Batterij-duur van de samsung s4 mini?

26-05-2014 11:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Samsung s4 mini gekocht. Nu gebruik ik 'm niet heel intensief, maar toch is de batterij na 22 tot 24 uur leeg. Ik heb op internet al gezocht naar tips, maar tot nu toe leveren die weinig verlenging.

En ik heb op mijn mobiel wel facebook, internetbankieren etc, allemaal apps die ik eerst niet had... maar toch.

Bij mijn batterijverbruik staat Android-systeem met stip bovenaan, met CPU totaal (?), 2 uur en 20 min,

En Wakker blijven op 19 uur en 52 minuten.

Hoe lang gaat jouw telefoon mee op 1 batterij? En zijn er nog tips om dit te verbeteren?

Alvast bedankt!
Mijn s4 mini gaat ook snel leeg, schijnt een bekend kwaaltje te zijn. Apps die je niet gebruikt wegdoen en zorgen dat hij niet automatisch de apps bijwerkt scheelt iets
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hier ook een s4 mini en het lijkt alsof de batterij steeds sneller leeg gaat. Hoe zet je dat automatisch updaten van apps uit? Dat krijg ik niet voor elkaar. En er zitten zoveel apps op die ik niet gebruik, dat dat updaten echt onnodig is. Verder zet ik mijn Gps standaard uit en als ik ga werken wifi ook, want dat schijnt ook veel batterij en kosten, terwijl ik dan toch alleen maar mobiel netwerk gebruik. Ik laad mijn telefoon nu om de anderhalve dag op denk ik, was in het begin om de twee dagen.
Vanochtend uit de lader gehaald om zeven uur, nu alweer 20% verbruikt.
Ik heb het updaten een keer uitgezet. Weet nog dat ik dat per app moest doen, maar kan nu niet meer terug vinden waar ik dat heb gedaan.

Ik heb mijn mobiel sinds maart. In het begin kon ik er ook anderhalve tot twee dagen mee doen. Ik moet zeggen dat er nu wel meer apps op zitten.
En ik zorg er steeds voor dat het aantal actieve apps op 0 staat...
Je kunt via de Play Store "Apps automatisch bijwerken" uitzetten.

Ik doe een dag met de batterij. Soms is de batterij helemaal leeg, soms nog de helft. Het hangt er erg vanaf wat ik ermee doe. Eén van mijn spelletjes kost veel batterij. Ook kun je GPS, bluetooth en push berichten anders instellen zodat het minder batterij kost. Wat ook veel batterij kost is het zoeken naar wifi/internetverbinding. Ik kom weleens op plaatsen waar weinig bereik is en dat kost me zo 30% terwijl ik niets met de telefoon doe.
Dank je wel, nerdopviva. Hij stond op updaten met wifi. Stond dus toch niet goed
Het scherm verbruikt het meest, stel in dat die niet superveel licht geeft en je hebt opeens uren en uren extra. Let ook op applicaties die steeds moeten updaten via internet. Dat slurpt ook veel stroom. Denk bijvoorbeeld aan weerapps. Die hoeven echt niet elk uur te updaten, doe dat handmatig als je wil weten wat voor weer het is. Gebruik geen Facebook app dat heel de dag internet gebruikt. Wil je weten wat er op facebook gebeurt ga dan naar de website.
Is heel normaal voor een smartphone.
Mijn smartphone laad ik anders maar 2 keer per week op.
Scherm wat donkerder zetten scheelt al wat. Verder zet ik ook de Wifi en de Gegevensverbinding uit op momenten dat ik niet per se online wil zijn. En dat scheelt echt een hele hoop, doe nu ondanks veel bellen minimaal 2 dagen met een opgeladen batterij.
Stel ook in dat als je een paar seconden niet naar het scherm kijkt het scherm uit gaat. Bij mij is dat geloof ik na 3 seconden.
Ik ga hem nu opnieuw opladen.... kijken hoe lang hij daarna het wil doen.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik dacht dat ik het slecht had met een iphone4s maar valt dus wel mee, ik haal met 5,5 uur schermtijd zo'n 30 uur. Hiervoor had ik en die heb nog steeds trouwens voor vakanties een ace 2 van samsung, daar haal ik met 6 uur schermtijd 3 dagen mee.

Het instellen van het scherm uit in 3 seconden lijkt mij eerder energie verspillen dan besparen, het aan en uit zetten lijkt mij ook meer kosten dan een langere tijd aan, aangezien je bij 3 seconden steeds je scherm weer moet aanzetten omdat je even geen beweging had met je vinger, daarbovenop zal er softwarematig ook iets veranderen als het scherm uit gaat, dan gaat is in een andere modus, dus dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor je batterij.

Ik heb de mijne op 2 minuten want ik vind het irritant als het scherm steeds wegvalt. Mocht ik klaar zijn zet ik 'm zelf wel uit.

Facebook schijnt een energieslurper te zijn. Onlangs gelezen.
Wauw... dat jullie zolang met je batterij doen, de mijne is na 12 uur zo goed als leeg, samsung galaxy 4s, geen mini.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Het scherm valt niet weg zolang je kijkt. De telefoon kan zien of je kijkt.
quote:annelaure schreef op 26 mei 2014 @ 14:07:

Het scherm valt niet weg zolang je kijkt. De telefoon kan zien of je kijkt.

Oh dat is wel grappig, als het ook goed werkt en die functie niet teveel stroom kost haha ;)

edit: Ik lees dat die functie de camera gebruikt en kan dus ook aardig wat van de batterij vragen, ik zou die functie niet gebruiken, kijk maar of je batterij dan langer meegaat.

NR:7

http://www.s4miniarchive. ... s4-mini-battery-life.html
Met twee keer opladen in de week hoeft mijn batterij niet nog langer mee te gaan.
quote:annelaure schreef op 26 mei 2014 @ 14:29:

Met twee keer opladen in de week hoeft mijn batterij niet nog langer mee te gaan.Oh ik was in de veronderstelling dat jij dezelfde telefoon had als TO.
quote:annelaure, 18 uur geleden

Mijn smartphone laad ik anders maar 2 keer per week op.

Dan gebruik je hem wel heel niet-intensief. Mijn moeder laadt hem even vaak op als jij en doet ook zo lang met haar toestel.

De mensen die zo'n ding frequent gebruiken moeten hem echt wel dagelijks opladen. Zonder uitzondering.
Na het opladen van gistermiddag ben ik nu (volgens mijn mobiel) 15 uur verder, en hij zit nog 86% vol!

Ik heb bij buienradar het updaten uitgezet, en in de play store, het automatisch updaten.

Bedankt dus voor jullie tips!
Mijn batterij van mijn Samsung is ook snel leeg.

Nu las ik hierboven dat je updaten via wifi moet uitzetten.

Bij mij staat dat ook aan.

Je hebt de updaten toch nodig?

Zo niet dan zet ik hem ook uit, misschien doe ik dan ook wat langer met mijn batterij.
Ik zit toch dagelijks een paar uur te internetten op mijn telefoon. Ik weet niet of dat onder niet-intensief valt.
Ik heb ook een s4mini. Ik kijk een aantal keer per dag op facebook, stuur regelmatig appjes, zoek zo nu en dan wat op en speel af en toe een spelletje. Daarmee laad ik hem meestal om de 2 (soms 3) dagen op. In de vakanties als ik er niets mee doe, behalve bij me hebben om in geval van nood bereikbaar te zijn gaat ie rustig 5 dagen mee. Hij is nu ruim een halfjaar oud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven