Een boek maken
dinsdag 5 juli 2011 om 20:27
Ik heb twee vragen. Het document in Word is klaar, het zijn 402 pagina's geworden. Ik wil het laten printen; het hoeft niet verkocht of online in een webshop gezet te worden - het is gewoon voor eigen gebruik, maar het zou wel leuk zijn als het er als een echt boek uitzag.
Nu het probleem.
Ik wil het op (ongeveer) A5-formaat laten printen. Maar als ik het Word document naar dit formaat verklein, gaan alle teksten weer verlopen en is het lettertype nogal groot in verhouding. Kan dit ook op een andere manier? Ik moet dus een pdf-document aanleveren op het juiste formaat, in mijn geval dus A5.
Iemand tips? Andere opties? Of kan het ook ergens waar zij het op het juiste formaat verkleinen?
(Misschien domme vragen, maar ik heb hier geen ervaring mee.)
Nu het probleem.
Ik wil het op (ongeveer) A5-formaat laten printen. Maar als ik het Word document naar dit formaat verklein, gaan alle teksten weer verlopen en is het lettertype nogal groot in verhouding. Kan dit ook op een andere manier? Ik moet dus een pdf-document aanleveren op het juiste formaat, in mijn geval dus A5.
Iemand tips? Andere opties? Of kan het ook ergens waar zij het op het juiste formaat verkleinen?
(Misschien domme vragen, maar ik heb hier geen ervaring mee.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 5 juli 2011 om 20:36
dinsdag 5 juli 2011 om 20:40
dinsdag 5 juli 2011 om 20:53
quote:Elmervrouw schreef op 05 juli 2011 @ 20:41:
Pdf kan ik wel maken; heb ik al gedaan. Maar ik dacht dat zo'n printing service dat dan zelf verkleint naar het formaat wat jij wil; dat is dus niet bij allemaal zo.Dat snap ik dus niet. Zo'n printing service kan dan toch zelf bepalen op wat voor voormaat het wordt afgedrukt? Zij kunnen dan toch bij de printopdracht het papierformaat A5 aanklikken, appeltje - eitje.