Ergelijke facebookberichten deel 6

04-10-2019 10:44 2270 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van plaatjes die het eerste product in de po van het kleine wondertje laten zien tot ellenlange slecht geschreven verhalen, die toch maar door 5% van de vrienden gedeeld worden. Wat kwam jij tegen op facebook vandaag?

Afbeelding


Een groot deel van de vorige ergernissen is hier te vinden digi/ergerlijke-facebookberichten-deel- ... #p30455537
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Och, ik scroll daar heel snel overheen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat kan inderdaad ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op een plaatselijke site waar momenteel iemand oude foto's deelt met huidige foto erbij. Er is 1 iemand die stelselmatig de oude mooier vindt. Kan, mag, maar dan zie je van die op instortenstaande huisjes en vraag je je af hoe realistisch zoiets is.
Later is nu
Dreamer schreef:
02-04-2021 10:59
Ik zit op een plaatselijke site waar momenteel iemand oude foto's deelt met huidige foto erbij. Er is 1 iemand die stelselmatig de oude mooier vindt. Kan, mag, maar dan zie je van die op instortenstaande huisjes en vraag je je af hoe realistisch zoiets is.
Ach, dat is er een van de vroegerwasallesbeter-beweging.
Gewoon gelijk geven: die krotten in de Jordaan anno 1910 waren echt geweldig. En zo gezellig! Lekker met je gezin van 8 kinderen op 20 vierkante meter in een kelderwoning. Heerrrrlijk.
Linkje erbij om het af te maken
https://www.amsterdam.nl/nieuws/achterg ... n-jordaan/
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, inderdaad :)
Later is nu
Ik woon zelf bv in een huis dat rond 2000 gesloopt is en opnieuw opgebouwd is; het oorspronkelijke bouwsel was van 1870 oid. Vast heul charmant en authentiek, maar de vorige eigenaar had vast een goede reden voor deze renovatie.
Als ik de geschiedenis van de wijk erop na sla, zie ik dat hier pas in de jaren 60 riolering werd aangelegd. Nou, dan ben heel blij dat ik er nu woon en niet toen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook zo irritant,

'Hoi allemaal,
Ik ben de juf van groep 4 op school van Kutkrabbeveen. Wij zijn in de klas bezig geweest met mediawijsheid. Wij willen door middel van deze foto bekijken hoe ver het bericht kan komen. Kunnen jullie de foto delen en verspreiden? Dan kunnen wij volgende week de resultaten bekijken.
Liefs, Juf en groep 4'
'insert een foto waar leerlingen onherkenbaar op staan'

Ik weet het niet hoor, maar dat experiment is inmiddels al zo vaak voorbij gekomen, kun je niet beter de resultaten bekijken van eerdere experimenten :P
of verzin iets nieuws.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
-Darkside- schreef:
02-04-2021 13:19
Ik woon zelf bv in een huis dat rond 2000 gesloopt is en opnieuw opgebouwd is; het oorspronkelijke bouwsel was van 1870 oid. Vast heul charmant en authentiek, maar de vorige eigenaar had vast een goede reden voor deze renovatie.
Als ik de geschiedenis van de wijk erop na sla, zie ik dat hier pas in de jaren 60 riolering werd aangelegd. Nou, dan ben heel blij dat ik er nu woon en niet toen.

Dat denk ik inderdaad ook als ik veel van die oude foto's zie. Op de foto zien de huizen er pittoresk en dus meestal vervallen uit. Al die mopperaars willen daar écht niet meer wonen. Ook de straten zijn verbreed, ja, waarvoor zou dát nou zijn :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
09-04-2021 10:08
Ook zo irritant,

'Hoi allemaal,
Ik ben de juf van groep 4 op school van Kutkrabbeveen. Wij zijn in de klas bezig geweest met mediawijsheid. Wij willen door middel van deze foto bekijken hoe ver het bericht kan komen. Kunnen jullie de foto delen en verspreiden? Dan kunnen wij volgende week de resultaten bekijken.
Liefs, Juf en groep 4'
'insert een foto waar leerlingen onherkenbaar op staan'

Ik weet het niet hoor, maar dat experiment is inmiddels al zo vaak voorbij gekomen, kun je niet beter de resultaten bekijken van eerdere experimenten :P
of verzin iets nieuws.
Soms zie je nog dat soort berichten van een paar jaar terug langskomen :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja die juf kan beter dat bericht van dat roodharige joch m dat gepest wordt omdat hij rood haar heeft gebruiken. Die zelfde foto komt ook geregeld langs. 2 vliegen in een klap: media en pesten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou wel eens willen zien hoe vaak het knopje "30 dagen berichten snoozen" nu wordt ingedrukt t.o.v. vijf jaar geleden.
Alle onzin vroeger valt in het niets tegenover de berichten diarree van tegenwoordig. Alsof mensen hele avonden alleen zitten te copy pasten.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
09-04-2021 10:47
Soms zie je nog dat soort berichten van een paar jaar terug langskomen :hihi:
Ja precies, 1 of andere boomer die niet naar de datum kijkt.

Dat zie je ook wel eens bij vermissingsberichten van een kat of hond wat ineens gedeeld wordt uit 2017.
Stressed is just desserts spelled backwards
belgali schreef:
09-04-2021 10:57
Ik zou wel eens willen zien hoe vaak het knopje "30 dagen berichten snoozen" nu wordt ingedrukt t.o.v. vijf jaar geleden.
Alle onzin vroeger valt in het niets tegenover de berichten diarree van tegenwoordig. Alsof mensen hele avonden alleen zitten te copy pasten.
Ik momenteel een stuk vaker. Erg veel kennissen die in wanhoop/verveling/geenideewaarom richting Lange Frans denkbeelden gaan. Ik spreek ze wel weer als de situatie wat gekalmeerd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marquise schreef:
09-04-2021 16:06
Ik momenteel een stuk vaker. Erg veel kennissen die in wanhoop/verveling/geenideewaarom richting Lange Frans denkbeelden gaan. Ik spreek ze wel weer als de situatie wat gekalmeerd is.
Nou, hier nog geen Lange Frans, maar inderdaad een aantal familieleden, die ik snooze. En een aantal van een sportvereniging, waarvan ik nu serieus overweeg om ze maar te verwijderen.
Later is nu
Nu, de eerste illuminatie liefhebber heb ik al wel, dus dat vind ik wel niveau Lange Frans genoeg. :D

Ik merk ook wel een toename aan 'diepe' quotes. Eerst dacht ik dat FB plots denkt dat ik dat interessant vind maar het zijn er een paar die er ineens mee begonnen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet zeggen dat ik het normaal altijd best wel leuk vond om een beetje te discussieren op social media, maar als het gaat om Corona vind ik het niet meer prettig. Ik krijg via Messenger dreigende berichten, of ik word in de thread zelf uitgescholden. Alleen maar omdat ik kennelijk nog niet woke ben, want ik scheld niemand uit ofzo. Afgelopen weekend ook weer heel naar via PM uitgescholden.

En dat soort mensen zeggen dat WIJ in angst leven. Ja dat is ook wel logisch als je je mening nergens meer kan geven :facepalm:
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
12-04-2021 11:03
Ik moet zeggen dat ik het normaal altijd best wel leuk vond om een beetje te discussieren op social media, maar als het gaat om Corona vind ik het niet meer prettig. Ik krijg via Messenger dreigende berichten, of ik word in de thread zelf uitgescholden. Alleen maar omdat ik kennelijk nog niet woke ben, want ik scheld niemand uit ofzo. Afgelopen weekend ook weer heel naar via PM uitgescholden.

En dat soort mensen zeggen dat WIJ in angst leven. Ja dat is ook wel logisch als je je mening nergens meer kan geven :facepalm:
Echt? Dreigende PM's?
Exposen die hap.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Darkside- schreef:
12-04-2021 11:38
Echt? Dreigende PM's?
Exposen die hap.
Ik denk dat dat komt omdat er het laatste jaar veel "complotdenkers" bijgekomen zijn. Helaas is een groot deel van deze nieuwe lichting van het niveau dat op het malieveld gaat staan met rare borden over pedofielen en op het Binnenhof ministers gaan uitschelden voor kinderverkrachter. Deze mensen denken ook de wijsheid in pacht te hebben en eigenen zich het recht toe om mensen die het niet eens zijn uit te schelde voor schapen en in dit geval te bedreigen. Een beetje jammer omdat er op deze manier niet normaal van gedachten gewisseld kan worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
De neef van mijn zus (aangetrouwd) is biologieleraar en die heeft er nogal lol in om op wetenschappelijke manier de onzin die sommigen verkondigen te weerleggen, die krijgt ronduit dreigende berichten vanuit de club van Willem Engel. Dat ze hem weten te vinden. En dat als de munt de andere kant op valt ze hem komen ophalen en schermen met de doodstraf etc.

Zo'n vredelievend groepje mensen :P
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
12-04-2021 13:37
De neef van mijn zus (aangetrouwd) is biologieleraar en die heeft er nogal lol in om op wetenschappelijke manier de onzin die sommigen verkondigen te weerleggen, die krijgt ronduit dreigende berichten vanuit de club van Willem Engel. Dat ze hem weten te vinden. En dat als de munt de andere kant op valt ze hem komen ophalen en schermen met de doodstraf etc.

Zo'n vredelievend groepje mensen :P
Jaja, maar de huidige regering is een dictatuur en die laten kritische mensen verdwijnen etc.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, zegt het spreekwoord. En die blijkt maar weer eens waar te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
12-04-2021 13:37
De neef van mijn zus (aangetrouwd) is biologieleraar en die heeft er nogal lol in om op wetenschappelijke manier de onzin die sommigen verkondigen te weerleggen, die krijgt ronduit dreigende berichten vanuit de club van Willem Engel. Dat ze hem weten te vinden. En dat als de munt de andere kant op valt ze hem komen ophalen en schermen met de doodstraf etc.

Zo'n vredelievend groepje mensen :P
Dat zijn precies de types die ik bedoel. Hebben geen idee maar denken heel wat te zijn omdat ze toevallig iets gehoord hebben. Ze blaten iemand na en staan niet open voor tegenspraak. Terwijl het juist zo interessant is als iemand met goed doordachte tegenargumenten komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar even back on topic. Ik zie het ook wel eens voorbij komen dat een oud bericht wordt geplaatst als nieuws. Zo had iemand een paar jaar geleden het bericht geplaatst dat Donna Summer was overleden. Dit bericht was 2 jaar oud en toch reageren er dan nog veel mensen met R.I.P. en wat erg en dergelijke. Zo irritant en stom vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
09-04-2021 10:57
Ik zou wel eens willen zien hoe vaak het knopje "30 dagen berichten snoozen" nu wordt ingedrukt t.o.v. vijf jaar geleden.
Alle onzin vroeger valt in het niets tegenover de berichten diarree van tegenwoordig. Alsof mensen hele avonden alleen zitten te copy pasten.

Zelfs de onzin was vroeger beter!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Manonna schreef:
12-04-2021 14:50
Dat zijn precies de types die ik bedoel. Hebben geen idee maar denken heel wat te zijn omdat ze toevallig iets gehoord hebben. Ze blaten iemand na en staan niet open voor tegenspraak. Terwijl het juist zo interessant is als iemand met goed doordachte tegenargumenten komt.
Nee, dat zie je helemaal verkeerd, 'wij' zijn gebrainwast door de main stream media. En willoze slaven in the Great Reset.
Stressed is just desserts spelled backwards

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven