Foto's opslaan op internet - tips?

26-01-2011 21:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel foto's waar ik erg aan gehecht ben. Als mijn huis zou afbranden met laptop, camera en gebrande cd's, zijn die allemaal weg.

Nu ga ik ervan uit dat je gegevens -foto's- op internet op kunt slaan, maar als ik er op google, kom ik uiteraard weer heel veel keuze tegen.

Heeft iemand ervaring met een goede site? En kan zoiets gratis (vast niet) en zo niet, hoeveel kost het ongeveer?
Picasa webalbums

- Gratis

- Kun je instellen op diverse mogelijkheden; alleen zichtbaar voor jezelf, uitgenodigde personen of openbaar
Ik maak ook gebruik van Picasa. Flickr is ook een optie, maar vind ik minder gebruiksvriendelijk.
Mijn fotoalbum.nl

Anderen die je uitnodigt, kunnen de foto's zien en jij zelf natuurlijk.
Dropbox. Kun je ook gebruiken voor andere documenten.
Dat ligt er aan wat je doel is. Wil je wat foto's delen met mensen of wil je veel foto's veilig opslaan.

Volgens mij kun je online opslagruimte kopen (google eens op storage space). Daar kun je dan heel veel gegevens kwijt.
Ik zou eerlijk gezegd gaan voor een externe harde schijf en die bij je ouders ofzo neerleggen. Al mijn foto's op internet zou ik niet prettig vinden.
Dank voor de snelle reacties!

Ik dacht dat mijnalbum.nl uiteindelijk verloopt. klopt dat? En blijven Dropbox en Picasa voor altijd geldig?
Opslaan, ik hoef ze niet te delen. Ik verveel mensen wel met m'n fotoalbums
Volgens mij blijven Dropbox en Picasa voor altijd geldig.
mijnalbum.nl heb ik er 2 lopen maar niet echt tevreden. Hoewel ze wel aangeven wanneer je weer moet inloggen anders ben je anders alles kwijt. Maar de foto's worden heel lelijk opgeslagen en met hun logo in de foto.

Waar ik tevreden over ben, ook gratis, is www.photobucket.com
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als ik google op online opslagruimte gratis kom ik verschillende verwijzingen naar sites toe.
Goeie wel trouwens, moet hoognodig weer eens backuppen en misschien is online wel net zo praktisch
@ Kaaaaaaaaaatje, ik ook, daarom wil ik graag weten wie er ervaring mee heeft. Zoals dat foto's met een logo worden opgeslagen. Toch wel handig om te weten.

@ Tegucigalpa, komen daar geen logo's doorheen bij het opslaan?
www.photobucket.com

-gratis

-vervalt niet

-geen logo door je foto

-gebruikersvriendelijk
Windows Live
Bij beide geen logo's door de foto's (picasa en dropbox).
Thanx all, ik kies voor photobucket.com.

Ben al aan het uploaden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven