Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
friezinnetje2014 schreef:
23-09-2019 12:02
ja, leuk om even terug te kijken, maar ik deel nooit wat. Wat maakt het een ander uit, wat ik 5 jaar geleden deed. En degene die er in getagd zijn, krijgen het zelf ook wel te zien
Ik heb één keer iets gedeeld, toen Facebook bedacht dat ik het vast leuk vond om me te herinneren hoe mijn tuin leeggejat was drie jaar daarvoor. Ik had toen een oproepje geplaatst om uit te kijken naar onze skelter destijds. Echt hartverwarmend om weer terug te zien. :bonk:
Daantje1970 schreef:
20-09-2019 18:21
Oohh...mijn vingers jeuken. Iemand die op Facebook afslankende thee en koffie en een of andere fatburner verkoopt. Maar zelf weegt ze nog steeds rond de 120 kilo. Gebruik je die producten dan zelf niet of zouden ze gewoon niet werken? Ik denk het laatste.
Ik heb ook zn soort maar dan met een ander dieet ze is het zelf begonnen maar kan nu al andere begeleiden.
AnAppleADay schreef:
22-09-2019 12:23

Ik had ook een keer kettingbrief-sokken.
Dan moest je 1 paar sokken sturen en kreeg je er 8 terug. Als iedereen mee deed dan...
Serieus?! Ik heb ooit toen ik klein was samen met mijn oom de/een sokken-kettingbrief uitgedacht. Als parodie op een "echte" kettingbrief die ik van een vriendinnetje had gekregen. Zou het kunnen dat hij de tand des tijds echt heeft overleefd? ;)

(N.B. in onze brief ging het volgens mij om losse sokken, niet om paaren)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Is er weer een nieuwe dieet rage? Weer zn dieet met vooral veel zakjes eten? Word er mee dood gegooid op mijn time line. En het kost maar 375 euro per maand :facepalm:
Lijkt wel een piramide spel achtig ieys. Want hoe meer leden jij werft hoe groter jou korting word.
Ik heb iemand op FB die elke week een andere ‘bestie’ heeft. Bijna elke week wordt er wel een felicitatiebericht met een fotocollage geplaatst voor de jarige in kwestie. En elke keer een begeleidende tekst van ‘happy birthday to my bestie’. Vrouw is 34 jaar.
Wat ik ook regelmatig voorbij zie komen. Foto van klein kindje met down syndroom met de tekst dat ze niet gedeeld zal worden omdat ze niet mooi is omdat ze down syndroom heeft.
S7rin schreef:
24-09-2019 10:31
Serieus?! Ik heb ooit toen ik klein was samen met mijn oom de/een sokken-kettingbrief uitgedacht. Als parodie op een "echte" kettingbrief die ik van een vriendinnetje had gekregen. Zou het kunnen dat hij de tand des tijds echt heeft overleefd? ;)

(N.B. in onze brief ging het volgens mij om losse sokken, niet om paaren)
Dat was een jaar of 20 geleden volgens mij, en ik dacht wel op paren sokken maar ik weet het niet meer zeker.
lisa198 schreef:
28-09-2019 10:17
Wat ik ook regelmatig voorbij zie komen. Foto van klein kindje met down syndroom met de tekst dat ze niet gedeeld zal worden omdat ze niet mooi is omdat ze down syndroom heeft.
Dat vind ik ook zo erg hè,, als ik het weer eens tegenkom ben ik serieus bereid te rapporteren of ‘ze’ (de pagina) te vragen wat ze nou eigenlijk suggereren
chardo wijzigde dit bericht op 28-09-2019 21:57
Reden: Letter ontbrak
0.12% gewijzigd
Never stop making wishes♡
Chardo schreef:
28-09-2019 21:57
Dat vind ik ook zo erg hè,, als ik het weer eens tegenkom ben ik serieus bereid te rapporteren of ‘ze’ (de pagina) te vragen wat ze nou eigenlijk suggereren
Is gewoon likefarming dus de pagina om uitleg vragen gaat je niks opleveren.
friezinnetje2014 schreef:
17-09-2019 21:57
de eerste zwartepietendiscussies zijn er ook al weer.....

Nu pas? Bofbips!
En ze halen het er ook te pas en te onpas overal bij. Zelfs bij een foto van het dorpsfeest hier, in begin zomer. Dan beginnen ze er over dat er vroeger veel meer échte dorpsfeesten waren, maar dat dat nu niet meer mag vanwege... en dat het een aantasting is van de vrijheid van meningsuiting/discriminatie door de pietenhaters/weet ik veel wat allemaal. Zucht..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zie mensen op mijn tijdlijn reageren op een manier waarop alles ligt aan ‘de buitenlanders’.

Zoals deze week een bericht over 2 mensen die meer dan 60 jaar getrouwd zijn en die gescheiden worden omdat 1 naar een verpleeghuis moet.

En dat er dan zo’n reactie onder staat als ‘schandalig! Maar voor onze nieuwe medelanders wordt wel alles geregeld’
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vraag me ook af of mensen zich beseffen dat wanneer 1 partner ernstig dement is, dat het wellicht niet eens meer mogelijk is voor 2 ouderen om nog samen te wonen.
AnAppleADay schreef:
28-09-2019 18:56
Dat was een jaar of 20 geleden volgens mij, en ik dacht wel op paren sokken maar ik weet het niet meer zeker.
De Timeline klopt. Wij hebben de brief in 1995 opgesteld :-D
Maleficent schreef:
29-09-2019 10:33
Ik zie mensen op mijn tijdlijn reageren op een manier waarop alles ligt aan ‘de buitenlanders’.

Zoals deze week een bericht over 2 mensen die meer dan 60 jaar getrouwd zijn en die gescheiden worden omdat 1 naar een verpleeghuis moet.

En dat er dan zo’n reactie onder staat als ‘schandalig! Maar voor onze nieuwe medelanders wordt wel alles geregeld’
Klopt.
Al denk ik ook dat het vaak komt door de manier waarop de media iets brengt. Want het is heel verdrietig als je na zo'n lange tijd gescheiden wordt, maar soms kan het niet anders. Waarom moet zoiets überhaupt in het nieuws dan? En dan met van die suggestieve koppen er boven.

Ik zag op een Belgische nieuwssite dat K3 een nieuw nummer heeft uitgebracht. Het nummer gaat over dat de liefde voor iedereen is. Je ziet o.a. ook 2 meisjes met elkaar kussen. Die reacties daarop :rofl:
'K3 zet mijn dochter aan tot homoseksualiteit' en meer van die onzin. En dan met z'n allen roepen hoe 'geaccepteerd' homoseksualiteit hier is :facepalm:
Het is heel geaccepteerd tot het in je eigen gezin kan gebeuren kennelijk.
1 van de FB pagina's die ik volg is die van een moeder met 3 kinderen. Daarop deelt ze allerlei dingen die zij en haar kinderen mee maken. Bijna vergeten: 1 van haar kinderen heeft down en daar heeft ze ook een blog over
Nu zag ik tot mijn verbazing dat zij vandaag 2 of 3 ministories plaatste van haar kind met down die voor straf op de gang zit
Is dat leuk,wat wil iemand daar mee bereiken? Laten zien dat ze hem normaal behandeld? Dat is toch gewoon logisch!
Maleficent schreef:
29-09-2019 10:33

Oh ja..zo'n plaatje met de tekst 'het wordt tijd dat Nederland weer van de Nederlanders wordt'. Ik heb gevraagd wat wie het nu was. Toen kreeg ik als antwoord van de mensen die tegen zwarte piet zijn en van de vrachtwagenchauffeurs uit het oostblok. Natuurlijk :facepalm:
Afbeelding

:facepalm:

Deze mijnheer wil kennelijk met schmink op naar zijn werk en alles. :rofl:
S7rin schreef:
29-09-2019 10:44
De Timeline klopt. Wij hebben de brief in 1995 opgesteld :-D
Haha wat grappig.
Hij is volgens mij toen wel bij mij gestrand.
Ik vergat dat soort dingen altijd en kan me niet herinneren dat ik ook sokken heb ontvangen.
[quote=Maleficent post_id=30438997 time=1569829705 user_id=17630]

Omg.. ja als hij zich zo zich zelf voelt waarom ook niet!
chardo wijzigde dit bericht op 01-10-2019 06:38
30.53% gewijzigd
Never stop making wishes♡
AnAppleADay schreef:
30-09-2019 09:52
(...) kan me niet herinneren dat ik ook sokken heb ontvangen.
Wij ook niet ;)
Er is nu een filmpje in omloop op FB van een vader die zijn kleine dochter (ik meen nog geen jaar) elke keer een harde klap geeft omdat ze niet blijft staan of gaat lopen. Echt pure kindermishandeling. Ik heb het filmpje zelf niet gezien maar veel mensen praten erover. Zo erg! Kan wel huilen.. Aan de ene kant vind ik dit niet waar facebook voor bedoeld is, Aan de andere kant hoop ik heel erg dat de mensen herkent worden en het kind in veiligheid wordt gebracht.
Dat meisje van 15 wat zich zorgen maakt over het klimaat.

En dan komt er een ontzettend overdreven en uit zijn verband gerukt stuk over dat ze moet gaan fietsen in plaats van met de auto, jute zakken als kleren, geen wifi, geen stroom, et cetera.

Zucht. En dan al die mensen die dat delen. Mag een kind haar zorgen uiten of moet ze monddood worden gemaakt? Ze lijkt me intelligenter dan de haters.

Eigenlijk erger ik me kapot aan Facebook. Een podium voor domme mensen is het. Ik zou er dolgraag mee stoppen.
lot75 schreef:
01-10-2019 15:58
(...)
Eigenlijk erger ik me kapot aan Facebook. Een podium voor domme mensen is het. Ik zou er dolgraag mee stoppen.
Waarom doe je dat dan niet? Het is een keuze om de reacties te gaan lezen he?
Ik heb alle zeverds en delers van oproepen over zorg/zwarte piet/regering op niet meer volgen gezet en alleen nog leuke pagina's geliked, zoals the cute side, dit is waarom mensen op twitter zitten en meer geinige pagina's. Scheelt een hoop geërger.
GinnyJones schreef:
01-10-2019 01:10
Er is nu een filmpje in omloop op FB van een vader die zijn kleine dochter (ik meen nog geen jaar) elke keer een harde klap geeft omdat ze niet blijft staan of gaat lopen. Echt pure kindermishandeling. Ik heb het filmpje zelf niet gezien maar veel mensen praten erover. Zo erg! Kan wel huilen.. Aan de ene kant vind ik dit niet waar facebook voor bedoeld is, Aan de andere kant hoop ik heel erg dat de mensen herkent worden en het kind in veiligheid wordt gebracht.
Ik ben dat filmpje helaas ook tegen gekomen. Een FB vriend heeft het gedeeld. Natuurlijk is het afschuwelijk en hoop ik dat deze man gestraft wordt maar ik krijg de beelden niet van mijn netvlies af.. en ik heb paar enkele seconden gezien omdat ik altijd snel doorscroll. Vreselijk. Ik wil dit soort dingen niet zien. Net als dierenmishandeling. Ik weet echt wel dat het gebeurd. Ik keur het aan alle kanten af maar ik wil het niet zien.
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven