Bellen & browsen: Welke smartphone?

04-08-2014 13:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag @ smartphone gebruikers.

Ok, ok...ik ga maar eens een smartphone aanschaffen en mij wagen in de wereld van Whats App... ( Heb nu een simpele telefoon waarmee je letterlijk alleen kan bellen...wat een rust ).

Vraag:

Met welke smartphones kan je twee taken tegelijkertijd uitvoeren?

Bijvoorbeeld bellen en tegelijkertijd op internet browsen. Ik wil kunnen 'multitasken'.
A bad day for the ego, is a good day for the soul...
Echt 'multitasken', zoals op een computer kan niet op een smartphone. Elke smartphone kan maar 1 applicatie tegelijk draaien.

Maar het is iets ingewikkelder dan dat.

- Smartphones kunnen razendsnel schakelen tussen programma's. Als je dus een spelletje speelt, en daarna switcht naar een browser, wordt het spelletje bevroren. Zodra je terugswitcht wordt de browser bevroren en gaat je spelletje verder. Dat voelt als 'multitasken', en werkt uitstekend op een betere telefoon. Op een langzame telefoon kan het een seconde duren.

- Er zijn 2 dingen die een smartphone altijd kan: bellen en muziek draaien. Je kunt dus altijd in de achtergrond een muziekje draaien, of een telefoongesprek voeren. (Niet tegelijk). Die tellen niet als 'applicatie'. Wat wel als applicatie telt is het scherm waarmee je een gesprek aanneemt of afbreekt, maar niet het gesprek zelf.

Simpel gezegd: Elke telefoon kan ongeveer wat je wil. Hoe duurder en nieuwer de telefoon, hoe vloeiender het allemaal loopt, maar in veel gevallen heb je dat niet perse nodig.

Advies: Probeer eens een telefoon van een vriend(in)/familielid uit. Speel er een paar dagen mee, en kijk wat je fijn vindt. Belangrijker dan snelheid en multitasken is bijvoorbeeld hoe groot het scherm is (klein is kleiner in tas/broekzak, maar lastiger bedienen en minder ruimte voor browser), en hoe goed het scherm het doet in zonlicht.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
@ handigmetgeld. Dank je voor het uitgebreide antwoord. Daar heb ik wat aan.

Heb jij een smartphone waarbij je op internet kan browsen terwijl je met iemand belt?

Ik had in een review van een gebruiker gelezen dat dit met de Sony Experia Z2 niet kan en met een Samsung wel? Weet iemand of dit klopt?
Ik kan met m'n iPhone bellen en op internet hoor tegelijk... ;)
Internagelaktisch
Ok, dat klinkt in ieder geval van deze tijd... Alleen neem ik geen Iphone om andere redenen. Ik zit te denken aan HTC, Sony of Samsung.
Heeft iemand toevallig de Sony Experia Z2 ? Zo ja, klopt het dat je daarmee niet kan bellen en browsen tegelijk?
Waarom wil je tegelijk kunnen bellen en internetten?
Iedere telefoon kan bellen en internetten tegelijk. Telefoon op speaker en je kan gewoon een andere app naar keuze openen terwijl je aan het bellen bent.

Ik zou wel een recent topmodel nemen. Ik heb de HTC ONE (M8); de beste telefoon die ik ooit heb gehad en ik vind het ook nog eens de mooiste telefoon die er momenteel te koop is.
quote:handigmetgeld schreef op 04 augustus 2014 @ 14:14:

Echt 'multitasken', zoals op een computer kan niet op een smartphone. Elke smartphone kan maar 1 applicatie tegelijk draaien.

Nee hoor. Iedere moderne smartphone kan multitasken zoals een computer. Maar de user-interface van een smartphone leent zich niet voor het tegelijk beschikbaar hebben van meerdere programma's voor de gebruiker. De schermen zijn daarvoor veelal te klein.

Als een programma het scherm niet nodig heeft (maar bijvoorbeeld output levert via de speaker, geen in/output levert, etc) dan kan het wel degelijk gewoon multitasken.

Als je, bijvoorbeeld, op een iPhone:

- Runkeeper

- TomTom

- Flitsmeister

- Spotify

- Telefoon

tegelijk draait, dan kan je ook zien dat alle programma's daadwerkelijk tegelijk draaien.

Als je bedenkt dat een beetje smartphone tegenwoordig over meer processor-mogelijkheden en meer intern geheugen beschikt dan een moeiteloos multitaskende PC van twintig jaar geleden, ligt het ook wel een tikje voor de hand.
quote:symphonia schreef op 04 augustus 2014 @ 17:42:

@ handigmetgeld. Dank je voor het uitgebreide antwoord. Daar heb ik wat aan.Behalve dan dat het grotendeels niet klopt
quote:stokst@@rtje schreef op 08 augustus 2014 @ 11:55:

Waarom wil je tegelijk kunnen bellen en internetten?Bijvoorbeeld, omdat ik merk dat ik tijdens bepaalde telefoongesprekken ' iets wil googlen' ten behoeve van het gesprek :P. En zo zijn er nog wat redenen.
@Julius en eldorado, dank voor de input. De beslissing voor een specifieke smartphone is nog niet gemaakt, ik neem het mee in de overweging.
Galaxy S5 meeste uitgebreide smartphone op het moment denk ik.

En beste die ik tot nu toe gehad heb.

Dus zou m echt aanraden.

Is wel prijzig uiteraard, maar bij een abbonement betaal je per maand he, dus valt goed te doen.

Als je echt een grote smartphone wil, zou ik even wachten op de Note 4 van Samsung.

Die word hoogst waarschijnlijk 4 september gepresenteerd.

Note 3 is ook nog steeds Top!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven