Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wanneer lockdown

21-09-2020 08:37 78 berichten
Vanochtend las ik dit op NOS:

Lockdown dreigt in Groot-Brittannië

Volgens minister Hancock van Volksgezondheid staat Groot-Brittannië op een kantelpunt. Als mensen de coronaregels van de overheid niet opvolgen moeten er strenge maatregelen worden genomen, waarschuwt hij. Een tweede nationale lockdown is dan een van de opties. "Ik sluit het niet uit", zei hij gisteravond.

Het aantal besmettingen is fors toegenomen de laatste weken. Vandaag kwamen er 3899 nieuwe besmettingen bij. Premier Johnson spreekt van een tweede golf en de burgemeester van Londen eist snelle actie om verdere verspreiding van het virus in de hoofdstad tegen te gaan. "Het is voor zowel de gezondheid als het bedrijfsleven beter om dat te vroeg dan te laat te doen."


Groot-Brittannië heeft aanzienlijk meer inwoners dan NL dus hebben wij omgerekend veel meer besmettingen. Hoe kan het dat wij hier nog maar halfbakken maatregelen hebben? De ziekenhuisopnames stijgen exceptioneel en in het topic ' Covid in de zorg' lees ik dat patiënten gewoon drie weken op de IC liggen en net zo ziek zijn als in maart.

Wie pleit er nog meer voor harde(re) maatregelen?

Totaal aantal stemmen: 102

Ja maatregelen zijn te soft (25%)
ik vind de maatregelen prima (59%)
Van mij mag er weer een lockdown komen (16%)
pamelacourson schreef:
21-09-2020 08:41
Als iedereen zich aan de huidige regels houdt, is er waarschijnlijk geen probleem. De maatregelen zijn dus prima, het zijn de mensen die zich er niet aan houden die het probleem vormen. Ze denken dat ze kunnen doen en laten wat ze willen en verpesten het voor anderen. Ik wil helemaal geen lockdown, maar als het zo doorgaat zit het er wel weer aan te komen dankzij dit soort volk.
Mensen die de maatregelen aan hun laars lappen verpesten het voor anderen. En waar ik me soms aan irriteer is dat mensen die zich op
een normale manier aan de maatregelen houden als angsthazen worden neergezet. Ik werd vorige week nog verbaasd gevraagd waarom ik me aan de maatregelen hou. Dat is toch heel simpel om niemand te besmetten en om zelf ook niet te worden besmet. Moest ik dat nou gaan
uitleggen ook. O_o Ik ben het helemaal met je eens. Mooi verwoord!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor een lockdown. Vandaag in onze omgeving 5 gezinnen, los van elkaar besmet. Het loopt hier rap op.
doornroosje9 schreef:
21-09-2020 11:50
Zo, TO is weer blij. Zelfs een eigen topic nu. Kan ze lekker weer paniek zaaien.

Ja sorry, ik vind het opruiend. Ik hoop dat de mensen die al bang waren hier niet komen lezen.
Wat is dat toch, de angst voor paniek en 'mensen niet bang willen maken'? Mensen die bang zijn zien ook wel of de lijn stijgt of daalt, en vullen de boel in. Paniek neem ik nauwelijks waar, eerder een tendens om kont tegen de krib te gooien en het maar overdreven te vinden.

In verschillende landen is er weer een lockdown of wordt dit overwogen. En dan is een topic over de Nederlandse situatie opruiend? Serieus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven