analoge televisie

20-01-2011 21:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net verhuisd en zoek een bedrijf dat gewoon alleen analoge televisie aanbiedt?? Ik hoef geen digitale televisie en zie op internet alleen maar aanbieders van digitale televisie.

Oh ja, UPC levert niet in mijn woonplaats.

Hopelijk hebben jullie goede tips
Ziggo levert ook analoge tv.
.
anoniem_119684 wijzigde dit bericht op 20-01-2011 21:13
Reden: .
% gewijzigd
@Jorina: maar levert Ziggo ook alléén analoge televisie?? Of alleen in combinatie met digitaal?
De grote aanbieders hebben over het algemeen ook analoge tv. Er is maar één plaats in Nederland waar analoge tv niet meer wordt aangeboden, en dat is geloof ik ergens in NH (dus als je daar woont zou ik even googlen )
Haha Miemsel, Ik had je reactie al gelezen voor je hem weghaalde. Vond het wel een goede grap..
@ AJ: ik woon inderdaad "ergens" in Noord Holland, maar weet niet of dat dan precies daar is.

Als ik op websites van aanbieders kijk, zie ik nergens staan dat ik ook gewoon analoge tv kan nemen. Alleen digitaal.

En wie zijn de grote aanbieders dan als ik vragen mag?? Ik keek al 15 jaar via UPC.
quote:ioni schreef op 20 januari 2011 @ 21:16:

@ AJ: ik woon inderdaad "ergens" in Noord Holland, maar weet niet of dat dan precies daar is.

Als ik op websites van aanbieders kijk, zie ik nergens staan dat ik ook gewoon analoge tv kan nemen. Alleen digitaal.

En wie zijn de grote aanbieders dan als ik vragen mag?? Ik keek al 15 jaar via UPC.Ziggo vermeld het niet zo duidelijk op de site, maar leveren dus ook alleen analoge tv, zonder digitaal abonnement.
Alle digitale tv-aanbieders leveren in principe een analoog signaal, wl je digitale tv dan krijg je een kastje dat het signaal omzet.

Maar in principe heeft dus iedere aanbieder de mogelijkheid om alleen het analoge signaal te leveren.
Heb even voor je gegoogled. Het standaardpakket van ziggo bevat naast analoge zenders inderdaad ook digitale zenders, maar je betaalt net zoveel als bij UPC voor het analoge pakket. Zie hier
quote:Jorina schreef op 20 januari 2011 @ 21:23:

Alle digitale tv-aanbieders leveren in principe een analoog signaal, wl je digitale tv dan krijg je een kastje dat het signaal omzet.

Maar in principe heeft dus iedere aanbieder de mogelijkheid om alleen het analoge signaal te leveren.Helemaal correct!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Even nieuwsgierig TO; waarom wil je geen digitale tv?
Bij UPC is digitale tv duur. Je betaalt er voor je standaard analoge tv (17,50) en daarbovenop komen nog de kosten voor digitale tv.

Dat was tenminste vorig jaar nog zo. Ik zal eens kijken of het inmiddels veranderd is.
Nope, niet veranderd. Nog steeds duur.
Ik wil(de) het niet omdat het me weer zo'n gedoe lijkt met een kastje etc. En omdat ik denk dat het duurder is en ik niet zo heel vaak tv kijk......
quote:ioni schreef op 20 januari 2011 @ 21:32:

Ik wil(de) het niet omdat het me weer zo'n gedoe lijkt met een kastje etc. En omdat ik denk dat het duurder is en ik niet zo heel vaak tv kijk......Aha
Ik heb analoge tv via Ziggo.

Toevallig eerder deze week een bijzonder interessant gesprek gevoerd met iemand van Ziggo. Ze belde me om me een totaal pakket van internet, telefoon en digitale televisie aan te bieden. Ik moest (veel) meer gaan betalen voor dingen die ik niet wil (vaste telefoon aansluiting, internet 6x sneller wat in mijn geval niet nodig is, en 30 extra tv zenders). Ik kon ervoor kiezen dat ik gewoon het pakket blijf behouden wat ik nu heb.
Bij Ziggo is het standaard pakket mèt digitale televisie al goedkoper dan het puur analoge pakket bij UPC. Ik zou het gewoon doen. Als je geen zin hebt om het kastje aan te sluiten, heb je ook nog gewoon je analoge tv
Ik vind het inderdaad ook duur.

Als ik zo'n decoder zou willen waarmee je programma's op een later moment kunt terugkijken zou ik ruim 400 euro moeten betalen voor die decoder. Daarnaast zijn de maandelijkse kosten voor je televisie hoger.

Nu kijk ik ook niet zo veel tv en dan is het denk ik inderdaad geen interessante optie.
quote:ioni schreef op 20 januari 2011 @ 21:32:

Ik wil(de) het niet omdat het me weer zo'n gedoe lijkt met een kastje etc. En omdat ik denk dat het duurder is en ik niet zo heel vaak tv kijk......Ik kijk ook niet veel Tv en was er eerst ook tegen. Maar ik heb nu een totaalpakket: Internet, TV, telefoon. En ik heb zowel digitaal als analoog (boven is het analoog) en dat alles samen voor 55 euro per maand (het hele pakket), dus dat vind ik niet duur....
Het is ook niet duur als je al die producten gebruikt. Ik heb geen huistelefoon nodig, dus die valt af. Dan zijn mijn twee losse tv en internet-abonnementen bij elkaar een stuk goedkoper dan een pakket
Wat Aletta zegt inderdaad.

Ik betaal nu minder voor wat ik heb dan voor wat ik zou kunnen krijgen maar wat ik deels niet gebruik. Zoals een vaste telefoonaansluiting.
quote:ioni schreef op 20 januari 2011 @ 21:13:

@Jorina: maar levert Ziggo ook alléén analoge televisie?? Of alleen in combinatie met digitaal?Ziggo levert het basispakket. Voor een prijs heb je dan analoog en digitaal. Oftewel, antennekabel erin en kijken maar.
quote:Drift schreef op 20 januari 2011 @ 21:35:

Ik vind het inderdaad ook duur.

Als ik zo'n decoder zou willen waarmee je programma's op een later moment kunt terugkijken zou ik ruim 400 euro moeten betalen voor die decoder. Daarnaast zijn de maandelijkse kosten voor je televisie hoger.

Nu kijk ik ook niet zo veel tv en dan is het denk ik inderdaad geen interessante optie.

Dat eerste is wat een callcentermedewerker je zal willen doen geloven en het tweede is een misvatting. Ziggo roept luidkeels dat bestaande klanten geen gebruik kunnen maken van aanbiedingen voor nieuwe klanten. In het geval zoals jij noemt; interactieve tv biedt Ziggo aan nieuwe klanten incl. ontvanger voor eenmalig ¤149,-. Als bestaande klant schreeuwen ze van de daken dat je de volle mep mag betalen, rond de ¤459,- als ik het goed heb onthouden.

Wat Ziggo vervolgens héél zachtjes fluistert is dat bestaande klanten ook die actieprijs kunnen krijgen. Hoe? Simpel; bel Ziggo en zeg het abbonement op met bovenstaande verschil als reden. Niet dréigen met opzeggen, maar daadwerkelijk de molen in en stellen; ik zeg nu op. En zie daar; je zult het aanbod krijgen om alsnog de "nieuwe klanten" prijs te krijgen. Nou ja, na de vraag of je s.v.p. dan wel een jaar klant wilt blijven. Dit laatste komt overigens niet terug in de papieren, noch in de contractgegevens online, die is bij mij nog altijd per maand opzegbaar. Ik heb een kleine discussie over deze gang van zaken gehad met een van de medewerkers bij de opzeglijn en daar kwam al heel rap uit naar voren dat deze gang van zaken gewoon vaststaand beleid is; bestaande klanten krijgen de korting niet, ténzij ze opstappen. OK, als het spelletje zo werkt, dan spelen we het toch zo?

Digitale tv op zichzelf kost niets extra. Een alles-in-een pakket met analoge tv kost precies evenveel als een alles-in-een pakket met digitale tv (mits je uiteraard gelijkwaardige pakketten neemt). Digitale tv komt standaard met meer zenders. Daarnaast ontvang je de eerste 2 weken bij Ziggo álle mogelijke zenders gratis. Een soort van "klanten lokken door ze lekker te maken". Na 2 weken (bij mij in de praktijk 15,5 dag) blokkeren alle zenders die in extra pakketten zitten gewoon vanzelf.

Pas als je zelf extra zenderpakketten afsluit betaal je een meerprijs. Dit is dus niet nodig als je alleen de zenders wilt kijken die ook standaard in het analoge pakket zitten (en een handvol standaard extra digitale zenders die gratis zijn).

Daarnaast adverteert Ziggo op het moment met "2 maanden gratis" als je het totale pakket extra digitale zenders afsluit. Kennelijk blijkt het echter dat die 2 gratis eerste maanden toegepast wordt op alle nieuw afgesloten extra zenderpakketten, niet alleen de duurste.

Kortom; Ziggo overschreeuwt zich waar het dure opties betreft en fluistert hooguit wanneer het veel goedkoper en/of beter kan. Niets nieuws onder de horizon.

Enige minpunt bij Ziggo digitale tv; er schijnt een groep te zijn die last heeft van software/hardware. Google maar eens op E48 en E52.
when you wish upon a star...
Als je net verhuisd bent, zou je (net als ik) canal digitaal kunnen overwegen, basispakketje nog geen 6 euries/maand,Scheelt je bijna ¤11,00 per maand(!) en je ziet ned 1-2-3 en de commerciele en wat franse en duitse rommel, maar als je net als ik niet veel kijkt, een prima optie. De eerste maand krijg je even alle zenders dus kun je je helemaal suf zappen. Volledig schotelpakket (decoder/schotel+kop/kabel op internet) ¤250 incl. je kaart van CD, die is met 5min. geactiveerd, dus meteen kijken. Dat heb je dus in 2 jaar terug verdient. En haarscherp beeld. Geen analoog, wel goedkoop.

Nadeel: als het erg hard regent, of sneeuwt dan zie je niks, geen signaal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven