Hoe lang doe jij met je Smartphone?

16-09-2019 15:54 116 berichten
Vraag lijkt mij simpel, hoe lang doe jij met je smartphone? Ik heb er nu 1 van 1,5 jaar maar merk dat die al een stuk langzamer wordt, ik vind het wel zonde om al een nieuwe aan te schaffen, aan de andere kant kan ik nu verlengen. moeilijke keus.

Hoe lang doe jij met je smartphone

Totaal aantal stemmen: 228

< 1 jaar (1%)
tussen 1 en 3 jaar (44%)
3 jaar of langer (33%)
Totdat die het helemaal niet meer doet. (21%)
Alle reacties Link kopieren
-Hanka- schreef:
15-10-2019 20:23
Maar een abonnement van €25 is toch heel duur? Wat krijg je daarvoor? (MBs/belminuten). Ik kan me haast niet voorstellen dat dat elders niet goedkoper kan.
Ik vind dat niet duur. Ik heb onbeperkt bellen en 20 GB internet. Ik vind dat ook idioot veel ja, ik heb een verdubbelaar gekregen ofzo. :rofl: Ik zit bij Vodafone, nooit gedoe met bereik.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of 4. Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe SE uit. Dat lijkt me wel wat.

Ook heb ik nog een echt Nokia beltelefoontje die ik soms nog gebruik als ik geen dure telefoon mee wil nemen of als backup. Kan niet meer dan bellen en sms'en. Klein, licht en werkelijk onverwoestbaar. Toestel is nu zeker 8 jaar oud en gaat opgeladen in standbye stand zo 10 dagen mee! Een fel contrast met al die peperdure high end toestellen die je op z'n best elke 2 dagen moet opladen en meestal elke dag.
BigLizzie schreef:
16-10-2019 16:39
Inderdaad, dat heb ik ook. Ik heb mijn abo bij KPN, is inderdaad wat duurder maar nooit problemen met bereik of dekking. Dat heb ik er dan graag voor over.
Ik zit bij Simpel. Ik heb nooit problemen met bereik gehad. Zelfs niet in het buitenland middenin de bossen of bovenop een berg.

Ik had juist bij Vodafone problemen met bereik en dekking.
madamzonderm schreef:
15-10-2019 20:24
minder dan een jaar, heb er geen.
Hoe overleef je dat?
Ik doe er minimaal 3 jaar mee, daarna gaat het naar mijn kind en die doet er ook nog een paar jaar mee (ik neem dan wel het voorlaatste model van iPhone).
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
15-10-2019 21:03
Vind ik ook. Bij bepaalde providers (sim-only) kun je voor een tientje onbeperkt bellen en krijg je 5 gb internet.
Ik ben een keer naar tele2 overgestapt. Gelukkig hadden die maandabos en kon ik heel snel weer terug naar vodafone want het bereik in het buitenland (Europa, ik geloof dat ik in Duitsland was) was om te janken.
Ik betaal nu 19 euro voor onbeperkt bellen en 10gb. Dat vindt ik best veel en die 10 gb krijg ik bij lange na niet op, dus ik zou wel goedkoper willen. Maar het is helaas heel erg lastig om te achterhalen hoe goed of slecht de 4g buitenlanddekking is van providers. En ik wil niet weer zonder dekking zitten als ik op reis ben.
.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn Iphone 5S heb ik ruim 4 jaar gedaan. Hij had op zich nog wel iets langer meegekund maar de batterij begon wel echt aan zijn einde te raken, deed er bij normaal gebruik minder dan een dag mee. En batterij vervangen is op die leeftijd ook niet zo zinvol meer. Verder was ie nog prima, dus vond het ergens ook wel jammer.

Heb nu net sinds een maand of 4 de Iphone8. We gaan zien hoe lang deze meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
19-10-2019 11:55
Hoe overleef je dat?
Jarenlange ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar met mijn iPhone 5S gedaan en die is een tweede leven ingegaan bij mijn ouders. De batterij mankeert nog niks aan want ze hoeven hem maar 1x in de week aan de stekker te hangen. Er wordt alleen maar zo nu en dan mee gebeld.
Ik heb nu sinds een jaar de iPhone XR en daar hoop ik ook een jaar of 5 mee te doen. alhoewel deze wel veel meer gebruikt wordt dan de 5 omdat het scherm gewoon beter er groter is. Hierna koop ik weer een nieuwe. Ik heb een telefoonabo van 14,95 per maand voor onbeperkt bellen in de EU en 5GB data.

Als ik de telefoon niet zou kunnen betalen dan nam ik een goedkope maar ik ga er geen lening (lees: duur abonnement) voor aan.
Alle reacties Link kopieren
Net zo lang tot het in de wasmachine beland.
Dat is respectievelijk 5 jaar en 2 jaar geweest.
Alle reacties Link kopieren
Er is hier al gesproken over dat je bij BKR geregistreerd staat als je een telefoon op afbetaling koopt via de provider. Dat klopt inderdaad. Besef ook dat dat consequenties kan hebben voor een eventuele andere lening of zelfs een hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Iphone 5S, nu ruim vijf en een half jaar. Dit voorjaar heb ik de batterij laten vervangen voor 30 euro, omdat die begon op te zwellen. Het toestel doet het nog prima, maar ik begreep dat hij binnenkort niet meer ondersteund wordt met IOS updates. Ik kan met dit toestel ook niet mobiel betalen of draadloos opladen, dat ondersteunt hij nu al niet.
Dus ik mag van mezelf binnen nu en enkele maanden eindelijk een nieuwe. Welke weet ik nog niet, in elk geval met een groter scherm. Mijn abonnement wordt door mijn baas betaald.
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mijn telefoon totdat de accu zo slecht wordt dat ik geen hele dag meer van huis kan zonder een oplader mee te nemen, of totdat er dingen beginnen te haperen. Met een budgettelefoon was dat eigenlijk altijd binnen 2 jaar, met duurdere telefoons red ik het vaak wel een jaar of drie. Nu dus weer voor een duurder toestel gegaan, in de hoop dat ik er dan langer mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment doet mijn Samsung Galaxy S6 Edge het 4 jaar. Eerst 2 jaar intensief gebruikt door iemand anders, en nu 2 jaar door mij. Ik heb 'm dus tweedehands.
Hij begint wel wat kuren te krijgen, dus ik kijk een beetje rond naar een nieuwe (budget)telefoon.
Wel jammer, want het is echt een fijn ding.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er maximaal 3 jaar met mijn smartphone, meestal 1.5 jaar.
Boogschutter10 schreef:
17-10-2019 00:23
Een jaar of 4. Hopelijk komt er binnenkort een nieuwe SE uit. Dat lijkt me wel wat.
De 'budget' Iphone van 2019 is nu de Iphone11 voor €800. Is dat wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven