Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verschillen van mening binnen relatie

29-07-2020 21:57 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dit vroeg ik me af naar aanleiding van een gesprek met een potentiële date. Zij werkt in de zorg, maar vindt het allemaal wel meevallen, spreekt met familie en vrienden af en houdt hierbij geen afstand. Er wordt veelvuldig geknuffeld, ze gaan naar de kroeg, uit eten, etc. Ze gelooft "echt niet alles wat er in het nieuws gezegd wordt". Dit vind ik persoonlijk een flinke afknapper. Ik neem het wel serieus, spreek beperkt af, het liefst buiten, en houd afstand, zowel met onbekenden als met mensen die dichterbij me staan. Het maakt dat ik me afvraag of ik nog wel met haar wil daten.

Hierdoor dacht ik: er zijn vast relaties waarin de één aan de "het valt wel mee, ik leef mijn leven weer zoals pre-corona"-kant en de ander aan de "dit is serieus, we moeten ons aan de voorschriften houden"-kant staat. Hoe gaan jullie hiermee om? Levert dit conflict op? Doet dit ergens afbreuk aan het beeld van de ander?

Pure nieuwsgierigheid :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
01-08-2020 15:02
Als het zo complex is als jij beweert, moet er beter betaald worden voor de mensen waarvan verwacht wordt dat ze daar hun leven óók na werktijden op aan gaan passen. Ik pas mijn leven niet aan op een sucky salaris omdat jij je druk maakt om je opa. Neem opa dan in huis als je dat zo belangrijk vindt en meent te vinden dat als ik hem verzorg dan ook maar in een soort zelfisolatie moet gaan zitten.
Met "ik" bedoel ik inmiddels de andere zorgmedewerkers. Ik werk godzijdank niet meer in de zorg. Te slecht betaald enzo.

Je hebt je ook als zorgmedewerker gewoon te houden aan de regels die voor iedereen gelden, op dat vlak hoeft er dus helemaal niets afgekocht te worden.
Ik beslis dus zelf of ik knuffel met familie of vrienden en laat dat niet door de goegemeente bepalen. En al helemaal niet onder het mom: jij mag dat niet, want jij moet voor mijn bejaarde moeder zorgen.
diyer schreef:
01-08-2020 20:54
Ik beslis dus zelf of ik knuffel met familie of vrienden en laat dat niet door de goegemeente bepalen. En al helemaal niet onder het mom: jij mag dat niet, want jij moet voor mijn bejaarde moeder zorgen.
Je klinkt als een puber
Alle reacties Link kopieren
Bella1971 schreef:
01-08-2020 12:52
Ik loop ook tegen dit probleem aan, alleen heb ik al 4 jaar een lat relatie.
Ik ga wel op terras zitten, als het niet te druk is. Wordt het te druk, vertrek ik.
Mijn partner gaat bijna iedere dag naar de kroeg, en al zitten ze daar op terras, er wordt totaal geen rekening gehouden met afstand.
Het is een stamkroeg, dus iedereen gaat bij elkaar zitten. Reden voor mij om die kroeg zoveel mogelijk te mijden. Kroegbaas let op niet op de regels, zegt eerder “stinken wij ofzo’ als je apart gaat zitten.

Vorige week belde vriend toen hij uit de kroeg kwam, niet al te nuchter meer. Kwam erop neer dat die afstand enzo maar onzin was en als ik bij hem was, kon hij mij ook besmetten.
Zit wat in, moet ik dan helemaal niet meer naar hem toe gaan????

Best lastig, juist omdat we niet samenwonen. Merk wel dat ik hierdoor steeds minder zin krijg om naar hem toe te gaan..
Sorry, maar dit valt mij toch op, drinkt hij ook elke keer alcohol? Ik snap dan wel dat hij het afstand houden niet zo serieus wil nemen, het veelvuldig in de kroeg zitten wordt hierdoor natuurlijk erg door belemmerd. Maar dan gaat het meer over zijn drank gebruik in stand houden dan het wel/niet serieus nemen van de corona regels. Dit is niet lullig bedoelt hoor en ik kan er totaal naast zitten maar dit gaat wel erg sterk door mijn hoofd als ik dit lees.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
02-08-2020 09:08
Je klinkt als een puber
Eerder een gemiddelde ‘viruswaanzin’ aanhanger
Alle reacties Link kopieren
Whateffa:

Hij drink geen cola’tje inderdaad☺️
En het is niet zo dat hij iedere avond heel veel drinkt of tot laat in de kroeg hangt hoor. Maar toch, wel bijna iedere dag.
Voorheen ging ik regelmatig gezellig mee. Maar een jaar geleden heb ik door een ongeval een zware hersenschudding opgelopen, waar ik nu nog steeds klachten van heb. Werk weer volledig hoor, maar kan daarnaast weinig prikkels hebben.
Met 1 of 2 vriendinnen is prima, maar de kroeg is me al gauw te druk. Ik kan niet goed meer tegen alcohol, dus drink hooguit 2 glazen rose ofzo.
Maar dan valt het juist op dat echt iedereen om me heen heel veel drinkt. Voel me er niet meer op mijn plek.

Dus dit speelt, naast de corona, ook mee. Hij is ook geen prater, dus maakt het nog eens lastiger.....

Zo, volgens mij moest dit er uit ofzo...😩
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is nog minder voorzichtig dan ik en ik ben al niet voorzichtig.

Als ik nu zou daten en ik zou iemand tegenkomen die zich spastisch aan de anderhalve meter zou willen houden en die alles maar gelooft wat de media schrijft dan zou dat een mega afknapper zijn. Met zo iemand zou ik niet meer willen afspreken. Daar zouden de irritaties bij 1 date al te groot voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
01-08-2020 07:15
Als er achteloos wordt omgegaan met de levens van andere mensen is het voor mij inderdaad lastig om daar respect voor op te brengen. Dat je jezelf in gevaar brengt is eigen keus, maar dat hiermee ook anderen ongewenst in gevaar komen vind ik onverantwoord.

Then again ben ik de eerste die toegeeft dat ik vrij zwart/wit ben en, bij sommige onderwerpen, de neiging heb te oordelen over een afwijkende mening. Daarom ook dit topic, niet om mijn gelijk te halen, maar wel om over andermans zienswijze betreffende dit onderwerp te leren.
Kijk dit bedoel ik... als ik met jou zou daten zou ik binnen 5 minuten al weg zijn. Maar goed ik denk dat het niet eens tot een date zou komen...

Mensen die dingen uitkramen als achteloos met levens omgaan die zitten zo erg in mijn allergie. Daar besteed ik liever zo min mogelijk tijd aan.
abracadabra schreef:
02-08-2020 21:31
Kijk dit bedoel ik... als ik met jou zou daten zou ik binnen 5 minuten al weg zijn. Maar goed ik denk dat het niet eens tot een date zou komen...

Mensen die dingen uitkramen als achteloos met levens omgaan die zitten zo erg in mijn allergie. Daar besteed ik liever zo min mogelijk tijd aan.
En ik besteed liever zo weinig mogelijk aandacht aan mensen die nog steeds doen alsof ze wetenschapper zijn en niet verder kijken dan die 1,5 meter. Ik zou jou weer nier=t daten, gewoon omdat je niet zo snugger overkomt en ook vrij hatelijk.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
02-08-2020 22:06
En ik besteed liever zo weinig mogelijk aandacht aan mensen die nog steeds doen alsof ze wetenschapper zijn en niet verder kijken dan die 1,5 meter. Ik zou jou weer nier=t daten, gewoon omdat je niet zo snugger overkomt en ook vrij hatelijk.
Eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven