*Excel* Getalnotatie vraagje
vrijdag 25 maart 2016 om 21:41
Hoi,
Ik heb hier een excel document liggen waar ik 7800 verkeerde getallen in heb staan.
Ik moet deze allemaal aanpassen, maar weet niet hoe (ja, handmatig). Ik weet wel waar het fout is gegaan.
Vb: Er staat nu: 159.654.123 dit moet worden 15.9654123
Of 12.235.369 dat moet worden 12.235369
Heeft iemand een idee hoe ik dit automatisch kan wijzigen ipv alle 7800 getallen handmatig aan te moeten passen?
Bedankt!
Ik heb hier een excel document liggen waar ik 7800 verkeerde getallen in heb staan.
Ik moet deze allemaal aanpassen, maar weet niet hoe (ja, handmatig). Ik weet wel waar het fout is gegaan.
Vb: Er staat nu: 159.654.123 dit moet worden 15.9654123
Of 12.235.369 dat moet worden 12.235369
Heeft iemand een idee hoe ik dit automatisch kan wijzigen ipv alle 7800 getallen handmatig aan te moeten passen?
Bedankt!
vrijdag 25 maart 2016 om 21:52
Heb je hier wat aan?
http://boards.straightdope.com/sdmb/sho ... p?t=655005
http://boards.straightdope.com/sdmb/sho ... p?t=655005
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
vrijdag 25 maart 2016 om 22:00
vrijdag 25 maart 2016 om 22:03
quote:Gravinnetje schreef op 25 maart 2016 @ 22:00:
Ik heb ook een vraag, ik houd een trainingschema bij in excel.
Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....Ik vind jou echt grappig
Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....Ik vind jou echt grappig
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
vrijdag 25 maart 2016 om 22:18
quote:Gravinnetje schreef op 25 maart 2016 @ 22:00:
Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....
Je wilt dus eigenlijk invullen 5 minuten en 26 seconden?
Gebruik de formule: =TIJD(0;5;26) en kies als opmaak voor getallen: mm:ss
Dan krijg je tijden die je ook bij elkaar op kunt tellen.
Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....
Je wilt dus eigenlijk invullen 5 minuten en 26 seconden?
Gebruik de formule: =TIJD(0;5;26) en kies als opmaak voor getallen: mm:ss
Dan krijg je tijden die je ook bij elkaar op kunt tellen.
vrijdag 25 maart 2016 om 22:54
vrijdag 25 maart 2016 om 23:12
Als eerste moet je weten inderdaad of de punten die er nu staan duizendtalscheidingspunten zijn of niet.
Als dat zo is, kies dan voor een opmaak waarin je geen duizendtalscheidingspunten hebt. Deel vervolgens je getallen door tien miljoen en stel excel in op Amerikaanse getalnotatie en sla op.
Volgens mij heb je dan een bestand met punten op de juiste plek.
Als dat zo is, kies dan voor een opmaak waarin je geen duizendtalscheidingspunten hebt. Deel vervolgens je getallen door tien miljoen en stel excel in op Amerikaanse getalnotatie en sla op.
Volgens mij heb je dan een bestand met punten op de juiste plek.
vrijdag 25 maart 2016 om 23:22
quote:Penelope_ schreef op 25 maart 2016 @ 23:20:
Of cellen splitsen zodat je de tweede punt met de cijfers in een aparte kolom hebt. Dan kiezen voor 'vervangen' en dan vervang je de tweede punt voor niks, zodat die punt weg gehaald word.
En dan cellen weer samenvoegenDat is de omslachtige manier. Er is ook een formule te maken die het in een keer doet. Maar dan moet je wel genoeg informatie hebben.
Of cellen splitsen zodat je de tweede punt met de cijfers in een aparte kolom hebt. Dan kiezen voor 'vervangen' en dan vervang je de tweede punt voor niks, zodat die punt weg gehaald word.
En dan cellen weer samenvoegenDat is de omslachtige manier. Er is ook een formule te maken die het in een keer doet. Maar dan moet je wel genoeg informatie hebben.
Oh dear, how sad, never mind.
vrijdag 25 maart 2016 om 23:26
vrijdag 25 maart 2016 om 23:28
quote:Penelope_ schreef op 25 maart 2016 @ 23:26:
[...]
Tsja ik ben geen Excel Wonder, ik kom er meestal wel uit maar dat zal idd vaak wat omslachtiger zijn Het is voor mij al even geleden, maar ik heb weleens iets vergelijkbaars moeten doen. Ik weet dus dat het kan, maar ik moet wel weer even flink puzzelen. Daarom wil ik wel eerst goed weten hoe het nou precies zit.
[...]
Tsja ik ben geen Excel Wonder, ik kom er meestal wel uit maar dat zal idd vaak wat omslachtiger zijn Het is voor mij al even geleden, maar ik heb weleens iets vergelijkbaars moeten doen. Ik weet dus dat het kan, maar ik moet wel weer even flink puzzelen. Daarom wil ik wel eerst goed weten hoe het nou precies zit.
Oh dear, how sad, never mind.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:51
zaterdag 26 maart 2016 om 10:43
maar, TO, de getallen die je toont zijn nogal onduidelijk. Bedoel je dat er uiteindelijk 12 komma een heleboel achter de komma moet komen te staan, of iets anders (dus, 12 helen, rest deel van 1 hele)? Of zijn het geen getallen maar codes, zoals IP adressen, waarbij de punten ook een functie hebben, niet zijnde punten om duizenden te kunnen onderscheiden.