Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wanneer lockdown

21-09-2020 08:37 78 berichten
Vanochtend las ik dit op NOS:

Lockdown dreigt in Groot-Brittannië

Volgens minister Hancock van Volksgezondheid staat Groot-Brittannië op een kantelpunt. Als mensen de coronaregels van de overheid niet opvolgen moeten er strenge maatregelen worden genomen, waarschuwt hij. Een tweede nationale lockdown is dan een van de opties. "Ik sluit het niet uit", zei hij gisteravond.

Het aantal besmettingen is fors toegenomen de laatste weken. Vandaag kwamen er 3899 nieuwe besmettingen bij. Premier Johnson spreekt van een tweede golf en de burgemeester van Londen eist snelle actie om verdere verspreiding van het virus in de hoofdstad tegen te gaan. "Het is voor zowel de gezondheid als het bedrijfsleven beter om dat te vroeg dan te laat te doen."


Groot-Brittannië heeft aanzienlijk meer inwoners dan NL dus hebben wij omgerekend veel meer besmettingen. Hoe kan het dat wij hier nog maar halfbakken maatregelen hebben? De ziekenhuisopnames stijgen exceptioneel en in het topic ' Covid in de zorg' lees ik dat patiënten gewoon drie weken op de IC liggen en net zo ziek zijn als in maart.

Wie pleit er nog meer voor harde(re) maatregelen?

Totaal aantal stemmen: 102

Ja maatregelen zijn te soft (25%)
ik vind de maatregelen prima (59%)
Van mij mag er weer een lockdown komen (16%)
Hunebed schreef:
21-09-2020 09:44
Ik mis de optie:

"sommige mensen forummen alleen maar op de Coronapijler en zaaien onnodig paniek. Hun internet moet afgesloten worden"
Deze! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Carnaval begint trouwens op 11 november. In de periode tussen november en het slot in februari zitten diverse recepties, ballen en andere bijeenkomsten. Het carnaval in februari is het slotstuk, maar de voorbereiding begint nu al. Het bouwen van een wagen bijvoorbeeld, ook best lastig op anderhalve meter. In ons dorp trainen de dansgardes nog niet. Er is nog te veel onduidelijk over wat er kan qua optredens. Ik heb begrepen dat de gezamenlijke carnavalsverenigingen en de gemeente er deze week een besluit innemen. Maar ik denk dat het hossen en de hangtafels sneuvelen.

Misschien uitkomen van de prins via zoom, de boerenbruiloft via de lokale omroep, de optocht met loopgroepen en de vaste wagens of zo zouden eventueel aangepast misschien wel kunnen. Het kinderbal en jeugd -18 feest, kan wellicht ook. Maar in een dorp van 2000 mensen kunnen andere dingen als in Den Bosch of Maastricht. Op een dorp is de drukte beter in te schatten. Dus ik hoop dat ze de dorpen ruimte voor creatieve oplossingen geven om er een corona-prooffeest van te maken. Dat is met de kermis ook gelukt.
mrsduck wijzigde dit bericht op 21-09-2020 11:25
79.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-09-2020 09:31
Ik lees daar dus inderdaad geen optochten of kroegen carnaval.
Ik zie dan bijvoorbeeld voor me dat je dingen als een ‘kroegen cabaret’ (heet anders in elk dorp) dan nu in het theater doet zodat er meer mensen zittend bij kunnen zijn.
Dat soort dingen kun je prima bedenken en ik lees in het artikel dat ze dus juist dat soort dingen zoeken zodat mensen iets leuks hebben tijdens carnaval en niet zelf alsof de kroeg in duiken.
tonpraten :heart:
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd makkelijk roepen dat bepaalde dingen geschrapt moeten worden als dat dingen zijn waar je zelf niks om geeft.

Degenen die niet van carnaval houden vinden dat het geschrapt moet worden. Anderen houden juist van carnaval en denken er anders over.

Ik geef bv niks om cafe's en restaurants dus ik zou er geen last van hebben mochten ze gesloten worden. Anderen leven ervoor om in het weekend naar de kroeg te gaan.

Ik denk dat het draagvlak gewoon weg is.
Subnautica schreef:
21-09-2020 11:27
Het is altijd makkelijk roepen dat bepaalde dingen geschrapt moeten worden als dat dingen zijn waar je zelf niks om geeft.

Degenen die niet van carnaval houden vinden dat het geschrapt moet worden. Anderen houden juist van carnaval en denken er anders over.

Ik geef bv niks om cafe's en restaurants dus ik zou er geen last van hebben mochten ze gesloten worden. Anderen leven ervoor om in het weekend naar de kroeg te gaan.

Ik denk dat het draagvlak gewoon weg is.
Ik vier heel graag carnaval maar het is belachelijk om het door te laten gaan in 2021.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
21-09-2020 11:27
Het is altijd makkelijk roepen dat bepaalde dingen geschrapt moeten worden als dat dingen zijn waar je zelf niks om geeft.

Degenen die niet van carnaval houden vinden dat het geschrapt moet worden. Anderen houden juist van carnaval en denken er anders over.

Ik geef bv niks om cafe's en restaurants dus ik zou er geen last van hebben mochten ze gesloten worden. Anderen leven ervoor om in het weekend naar de kroeg te gaan.

Ik denk dat het draagvlak gewoon weg is.
het komt bij mij voort uit verbazing: hoe kun je nou denken, dat carnaval door laten gaan?
Terwijl wel al een jaar lang geen samenkomsten hebben?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 11:36
het komt bij mij voort uit verbazing: hoe kun je nou denken, dat carnaval door laten gaan?
Terwijl wel al een jaar lang geen samenkomsten hebben?
Ik den dat je de rest ook moet lezen. Ze willen het door laten gaan (heel veel verenigingen trouwens ook niet) maar in aangepaste vorm. Daarbij wordt ook als argument aangedragen dat ze nu gaan organiseren en het nog afgeblazen kan worden. Andersom kan niet, stel dat het zo goed gaat dat het door zou kunnen gaan kan het niet last minute geregeld worden. Denk dat daarbij de pers een beetje opruiende koppen boven hun stukjes zetten.

En voor de goede orde, ik geef helemaal niks om carnaval, ik vier het nooit.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
21-09-2020 11:27
Het is altijd makkelijk roepen dat bepaalde dingen geschrapt moeten worden als dat dingen zijn waar je zelf niks om geeft.
Ik vind het eerder raar als je je mond er maar over moet houden als je er zelf niks om geeft, omdat het anders 'makkelijk roepen' is. Als het doorgaat in een vorm die veel risico met zich meebrengt, heeft wel iedereen daar last van, niet alleen de mensen die het vieren. Als het doorgaat in een veilige vorm dan zul je de tegenstanders ook waarschijnlijk niet horen. Maar dat moet dan wel echt zo zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-09-2020 11:45
Ik vind het eerder raar als je je mond er maar over moet houden als je er zelf niks om geeft, omdat het anders 'makkelijk roepen' is. Als het doorgaat in een vorm die veel risico met zich meebrengt, heeft wel iedereen daar last van, niet alleen de mensen die het vieren. Als het doorgaat in een veilige vorm dan zul je de tegenstanders ook waarschijnlijk niet horen. Maar dat moet dan wel echt zo zijn.
In dat geval...hoe vind je het voetbalpubliek van het afgelopen weekend met hu spreekkoren? Is toch ook een redelijk gevaar. Geen publiek dan maar bij wedstrijden in het vervolg.

Om maar eens wat te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
21-09-2020 11:47
In dat geval...hoe vind je het voetbalpubliek van het afgelopen weekend met hu spreekkoren? Is toch ook een redelijk gevaar. Geen publiek dan maar bij wedstrijden in het vervolg.

Om maar eens wat te noemen.
Ik vind het ook raar dat dat gewoon kan.

Verder denk ik dat er voor vrijwel iedereen dingen geschrapt en uitgesteld zijn waar ze zich erg op verheugd hadden, maar het is nou eenmaal even niet anders.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zo, TO is weer blij. Zelfs een eigen topic nu. Kan ze lekker weer paniek zaaien.

Ja sorry, ik vind het opruiend. Ik hoop dat de mensen die al bang waren hier niet komen lezen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-09-2020 11:49
Ik vind het ook raar dat dat gewoon kan.

Verder denk ik dat er voor vrijwel iedereen dingen geschrapt en uitgesteld zijn waar ze zich erg op verheugd hadden, maar het is nou eenmaal even niet anders.
Ik begrijp de ophef over carnaval daarom niet zo. Er zijn NU nog zoveel dingen die plaatsvinden waar gevaar in schuilt. Dat aanpakken levert meer op dan nu al ruzie maken over carnaval.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
21-09-2020 11:40
Ik den dat je de rest ook moet lezen. Ze willen het door laten gaan (heel veel verenigingen trouwens ook niet) maar in aangepaste vorm. Daarbij wordt ook als argument aangedragen dat ze nu gaan organiseren en het nog afgeblazen kan worden. Andersom kan niet, stel dat het zo goed gaat dat het door zou kunnen gaan kan het niet last minute geregeld worden. Denk dat daarbij de pers een beetje opruiende koppen boven hun stukjes zetten.

En voor de goede orde, ik geef helemaal niks om carnaval, ik vier het nooit.
ik zeg uit mijn hoofd Den Bosch (mocht ik fout zitten: niet met Bosse bollen gooien), die zegt: we laten het doorgaan, want anders gaan mensen het op straat vieren.
Dat vind ik van de zotte
zo ben je geen samenleving, dat is bijna terreur
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
21-09-2020 11:50
Zo, TO is weer blij. Zelfs een eigen topic nu. Kan ze lekker weer paniek zaaien.

Ja sorry, ik vind het opruiend. Ik hoop dat de mensen die al bang waren hier niet komen lezen.
Ze discussieert zelf niet eens mee, zoals gewoonlijk. Waarschijnlijk komt ze om 14.30 weer eens aankakken in het andere topic om wat alarmerende cijfers rond te strooien, tenzij Dweilstok vandaag dienst heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 11:53
ik zeg uit mijn hoofd Den Bosch (mocht ik fout zitten: niet met Bosse bollen gooien), die zegt: we laten het doorgaan, want anders gaan mensen het op straat vieren.
Dat vind ik van de zotte
zo ben je geen samenleving, dat is bijna terreur
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
21-09-2020 11:51
Ik begrijp de ophef over carnaval daarom niet zo. Er zijn NU nog zoveel dingen die plaatsvinden waar gevaar in schuilt. Dat aanpakken levert meer op dan nu al ruzie maken over carnaval.
Hoezo nu al? De 11e november begint het seizoen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
21-09-2020 10:59
Prive-sfeer is natuurlijk niet 'het gezin', maar ook feestjes en familiebezoeken bij mensen thuis. Dus ook met een lockdown kan het virus gewoon verspreid worden als mensen elkaar thuis blijven opzoeken.
Met een lockdown was het volgens mij de bedoeling dat iedereen zoveel mogelijk thuis bleef en je dus niet op visite gaat of huismeesters organiseert.
Alle reacties Link kopieren
https://www.1limburg.nl/carnaval-gaat-d ... starticles
Verbod werkt niet
Maar verbieden? Nee. "In 1896 verbood de gemeente Den Bosch carnaval na een grote pokkenuitbraak. Werkte niet. Binnen de kortste keren zaten de kroegen vol. Het is nog nooit zo druk geweest als toen


Omdat het 124 jaar geleden niet werkte, werkt het nu ook niet..
Rare jongens die Brabanders :-D
Alle reacties Link kopieren
Een lockdown heeft geen zin, het helpt maar tijdelijk en richt teveel economische, maatschappelijke en sociale ellende aan.

In alle landen die wel strenge lockdowns hadden en er nu weer naar grijpen liepen de besmettingsaantallem weer hoog op.

Je kan mensen moeilijk maanden of jaren opsluiten in huis voordat er een vaccin is of dat virus muteerd in een minder zware variant.

Eerlijk gezegd vind ik sommige maatregelen die wij hier hebben nogal overdreven: je badpak al aanhebben voor het zwemmen, vieze handpompjes bij sommige winkels, de gezondheidscheck in de horeca, je gegevens moeten achterlaten bij een broodjeszaak of de mac. Ja dat helpt echt allemaal :roll:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-09-2020 11:53
Ze discussieert zelf niet eens mee, zoals gewoonlijk. Waarschijnlijk komt ze om 14.30 weer eens aankakken in het andere topic om wat alarmerende cijfers rond te strooien, tenzij Dweilstok vandaag dienst heeft.
Of Ygg.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
21-09-2020 16:39
Een lockdown heeft geen zin, het helpt maar tijdelijk en richt teveel economische, maatschappelijke en sociale ellende aan.

In alle landen die wel strenge lockdowns hadden en er nu weer naar grijpen liepen de besmettingsaantallem weer hoog op.

Je kan mensen moeilijk maanden of jaren opsluiten in huis voordat er een vaccin is of dat virus muteerd in een minder zware variant.

Eerlijk gezegd vind ik sommige maatregelen die wij hier hebben nogal overdreven: je badpak al aanhebben voor het zwemmen, vieze handpompjes bij sommige winkels, de gezondheidscheck in de horeca, je gegevens moeten achterlaten bij een broodjeszaak of de mac. Ja dat helpt echt allemaal :roll:
Ik ben het helemaal met je eens.
Kijk naar Israël en Spanje; zo’n strikte lockdown werkt alleen averechts.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
21-09-2020 16:21
Verbod werkt niet
Maar verbieden? Nee. "In 1896 verbood de gemeente Den Bosch carnaval na een grote pokkenuitbraak. Werkte niet. Binnen de kortste keren zaten de kroegen vol. Het is nog nooit zo druk geweest als toen


Omdat het 124 jaar geleden niet werkte, werkt het nu ook niet..
Rare jongens die Brabanders :-D
en dan roepen mensen in 2020; "vroeger hadden mensen tenminste respect voor de politie"
mweh
Alle reacties Link kopieren
Als je zo graag een lockdown wil, dan doe je toch lekker je eigen lockdown. Bestel je boodschappen online, met veel toiletpapier en blikvoer wat je anders nooit eet (en vergeet de pasta en het meel niet) en dan kom je lekker ergens volgend voorjaar weer uit je lockdown. Wie weet is de hele wereld anders :lightbulb: .

Echt, dat gezeur van mensen hierover. Je kan in de huidige samenleving prima drukte vermijden, op rustige tijden boodschappen doen en jezelf in een lockdown zetten. Maar dat is blijkbaar niet genoeg. Iedereen zal lijden en in een lockdown moeten. Dat dit ten koste gaat van geestelijke en economische gezondheid is niet belangrijk. Nee, dat virus met letterlijk ten kostte van alles verslagen worden. Hou toch op zeg.
Mutsje78 schreef:
21-09-2020 16:39


Eerlijk gezegd vind ik sommige maatregelen die wij hier hebben nogal overdreven: je badpak al aanhebben voor het zwemmen...
:rofl: beláchelijk, ik spring graag naakt in het water en trek daarna mijn badpak pas aan.
(Ik denk dat ik snap dat je bedoelt, het staat er alleen zo dubbelzinnig :mrgreen: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven