Hoeveel kun je met 650 MB?

27-12-2011 22:21 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om nieuwe telefoon te bestellen, er zit 650 MB in het abonnement. Ik heb nog geen ervaring met mobiel internetten en vraag me echt af of dat genoeg is om een beetje te googelen, facebooken en mail te checken. Heb echt geen idee!

Verder nog ervaringen met Hi studentenabonnement en/of 0-euro abonnement als je je nummer wil behouden?
Ik ben ook benieuwd en lees mee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ja hoor, ik heb 250 MB en maak het echt nooit op. Het enige wat ik doe is facebooken en mail checken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoevaak je dat doet, ik doe het niet elke dag dus misschien heb je wat meer nodig dan 250 MB maar 650 MB is zeker weten genoeg voor mail etc. Je hebt tegenwoordig voor elke site wel een mobiele versie en die vragen amper data.
Allereerst: het 0-euro abonnement betekent niets meer dan dat je alvast een simkaart van de nieuwe provider krijgt waarop later je nummerbehoud wordt geregeld.

Bijvoorbeeld: je gaat morgen een nieuw abonnement met nummerbehoud + toestel aanschaffen bij Hi. Je oude abonnement (waarvan je het nummer dus wil meenemen) loopt nog tot 01/02/2012. Dat betekent dat je je nieuwe toestel gewoon kunt gebruiken met de simkaart van je oude abonnement er in. Je belt dus gewoon nog tot 01/02/2012 met je oude abonnement. Op die datum gaat je nummerbehoud in en wordt je oude simkaart onbruikbaar. Op dat moment moet je je nieuwe simkaart van Hi in je toestel stoppen en staat daarop het nieuwe abonnement met je oude nummer.

De enige reden dat je je simkaart van Hi al meekrijgt is omdat je anders daarvoor terug zou moeten komen naar de winkel. Je kan er wel al mee bellen/smssen/internetten (met dat 0-euro abonnement dus) maar dan bel/sms/internet je dus alles buiten de bundel. Niet doen dus!

650 MB is niet heel veel als je continu wil gaan Facebooken. Je kunt het dataverbruik wel beperken door Wifi thuis/op het werk/bij familie en vrienden te gebruiken. Het is heel lastig te zeggen wat je er precies mee kunt. Filmpjes kijken via YouTube kost bijvoorbeeld veel data, maar een mail met platte tekst niet.
quote:babyanimal schreef op 27 december 2011 @ 22:31:

ja hoor, ik heb 250 MB en maak het echt nooit op. Het enige wat ik doe is facebooken en mail checken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoevaak je dat doet, ik doe het niet elke dag dus misschien heb je wat meer nodig dan 250 MB maar 650 MB is zeker weten genoeg voor mail etc. Je hebt tegenwoordig voor elke site wel een mobiele versie en die vragen amper data.Same here, ik kom nooit aan mijn 250MB, maar thuis zit ik sowieso op Wifi.
Ik heb 400 mb en zit veel thuis/ op het werk op het netwerk met wifi. Ik gebruik het mobiele netwerk alleen als ik op die plekken niet ben of als het wifi signaal erg zwak is. Ik heb vanaf 1 december net 4 mb gebruikt.
Is WiFi gewoon draadloos internet waar mijn laptop ook op draait? Denk dat 650 MB dan wel genoeg is.

0 euro abonnement is ook duidelijk volgens mij.

Bedankt alvast!
Bij de meeste providers kun je overigens nog altijd omhoog in je bundels. Ook de data-bundel. Probeer het anders eens een maandje uit en hou het in de gaten hoeveel je gebruikt.
Ik verbruik volgens mij minder, maar ik zit ook niet echt veel op Facebook, want dat vind ik niet prettig op mijn mobiel. Meestal zit ik op fora, Google of op websites waar ik even iets op moet zoeken. Youtube-filmpjes kijk ik maar heel zelden op mijn mobiel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je kan vaak ook een extra bundel aanzetten als je over de 650 mb heen gaat betaal je dan bijvoorbeeld 2,50 extra voor 100 mb. Heb je het contract al afgesloten? Dan heb je er als goed is ook een verkooptool bij met alle prijzen en bundels. Zou die dan eens even goed doorlezen met alle mogelijkheden
Als je thuis/op werk WIFI gebruikt en je bundel voor al die andere momenten dat je geen WIFI tot je beschikking hebt is het echt voldoende. Heb zelf een bundel van 500mb, maar hiervan gebruik ik maandelijks ongeveer de helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven