grondige cleaning pc, welk bedrijf?

22-03-2022 23:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik heb een computer wat een virus en en mogelijk spyware opzit. Een gewone klassieke virusscanner gaat onvoldoende zijn. Gaat over een Apple.
Kennen jullie bedrijven (Zuid-Limburg / Noord-Brabant / Vlaanderen) die dergelijke klus zeer grondig kunnen aanpakken?
Tips?
Welk virus zit er dan op je Mac? Wat heb je zelf al geprobeerd om het er vanaf te krijgen?

Apple producten zijn niet immuun voor virussen en de afgelopen jaren zijn er best wel wat virussen/malware bij gekomen maar volgens mij is het meeste vrij makkelijk te verwijderen. Heb je een anti virus programma laten scannen? Zoals malwarebytes?

Je zou eens bij de apple store of bij een Amac kunnen informeren. Of misschien heeft iemand in je omgeving verstand van MacOS? Ik zou in ieder geval niet bij een random computer winkel of reparatie service om hulp vragen. Mac en Windows werken toch net even anders.
Mocht je mac heel traag zijn en je daardoor een virus vermoeden dan raad ik aan om eens een etrecheck te doen en om hulp te vragen op een van de vele mac flora. De site van Apple zelf heeft er een.

Had jaren geleden ook een keer een probleem met mijn mac die raar deed en traag was. Malwarebytes vond niks en toen raadde iemand op een forum aan om eens zo'n entrecheck te doen. Bleken er allemaal dingen op de achtergrond actief te zijn, ook van programma's waarvan ik dacht dat ik ze helemaal had verwijderd. Na wat meer hulp om dat op te lossen liep mijn mac weer als behoren.

Een entrecheck kijkt je mac na, kijkt of alles naar behoren werkt en welke processen eventueel actief zijn. En geeft dus ook aan of er ergens problemen kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier hielp tegen een trage Mac een grotere ssd. Ik dacht ook dat er virussen op zaten maar dat bleek niet zo te zijn. Hij loopt weer als een trein
TsumTsum schreef:
23-03-2022 00:55
Mocht je mac heel traag zijn en je daardoor een virus vermoeden dan raad ik aan om eens een etrecheck te doen en om hulp te vragen op een van de vele mac flora. De site van Apple zelf heeft er een.

Had jaren geleden ook een keer een probleem met mijn mac die raar deed en traag was. Malwarebytes vond niks en toen raadde iemand op een forum aan om eens zo'n entrecheck te doen. Bleken er allemaal dingen op de achtergrond actief te zijn, ook van programma's waarvan ik dacht dat ik ze helemaal had verwijderd. Na wat meer hulp om dat op te lossen liep mijn mac weer als behoren.

Een entrecheck kijkt je mac na, kijkt of alles naar behoren werkt en welke processen eventueel actief zijn. En geeft dus ook aan of er ergens problemen kunnen zijn.
Meteen entrecheck even gedownload en laten kijken waarom mijn mac zo traag is en er komt een heel gedetailleerd rapport uit, super! Thanks voor de tip!
Boomvalkje schreef:
23-03-2022 09:25
Meteen entrecheck even gedownload en laten kijken waarom mijn mac zo traag is en er komt een heel gedetailleerd rapport uit, super! Thanks voor de tip!
Graag gedaan. Hopelijk heb je kunnen vinden waarom je mac traag is.

Er draaien altijd wel dingen op de achtergrond van programma's trouwens dat is normaal. Meestal kun je dan wel achterhalen waar het bij hoort, eventueel met hulp. Heb iets te vaak gelezen dat mensen te fanatiek waren met dingen wissen, eventueel met clean my mac wat ik zelf niet gebruik, en zo het hele systeem verder om zeep hielpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven