Digitale camera vraagje
woensdag 26 januari 2011 om 11:36
Ik heb een Canon Powershot A530, die ik eigenlijk nog niet zoveel keer gebruikt heb.
Wel heb ik ervaring met het wisselen van de batterijen, want dat heb ik naar verhouding al redelijk vaak moeten doen.
Nu wil ik een foto maken en weer zijn de batterijen leeg.
Geen nood, ik had nog nieuwe liggen, speciale kodak heavy duty batteries, maar nu ze erin zitten (gekeken of ze in de goede richting zijn geplaatst) geeft mijn toestel nog steeds geen teken van leven.
En nu ik eens goed kijk, zie ik naast de putjes waar de batterijen in passen, nog een piepklein klepje, dat een beetje open staat.
Ik druk het aan, en huh? Het floept omhoog en er blijkt een houdertje in te zitten met daarin nóg een batterijtje, zo'n platte, ter grootte van een dubbeltje.
Die ga ik dan straks wel even meenemen als ik boodschappen ga doen, want zou dat de reden zijn dat mijn toestel niet wil aangaan? Is dit een soort start-batterijtje?
Wie heeft er verstand van?
Dit is 'em:
Wel heb ik ervaring met het wisselen van de batterijen, want dat heb ik naar verhouding al redelijk vaak moeten doen.
Nu wil ik een foto maken en weer zijn de batterijen leeg.
Geen nood, ik had nog nieuwe liggen, speciale kodak heavy duty batteries, maar nu ze erin zitten (gekeken of ze in de goede richting zijn geplaatst) geeft mijn toestel nog steeds geen teken van leven.
En nu ik eens goed kijk, zie ik naast de putjes waar de batterijen in passen, nog een piepklein klepje, dat een beetje open staat.
Ik druk het aan, en huh? Het floept omhoog en er blijkt een houdertje in te zitten met daarin nóg een batterijtje, zo'n platte, ter grootte van een dubbeltje.
Die ga ik dan straks wel even meenemen als ik boodschappen ga doen, want zou dat de reden zijn dat mijn toestel niet wil aangaan? Is dit een soort start-batterijtje?
Wie heeft er verstand van?
Dit is 'em:
woensdag 26 januari 2011 om 11:45
Dat kan wel eens het batterijtje zijn van het vaste geheugen van de camera. Als je die er in doet en het klepje weer dicht en dan de nieuwe batterijen. Doet hij het dan wel?
@ Germanwings, Canon heeft best goede camera's hoor en niet iedereen heeft het geld voor een "echt" merk. Trouwens welk merk vind jij dan echt?
@ Germanwings, Canon heeft best goede camera's hoor en niet iedereen heeft het geld voor een "echt" merk. Trouwens welk merk vind jij dan echt?
woensdag 26 januari 2011 om 12:12
De gebruiksaanwijzing zit ergens in een doos, ver op de vliering: het geen ik nodig had aan info dacht ik in mijn hoofd paraat te hebben.
Als ik dan geen verantwoorde keus qua camera gedaan heb, spijt me dat, ik héb er nou eenmaal geen verstand van. En ik wilde wel af en toe een fotootje maken. Dat is alles.
Ik koop straks wel even zo'n dubbeltje, kijken wat het oplevert.
Als ik dan geen verantwoorde keus qua camera gedaan heb, spijt me dat, ik héb er nou eenmaal geen verstand van. En ik wilde wel af en toe een fotootje maken. Dat is alles.
Ik koop straks wel even zo'n dubbeltje, kijken wat het oplevert.
woensdag 26 januari 2011 om 12:17
@Nammma, inderdaad. Ik heb ook een canon ixus, prima dingetje alhoewael ik inmiddels wel een ander zou willen. Ik heb een paar dode pixels maar ach, hij is inmiddels alweer 5 jaar oud en intensief gebruikt
Met canon is niks mis hoor, prima merk voor fotografie.
Ik kan je niet helpen, wel een tip geven. Mocht je ooit een andere camera aanschaffen, neem er dan één met een Li-ion accu.
Met canon is niks mis hoor, prima merk voor fotografie.
Ik kan je niet helpen, wel een tip geven. Mocht je ooit een andere camera aanschaffen, neem er dan één met een Li-ion accu.
woensdag 26 januari 2011 om 12:22
Ik heb ook een Canon Powershot en vond het juist een verademing na een Kodak te hebben gehad. Die deed zo lang over het opstarten, dat mijn foto-object al weer verdwenen was. Kwaliteit van de foto's is ook prima, in tegenstelling tot een hoop andere merken.
Zelf vind ik het juist fijn dat mijn camera alleen met gewone batterijen werkt, want als een accu leeg is, kun je niks meer. In het geval van batterijen kun je tenminste nog nieuwe kopen i.p.v. te moeten wachten tot je de boel weer ergens kunt opladen.
Maar de tip van het batterijtje bovenin ga ik onthouden. Mijn batterijen raken tegenwoordig ook razendsnel leeg.
Zelf vind ik het juist fijn dat mijn camera alleen met gewone batterijen werkt, want als een accu leeg is, kun je niks meer. In het geval van batterijen kun je tenminste nog nieuwe kopen i.p.v. te moeten wachten tot je de boel weer ergens kunt opladen.
Maar de tip van het batterijtje bovenin ga ik onthouden. Mijn batterijen raken tegenwoordig ook razendsnel leeg.
woensdag 26 januari 2011 om 12:43
woensdag 26 januari 2011 om 14:10
Canon A-serie zijn gewoon goede cameras in de basisklasse. (en dat zegt een nikonliefhebber)
De kleine batterij zal zijn voor het vasthouden van instellingen zoals datum en tijd, een lege batterij zou naar mijn mening niet de symptomen mogen geven die Perel ervaart maar, gezien de leeftijd van deze camera kan vervangen geen kwaad.
Ik weet dat deze camera's qua batterijen wel een beetje zeurpieten zijn, zeker met oplaadbare zie je dat. De link die mayaelf post zou ik maar 's goed doorlezen.
De kleine batterij zal zijn voor het vasthouden van instellingen zoals datum en tijd, een lege batterij zou naar mijn mening niet de symptomen mogen geven die Perel ervaart maar, gezien de leeftijd van deze camera kan vervangen geen kwaad.
Ik weet dat deze camera's qua batterijen wel een beetje zeurpieten zijn, zeker met oplaadbare zie je dat. De link die mayaelf post zou ik maar 's goed doorlezen.
woensdag 26 januari 2011 om 17:40
woensdag 26 januari 2011 om 20:42
woensdag 26 januari 2011 om 21:01
Hi Mayaelf, ik heb je link gevolgd en even goed gekeken hoe dat bij mijn exemplaar zit - had trouwens nooit iets gemerkt van het heet worden van de onderkant - en dat klopt ook, het uiteinde van het veertje is in dit geval netjes weggewerkt naar binnen, zoals op een van de onderstaande voorbeelden is te zien.
Ik heb het batterijtje vervangen en nu doet mijn camera het weer.
Maar volgens mijn zoon kan dat niks daarmee te maken hebben.
Hoe het ook zij, ik ben in elk geval blij dat 't weer werkt.
En voor het overige, laten we het onderling gezellig houden..
Ik heb de laatste dagen al zoveel onenigheden zien langskomen hier, het lijkt wel of er wat in de lucht hangt.
Groetjes,
Perel.
Ik heb het batterijtje vervangen en nu doet mijn camera het weer.
Maar volgens mijn zoon kan dat niks daarmee te maken hebben.
Hoe het ook zij, ik ben in elk geval blij dat 't weer werkt.
En voor het overige, laten we het onderling gezellig houden..
Ik heb de laatste dagen al zoveel onenigheden zien langskomen hier, het lijkt wel of er wat in de lucht hangt.
Groetjes,
Perel.