Batterij-duur van de samsung s4 mini?
maandag 26 mei 2014 om 11:58
Ik heb een Samsung s4 mini gekocht. Nu gebruik ik 'm niet heel intensief, maar toch is de batterij na 22 tot 24 uur leeg. Ik heb op internet al gezocht naar tips, maar tot nu toe leveren die weinig verlenging.
En ik heb op mijn mobiel wel facebook, internetbankieren etc, allemaal apps die ik eerst niet had... maar toch.
Bij mijn batterijverbruik staat Android-systeem met stip bovenaan, met CPU totaal (?), 2 uur en 20 min,
En Wakker blijven op 19 uur en 52 minuten.
Hoe lang gaat jouw telefoon mee op 1 batterij? En zijn er nog tips om dit te verbeteren?
Alvast bedankt!
En ik heb op mijn mobiel wel facebook, internetbankieren etc, allemaal apps die ik eerst niet had... maar toch.
Bij mijn batterijverbruik staat Android-systeem met stip bovenaan, met CPU totaal (?), 2 uur en 20 min,
En Wakker blijven op 19 uur en 52 minuten.
Hoe lang gaat jouw telefoon mee op 1 batterij? En zijn er nog tips om dit te verbeteren?
Alvast bedankt!
maandag 26 mei 2014 om 12:07
maandag 26 mei 2014 om 12:12
Hier ook een s4 mini en het lijkt alsof de batterij steeds sneller leeg gaat. Hoe zet je dat automatisch updaten van apps uit? Dat krijg ik niet voor elkaar. En er zitten zoveel apps op die ik niet gebruik, dat dat updaten echt onnodig is. Verder zet ik mijn Gps standaard uit en als ik ga werken wifi ook, want dat schijnt ook veel batterij en kosten, terwijl ik dan toch alleen maar mobiel netwerk gebruik. Ik laad mijn telefoon nu om de anderhalve dag op denk ik, was in het begin om de twee dagen.
maandag 26 mei 2014 om 12:18
maandag 26 mei 2014 om 12:25
Je kunt via de Play Store "Apps automatisch bijwerken" uitzetten.
Ik doe een dag met de batterij. Soms is de batterij helemaal leeg, soms nog de helft. Het hangt er erg vanaf wat ik ermee doe. Eén van mijn spelletjes kost veel batterij. Ook kun je GPS, bluetooth en push berichten anders instellen zodat het minder batterij kost. Wat ook veel batterij kost is het zoeken naar wifi/internetverbinding. Ik kom weleens op plaatsen waar weinig bereik is en dat kost me zo 30% terwijl ik niets met de telefoon doe.
Ik doe een dag met de batterij. Soms is de batterij helemaal leeg, soms nog de helft. Het hangt er erg vanaf wat ik ermee doe. Eén van mijn spelletjes kost veel batterij. Ook kun je GPS, bluetooth en push berichten anders instellen zodat het minder batterij kost. Wat ook veel batterij kost is het zoeken naar wifi/internetverbinding. Ik kom weleens op plaatsen waar weinig bereik is en dat kost me zo 30% terwijl ik niets met de telefoon doe.
maandag 26 mei 2014 om 12:29
Het scherm verbruikt het meest, stel in dat die niet superveel licht geeft en je hebt opeens uren en uren extra. Let ook op applicaties die steeds moeten updaten via internet. Dat slurpt ook veel stroom. Denk bijvoorbeeld aan weerapps. Die hoeven echt niet elk uur te updaten, doe dat handmatig als je wil weten wat voor weer het is. Gebruik geen Facebook app dat heel de dag internet gebruikt. Wil je weten wat er op facebook gebeurt ga dan naar de website.
maandag 26 mei 2014 om 12:35
maandag 26 mei 2014 om 14:04
Ik dacht dat ik het slecht had met een iphone4s maar valt dus wel mee, ik haal met 5,5 uur schermtijd zo'n 30 uur. Hiervoor had ik en die heb nog steeds trouwens voor vakanties een ace 2 van samsung, daar haal ik met 6 uur schermtijd 3 dagen mee.
Het instellen van het scherm uit in 3 seconden lijkt mij eerder energie verspillen dan besparen, het aan en uit zetten lijkt mij ook meer kosten dan een langere tijd aan, aangezien je bij 3 seconden steeds je scherm weer moet aanzetten omdat je even geen beweging had met je vinger, daarbovenop zal er softwarematig ook iets veranderen als het scherm uit gaat, dan gaat is in een andere modus, dus dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor je batterij.
Ik heb de mijne op 2 minuten want ik vind het irritant als het scherm steeds wegvalt. Mocht ik klaar zijn zet ik 'm zelf wel uit.
Facebook schijnt een energieslurper te zijn. Onlangs gelezen.
Het instellen van het scherm uit in 3 seconden lijkt mij eerder energie verspillen dan besparen, het aan en uit zetten lijkt mij ook meer kosten dan een langere tijd aan, aangezien je bij 3 seconden steeds je scherm weer moet aanzetten omdat je even geen beweging had met je vinger, daarbovenop zal er softwarematig ook iets veranderen als het scherm uit gaat, dan gaat is in een andere modus, dus dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor je batterij.
Ik heb de mijne op 2 minuten want ik vind het irritant als het scherm steeds wegvalt. Mocht ik klaar zijn zet ik 'm zelf wel uit.
Facebook schijnt een energieslurper te zijn. Onlangs gelezen.
maandag 26 mei 2014 om 14:11
quote:annelaure schreef op 26 mei 2014 @ 14:07:
Het scherm valt niet weg zolang je kijkt. De telefoon kan zien of je kijkt.
Oh dat is wel grappig, als het ook goed werkt en die functie niet teveel stroom kost haha
edit: Ik lees dat die functie de camera gebruikt en kan dus ook aardig wat van de batterij vragen, ik zou die functie niet gebruiken, kijk maar of je batterij dan langer meegaat.
NR:7
http://www.s4miniarchive. ... s4-mini-battery-life.html
Het scherm valt niet weg zolang je kijkt. De telefoon kan zien of je kijkt.
Oh dat is wel grappig, als het ook goed werkt en die functie niet teveel stroom kost haha
edit: Ik lees dat die functie de camera gebruikt en kan dus ook aardig wat van de batterij vragen, ik zou die functie niet gebruiken, kijk maar of je batterij dan langer meegaat.
NR:7
http://www.s4miniarchive. ... s4-mini-battery-life.html
dinsdag 27 mei 2014 om 06:37
quote:annelaure, 18 uur geleden
Mijn smartphone laad ik anders maar 2 keer per week op.
Dan gebruik je hem wel heel niet-intensief. Mijn moeder laadt hem even vaak op als jij en doet ook zo lang met haar toestel.
De mensen die zo'n ding frequent gebruiken moeten hem echt wel dagelijks opladen. Zonder uitzondering.
Mijn smartphone laad ik anders maar 2 keer per week op.
Dan gebruik je hem wel heel niet-intensief. Mijn moeder laadt hem even vaak op als jij en doet ook zo lang met haar toestel.
De mensen die zo'n ding frequent gebruiken moeten hem echt wel dagelijks opladen. Zonder uitzondering.
dinsdag 27 mei 2014 om 07:31
dinsdag 27 mei 2014 om 08:39
Ik heb ook een s4mini. Ik kijk een aantal keer per dag op facebook, stuur regelmatig appjes, zoek zo nu en dan wat op en speel af en toe een spelletje. Daarmee laad ik hem meestal om de 2 (soms 3) dagen op. In de vakanties als ik er niets mee doe, behalve bij me hebben om in geval van nood bereikbaar te zijn gaat ie rustig 5 dagen mee. Hij is nu ruim een halfjaar oud.