Afbeeldingen maken - plaatsen op Fb
vrijdag 30 mei 2014 om 21:46
Ik wil graag op Facebook voor een vereniging aankondiging in plaatjes te maken. Een voorbeeld:
Groen zijn dan Kleuterevenementen
Blauw zijn 6-10 jarige activiteiten
en Oranje zijn voor tieneractiviteiten
Paars zijn activiteiten voor volwassenen.
Nu wilde ik dit eenvoudig doen via PowerPoint;
- ik kies de betreffende kleurenachtergrond
- ik typ de tekst
- ik sla de slide op als .jpg
Ik upload dit plaatje op FB.
Dit heb ik nu geprobeerd maar de kwaliteit van de tekst is na het uploaden erg slecht, dit terwijl de afbeelding gewoon van goede kwaliteit is. Ook als ik opsla als .pdf is de kwaliteit goed, maar pdf kan niet gebruikt worden in FB.
Wie heeft er tips voor mij hoe dit aan te pakken.
Ik heb geen ervaring met Photoshop of zo iets dergelijks.
Groen zijn dan Kleuterevenementen
Blauw zijn 6-10 jarige activiteiten
en Oranje zijn voor tieneractiviteiten
Paars zijn activiteiten voor volwassenen.
Nu wilde ik dit eenvoudig doen via PowerPoint;
- ik kies de betreffende kleurenachtergrond
- ik typ de tekst
- ik sla de slide op als .jpg
Ik upload dit plaatje op FB.
Dit heb ik nu geprobeerd maar de kwaliteit van de tekst is na het uploaden erg slecht, dit terwijl de afbeelding gewoon van goede kwaliteit is. Ook als ik opsla als .pdf is de kwaliteit goed, maar pdf kan niet gebruikt worden in FB.
Wie heeft er tips voor mij hoe dit aan te pakken.
Ik heb geen ervaring met Photoshop of zo iets dergelijks.
vrijdag 30 mei 2014 om 21:58
Ja, dat kan ik ook nog eens proberen.
Ik heb het wel geprobeerd met een printscreen van de Dia-voorstelling, maar ik zal het ook nog eens proberen met een printscreen van de (duidelijke) pdf.
Weet er iemand toevallig hoe groot een tijdslijn-afbeelding bij FB mag zijn (ik zie alleen pixel-getallen)
En kan ik ook proef-plaatsen op FB? Ik wil natuurlijk niet dat iedereen steeds al mijn probeersels ziet
Ik heb het wel geprobeerd met een printscreen van de Dia-voorstelling, maar ik zal het ook nog eens proberen met een printscreen van de (duidelijke) pdf.
Weet er iemand toevallig hoe groot een tijdslijn-afbeelding bij FB mag zijn (ik zie alleen pixel-getallen)
En kan ik ook proef-plaatsen op FB? Ik wil natuurlijk niet dat iedereen steeds al mijn probeersels ziet
vrijdag 30 mei 2014 om 23:47