Ergelijke facebookberichten deel 6

04-10-2019 10:44 2270 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van plaatjes die het eerste product in de po van het kleine wondertje laten zien tot ellenlange slecht geschreven verhalen, die toch maar door 5% van de vrienden gedeeld worden. Wat kwam jij tegen op facebook vandaag?

Afbeelding


Een groot deel van de vorige ergernissen is hier te vinden digi/ergerlijke-facebookberichten-deel- ... #p30455537
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke topic met herkenbare ergernissen! Ik ben pas op bladzijde 10 en hij zal hier misschien al voorbij gekomen zijn, maar vaak komt deze op mijn tijdlijn voorbij:

Ben je geboren in de jaren '60, '70 of '80: dan is het een wonder dat je nog leeft! :facepalm:

Zo, en nu naar bed en morgen verder lezen .... :bye: :zzz:
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooohja, Lisanne, die zijn ook vreselijk. Ben ik ook wel eens tegenin gegaan, want in de helft herkende ik me niet.

Laatst ook een filmpje van een dokter, die een heel verhaal houdt dat het slecht is voor de weerstand om zo schoon te zijn als je nu voor covid moet zijn. Al dat handenwassen en zo, heel erg slecht. Vroeger deden ze dat niet. Bovendien vermeldde hij volgens mij ook nog dat je met een goede weerstand geen vaccinatie hoefde tegen covid.

Heb ik onder gezet dat de mensen vroeger dan ook niet oud werden en dat er pas sinds de vaccinaties heel veel ziektes verdwenen zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
16-02-2021 07:57
Ooohja, Lisanne, die zijn ook vreselijk. Ben ik ook wel eens tegenin gegaan, want in de helft herkende ik me niet.

Laatst ook een filmpje van een dokter, die een heel verhaal houdt dat het slecht is voor de weerstand om zo schoon te zijn als je nu voor covid moet zijn. Al dat handenwassen en zo, heel erg slecht. Vroeger deden ze dat niet. Bovendien vermeldde hij volgens mij ook nog dat je met een goede weerstand geen vaccinatie hoefde tegen covid.

Heb ik onder gezet dat de mensen vroeger dan ook niet oud werden en dat er pas sinds de vaccinaties heel veel ziektes verdwenen zijn.
Is momenteel een hot item in wappie-land. Dit argument komt nu steeds bovendrijven in de dramscussies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
16-02-2021 07:57
Ooohja, Lisanne, die zijn ook vreselijk. Ben ik ook wel eens tegenin gegaan, want in de helft herkende ik me niet.

Laatst ook een filmpje van een dokter, die een heel verhaal houdt dat het slecht is voor de weerstand om zo schoon te zijn als je nu voor covid moet zijn. Al dat handenwassen en zo, heel erg slecht. Vroeger deden ze dat niet. Bovendien vermeldde hij volgens mij ook nog dat je met een goede weerstand geen vaccinatie hoefde tegen covid.

Heb ik onder gezet dat de mensen vroeger dan ook niet oud werden en dat er pas sinds de vaccinaties heel veel ziektes verdwenen zijn.
Pff, ja. Ik vind wel dapper dat je ertegen in gaat, meestal kun je toch niet met argumenten winnen als het om sentimenten gaat.
Ik kijk natuurlijk zelf ook liever naar de mooie dingen van vroeger i.p.v. wat er mis was. Maar een ( kleine ) ergernis die nu ondenkbaar is bijvoorbeeld: in de jaren '80 speelde ik klarinet in een harmonie. Tijdens de repetitie rookte de helft in een zaaltje waar we amper met z'n alle inpasten; nou geweldig was dat :'(
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
16-02-2021 07:57
Ooohja, Lisanne, die zijn ook vreselijk. Ben ik ook wel eens tegenin gegaan, want in de helft herkende ik me niet.
Dat Boomer gedrag gaat me steeds meer storen hoor, vroeger was alles beter en wij werden tenminste nog opgevoed en tegenwoordig kweken we alleen maar prinsjes en prinsesjes. Terwijl zij van de generatie zijn die zich enorm hebben kunnen verrijken met hun goedkope koophuizen, vroeg in de VUT en elk jaar maanden op vakantie met hun peperdure caravan en elektrische fietsen. Een pensioen van heb ik jou daar en maar klagen als het geïndexeerd moet worden dat ze 'niks' meer over houden. :bonk:

Maar nee, de jeugd moet niet zo klagen.

Ik kwam deze week ook weer zo'n Gerda tegen. Er was een verhaal over een jongen die een eetstoornis had en een burn-out en daarna nog corona er overheen die zich zorgde maakte over zijn eindexamen. Dan moet er door zo'n boomer gezegd worden, ja dat is het leven hoor. Schouders eronder en dooooorrrr. Het empathisch vermogen van een halve ui en maar doen alsof zij de generatie zijn die het allemaal beter weten. Bah.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisanne72 schreef:
16-02-2021 10:05
Pff, ja. Ik vind wel dapper dat je ertegen in gaat, meestal kun je toch niet met argumenten winnen als het om sentimenten gaat.
Ik kijk natuurlijk zelf ook liever naar de mooie dingen van vroeger i.p.v. wat er mis was. Maar een ( kleine ) ergernis die nu ondenkbaar is bijvoorbeeld: in de jaren '80 speelde ik klarinet in een harmonie. Tijdens de repetitie rookte de helft in een zaaltje waar we amper met z'n alle inpasten; nou geweldig was dat :'(
Ik werd in de klas gemept door een leerkracht toen ik 8 was. Is meerdere keren gebeurd. En ik was echt geen raddraaier hoor. Mijn ouders gingen op een gegeven moment wel verhaal halen, maar dat stelde echt niet zoveel voor in de praktijk. Ik heb jaren nachtmerries gehad en eigenlijk was het elke zondagavond drama met slapen omdat ik dan maandag weer naar school moest.

Nu zou dat gelukkig heel anders gaan. Gelukkig!

En ja, wij hadden ook rokende leerkrachten voor de klas. Gymleraren en zwemleraren die je dwongen om dingen te doen die je doodeng vond zonder enige compassie. Ik had als kind al vreselijke hoogtevrees. Ik werd letterlijk gedwongen voor de hele klas over het klimrek te klimmen in mijn eentje. Jankend deed ik het. Daarna werd ik er ook nog eens vreselijk mee gepest. Zelfde met zwemles, ik MOEST van de hoge duikplank af (10 meter!) springen. Niet gaan was geen optie. Er werd totaal niet gekeken naar wat zoiets deed met een kind. Ben ik van mijn hoogtevrees afgekomen door deze pedagogisch verantwoorde sporthelden? Nee.

Maar alles was beter vroeger :facepalm:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
16-02-2021 12:50
Dat Boomer gedrag gaat me steeds meer storen hoor, vroeger was alles beter en wij werden tenminste nog opgevoed en tegenwoordig kweken we alleen maar prinsjes en prinsesjes. Terwijl zij van de generatie zijn die zich enorm hebben kunnen verrijken met hun goedkope koophuizen, vroeg in de VUT en elk jaar maanden op vakantie met hun peperdure caravan en elektrische fietsen. Een pensioen van heb ik jou daar en maar klagen als het geïndexeerd moet worden dat ze 'niks' meer over houden. :bonk:

Maar nee, de jeugd moet niet zo klagen.

Ik kwam deze week ook weer zo'n Gerda tegen. Er was een verhaal over een jongen die een eetstoornis had en een burn-out en daarna nog corona er overheen die zich zorgde maakte over zijn eindexamen. Dan moet er door zo'n boomer gezegd worden, ja dat is het leven hoor. Schouders eronder en dooooorrrr. Het empathisch vermogen van een halve ui en maar doen alsof zij de generatie zijn die het allemaal beter weten. Bah.
Vanmorgen ‘brak’ er iemand in de bakkerij voor mij. Die had het helemaal gehad met haar moeder. “Ja zwaar ma! Huis van anderhalve ton op 1 salaris, je ouders voorzien van pensioen èn verzorgingstehuis, kinderen allemaal gratis laten studeren. Maar ik sta nu hier de koopjes te scoren om de hypotheek te kunnen betalen en heb het studiepotje moeten opmaken om de gaten te vullen. En toch sta ik om 07.00 bij jullie om pa te helpen met wassen en aankleden, rijd ik jou naar de bakker en slager en kan ik dadelijk weer een werkdag tegemoet zien voor minimumloon en maar hopen dat die twee intussen niet het huis afbreken. En vanavond mag ik de hond van (namen schoonouders) gaan uitlaten. Dus... Breek. Mij. De. Bek. Niet. Open.”

Had echt met die vrouw te doen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies ja. Allemaal 40-50 jaar gewerkt voor dezelfde baas, verzorgt door vadertje Staat, en nu zeggen dat de jeugd niet zo moet miepen, en ze stellen zich aan met hun burn-outs enzo. Ze weten niet wat hard werken is?!

Maar deze jeugd heeft al die zekerheden helemaal niet. En ik denk dat ze veel harder moeten presteren dan de boomers vroeger moesten.

Zelfs ik voel me al gezegend dat ik kon leren en een studiebeurs KREEG ipv dat je het moest lenen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Willen Engel heeft op zijn FB gepost: gewonnen! Woooooohooooooo. Avondklok is exit! feest

Ik zag dat omdat een oud klasgenoot van mij erop had gereageerd met ''Held!''

Geen woorden voor..
Alle reacties Link kopieren Quote
‘Welterusten lieve FB-friends, ik ga me mandje in’.
You don't have to fit into the format
Krijg nu elke dag in mijn nieuwsoverzicht zo een vieze puisten uitknijp foto van 1 of andere groep die daar blijkbaar over gaat. Schijnt een FB vriend van mij lid te zijn en blijkbaar denkt Facebook dan dat ik het misschien ook interessant vind. Echt ,waar gaat het mis in dat algoritme. Het is te smerig voor woorden.

Verbergen geklikt, meerdere malen en die ranzigheid blijft maar terugkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ieuw BigLizzie, dat is niet leukAfbeelding
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
16-02-2021 13:02
Vanmorgen ‘brak’ er iemand in de bakkerij voor mij. Die had het helemaal gehad met haar moeder. “Ja zwaar ma! Huis van anderhalve ton op 1 salaris, je ouders voorzien van pensioen èn verzorgingstehuis, kinderen allemaal gratis laten studeren. Maar ik sta nu hier de koopjes te scoren om de hypotheek te kunnen betalen en heb het studiepotje moeten opmaken om de gaten te vullen. En toch sta ik om 07.00 bij jullie om pa te helpen met wassen en aankleden, rijd ik jou naar de bakker en slager en kan ik dadelijk weer een werkdag tegemoet zien voor minimumloon en maar hopen dat die twee intussen niet het huis afbreken. En vanavond mag ik de hond van (namen schoonouders) gaan uitlaten. Dus... Breek. Mij. De. Bek. Niet. Open.”

Had echt met die vrouw te doen.
Eerlijk gezegd vind ik de vrouw die dus blijkbaar zei een muts.
Koopjes scoren om je hypotheek te betalen: dan zit je in een te duur huis, dan was een wat goedkoper huis blijkbaar niet goed genoeg voor je
Haar ouders hebben haar gratis laten studeren en nu verdient ze het minimumloon? Iets klopt er niet. Of ze werkt maar een paar dagen per week, of ze heeft helemaal niet gestudeerd
En het studiepotje van haar kinderen opmaken... kan ze beter wel fulltime gaan werken, een goedkoper huis zoeken.

Ik vind dit soort vrouwen juist de types: oooowww ik heb het zo zwaar maar kijk mij eens goed zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ook moeilijk om als buitenstaander een opgevangen gesprek te duiden in wie heeft gelijk en wie niet. De context zal dieper liggen.
Ik denk wel dat eerdere generaties moeite hebben gedaan om het leven beter te maken. Soms zijn ze daar ook niet in geslaagd, kijk maar naar het milieu, maar als je in deze tijd niet ziet dat vroeger niet alles rozegeur en maneschijn was dan doe je te kort aan wat er wel is bereikt.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
pearle schreef:
17-02-2021 09:21
Eerlijk gezegd vind ik de vrouw die dus blijkbaar zei een muts.
Koopjes scoren om je hypotheek te betalen: dan zit je in een te duur huis, dan was een wat goedkoper huis blijkbaar niet goed genoeg voor je
Haar ouders hebben haar gratis laten studeren en nu verdient ze het minimumloon? Iets klopt er niet. Of ze werkt maar een paar dagen per week, of ze heeft helemaal niet gestudeerd
En het studiepotje van haar kinderen opmaken... kan ze beter wel fulltime gaan werken, een goedkoper huis zoeken.

Ik vind dit soort vrouwen juist de types: oooowww ik heb het zo zwaar maar kijk mij eens goed zijn.
Je weet toch niet onder welke omstandigheden dat huis ooit gekocht is? Of wat deze vrouw wel of niet gestudeerd heeft en waarom ze nu dan toch een minimum salaris heeft?
Erg makkelijk oordelen dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
BigLizzie schreef:
17-02-2021 08:19
Krijg nu elke dag in mijn nieuwsoverzicht zo een vieze puisten uitknijp foto van 1 of andere groep die daar blijkbaar over gaat. Schijnt een FB vriend van mij lid te zijn en blijkbaar denkt Facebook dan dat ik het misschien ook interessant vind. Echt ,waar gaat het mis in dat algoritme. Het is te smerig voor woorden.

Verbergen geklikt, meerdere malen en die ranzigheid blijft maar terugkomen.
Ieuw! :sick:
Gelukkig krijg ik gewoon alleen posts uit de Farrow & Ball FB-groep te zien door een vriendin die zich afvraagt of ze haar kamer in 'Down Pipe' of 'Railings' moet schilderen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
-Darkside- schreef:
17-02-2021 11:03
Je weet toch niet onder welke omstandigheden dat huis ooit gekocht is? Of wat deze vrouw wel of niet gestudeerd heeft en waarom ze nu dan toch een minimum salaris heeft?
Erg makkelijk oordelen dit.
Inderdaad. Er zijn sowieso genoeg studies waarmee je niet verder komt dan het minimumsalaris. De hoogte van je inkomen is heel erg afhankelijk van de sector waarin je werkt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dreamer schreef:
17-02-2021 09:17
Ieuw BigLizzie, dat is niet leukAfbeelding
Nou, echt gatverdamme bah.......

Nu gelukkig al n paar dagen niet meer terug gezien, maar jezus...... Yegh. Hopelijk blijft die narigheid weg.
DG2015 schreef:
17-02-2021 12:45
Ieuw! :sick:
Gelukkig krijg ik gewoon alleen posts uit de Farrow & Ball FB-groep te zien door een vriendin die zich afvraagt of ze haar kamer in 'Down Pipe' of 'Railings' moet schilderen.
Hahaha dat is wat onschuldiger ja :)
pearle schreef:
17-02-2021 09:21
Eerlijk gezegd vind ik de vrouw die dus blijkbaar zei een muts.
Koopjes scoren om je hypotheek te betalen: dan zit je in een te duur huis, dan was een wat goedkoper huis blijkbaar niet goed genoeg voor je
Haar ouders hebben haar gratis laten studeren en nu verdient ze het minimumloon? Iets klopt er niet. Of ze werkt maar een paar dagen per week, of ze heeft helemaal niet gestudeerd
En het studiepotje van haar kinderen opmaken... kan ze beter wel fulltime gaan werken, een goedkoper huis zoeken.

Ik vind dit soort vrouwen juist de types: oooowww ik heb het zo zwaar maar kijk mij eens goed zijn.
Ha, een boomer.
Tenenkrommend is het volgende (vind ik dan):

Een oud-collega schreef weer dat haar oude vader nu al 2x covid heeft gehad en dat ze zo veel voor hem doet. Haar vriendenclubje beaamt dit en prijst haar goede gedrag.
Ik ken haar vader - het is de buurman van mijn schoonvader. De goede man had nog geen covid en ze komt amper bij hem langs. Ze weet uiteraard niet dat ik hem ken.

Dan vraag ik me toch af: waarom? Heb je het echt zo nodig dat mensen je virtueel veren in je achterste steken?

Ook zo eentje: vragen of mensen die anders denken zichzelf uit de vriendenlijst willen verwijderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ouwedraak dat laatste wat jij schrijft lees ik ook vaker terug op mijn tijdlijn.

Deze tekst kom ik vaker tegen



Ik ben er klaar mee!

Ik word de afgelopen dagen op facebook lastig gevallen door vrienden die hun klaagzang (of van anderen) posten over de huidige situatie.

Ja ik vind het ook zwaar k.t, maar het is nu eenmaal zo op dit moment. Ik neem wel mijn verantwoordelijkheid door er voor mezelf het beste van te maken.

Je mag me een schaap vinden of vinden dat ik maar lijdzaam volg en niet 'wakker' ben.

Degene die zich aangesproken voelt zeg ik hoepel maar op van mjn facebook en blijf lekker in je slachtofferrol hangen. Met zulk soort mensen, mensen die klagen en geen verantwoordelijkheid nemen wil ik geen vrienden meer zijn.


Ruimt wel op ik schrijf er dan onder oke doei :jump:
Om daarna een pb te krijgen dat ik er niet mee bedoeld werd :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
19-02-2021 21:47

Ruimt wel op ik schrijf er dan onder oke doei :jump:
Om daarna een pb te krijgen dat ik er niet mee bedoeld werd :rofl:
De facebook vrienden waar ik het het meest oneens mee ben zijn mij het dierbaars, dan valt er tenminste nog iets te lachen. Wat ik dan wel eens doe is instemmend reageren op zo'n berichtje om dit vervolgens met compleet het tegenovergestelde te bekrachtigen. Bv op een post van 2 A4-tjes voor het behoud van zwarte Piet reageren met:
Je hebt helemaal gelijk, een regenboog Piet is net zo leuk voor de kinderen. :lol:
( Kan volgens mij wel alleen als je boven de 40 bent :rolling: )
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren Quote
:rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
OuweDraak schreef:
19-02-2021 20:46
Tenenkrommend is het volgende (vind ik dan):

Een oud-collega schreef weer dat haar oude vader nu al 2x covid heeft gehad en dat ze zo veel voor hem doet. Haar vriendenclubje beaamt dit en prijst haar goede gedrag.
Ik ken haar vader - het is de buurman van mijn schoonvader. De goede man had nog geen covid en ze komt amper bij hem langs. Ze weet uiteraard niet dat ik hem ken.

Dan vraag ik me toch af: waarom? Heb je het echt zo nodig dat mensen je virtueel veren in je achterste steken?

Ook zo eentje: vragen of mensen die anders denken zichzelf uit de vriendenlijst willen verwijderen.
Ik heb ook zo'n vage FB-kennis (een Amerikaanse) die heel erg bezig is met de Black Lives Matters beweging (ze is zelf zo blank als een lelie). De ene helft van haar FB-posts bestaat uit positiviteit met een wurggreep: "ik had geen geld voor ontbijt, dus heb ik zelf yoghurt gemaakt en blauwe bessen geplukt in de tuin bij mijn aardige buurvouw, zelf een paar eieren gelegd en we hebben heerlijk gegeten! Zo dankbaar #blessed"

En de andere helft bestaat uit: "we moeten SOLIDAIR zijn en daarom heb IK een stichting opgezet, ga IK een fundraiser houden, ga IK met de media praten IK IK IK KIJK EENS WAT IK ALLEMAAL DOE."

Ik bedoel, goed dat ze er het beste van maakt en zich in wil zetten voor een betere wereld, maar al die posts zijn zo schreeuwerig en egocentrisch. Het is nooit: kijk eens wat iemand anders heeft gedaan! Of: mijn kinderen waren vandaag vet irritant.

(En sowieso, als je geen geld hebt voor ontbijt, waarom neem je dan VIJF KINDEREN?)
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven