werden lunches bezorgd door ondernemers, ik heb met mijn gezin op balkon staan applaudiseren om 20u, maar al die handreikingen en mooie gebaren lijken wel vergeten.

En wat ik zelf extra doe??? Helemaal niks, ik heb al een baan en dat is meer dan zat, ook in mijn branche ervaren we werkdruk tgv de corona crisis ( applaus niet nodig, dank u) Je weet waar je aan wanneer je de zorg in gaat, dus ik vind het raar dat jij zo bozig reageert, en dat jij het lef hebt om het over geld te hebben.

Hele enge ontwikkeling, dat mensen die zijn opgeleid om patiënten te genezen, dit soort uitspraken doen onder het mom, we zijn moe.
De besmettingen lopen nu pas weer op, maar tussen juni en
augustus /september steeg het aantal ic opnames met nul.
Dus er was wel degelijk een adempauze, en die heb ik niet gehad in mijn branche.
Bizarre post dit, omdat jij op je balkon hebt staan klappen moeten mensen in de zorg zich maar kapot werken? Koekoek!
Alle reacties Link kopieren
dat hele applaus had ook weg kunnen blijven, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-09-2020 16:33
Tijdens de 1e golf, zijn er honderden gepensioneerden, studenten etc te hulp geschoten, er werden lunches bezorgd door ondernemers, ik heb met mijn gezin op balkon staan applaudiseren om 20u, maar al die handreikingen en mooie gebaren lijken wel vergeten.

En wat ik zelf extra doe??? Helemaal niks, ik heb al een baan en dat is meer dan zat, ook in mijn branche ervaren we werkdruk tgv de corona crisis ( applaus niet nodig, dank u) Je weet waar je aan wanneer je de zorg in gaat, dus ik vind het raar dat jij zo bozig reageert, en dat jij het lef hebt om het over geld te hebben.

Hele enge ontwikkeling, dat mensen die zijn opgeleid om patiënten te genezen, dit soort uitspraken doen onder het mom, we zijn moe.
De besmettingen lopen nu pas weer op, maar tussen juni en
augustus /september steeg het aantal ic opnames met nul.
Dus er was wel degelijk een adempauze, en die heb ik niet gehad in mijn branche.
wat een ongelofelijk lage posting, gatverdamme
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
26-09-2020 18:40
Dar ik een plan moest maken met mijn leidinggevende om mijn uren te verminderen.
Maar het uren verminderen was in de praktijk niet haalbaar. Maar dat ik nu geen extra diensten meer ga doen tenzij het echt niet anders kan om het zo min mogelijk te laten oplopen. Personeel inzetbaar en gezond houden is namelijk ook belangrijk, zeker op lange termijn.
Waar ik benieuwd naar ben is de sfeer onderling met collega,'s, jullie zijn moe, de werkdruk is hoog en jullie zijn onderbezet,kan er nog wel een kletsje/grapje vanaf, of vloek ik nu in de kerk?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
VGM1980 schreef:
26-09-2020 20:06
dat hele applaus had ook weg kunnen blijven, hoor.
Nou inderdaad, ik ben er niet harder van gaan lopen. Ook niet langzamer, want daar was geen tijd voor. Dat ik 'omdat ik voor verpleegkunde heb gekozen' mezelf te pletter zou moeten werken, heeft niemand me ooit verteld, btw. Ik dacht dat ik een vak leerde, en dat ik beschouwd zou worden als iedere andere werknemer, met misschien een tikkeltje meer kruim als het gaat om de medemens vooruit schuiven als het nodig is...Niet als degene die blijkbaar stilzwijgend een contract heeft ondertekend om voor altijd de persoon te zijn die inlevert, want 'ik heb hier nu eenmaal voor gekozen'. Oh ja, en Miskotto heeft voor me geklapt. Dat moet ik ook niet vergeten, die 'prachtige handreiking'.
Miskotto schreef:
26-09-2020 21:02
Waar ik benieuwd naar ben is de sfeer onderling met collega,'s, jullie zijn moe, de werkdruk is hoog en jullie zijn onderbezet,kan er nog wel een kletsje/grapje vanaf, of vloek ik nu in de kerk?
Het is een hecht team, mensen maken harde grappen, en mensen zijn daarnaast ook lief voor elkaar. Wat insinueer je met je post?
De zorg baalt van het optreden van de overheid want die doet niets ,en zij mogen weer zwaar aan de bak. De rest ziet zijn leven ook weer ingewikkelder worden en het is al zo onwerkelijk. Het gaat denk ik steeds moeilijker worden met mensen die steeds gefrustreerder worden door machteloosheid. Ik merk ook dat het onder mijn huid gaat zitten, je mist een enorm gevoel van vrijheid, al die grenzen die je moet bewaken en die zo basaal zijn voor ons leven. Ik mis een spontane knuffel, op vakantie naar waar je wil, of ontspannen dineren in een restaurantje, iedereen begint er nou wel kregel van te worden. Dit is het moment om dus ook om proberen om rustig te blijven en te erkennen dat dit weliswaar geen oorlog is maar dat het je wel op je zenuwen begint te werken. Ik denk dat we daar meer aan hebben dat boos worden en de boel eigenlijk te rekken.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-09-2020 21:02
Waar ik benieuwd naar ben is de sfeer onderling met collega,'s, jullie zijn moe, de werkdruk is hoog en jullie zijn onderbezet,kan er nog wel een kletsje/grapje vanaf, of vloek ik nu in de kerk?
want als ze dat nog kunnen, valt het allemaal wel mee? Zolang daar nog tijd voor is, kan er best harder gewerkt worden?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
26-09-2020 21:09
Het is een hecht team, mensen maken harde grappen, en mensen zijn daarnaast ook lief voor elkaar. Wat insinueer je met je post?
Ik insinueer niks met mijn post, ik vroeg me alleen af hoe de verstandhouding is, want we maken dit met z'n allen voor het eerst mee, dus ik was wel benieuwd hoe jullie als team daarmee omgingen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
26-09-2020 21:09
Nou inderdaad, ik ben er niet harder van gaan lopen. Ook niet langzamer, want daar was geen tijd voor. Dat ik 'omdat ik voor verpleegkunde heb gekozen' mezelf te pletter zou moeten werken, heeft niemand me ooit verteld, btw. Ik dacht dat ik een vak leerde, en dat ik beschouwd zou worden als iedere andere werknemer, met misschien een tikkeltje meer kruim als het gaat om de medemens vooruit schuiven als het nodig is...Niet als degene die blijkbaar stilzwijgend een contract heeft ondertekend om voor altijd de persoon te zijn die inlevert, want 'ik heb hier nu eenmaal voor gekozen'. Oh ja, en Miskotto heeft voor me geklapt. Dat moet ik ook niet vergeten, die 'prachtige handreiking'.
Hoe? Heeft Miskotto dan niet ineens al je overuren weggeklapt :-) ?
Of heeft al dat klappen 1 euro per klap opgeleverd zodanig dat jullie overuren misschien wél betaald raken?



(Ik heb niet geklapt. De overheid luistert er toch niet naar.
De besparingen in de zorg worden er immers niet mee opgelost.
En de overuren al evenmin.

Dan bleef ik liever zo veel mogelijk binnen en zorgde ik dat al die klappers mij niet konden aansteken.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
26-09-2020 22:54
Ik insinueer niks met mijn post, ik vroeg me alleen af hoe de verstandhouding is, want we maken dit met z'n allen voor het eerst mee, dus ik was wel benieuwd hoe jullie als team daarmee omgingen.
Wat maak jij constant rotopmerkingen zeg, echt laag

Iedereen in de zorg moet zich maar te barsten werken, en als je toch tijdens werktijd een keer lacht, dan valt het dus wel mee...

:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nergens dat ze dat insinueert. Ze vraagt zich gewoon af hoe de sfeer in zo'n team is, nergens schrijft ze dat als er nog een grapje vanaf kan, er dan dus wel flink overgewerkt kan worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven