*Excel* Getalnotatie vraagje

25-03-2016 21:41 40 berichten
Hoi,

Ik heb hier een excel document liggen waar ik 7800 verkeerde getallen in heb staan.

Ik moet deze allemaal aanpassen, maar weet niet hoe (ja, handmatig). Ik weet wel waar het fout is gegaan.

Vb: Er staat nu: 159.654.123 dit moet worden 15.9654123

Of 12.235.369 dat moet worden 12.235369

Heeft iemand een idee hoe ik dit automatisch kan wijzigen ipv alle 7800 getallen handmatig aan te moeten passen?

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Selecteren, rechter muisknop, eigenschappen, getal, aanpassen?
Kolom ernaast maken en dan een formule.. delen door 1000000? Dit knippen en plakken speciaal?
Niets hoeft, paarden wel
Heb je hier wat aan?

http://boards.straightdope.com/sdmb/sho ... p?t=655005
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
johnson
Ik heb ook een vraag, ik houd een trainingschema bij in excel.

Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....
quote:Gravinnetje schreef op 25 maart 2016 @ 22:00:

Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....Ik vind jou echt grappig
Selecteren en vervangen met niks haalt de punt weg.
Oh nee dat haalt de spatie weg.
quote:Gravinnetje schreef op 25 maart 2016 @ 22:00:

Als ik daar de tijden in zet, bijvoorbeeld 5,26 en 4,50 dan telt hij het totaal op als 9,76 en dus niet als 10,16. Ik heb geprobeerd die eigenschappen te wijzigen maar krijg dan verandert het originele getal.....

Je wilt dus eigenlijk invullen 5 minuten en 26 seconden?

Gebruik de formule: =TIJD(0;5;26) en kies als opmaak voor getallen: mm:ss

Dan krijg je tijden die je ook bij elkaar op kunt tellen.
Het probleem van de topicstarter begrijp ik geloof ik niet. Of bedoel je dat er 159.654.123 staat i.p.v. 1596541,23?
TO ik denk dat je je vraag even opnieuw moet formuleren en dan een duidelijke uitleg wat nou het probleem is. Bedoel je nou punten of komma's?
Oh dear, how sad, never mind.
Ik bedoel punten! Sorry voor de onduidelijkheid.
quote:clubmedfan schreef op 25 maart 2016 @ 22:32:

Ik bedoel punten! Sorry voor de onduidelijkheid.Waarom wil je een getal noteren met die ene punt? Wat is de gedachte erachter?
Het moet worden ingelezen in een systeem.
Een Amerikaans systeem dat een punt eist waar wij een komma gebruiken? Hoe is de huidige celopmaak? Zijn de getallen inclusief punten ingevoerd, of worden de punten alleen maar weergegeven als duizendtalscheidingspunten en staan ze niet in het invoerveld?
Als eerste moet je weten inderdaad of de punten die er nu staan duizendtalscheidingspunten zijn of niet.

Als dat zo is, kies dan voor een opmaak waarin je geen duizendtalscheidingspunten hebt. Deel vervolgens je getallen door tien miljoen en stel excel in op Amerikaanse getalnotatie en sla op.

Volgens mij heb je dan een bestand met punten op de juiste plek.
Of cellen splitsen zodat je de tweede punt met de cijfers in een aparte kolom hebt. Dan kiezen voor 'vervangen' en dan vervang je de tweede punt voor niks, zodat die punt weg gehaald word.

En dan cellen weer samenvoegen
quote:Penelope_ schreef op 25 maart 2016 @ 23:20:

Of cellen splitsen zodat je de tweede punt met de cijfers in een aparte kolom hebt. Dan kiezen voor 'vervangen' en dan vervang je de tweede punt voor niks, zodat die punt weg gehaald word.

En dan cellen weer samenvoegenDat is de omslachtige manier. Er is ook een formule te maken die het in een keer doet. Maar dan moet je wel genoeg informatie hebben.
quote:Hayek schreef op 25 maart 2016 @ 23:22:

[...]

Dat is de omslachtige manier. Er is ook een formule te maken die het in een keer doet. Maar dan moet je wel genoeg informatie hebben. Tsja ik ben geen Excel Wonder, ik kom er meestal wel uit maar dat zal idd vaak wat omslachtiger zijn
quote:Penelope_ schreef op 25 maart 2016 @ 23:26:

[...]

Tsja ik ben geen Excel Wonder, ik kom er meestal wel uit maar dat zal idd vaak wat omslachtiger zijn Het is voor mij al even geleden, maar ik heb weleens iets vergelijkbaars moeten doen. Ik weet dus dat het kan, maar ik moet wel weer even flink puzzelen. Daarom wil ik wel eerst goed weten hoe het nou precies zit.
Je kunt ook een formule maken: if alle getallen in celllen dat tm dat een punt hebben op de 8e positie vanaf links, vervang dat door niks (niks is dan "" dacht ik).
Nou, het gekke is dat ze goed staan in het document. De persoon die het mij toestuurde geeft aan dat het op de juiste manier er in staat. Alleen als ik het excel bestand open, dan zet hij de punt ergens anders! Ik weet niet of het duizendtalscheidingspunten zijn.
quote:yoshe schreef op 26 maart 2016 @ 00:32:

Je kunt ook een formule maken: if alle getallen in celllen dat tm dat een punt hebben op de 8e positie vanaf links, vervang dat door niks (niks is dan "" dacht ik).Enig idee hoe dit moet? Ik heb al wat geprobeerd maar tot nu toe lukt het niet.
maar, TO, de getallen die je toont zijn nogal onduidelijk. Bedoel je dat er uiteindelijk 12 komma een heleboel achter de komma moet komen te staan, of iets anders (dus, 12 helen, rest deel van 1 hele)? Of zijn het geen getallen maar codes, zoals IP adressen, waarbij de punten ook een functie hebben, niet zijnde punten om duizenden te kunnen onderscheiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven