Gratis VakantieBieb app. Tip, geen spam.

14-08-2013 12:47 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cadeautje gekregen van de bibliotheek, de VakantieBieb.

Een app waarin je een geselecteerd aantal titels kunt downloaden en lezen. Verschillende genres, helaas amper kinderboeken.

Ik heb de app geïnstalleerd op mijn Nexus 7. Aanmelden en downloaden ging supergemakkelijk en ik kreeg het verhaal "M'n liefje, m'n duifje" van Roald Dahl in beeld.

In de app kon ik echter niet meer voor of achteruit. Uiteindelijk heb ik op het "knopje meerdere schermen" getikt en kon ik de app afsluiten. Na opnieuw aanklikken kom je weer in het startscherm van de app.

Geen echt denderende reader, ik vind de Aldiko een stuk beter, maar als je gratis een aantal jongere titels wilt lezen, i.p.v. klassieken dan is het misschien leuk.

Als iemand het knopje/tikje weet te vinden om de de letters van de boeken groter te maken, dan hoor ik het graag.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
P.S.

Iets meer info over de app kun je vinden op de site van de openbare bibliotheek.
Ik dacht een gratis appartement.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
We zitten op de pijlerT Digi, niet op Thuis.
quote:Snoesje666 schreef op 14 augustus 2013 @ 12:55:

We zitten op de pijlerT Digi, niet op Thuis. Zie je niet bij de laatste 20
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Thnx voor de tip. Er staan wel een paar leuke titels tussen. Ben benieuwd of de app goed werkt.
Hier ook de app, werkt goed (Android) Er staat wel een einddatum bij, zou de app dan ineens niet meer doen?
Ik heb hem voor de iPad gedownload, op zich wel een paar leuke titels, maar de reader vind ik een verschrikking.

Als je trouwens middenop het scherm tikt, kom je in het menu en daar kun je de lettergrootte aanpassen. Helaas lijkt ie niet landscape te kunnen...
quote:katinoz schreef op 14 augustus 2013 @ 13:34:

Hier ook de app, werkt goed (Android) Er staat wel een einddatum bij, zou de app dan ineens niet meer doen?Volgens mij zijn inderdaad de boeken dan niet meer zichtbaar.
Ik heb 'm ook. Maar nog niet gebruikt. Volgens mij is hij in de herfstvakantie enz. ook beschikbaar.
Klopt.
Ik dacht dat je alleen in de vakantie de betreffende titels kon downloaden en dat elke vakantieperiode nieuwe titels beschikbaar komen.

We zullen wel zien of de boeken in september nog leesbaar zijn.
Ha, nu reageerde het menuscherm wel. Ik hoop dat ze meer kinderboeken gaan vrijstellen, ze hebben ook het dyslexielettertype. Misschien dat dat Snoezekind kan stimuleren om meer te lezen.

Inderdaad na de vakantie periode zijn de boeken verdwenen,eind augustus dacht ik, met de herfstvakantie verschijnen er weer nieuwe. Het is mij prima bevallen.
Percy Jackson laat zich gemakkelijk naar de volgende blz 'swipen', maar Roald Dahl niet ?

Maf.
Volgens mij kan je de boeken als je ze eenmaal op je tablet gezet hebt na de vakantie wel blijven lezen alleen komen er in herfst en kerstvakantie nieuwe titels bij.
Er is ook een luisterbieb van, iemand die al geprobeerd?
Nee niet echt,heb hem wel op mijn telefoon gezet maar nog niet geprobeerd.Ben niet zo van de luisterboeken.
Ik heb zojuist de Luisterbieb-app geïnstalleerd. Moet hem nog uitproberen.

Misschien staan onder het kopje 'romans' leukere titels voor kinderen ? Jules Verne, R.L.Stevenson e.d.
Volgens de info in de Luisterbieb-app is dit de pilot-versie en komt er later een versie voor bibliotheekleden waarin 'moderner' materiaal drie weken beschikbaar komt.
Ik kan de gedownloade boeken vandaag nog wel lezen, jullie ook ?
Vandaag is mijn boekenplankje wel leeg.
quote:Snoesje666 schreef op 02 september 2013 @ 19:22:

Vandaag is mijn boekenplankje wel leeg.Hier ook: en ik ga pas volgende week op vakantie:(
Heb je Aldiko app al geïnstalleerd ?

Voornamelijk klassiekers (ik ga voor gratis, tot nu toe) in Frans, Duits en Engels, maar het leest wel lekker.

Als ik je motto en je naam lees moet ik altijd aan de slotzin denken.

Auf dem Friedhof war kein platz !!! Hoe bedenken ze het ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven