Hellup welke fotocamera

20-08-2013 08:29 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ben alle winkels af geweest alle topics hier gelezen en nu weet ik het niet meer.

Het leek me leuk om foto's te gaan maken. Ik ben helemaal niet zo'n fotograaf en wil dus niet gelijk te moeilijk gaan maar waar ik wel wat mee kan.

Wil graag een camera met een lens, dat is het enige wat ik weet

Maar ga ik gelijk voor spiegelreflex of neem ik bijv een nikon j2 of 3. Ik wil er niet gelijk heel veel geld aan uitgeven dus ongeveer rond de 400 euro. Wie kan me goed advies geven!!

Alvast bedankt
Heel veel mensen hebben een spiegelreflex en maken hun foto's vooral op de auto....

Je zou iets kunnen kiezen wat tussen point & shoot en dslr in zit, zoals de Canon Powershot sx 270/280 of zijn tegenhanger van Panasonic. Kun je heel veel op instellen.

Kun je daarna altijd overstappen op dslr al het bevalt en het kleintje voor in je handtas houden.

Maar een lens hebben ze niet.
Het grootste voordeel van een dslr t.o.v. een point&shoot vind ik de snelheid. Gek word je van die vertraging bij die compactjes!

Zou dus voor een instapmodel Nikon of Canon gaan met kitlens. Beide goede merken, gewoon zelf in 'n winkel even kijken welke voor jou het lekkerst in de hand ligt.
Olympus pen, met losse lens en maakt prachtige foto's. Dit is een systeemcamera, ook niet te groot om mee te zeulen!
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt allemaal voor de reacties!

elninjoo als ik een instapmodel neem kan ik dan voorlopig zonder een grotere lens of heb ik dan de eerste de beste keer gelijk dat ik niet ver genoeg kan in zoemen??

Hamerhaai ik wil gewoon net iets meer kunnen en mooiere foto's maken dan met een klein simpel dingetje. En ik nog een iphone 3 dus zo'n lens gaat dan niet werken denk ik.