1GB genoeg?
donderdag 27 januari 2011 om 12:59
Wist niet of dit al ergens geplaatst was maar is een data van 1GB op een iPhone voldoende. Moet mijn Vodafone abbo verlengen maar ze hebben geen onbeperkt internet meer. Dus nu tot 1gb. Ik zit met me iPhone heel veel op internet. Zoals Facebook Hyves watsapp en bel via viber en zo af en toe YouTube.
Wil dus Mss naar tmobile want die hebben nog wel onbeperkt internet. Maar Mss is 1 gb voldoende.
Wie weet wat verstandig is.
Wil dus Mss naar tmobile want die hebben nog wel onbeperkt internet. Maar Mss is 1 gb voldoende.
Wie weet wat verstandig is.
donderdag 27 januari 2011 om 13:05
Huh? Waarom geen onbeperkt i-net meer dan? 1GB..geen idee of dat genoeg is voor je, ligt er natuurlijk heel erg aan wat je er zoal mee doet.
Ik zou overstappen, maar misschien niet naar T-Mobile. Dat heb ik zelf en vind de ontvangst toch echt wel slecht(denk aan niet kunnen internetten rondom Utrecht CS en dat soort fratsen)
Ik zou overstappen, maar misschien niet naar T-Mobile. Dat heb ik zelf en vind de ontvangst toch echt wel slecht(denk aan niet kunnen internetten rondom Utrecht CS en dat soort fratsen)
donderdag 27 januari 2011 om 13:09
Hier hoe je de data usage kunt vinden:
First, head to your iPhone's settings app. Scroll down to "General," then click on "usage." You'll see your minute breakdown, but at the very bottom you'll see your data usage (sending and receiving) over the network. If you've never reset your stats, you'll find that this number will be fairly high.
First, head to your iPhone's settings app. Scroll down to "General," then click on "usage." You'll see your minute breakdown, but at the very bottom you'll see your data usage (sending and receiving) over the network. If you've never reset your stats, you'll find that this number will be fairly high.
donderdag 27 januari 2011 om 13:45
donderdag 27 januari 2011 om 16:30
Ik heb simonly. Maar ik dacht altijd dat je op een gegeven moment moet verlengen? Als ik het nu verleng krijg ik 40% korting maar dan krijg ik een limiet. Je kan zelfs 250mb afsluiten dan betaal je nog minder maar betaal liever iets meer zodat ik ongestoord kam internetten.
Ook denk ik dat tmobile en anderen hun internet gaan beperken , het is nu als eerste bij Vodafone. Ze berekenen trouwens ook een minuut ook al bel je maar 40 seconden.
Dus met 1gb kan je aardig wat internetten, Mss dat ik dan bij VF blijf... vindt bereik ook belangrijk.
Ook denk ik dat tmobile en anderen hun internet gaan beperken , het is nu als eerste bij Vodafone. Ze berekenen trouwens ook een minuut ook al bel je maar 40 seconden.
Dus met 1gb kan je aardig wat internetten, Mss dat ik dan bij VF blijf... vindt bereik ook belangrijk.
donderdag 27 januari 2011 om 17:05
Neehoor, dat hoeft echt niet.
Dat per minuut berekenen vind ik zo'n afzetterij. Dat is dus ook één van de redenen dat ik mijn oude abo hou. Ik heb nog het oude afrekensysteem en dat wil ik niet kwijt.
Werd laatst gebeld door zo'n kereltje van vodafone...die wilde me een ander abo aansmeren. Dat zou wel honderden euro's schelen voor me. Ik vraag me dan altijd af waarom ze dat aanbieden en waar de adder zit. Ze zijn uit op winst, dus waarom dan zorgen dat IK geld bespaar?
Dat per minuut berekenen vind ik zo'n afzetterij. Dat is dus ook één van de redenen dat ik mijn oude abo hou. Ik heb nog het oude afrekensysteem en dat wil ik niet kwijt.
Werd laatst gebeld door zo'n kereltje van vodafone...die wilde me een ander abo aansmeren. Dat zou wel honderden euro's schelen voor me. Ik vraag me dan altijd af waarom ze dat aanbieden en waar de adder zit. Ze zijn uit op winst, dus waarom dan zorgen dat IK geld bespaar?
maandag 31 januari 2011 om 01:07
T-Mobile is nog steeds "echt" onbeperkt. Maar Vodafone is sneller.
Zoals hierboven al aangegeven is kun je je verbruik opzoeken.
Dat is dan het verbruik via het data-netwerk, niet dat via WiFi.
Instellingen -> Algemeen -> Gebruik
En dan helemaal naar onder scrollen "Gegevens mobiele netwerk".
De twee getallen die er staan moet je bij elkaar optellen, dus "verstuurd" PLUS "ontvangen".
Meteen daaronder staat per wanneer die data tellen bij "opnieuw ingesteld:".
Heb je dat nog nooit gedaan (met de knop daar weer onder)
dan is dat sinds je je iPhone in gebruik hebt en deel je het
getal dus door het aantal maanden sindsdien.
Kom je onder de 1000 uit dan is 1GB genoeg.
Enne, als je bij T-Mobile weg kunt blijven is dat zeker
een aanrader. Bereik is nog steeds flut, zelfs na de
"miljoenen-investering in het 3G-netwerk"...
Zoals hierboven al aangegeven is kun je je verbruik opzoeken.
Dat is dan het verbruik via het data-netwerk, niet dat via WiFi.
Instellingen -> Algemeen -> Gebruik
En dan helemaal naar onder scrollen "Gegevens mobiele netwerk".
De twee getallen die er staan moet je bij elkaar optellen, dus "verstuurd" PLUS "ontvangen".
Meteen daaronder staat per wanneer die data tellen bij "opnieuw ingesteld:".
Heb je dat nog nooit gedaan (met de knop daar weer onder)
dan is dat sinds je je iPhone in gebruik hebt en deel je het
getal dus door het aantal maanden sindsdien.
Kom je onder de 1000 uit dan is 1GB genoeg.
Enne, als je bij T-Mobile weg kunt blijven is dat zeker
een aanrader. Bereik is nog steeds flut, zelfs na de
"miljoenen-investering in het 3G-netwerk"...
maandag 31 januari 2011 om 19:50
quote:XionZ schreef op 31 januari 2011 @ 12:30:
[...]
T-Mobile is ook niet 'echt' onbeperkt. Snelheid is gewoon 3G dus Vodafone of T-Mobile zijn hetzelfde. Het is afhankelijk van de plaats.
Ik gebruikte niet voor niets aanhalingstekens. De voorwaarden bij T-Mobile zijn gunstiger.
En Vodafone is wel degelijk sneller. T-Mobile levert maximaal 2048kb,
waar Vodafones netwerk tot 7,6Mb kan leveren, afhankelijk van het abonnement...
En sommige abo's van bijv. KPN "knijpen" je snelheid boven een bepaalde limiet.
[...]
T-Mobile is ook niet 'echt' onbeperkt. Snelheid is gewoon 3G dus Vodafone of T-Mobile zijn hetzelfde. Het is afhankelijk van de plaats.
Ik gebruikte niet voor niets aanhalingstekens. De voorwaarden bij T-Mobile zijn gunstiger.
En Vodafone is wel degelijk sneller. T-Mobile levert maximaal 2048kb,
waar Vodafones netwerk tot 7,6Mb kan leveren, afhankelijk van het abonnement...
En sommige abo's van bijv. KPN "knijpen" je snelheid boven een bepaalde limiet.
maandag 14 februari 2011 om 09:41