iCloud voor dummies - agenda afspr
maandag 3 maart 2014 om 15:17
Ik heb een agenda op mijn iPhone 5s die ook gegevens haalt uit een account op mijn werk. Nu wordt dat werk account binnenkort opgeheven wegens geen werknemer meer. Als ik nu dat account uit zet verdwijnen alle afspraken uit de agenda op telefoon.
Kan ik dat op een of andere manier voorkomen?
En als niet: kan een backup op iCloud er voor zorgen dat ik die backup terug kan zetten en zo afspraken weer heb?
Ik hoor graag of iemand dit weet. Dank!
Kan ik dat op een of andere manier voorkomen?
En als niet: kan een backup op iCloud er voor zorgen dat ik die backup terug kan zetten en zo afspraken weer heb?
Ik hoor graag of iemand dit weet. Dank!
maandag 3 maart 2014 om 15:40
Je hebt een privetelefoon die je synchroniseert met je werkmail? Het is toch logisch dat dan die werkafspraken uit je privetelefoon verdwijnen, want er is dan geen connectie meer met je werkmail? Waarom wil je die afspraken nog inzien dan, die zijn toch al geweest?
Ik mag hopen dat je werkgever het niet toestaat om een backup te maken van je werkmail/agenda op een prive omgeving. Uit dienst betekend ook geen toegang meer tot informatie die van je werkgever is.
Ik mag hopen dat je werkgever het niet toestaat om een backup te maken van je werkmail/agenda op een prive omgeving. Uit dienst betekend ook geen toegang meer tot informatie die van je werkgever is.
maandag 3 maart 2014 om 16:10
quote:Suze02 schreef op 03 maart 2014 @ 15:47:
Geen mail. Agenda. En soms zet je op kantoor wel eens een Prive afspraak in je agenda. Dat lijkt me logisch. En soms liggen die afspraken voorbij het punt dat je in dienst bent. Ook niet heel raar.De connectie met de server van je werk wordt toch verbroken bij een uitdiensttreding, lijkt me logisch dat die afspraken dan niet meer in je agenda staan. Dan moet je ze gewoon in je prive agenda zetten.
Geen mail. Agenda. En soms zet je op kantoor wel eens een Prive afspraak in je agenda. Dat lijkt me logisch. En soms liggen die afspraken voorbij het punt dat je in dienst bent. Ook niet heel raar.De connectie met de server van je werk wordt toch verbroken bij een uitdiensttreding, lijkt me logisch dat die afspraken dan niet meer in je agenda staan. Dan moet je ze gewoon in je prive agenda zetten.
maandag 3 maart 2014 om 16:11
Voor wat het waard is (veel verstand heb ik er niet van), maar ik heb prive- en werkafspraken Die zet ik dus in 1 van die 2 categorien. Soms zet ik per ongeluk een werkafspraak in 'thuis'en dan begint mijn man te piepen dat hij dat soort dingen niet ook van mij wil weten, maar alleen de prove-afspraken
Dus kun je de afspraken niet indelen? Heeft het daarmee te maken?
Dus kun je de afspraken niet indelen? Heeft het daarmee te maken?
maandag 3 maart 2014 om 16:11
quote:Suze02 schreef op 03 maart 2014 @ 15:59:
Ja echt alles. Dus ook wat ik wel gewoon op telefoon in agenda gezet heb. Help!In weke agenda heb je die afspraken gezet? In je prive (Hotmail/outlook/google) agenda of in je werkagenda? Alles wat in je werkagenda staat kun je niet meer inzien nadat je dienstverband gestopt is.
Ja echt alles. Dus ook wat ik wel gewoon op telefoon in agenda gezet heb. Help!In weke agenda heb je die afspraken gezet? In je prive (Hotmail/outlook/google) agenda of in je werkagenda? Alles wat in je werkagenda staat kun je niet meer inzien nadat je dienstverband gestopt is.
maandag 3 maart 2014 om 16:23
@ Sinne, Suze heeft het over een agenda app op haar IPhone. Daar komt geen hotmail etc aan te pas.
@ Suze: dit is een vrij technische vraag (althans voor mij). Ik weet het antwoord niet. Een ander forumlid misschien wel. Maar, het moet wel even van m'n hart dat jouw reactie naar Sinne echt heel onaardig is. Take it easy.
Zo en verder zal ik me er ook niet mee bemoeien want ik heb er geen verstand van. Lees wel graag mee, want ik zit met hetzelfde issue.
@ Suze: dit is een vrij technische vraag (althans voor mij). Ik weet het antwoord niet. Een ander forumlid misschien wel. Maar, het moet wel even van m'n hart dat jouw reactie naar Sinne echt heel onaardig is. Take it easy.
Zo en verder zal ik me er ook niet mee bemoeien want ik heb er geen verstand van. Lees wel graag mee, want ik zit met hetzelfde issue.
maandag 3 maart 2014 om 16:33
maandag 3 maart 2014 om 18:07
Een Exchange account is een account dat alleen maar synchroniseert met je werk-account. De afspraken staan dus niet op je telefoon. Je kunt die agenda dan ook niet synchroniseren met je iCloud omdat het een live-verbinding is (om het maar even zo te noemen). Je zult per afspraak moeten kijken of je in Weekcal de kalender waar de afspraak in staat kunt wijzigen.
Als dat niet kan, zul je ze handmatig in je privé agenda moeten zetten...
Als dat niet kan, zul je ze handmatig in je privé agenda moeten zetten...
maandag 3 maart 2014 om 18:58
Elke afspraak die je maakt in iCal of welke app dan ook, kun je koppelen aan een bepaalde agenda die je zelf kunt aanmaken. Bijvoorbeeld bij ons werken we thuis met 1 iCloud account van Apple en met 3 verschillende agenda's. Privé en 2 zakelijke. Deze kun je naar gelang aan of uitzetten bij instellingen. Je moet wel bij het maken van de afspraak zorgen dat ie in de goede agenda terecht komt. Dus als je alle afspraken in den beginne in dezelfde zet, tja dan verdwijnen ze idd allemaal als je de link uitzet.
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
maandag 3 maart 2014 om 19:16
Even voor Android in de hoop dat het ook voor iPhone werkt...
Ik heb op mijn telefoon toegang tot de agenda van een vereniging waarbij ik aangesloten ben. Als ik zo'n afspraak selecteer kan ik in mijn agenda-app ergens op klikken zodat ik het agenda-item kan kopiëren naar mijn eigen agenda. Kan dat bij jou niet?
Ik heb op mijn telefoon toegang tot de agenda van een vereniging waarbij ik aangesloten ben. Als ik zo'n afspraak selecteer kan ik in mijn agenda-app ergens op klikken zodat ik het agenda-item kan kopiëren naar mijn eigen agenda. Kan dat bij jou niet?