1GB genoeg?

27-01-2011 12:59 23 berichten
Wist niet of dit al ergens geplaatst was maar is een data van 1GB op een iPhone voldoende. Moet mijn Vodafone abbo verlengen maar ze hebben geen onbeperkt internet meer. Dus nu tot 1gb. Ik zit met me iPhone heel veel op internet. Zoals Facebook Hyves watsapp en bel via viber en zo af en toe YouTube.

Wil dus Mss naar tmobile want die hebben nog wel onbeperkt internet. Maar Mss is 1 gb voldoende.

Wie weet wat verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Waarom geen onbeperkt i-net meer dan? 1GB..geen idee of dat genoeg is voor je, ligt er natuurlijk heel erg aan wat je er zoal mee doet.

Ik zou overstappen, maar misschien niet naar T-Mobile. Dat heb ik zelf en vind de ontvangst toch echt wel slecht(denk aan niet kunnen internetten rondom Utrecht CS en dat soort fratsen)
Je kunt op je iphone kijken hoeveel data je verwerkt. Ik weet niet precies hoe/waar, maar dat kun je wel op internet vinden.

Dus dan kun je inschatten of je aan 1GB genoeg hebt.

Daarnaast is 1GB best veel, dus ik denk dat het wel genoeg is.
Je kunt ook je oude abo door laten lopen, je hoeft geen nieuwe af te sluiten.

Mijn simonly is al een half jaar geleden "afgelopen" maar no way dat ik er iets aan ga veranderen....
Hier hoe je de data usage kunt vinden:

First, head to your iPhone's settings app. Scroll down to "General," then click on "usage." You'll see your minute breakdown, but at the very bottom you'll see your data usage (sending and receiving) over the network. If you've never reset your stats, you'll find that this number will be fairly high.
Ik verwacht eigenlijk dat de komende tijd alle internetabbo's een beperking gaan krijgen voor gebruik, dus ik zou nu nog snel iets met onbeperkt gebruik afsluiten.
Was gisteren op het nieuws gaat inderdaad veranderen of zal veel duurder worden. 1gb is zelfs op een iPad en normaal gebruik ruim voldoende
Delen doe je samen
Ze heeft toch al onbeperkt? Dan hoeft er niks te gebeuren...
@plops: Het is goedkoper om nu nog over te stappen naar een sim-only abonnement. Vaak voor de helft van het geld een periode.
Ik heb 1Gb (ook vodafone) en er nog geen problemen mee gehad. Maar ik moet zeggen dat ik wel altijd als het kan op wireless ga (wat ik misschien niet zou doen als ik niet 1GB had) . Ben er nog niet overheen gegaan.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 27 januari 2011 @ 13:23:

@plops: Het is goedkoper om nu nog over te stappen naar een sim-only abonnement. Vaak voor de helft van het geld een periode.Er staat niks over een sim-only in haar bericht hoor Niet of ze dat nu heeft en niet of ze dat nu wil.....
@plops: er staat dat ze moet verlengen, het is bijna altijd voordeliger een nieuw contract af te sluiten dan om een bestand contract door te laten lopen na de intiele afsluitingstermijn.
Je zegt het zelf al, BIJNA dus niet altijd
Ik heb simonly. Maar ik dacht altijd dat je op een gegeven moment moet verlengen? Als ik het nu verleng krijg ik 40% korting maar dan krijg ik een limiet. Je kan zelfs 250mb afsluiten dan betaal je nog minder maar betaal liever iets meer zodat ik ongestoord kam internetten.

Ook denk ik dat tmobile en anderen hun internet gaan beperken , het is nu als eerste bij Vodafone. Ze berekenen trouwens ook een minuut ook al bel je maar 40 seconden.

Dus met 1gb kan je aardig wat internetten, Mss dat ik dan bij VF blijf... vindt bereik ook belangrijk.
Neehoor, dat hoeft echt niet.

Dat per minuut berekenen vind ik zo'n afzetterij. Dat is dus ook één van de redenen dat ik mijn oude abo hou. Ik heb nog het oude afrekensysteem en dat wil ik niet kwijt.

Werd laatst gebeld door zo'n kereltje van vodafone...die wilde me een ander abo aansmeren. Dat zou wel honderden euro's schelen voor me. Ik vraag me dan altijd af waarom ze dat aanbieden en waar de adder zit. Ze zijn uit op winst, dus waarom dan zorgen dat IK geld bespaar?
Geen enkele provider heeft onbeperkt internet, dat bestaat namelijk niet. Je hebt een FUP (Fair Use Policy) van meestal 1 of 2GB. Bij sommige providers betaal je daarna extra voor je internet en sommige providers verlagen je snelheid.
T-Mobile is nog steeds "echt" onbeperkt. Maar Vodafone is sneller.

Zoals hierboven al aangegeven is kun je je verbruik opzoeken.

Dat is dan het verbruik via het data-netwerk, niet dat via WiFi.

Instellingen -> Algemeen -> Gebruik

En dan helemaal naar onder scrollen "Gegevens mobiele netwerk".

De twee getallen die er staan moet je bij elkaar optellen, dus "verstuurd" PLUS "ontvangen".

Meteen daaronder staat per wanneer die data tellen bij "opnieuw ingesteld:".

Heb je dat nog nooit gedaan (met de knop daar weer onder)

dan is dat sinds je je iPhone in gebruik hebt en deel je het

getal dus door het aantal maanden sindsdien.

Kom je onder de 1000 uit dan is 1GB genoeg.

Enne, als je bij T-Mobile weg kunt blijven is dat zeker

een aanrader. Bereik is nog steeds flut, zelfs na de

"miljoenen-investering in het 3G-netwerk"...
quote:lulletjerozenwater schreef op 31 januari 2011 @ 01:07:

T-Mobile is nog steeds "echt" onbeperkt. Maar Vodafone is sneller.

T-Mobile is ook niet 'echt' onbeperkt. Snelheid is gewoon 3G dus Vodafone of T-Mobile zijn hetzelfde. Het is afhankelijk van de plaats.
quote:XionZ schreef op 31 januari 2011 @ 12:30:

[...]

T-Mobile is ook niet 'echt' onbeperkt. Snelheid is gewoon 3G dus Vodafone of T-Mobile zijn hetzelfde. Het is afhankelijk van de plaats.

Ik gebruikte niet voor niets aanhalingstekens. De voorwaarden bij T-Mobile zijn gunstiger.

En Vodafone is wel degelijk sneller. T-Mobile levert maximaal 2048kb,

waar Vodafones netwerk tot 7,6Mb kan leveren, afhankelijk van het abonnement...

En sommige abo's van bijv. KPN "knijpen" je snelheid boven een bepaalde limiet.
Ik zoek me al weken suf op internet naar het goedkoopste abonnement met internet.

Nu kom ik uit bij BEN maar daar staat een snelheid bij van 1024 Kbps downstream en 384 Kbps upstream.

Weet iemand of dit redelijk is?

Het is niet voor mezelf maar voor mijn 15-jarige zoon.
Dat is genoeg, want dat haal je in de praktijk toch nooit.
Dank je wel.

Ik dacht dat dit misschien heel traag zou zijn.
Ik zou willen dat ik die snelheid met mijn ADSL verbinding thuis zou halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven