Intern modem

01-04-2011 21:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met mijn Samsung N220 al aan mijn derde extern modem (een usb stick) toe en baal nogal van de kwetsbaarheid van zo'n ding. En ik ben een digibeet, ik zeg het maar even.

Heb begrepen uit een australische site dat er op mijn netbook een intern modem moet zitten. Eerder al eens naar het apparaat gekeken samen met de leverancier, maar we konden dat ding niet vinden. Er zit binnenin, nabij de batterij, wel een vakje waar eventueel iets in zou kunnen, maar het is niet zichtbaar hoe dat iets er dan ingestoken zou moeten kunnen worden, en er zit vooraan een schuifje wat weg kan en toegang geeft tot een stuk of zes van die koperen streepjes.

Hoe ziet een intern modem er normaal gesproken uit? Waar vind ik het (liefst op deze computer, maar van de drie modellen weet ik niet eens welke ik heb)? Is er nog bepaalde software (of hardware) bij nodig? Naar welke termen moet ik googlen? En niet onbelangrijk: verstoort het op de één of andere manier de net weer geïnstalleerde software voor de usb stick?
Volgens de Samsung site heb je geen modem: klik
Kijk eens bij config /scherm/ netwerk verbindingen staat daar niets tussen ?
Propjesman, als ik bij configuratiescherm kijk word ik niet veel wijzer omdat ik niet weet waar ik precies naar moet zoeken. Ik zal het dus wel moeten houden bij wat Tegucigalpa zegt. Zo'n ding is dus niet apart leverbaar en simpelweg in te steken, achter die batterij? Ik heb geen idee wat voor ding het is..
Laptop modem:

Ik weet dat je het zou kunnen inbouwen in laptops, maar ik weet niet of het kan in een netbook. Ook op internet kan ik niet iets specifiek over je laptop vinden.

Ik zou je aanraden om naar een computerspeciaalzaak te gaan en er naar te vragen (maar ik denk dat de kans klein is dat het kan).
Ehm, watvoor verbinding/abonnement heb je eigenlijk?

Want je hebt het over een USB-modem, zit er aan dat modem ook nog een kabeltje of antenne?

Jouw computer heeft namelijk een ingebouwde netwerkpoort EN ingebouwd draadloos netwerk, dus tenzij je met een "dongle" via 3G/UMTS/HSDPA online gaat heb je misschien heel dat USB-ding niet eens nodig...

Bovenstaand plaatje is van een telefoon-modem, dus om in te bellen of te faxen met je computer, maar dat gebeurt bijna nergens meer...
Tegucigalpa, goed idee, dat soort winkels kan ik wel vinden.

Lulletjerozenwater, ik werk nu dus via een soort 'dongle' (dat is uiteindelijk toch ook een usb-stick?). Er zit een simkaartje in.
Ik zou je dongle niet rechtstreeks in de PC stoppen.. Dat is kwetsbaar en breekt snel af.

Gebruik een USB verlengkabeltje dat je tussen je PC en dongle doet.. De Dongle breekt dan niet meer af.
Ook een goede tip, Alex. Ware het niet dat de enige keer dat ik dat probeerde mijn dongle er spontaan mee ophield. Kan toeval zijn, (toch?) maar ik haalde me spoken in het hoofd dat er dan ineens weer een programmawijziging moest worden geinstalleerd of zo. Ja, ik weet het, dit klinkt erg digibetisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven