gmail gebruik naast gewone mail adres
woensdag 27 november 2013 om 12:36
woensdag 27 november 2013 om 12:40
Meerdere email-adressen hebben is handig als je elk email-adres voor een andere functie gebruikt. Bijvoorbeeld één email-adres voor de ernstige mails, een ander dat je gebruikt om in te gaan op reclamebiedingen en waarop je dus een boel spam verwacht, nog een ander email-adres voor persoonlijke mails, ...
woensdag 27 november 2013 om 12:41
Net als Haley en Himalaya, ik heb geen eens een ander adres..
Het is gewoon mijn 'gewone' mail adres
Voordelen:
Makkelijker te implementeren op mobiele apparaten
Nooit problemen met wisselen van provider (dus je behoudt altijd hetzelfde mail adres, ik heb de mijne al 13 jaar..)
Prima spamfilter
Of je wat om moet zetten? Dat hangt er vanaf, waarom zou je naast je huidige mail nog gmail willen gebruiken? Wat je om zou moeten zetten is bijvoorbeeld bepaalde accounts .. wil je dat die perse op je gmail binnen komen, dan zul je je gegevens aan moeten passen
Het is gewoon mijn 'gewone' mail adres
Voordelen:
Makkelijker te implementeren op mobiele apparaten
Nooit problemen met wisselen van provider (dus je behoudt altijd hetzelfde mail adres, ik heb de mijne al 13 jaar..)
Prima spamfilter
Of je wat om moet zetten? Dat hangt er vanaf, waarom zou je naast je huidige mail nog gmail willen gebruiken? Wat je om zou moeten zetten is bijvoorbeeld bepaalde accounts .. wil je dat die perse op je gmail binnen komen, dan zul je je gegevens aan moeten passen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
woensdag 27 november 2013 om 12:46
Denk er ook aan dat alles waarvoor jij Google gebruikt (gmail = google), Google ook gebruikt om jou te profilen, want profiling is hun core business. Zaken die je absoluut geheim wil houden moet je niet via google mailen, ook niet met iemand anders die een gmail-account heeft. Verdeel en heers, daarmee hou je je privacy nog het best in de hand.
woensdag 27 november 2013 om 12:56
quote:geve schreef op 27 november 2013 @ 12:46:
Denk er ook aan dat alles waarvoor jij Google gebruikt (gmail = google), Google ook gebruikt om jou te profilen, want profiling is hun core business. Zaken die je absoluut geheim wil houden moet je niet via google mailen, ook niet met iemand anders die een gmail-account heeft. Verdeel en heers, daarmee hou je je privacy nog het best in de hand.Gelukkig zit het iets genuanceerder in elkaar dan dat jij het opschrijft..
Denk er ook aan dat alles waarvoor jij Google gebruikt (gmail = google), Google ook gebruikt om jou te profilen, want profiling is hun core business. Zaken die je absoluut geheim wil houden moet je niet via google mailen, ook niet met iemand anders die een gmail-account heeft. Verdeel en heers, daarmee hou je je privacy nog het best in de hand.Gelukkig zit het iets genuanceerder in elkaar dan dat jij het opschrijft..
woensdag 27 november 2013 om 13:30
quote:limelight schreef op 27 november 2013 @ 13:18:
Zoals ik de bovenstaande reacties lees, gebruiken jullie niet beide.
Ik wilde Gmail eigenlijk er naast gaan gebruiken voor de minder persoonlijke contacten/zaken als oppervlakkige contacten en MP ed.
Daarom vroeg ik mij af of het wel handig zou zijn.
Zo gebruik ik een oud hotmail.adres. Voor bedrijven en marktplaats, gewoon omdat je daarna een lading spam/nieuwsbrieven en andere zooi binnenkrijgt.
Eén keer per week nakijken volstaat.
Ik wilde Gmail eigenlijk er naast gaan gebruiken voor de minder persoonlijke contacten/zaken als oppervlakkige contacten en MP ed.
Daarom vroeg ik mij af of het wel handig zou zijn.
Zo gebruik ik een oud hotmail.adres. Voor bedrijven en marktplaats, gewoon omdat je daarna een lading spam/nieuwsbrieven en andere zooi binnenkrijgt.
Eén keer per week nakijken volstaat.
woensdag 27 november 2013 om 13:31
quote:limelight schreef op 27 november 2013 @ 13:18:
Daarom vroeg ik mij af of het wel handig zou zijn.Waar jij het voor wil is het toch prima om een g-mail adres aan te maken?
Daarom vroeg ik mij af of het wel handig zou zijn.Waar jij het voor wil is het toch prima om een g-mail adres aan te maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 28 november 2013 om 10:30
quote:geve schreef op 27 november 2013 @ 13:43:
[...]
Enlighten me, ik ben security-expert.
Hier meer kaas gegeten van e-security dan je denkt, kan ik verder i v m privacy niet over door gaan.. Maar je hebt zelf in de hand wat wel/niet op je Google account terecht komt..
De wijze waarop jij het verwoord doet het ergste vermoeden ik geef dan ook aan dat het genuanceerder ligt, niet dat het niet waar is
[...]
Enlighten me, ik ben security-expert.
Hier meer kaas gegeten van e-security dan je denkt, kan ik verder i v m privacy niet over door gaan.. Maar je hebt zelf in de hand wat wel/niet op je Google account terecht komt..
De wijze waarop jij het verwoord doet het ergste vermoeden ik geef dan ook aan dat het genuanceerder ligt, niet dat het niet waar is
donderdag 28 november 2013 om 12:26
Ik denk helemaal niets over jouw kennis van e-security, ik ken alleen de mijne en met betrekking tot Google is dat ruim voldoende om een stevige waarschuwing te geven bij het gebruik van de vele Google tools, waaronder gmail, die internet overspoelen. Mensen verdienen het te worden gewaarschuwd voor de gevaren voor hun privacy, wat ze er vervolgens mee doen is hun eigen zaak. Ik gebruik gmail ook zelf, maar hou rekening met wàt ik erop plaats.
Voor wie objectieve en concrete informatie verkiest, die kan even dit Wikipedia-artikel nalezen, meer bepaald vanaf "Privacy" wordt het interessant. Google is één van de weinigen die niet alleen de metadata bijhoudt maar ook de inhoud scant van elke mail die op gmail belandt. Daar heeft een gebruiker niet de minste invloed op.
Voor wie objectieve en concrete informatie verkiest, die kan even dit Wikipedia-artikel nalezen, meer bepaald vanaf "Privacy" wordt het interessant. Google is één van de weinigen die niet alleen de metadata bijhoudt maar ook de inhoud scant van elke mail die op gmail belandt. Daar heeft een gebruiker niet de minste invloed op.