Hoe gaat batterij iPhone langer mee?

27-02-2013 13:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iPhone 4 van 2 jaar oud. De laatste tijd moet ik hem elke 24 uur opladen, is dit normaal? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de batterij langer meegaat?
Ja dat is normaal.

Synchronisatie en roaming etc uit, lagere helderheid display, spaarstand inschakelen ed kunnen de batterijduur iets verlengen. Maar het is niet meer net als vroegah; 2X per week opladen ofzo.
1. Schakel Bluetooth uit

2. Pas de helderheid van je scherm aan

3. Locatievoorzieningen beperken

4. Push-notificaties uitschakelen

5. E-mail niet automatisch verversen

6. Wi-Fi uitschakelen

7. Vliegtuigmodus af en toe inschakelen

8. Equalizer uitschakelen

9. Schakel 3G uit

10. Koop een externe batterij of speciale iPhone-case
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Of je laat er bij zo'n Turkse telefoomzaakeen nieuwe accu in zetten. Helpt ook. Voor 40 euro ofzo geloof ik.
Ja, vooral 3G uitzetten! Als hij gewoon in je tas zit of op je bureau ligt heb je er geen last van omdat wel alle berichten enzo binnenkomen, maar scheelt aanzienlijk in batterijverbruik!

En als je dan wil facebooken ofzo ff inschakelen (werkt bij mij niet als 3G uit staat)

En verder heb ik standaard in mijn tas een reislader zitten en 1 in de auto die past op sigarettenaamsteker.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Hoe zet ik synchronisatie en roaming uit? Bluetooth staat al uit.

Hoe beperk ik de locatievoorzieningen? E-mail staat ook niet aan. Hoe schakel ik de equalizer uit?
Ik weet niet beter dan dat je een IPhone zeker wel om de 24 uur moet opladen. Nu gebruik ik hem ook wel frequent. Als hij op mijn werk in mijn tas zit, kost dat op een werkdag maar ca. 5% van de energie, maar na een avondje Wordfeud/Songpop en ander geneuzel moet hij dan toch echt aan de oplader.
Kijk hier even Snoopy

http://www.applespot.nl/1 ... ij-minder-snel-leeg-gaat/
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Thanks
Mijne nieuwe Samsung(met internet)is nog geen 2 weken oud en moet hem al elke dag opladen.

Mijn vorige Nokia(zonder internet) laadde ik hooguit 2x per week op.
Alle smartphones moet je gewoon iedere 24 uur opladen, geen uitzondering,of je moet inderdaad alles uitzetten, lekker smart.

Maar gewoon zorgen dat je hem iedere avond oplaad.
Ja dat is normaal.. Maar de tips die hier gegeven worden helpen wel.
Wat is er mis mee om em gewoon 's nachts aan de oplader te leggen altijd? Met intensief gebruiken overdag red ik het dan prima. En 's nachts moet ie toch aan de lader vanwege energievretend wekker-programma.
Ik moet hem ook elke nacht opladen. Wel heb ik het idee dat mijn batterij minder lang meegaat dan een half jaar geleden. Mijn gebruik is niet veranderd.
quote:Zusenzoo schreef op 27 februari 2013 @ 13:47:

Alle smartphones moet je gewoon iedere 24 uur opladen, geen uitzondering,of je moet inderdaad alles uitzetten, lekker smart.

Maar gewoon zorgen dat je hem iedere avond oplaad.

Hoe kom je daar nou bij Dat is écht niet zo hoor.

Ik heb de nieuwe xperia z, nou en hij is 1 dag en 8 uur mee gegaan op 1 accu. Daarbij is het scherm 4 uur en 40minuten totaal aan geweest.

Spelletjes gespeelt, uitzendinggemist gekeken. En paar uur radio geluisterd waarbij de schermtijd niet berekent word. Scheelt dat hier functie 3g/wifi vanzelf uitgaat als beeldscherm uit is.

Hij was net nog op 9 procent en dan kon hij standbye nog 4 uur mee, maar ik dacht ik laad hem maar op, aangezien ik vanavond weg moet. En er thuis ook nog even gemakkelijk mee wil spelen!
Wow, wat knap, wel 32 uur.

Ik vind het lastig opladen zo midden op de dag, dus ik voorkom dat door gewoon iedere 24 uur hem op te laden.
ik vind het wel veel haha. Ja normaal doe ik dat ook niet hoor, maar ik was vrij vandaag dus dan maakt het mij niet uit

maar goed waarschijnlijk als ik een hele dag werk, zal de telefoon wel een paar dagen mee gaan want dan gebruik ik hem niet zo veel
Ik heb ook het idee dat de batterij nu minder lang meegaat dan een jaar geleden. Toen redde ie het 1,5 dag tot 2 dagen zonder opladen. Moet wel zeggen dat er nu veel meer apps opstaan.

Maar kan het dan geen kwaad om je telefoon altijd 's nachts op te laden, terwijl de accu dan bijv. nog halfvol is? Wordt je accu daar niet lui van?
quote:Snoopy80 schreef op 27 februari 2013 @ 16:02:

Maar kan het dan geen kwaad om je telefoon altijd 's nachts op te laden, terwijl de accu dan bijv. nog halfvol is? Wordt je accu daar niet lui van?Nee. Bij deze accu's moet je juist zoveel opladen als mogelijk. Helemaal leeg laten lopen is slecht.
Ik heb sinds een paar weken een gloednieuwe Samsung, en moet 'm ook elke 24 uur opladen.

Bellen doe ik amper. Wel appen, Facebooken, Feuden, beetje internet. Thuis op wifi, elders op 3G.

De spaarstand staat aan, en net heb ik de helderheid aangepast, kijken of dat werkt.
Hier standaard de IPhone en Ipad 'snachts aan de lader worden ook beide intensief gebruikt vind het geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven