De Excel-vraagbaak van Hans66

13-06-2011 23:38 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel hier jullie vragen over Excel 2010. Andere versies zullen ook wel bruikbaar zijn als enkelen van jullie bijv. werken met Excel 2007.

Ik zal jullie vragen beantwoorden. Als ik geen tijd heb of het antwoord niet weet, kan een andere forummer ook die vraag beantwoorden.

Dus... brand maar los!
World of Warcraft: Legion
Hans, hopelijk kun jij mij als expert helpen

Ik had al een topic aangemaakt: Excel vraag maar zal mijn vraag hier ook even herhalen. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel, anders kan ik wel wat andere voorbeelden geven.

Ik ben voor mijn werk bezig met een evaluatiebestand uit te werken waar ik onderaan het bestand de totalen wil uitwerken. Het begon goed, ik kon netjes de waardes optellen.

Nu kom ik bij een kolom die meerdere waardes bevat per cel. Hier werkt de formule AANTAL.ALS niet, omdat ik die alleen kan gebruiken voor de volledige celinhoud.

Hopelijk ben ik een beetje duidelijk. Ik heb tot nu toe dus cellen gehad met bijvoord in cel 1: A, in cel 2 B, in cel 3: C. Onderaan werd dat met de formule AANTAL.ALS mooi uitgewerkt met hoeveel cellen A bevatten en hoeveel B etc.

Nu heb ik een kolom waar meerdere gegevens in de cellen staan, bijv. cel 1: ABC, cel2: CDE, cel 3: B etc.

Met welke formule kan ik losse waardes uit de cel filteren? Ik ben al zo lang aan het zoeken dat ik door de bomen de formules niet meer zie

Het gaat dus niet om getallen, maar om tekst.
Hans, mijn vraag is al beantwoord door Daydream en Kale62, maar wel goed om te weten dat in voor Excel vragen voortaan ook bij jou terecht kan.
Het is al weer een tijd geleden dat ik dit topic opstartte.

Maar het is er nog steeds, dus geef ik het een flinke schop naar boven!
World of Warcraft: Legion
.
*burp*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven