Foto's uploaden van Iphone naar Macbook

07-01-2014 13:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb dus al een tijdje een Macbook maar snap ondertussen nog steeds geen snars van dat ding.

Ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen.

Ik gebruikte tot nu toe altijd Iphoto om de foto's van mijn Iphone naar mijn Macbook te krijgen.

Maar nu kwam ik er per toeval achter dat niet al mijn foto's van mijn telefoon tussen de foto's in Iphoto staan. Heb me wezenloos gezocht maar nergens te vinden.

Ik ben heel blij dat ik ze nog niet van mijn telefoon had gewist!

Maar nou ga ik op vakantie en wil graag veel foto's maken maar mn telefoon zit vol dus het wordt echt tijd om mijn foto's te wissen.

Maar ik vind het zo eng omdat ik bang ben mijn waardevolle foto's van mijn dochter kwijt te raken.

Lang verhaal kort. Hoe kan ik de foto's opslaan op mijn Macbook buiten Iphoto om? En dat ik dus ook de zekerheid heb dat ze er allemaal op staan?

Ik sla ze daarna ook op op een externe harde schijf voor extra zekerheid.
Via iCloud.
In iPhoto laden en ze dan vervolgens naar een ander mapje slepen op je bureaublad.
Je kan ze gewoon kopiëren vanuit Iphoto naar een gewenste map op je macbook.
Ja maar dat is dus het probleem. Iphoto pakt ze niet allemaal op!

Ik mis gewoon heel veel foto's in Iphoto dus ik wil het graag buiten Iphoto omdoen.
Wat vreemd! Kun je geen Fotostream maken en die delen met je laptop?
Ik zit het trouwens op dit moment ook te doen, en zodra je iPhone met iPhoto is gesynchroniseerd, staan ze nog niet opgeslagen op je laptop. Je moet eerst albums aanmaken en ze daar in zetten.

Staan ze niet in 'laatste import'?
Ik heb geen idee wat Fotostream is?

Maar het is dus niet mogelijk zoals bij Windows om ze gewoon heel simpel te kopiëren van mn Iphone en te plakken in een mapje op mn Macbook?
De foto's die ik kwijt ben zijn van eind augustus en heb daarna nog een paar keer gesynchroniseerd dus dat kan het niet zijn. Zo gek want ze staan wel op mn telefoon maar niet op Iphoto.

En albums aanmaken doet ie zelf op datum. Ik doe verder niks daaraan.
Bedankt trouwens Nemesis

Ik heb zo'n spijt van mn Macbook! Doe mij maar Windows!
quote:Siouxx schreef op 07 januari 2014 @ 14:17:

Ik heb geen idee wat Fotostream is?

Maar het is dus niet mogelijk zoals bij Windows om ze gewoon heel simpel te kopiëren van mn iPhone en te plakken in een mapje op mn Macbook?Jawel. Gewoon via Fotolader. Zit standaard op elke Mac.

Zoek maar rechtsboven via het vergrootglas. Werkt heel simpel.
Geen spijt hebben! Mac is echt helemaal top

Ik snap ook echt niet hoe dat kan dan hoor, want ik koppel m'n iPhone via kabeltje aan m'n laptop, open iPhoto, dan krijg ik links in het lijstje 'iPhone van nemesis' te staan en als ik dan op importeren druk, worden ze een voor een geladen.
quote:Siouxx schreef op 07 januari 2014 @ 14:20:

Bedankt trouwens Nemesis

Ik heb zo'n spijt van mn Macbook! Doe mij maar Windows! Verkopen dan. Ze hebben een heel hoge inruilwaarde, kan je makkelijk 2 Windows-bakken van kopen!
Anders dropbox gebruiken?
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 14:23:

[...]

Jawel. Gewoon via Fotolader. Zit standaard op elke Mac.

Zoek maar rechtsboven via het vergrootglas. Werkt heel simpel.Top! Ik heb het gevonden en ga het nu proberen!
Hij is nu aan het importeren maar hij gaf hetzelfde aantal (5006 ) aan als wat er op m'n telefoon staat dus dat is een goed teken!

Mijn dank is groot!! Toch maar niet uit het raam gooien dan
Ook net Mac bezitter. Vanuit Windows was ik gewend dat er automatisch mapjes per dag aangemaakt werden. Kan dat ook op de Mac? Ik gebruik ook fotolader trouwens.
quote:jusa schreef op 07 januari 2014 @ 14:53:

Ook net Mac bezitter. Vanuit Windows was ik gewend dat er automatisch mapjes per dag aangemaakt werden. Kan dat ook op de Mac? Ik gebruik ook fotolader trouwens.

Hoi! Ik heb het even voor je nagezocht, maar nee, dat kan niet. Wel kan je uiteraard zelf even een vers mapje aanmaken (ook per dag), of je maakt een mapje aan met 'Kerstvakantie 2013' bijvoorbeeld.

Bij vragen, laat maar weten!

Dank voor je antwoord maar natuurlijk niet datgene dat ik wilde horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven