(gratis?) programma om filmpjes te bewerken

08-03-2011 11:41 8 berichten
Van mijn schoonouders hebben we een filmcamera gekregen, zodat we straks de eerste tandjes, woordjes, stapjes enz van onze baby kunnen filmen. In de vakantie wat geoefend, en nu wil ik eigenlijk ook wel graag iets meer doen met deze filmpjes.

Wie weet/heeft ervaring met een (niet te ingewikkeld) programma waarmee je je filmpjes korter kunt maken, ander geluid (ingesproken of muziek) eronder kunt zetten en teksten toe kunt voegen?

Het liefst download ik eerst ergens iets wat gratis is, om te kijken of ik het echt leuk vind en regelmatig ga doen, daarna zou ik ook best iets willen kopen ervoor.
Alle reacties Link kopieren
De meeste computers / laptops hebben Windows moviemaker. Dat is een simpel basisprogramma waar je wel genoeg aan zult hebben. Stapje verder is Pinnacle studio. Daar kun je eenmalig een trial van downloaden die 60 dagen geldig is geloof ik. Dat is een leuk programma met heel veel opties. Als je er geen verstand van hebt, raad ik je gewoon moviemaker aan. Daar kom je wel uit. Is te vinden bij programma's en dan Windows live, volgens mij.
O, dat is wel héél makkelijk! (dat ik het al heb bedoel ik dan, neem aan dat het niet moeilijk is).

Bedankt voor de tip, ga er gelijk mee aan de slag (nou ja... vanavond, als ik niet meer 'eigenlijk' moet werken....)
Inderdaad mosterd maar moviemaker is een leuk en gebruiksvriendelijk programma
Windows movie maker is goed, maar ik werk liever met video edit magic 4.4

Zou het wel downloaden met bijvoorbeeld bittorrent zodat je het onbeperkt kunt gebruiken. Moet je zoeken naar video edit magic 4.4 cracked, zodat je geen code hoeft in te voeren.

Verder zijn er als je zoekt op free trial of free version video editor genoeg programma's te vinden.

Windows movie maker en Video edit magic 4.4 moet je wel echt even onder de knie krijgen, dus eventueel helpfunctie of tutorial doen.
Eefje, jouw suggestie is officieel illegaal toch? Dat doe ik om verschillende redenen liever niet, vandaar dat ik Moviemaker eerst maar eens uit ga proberen. Je zoektip is ook wel snugger (dat ik daar zelf niet opgekomen was.... ), bedankt!
@Kastanjez Of het illegaal is daar zijn de menigen nog steeds over verdeeld (downloaden mag nog, uploaden niet) maar dat hoef je natuurlijk ook helemaal niet te doen. Weet zeker dat ik ooit een legaal gratis programma heb gevonden maar kan niet meer op de naam komen, hoop dat je iets vindt!
quote:eefje1980 schreef op 08 maart 2011 @ 14:43:

@Kastanjez Of het illegaal is daar zijn de menigen nog steeds over verdeeld (downloaden mag nog, uploaden niet)

Downloaden met BitTorrent mag ook niet, omdat je dan tegelijkertijd ook uploadt.

Het downloaden van gekraakte software is ook illegaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven