Foto's automatisch op Mac
zaterdag 20 juli 2013 om 13:48
Enig, al die foto's die ik op mijn iPhone binnen krijg via whatsapp etc.
Wel jammer dat ze automatisch naar mijn mac worden gekopierd als ik mijn iPhone daarop aansluit. Ik heb automatische synchronisatie uitgezet bij iTunes, maar daar trekken de foto's zich blijkbaar niks van aan. Ik heb de gedeelde fotostream nu uit gezet, maar ik weet niet of dat de juiste instelling is?
Ik wil simpelweg dat ik aan kan vinken welke foto's ik wel en niet op mijn computer krijg als ik mijn iPhone aansluit. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?
Wel jammer dat ze automatisch naar mijn mac worden gekopierd als ik mijn iPhone daarop aansluit. Ik heb automatische synchronisatie uitgezet bij iTunes, maar daar trekken de foto's zich blijkbaar niks van aan. Ik heb de gedeelde fotostream nu uit gezet, maar ik weet niet of dat de juiste instelling is?
Ik wil simpelweg dat ik aan kan vinken welke foto's ik wel en niet op mijn computer krijg als ik mijn iPhone aansluit. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?
zaterdag 20 juli 2013 om 14:32
Instellingen -> foto's -> synchroniseren uitzetten.
Kun je ook in Itunes zelf aangeven welke foto's je wel/niet gesynchroniseerd wil hebben.
En je kunt eventueel ook een aparte 'map' aanmaken in Itunes voor je Iphone dan synchroniseert hij hem niet met je mac.
Maar kun je handmatig gewoon foto's op je mac zetten.
houd de Option-toets ingedrukt wanneer je iTunes opent.
Windows-gebruikers: houd de Shift-toets ingedrukt wanneer je iTunes opent.
Klik in het geopende dialoogvenster op 'Maak bibliotheek aan'.
Geef het alternatieve bibliotheekbestand een naam en bewaar het. iTunes wordt met het gloednieuwe bibliotheekbestand geopend.
Open de iTunes-voorkeuren. Kies iTunes > Voorkeuren (Mac) of Bewerken >
Klik op het tabblad 'Geavanceerd'.
Schakel het aankruisvak ' Kopieer bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek' uit als dit is ingeschakeld en klik op 'OK'. Zo voorkomt jedat iTunes kopieën van de bestaande mediabestanden in je nieuwe bibliotheek aanmaakt.
Ik zou dus voor de laatste optie gaan.
In huis hier 2 iphones ipad etc. En niets wat met elkaar synchroniseert.
Kun je ook in Itunes zelf aangeven welke foto's je wel/niet gesynchroniseerd wil hebben.
En je kunt eventueel ook een aparte 'map' aanmaken in Itunes voor je Iphone dan synchroniseert hij hem niet met je mac.
Maar kun je handmatig gewoon foto's op je mac zetten.
houd de Option-toets ingedrukt wanneer je iTunes opent.
Windows-gebruikers: houd de Shift-toets ingedrukt wanneer je iTunes opent.
Klik in het geopende dialoogvenster op 'Maak bibliotheek aan'.
Geef het alternatieve bibliotheekbestand een naam en bewaar het. iTunes wordt met het gloednieuwe bibliotheekbestand geopend.
Open de iTunes-voorkeuren. Kies iTunes > Voorkeuren (Mac) of Bewerken >
Klik op het tabblad 'Geavanceerd'.
Schakel het aankruisvak ' Kopieer bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek' uit als dit is ingeschakeld en klik op 'OK'. Zo voorkomt jedat iTunes kopieën van de bestaande mediabestanden in je nieuwe bibliotheek aanmaakt.
Ik zou dus voor de laatste optie gaan.
In huis hier 2 iphones ipad etc. En niets wat met elkaar synchroniseert.
zaterdag 20 juli 2013 om 14:45
Je kunt in Whatsapp de transfer naar je photostream uitzetten. Als je een foto wel wilt opnemen in je photostream kun je de foto in whatsapp indrukken en opslaan op je computer.
Als je geen enkele foto wilt synchroniseren (dus ook niet foto's die je zelf maakt) dan moet je inderdaad de instellingen van je telefoon/iphoto aanpassen.
Als je geen enkele foto wilt synchroniseren (dus ook niet foto's die je zelf maakt) dan moet je inderdaad de instellingen van je telefoon/iphoto aanpassen.