De wereld van de 7'' tablets...
zaterdag 8 juni 2013 om 07:16
Het gaat eindelijk gebeuren, de aanschaf van een eigen tablet! Mijn voorkeur gaat uit naar een ongeveer 7 inch.
Mijn kinderen hebben onlangs van school de Ipad mini gekregen (in bruikleen zolang ze op school zitten). Prachtig ding, maar voor mij echt veel te duur. En aangezien er gebruiksvoorwaarden van school aan de Ipad zitten, maak ik er geen gebruik van. (jammer;-))
de samsungtablets liggen ook net buiten mijn budget.
Wat ik wil? Ik wil kunnen forummen, internetten, mijn hotmail checken en kijken via uitzendinggemist.nl. Ik doe geen spelletjes.
Nu heb ik een paar opties de me wel wat lijken:
De Blackberry Playbook en de Acer Iconia B1.
Is er iemand die deze tablets heeft en wat vind je ervan?
Een kennis heeft via uplaytablets.com een tablet gekocht. Hij is er erg tevreden over, maar ik huiver voor een lange wachttijd (bij heme duurde het 10 weken, en eventuele schade-vermissing tijdens het versturen. daarnaast hoor ik in West Europa niemand over deze tablets. Maar is er dan toch nog iemand die ook een uplay heeft gekocht?
Dit is vast het honderste tablettopic, maar in de anderen vond ik niet echt antwoord op mijn vragen.
Alvast bedankt!
Mijn kinderen hebben onlangs van school de Ipad mini gekregen (in bruikleen zolang ze op school zitten). Prachtig ding, maar voor mij echt veel te duur. En aangezien er gebruiksvoorwaarden van school aan de Ipad zitten, maak ik er geen gebruik van. (jammer;-))
de samsungtablets liggen ook net buiten mijn budget.
Wat ik wil? Ik wil kunnen forummen, internetten, mijn hotmail checken en kijken via uitzendinggemist.nl. Ik doe geen spelletjes.
Nu heb ik een paar opties de me wel wat lijken:
De Blackberry Playbook en de Acer Iconia B1.
Is er iemand die deze tablets heeft en wat vind je ervan?
Een kennis heeft via uplaytablets.com een tablet gekocht. Hij is er erg tevreden over, maar ik huiver voor een lange wachttijd (bij heme duurde het 10 weken, en eventuele schade-vermissing tijdens het versturen. daarnaast hoor ik in West Europa niemand over deze tablets. Maar is er dan toch nog iemand die ook een uplay heeft gekocht?
Dit is vast het honderste tablettopic, maar in de anderen vond ik niet echt antwoord op mijn vragen.
Alvast bedankt!
zaterdag 8 juni 2013 om 09:10
Nexus 7.
Fantastisch dingetje. Mijn laptop is bijna werkloos, nu ik de hele avond op de bank lig met die tablet. Youtuben, surfen, mail checken. Ik mis niets.
Ik heb Aldiko geïnstalleerd en nu is het ook een goed functionerende reader.
Uitzending gemist weet ik even niet. Nog niet geprobeerd. Ik neem gewoon op wat ik wil zien, en kijk dan als het me uitkomt.
Eigenlijk gingen we voor een Sony, de Nexus lag ernaast. Mooiere beeldkwaliteit, veel sneller reageren. We besloten direct dat dit het extra tientje waard zou zijn.
De accu gaat ongeveer zeseneenhalf uur mee.
Fantastisch dingetje. Mijn laptop is bijna werkloos, nu ik de hele avond op de bank lig met die tablet. Youtuben, surfen, mail checken. Ik mis niets.
Ik heb Aldiko geïnstalleerd en nu is het ook een goed functionerende reader.
Uitzending gemist weet ik even niet. Nog niet geprobeerd. Ik neem gewoon op wat ik wil zien, en kijk dan als het me uitkomt.
Eigenlijk gingen we voor een Sony, de Nexus lag ernaast. Mooiere beeldkwaliteit, veel sneller reageren. We besloten direct dat dit het extra tientje waard zou zijn.
De accu gaat ongeveer zeseneenhalf uur mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 8 juni 2013 om 10:33
Met een Blackberry Playbook heb je momenteel qua hardware uitstekend waar voor je geld. Maar ja....de apps zijn niet om over naar huis te schrijven, omdat het nou eenmaal geen Android of iOS is. Mocht je het vooral willen gebruiken voor surfen, mailen, enz. dan is het wel een prima apparaat. Voor hetzelfde geld heb je misschien qua hardware een iets slechtere Android tablet, maar wel een waarmee je qua apps veel meer kan.
zondag 9 juni 2013 om 19:07
Hoi!
Heb dit weekend uitgebreid warenonderzoek gedaan;-).
Mijn man was van mening dat ik toch echt beter iets meer kon uitgeven, ook omdat ik volgende week jarig ben en het een en ander krijg, dus ik heb een Samsung Galaxy 2 7'' 16 GB besteld met cover.
Ik verheug me erop! En bedankt voor jullie input!
Heb dit weekend uitgebreid warenonderzoek gedaan;-).
Mijn man was van mening dat ik toch echt beter iets meer kon uitgeven, ook omdat ik volgende week jarig ben en het een en ander krijg, dus ik heb een Samsung Galaxy 2 7'' 16 GB besteld met cover.
Ik verheug me erop! En bedankt voor jullie input!
zaterdag 22 juni 2013 om 22:44
Vandaag gefrustreerd gezocht naar de 32G-versie van de Nexus 7, we hadden Snoezekind beloofd dat hij dezelfde tablet zou krijgen als mama. Allemaal 8G. Uiteindelijk de allerlaatste 32 gevonden, gelukkig.
Tevreden Snoezekind hier, ook al moest hij zelf bijna de helft bijbetalen.
Tevreden Snoezekind hier, ook al moest hij zelf bijna de helft bijbetalen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"