iCloud voor dummies - agenda afspr

03-03-2014 15:17 31 berichten
Ik heb een agenda op mijn iPhone 5s die ook gegevens haalt uit een account op mijn werk. Nu wordt dat werk account binnenkort opgeheven wegens geen werknemer meer. Als ik nu dat account uit zet verdwijnen alle afspraken uit de agenda op telefoon.

Kan ik dat op een of andere manier voorkomen?

En als niet: kan een backup op iCloud er voor zorgen dat ik die backup terug kan zetten en zo afspraken weer heb?

Ik hoor graag of iemand dit weet. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een privetelefoon die je synchroniseert met je werkmail? Het is toch logisch dat dan die werkafspraken uit je privetelefoon verdwijnen, want er is dan geen connectie meer met je werkmail? Waarom wil je die afspraken nog inzien dan, die zijn toch al geweest?

Ik mag hopen dat je werkgever het niet toestaat om een backup te maken van je werkmail/agenda op een prive omgeving. Uit dienst betekend ook geen toegang meer tot informatie die van je werkgever is.
Geen mail. Agenda. En soms zet je op kantoor wel eens een Prive afspraak in je agenda. Dat lijkt me logisch. En soms liggen die afspraken voorbij het punt dat je in dienst bent. Ook niet heel raar.
Je bedoelt dat alle afspraken uit je agenda wist, ook de prive-afspraken?
Ja echt alles. Dus ook wat ik wel gewoon op telefoon in agenda gezet heb. Help!
Misschien moet ik een instelling anders zetten over wat de belangrijkste agenda is ofzo?
quote:Suze02 schreef op 03 maart 2014 @ 15:47:

Geen mail. Agenda. En soms zet je op kantoor wel eens een Prive afspraak in je agenda. Dat lijkt me logisch. En soms liggen die afspraken voorbij het punt dat je in dienst bent. Ook niet heel raar.De connectie met de server van je werk wordt toch verbroken bij een uitdiensttreding, lijkt me logisch dat die afspraken dan niet meer in je agenda staan. Dan moet je ze gewoon in je prive agenda zetten.
Voor wat het waard is (veel verstand heb ik er niet van), maar ik heb prive- en werkafspraken Die zet ik dus in 1 van die 2 categorien. Soms zet ik per ongeluk een werkafspraak in 'thuis'en dan begint mijn man te piepen dat hij dat soort dingen niet ook van mij wil weten, maar alleen de prove-afspraken

Dus kun je de afspraken niet indelen? Heeft het daarmee te maken?
quote:Suze02 schreef op 03 maart 2014 @ 15:59:

Ja echt alles. Dus ook wat ik wel gewoon op telefoon in agenda gezet heb. Help!In weke agenda heb je die afspraken gezet? In je prive (Hotmail/outlook/google) agenda of in je werkagenda? Alles wat in je werkagenda staat kun je niet meer inzien nadat je dienstverband gestopt is.
Sinne, je hebt overduidelijk geen idee waar je het over hebt dus zou je je er alsjeblieft niet meer mee kunnen bemoeien? Dank je.
En wat precies begrijp ik er dan niet aan?

Leg het dan eens wat duidelijker uit.
Je hebt dus je privé-afspraken in je werkagenda gezet? Dat wordt alles handmatig overzetten naar je privé-agenda.
Ik heb een app, weekcalander. En er is dus geen verschil tussen werk en Prive. Alles verdwijnt als ik account op non-actief zet. Zowel afspraken gemaakt op pc werk als afspraken gemaakt op telefoon (die dus niet op account werk loopt).
@ Sinne, Suze heeft het over een agenda app op haar IPhone. Daar komt geen hotmail etc aan te pas.

@ Suze: dit is een vrij technische vraag (althans voor mij). Ik weet het antwoord niet. Een ander forumlid misschien wel. Maar, het moet wel even van m'n hart dat jouw reactie naar Sinne echt heel onaardig is. Take it easy.

Zo en verder zal ik me er ook niet mee bemoeien want ik heb er geen verstand van. Lees wel graag mee, want ik zit met hetzelfde issue.
Suze: er schiet me iets te binnen. Binnen Weekcalendar heb je een optiemenu waarin je je agenda's aan en uit kunt zetten. Je hebt drie mogelijkheden: privé, werk en nog een andere.

Als je werk nu uitschakelt en privé ingeschakeld houdt?
Sinne werkt op mijn irritatie spier, das helder

Maar haar eerste post begint al met "logisch dat" en "ik mag hopen". Over onaardig gesproken...
Het is dus niet je agenda van de iPhone zelf, maar een app? dan zou je daar bij de instellingen moeten kijken denk ik, ja. Lijkt me het meest logisch.
Ga ik proberen! Ik laat je weten of het werkt.
Ga naar de app. Druk op knopje 'instellingen' (zonvormig knopje, tweede van links onderaan). Dan op 'meerdere agenda's'

Daar iets mee doen?
Er zijn idd 3 agenda's en die Exchange. Ze staan alle 4 aan en Exchange uit zetten heeft idd als gevolg dat alles weg is behalve de "gekochte" feestdagen en schoolvakanties.

Ergens is de Exchange agenda dus belangrijker dan de agenda die door telefoon gebruikt wordt.

Irritant.
Ik hoop nog steeds dat een back up maken in cloud, Exchange eraf gooien en backup terug plaatsen de oplossing is. Iemand enig idee?
Een Exchange account is een account dat alleen maar synchroniseert met je werk-account. De afspraken staan dus niet op je telefoon. Je kunt die agenda dan ook niet synchroniseren met je iCloud omdat het een live-verbinding is (om het maar even zo te noemen). Je zult per afspraak moeten kijken of je in Weekcal de kalender waar de afspraak in staat kunt wijzigen.

Als dat niet kan, zul je ze handmatig in je privé agenda moeten zetten...
Elke afspraak die je maakt in iCal of welke app dan ook, kun je koppelen aan een bepaalde agenda die je zelf kunt aanmaken. Bijvoorbeeld bij ons werken we thuis met 1 iCloud account van Apple en met 3 verschillende agenda's. Privé en 2 zakelijke. Deze kun je naar gelang aan of uitzetten bij instellingen. Je moet wel bij het maken van de afspraak zorgen dat ie in de goede agenda terecht komt. Dus als je alle afspraken in den beginne in dezelfde zet, tja dan verdwijnen ze idd allemaal als je de link uitzet.
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Even voor Android in de hoop dat het ook voor iPhone werkt...

Ik heb op mijn telefoon toegang tot de agenda van een vereniging waarbij ik aangesloten ben. Als ik zo'n afspraak selecteer kan ik in mijn agenda-app ergens op klikken zodat ik het agenda-item kan kopiëren naar mijn eigen agenda. Kan dat bij jou niet?
En als jij de afspraken zelf hebt ingepland, is het dan niet mogelijk om van de werkafspraak een privé-afspraak te maken? Bij mij kan dat met drie handelingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven