iPad 4 of Mini?

01-01-2013 19:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!

Allereerst iedereen een goed en gezond 2013 toegewenst!

Mijn man en ik hebben nu een Ipad 2 en willen er eentje bij.. We hoeven hem gelukkig niet af te rekenen dus de prijs is in deze geen issue maar we twijfelen heel erg tussen de iPad 4 en de mini! Heeft iemand ervaringen met beide? Het zou alleen om de wifi versies gaan. Gewoon voor huis, tuin en keuken gebruik. Voordeel van de mini lijkt mij t mega handzame formaat maar mijn man is weer helemaal gek op het mooie beeldscherm en snelle processor van de 4.. Hoe gaan we kiezen?

Trouwens.. We gaan sowieso niet voor een Android tablet dus die discussie hoef ik niet nog eens te lezen.. Daar zijn al zat topics over

Ben benieuwd naar jullie meningen!
Ik lees mee, hier hetzelfde. Wist niet eens trouwens dat er een iPad 4 was... Maar wij twijfelen dus over de 3 en de mini. Momenteel zijn we toch meer pro 3. Voornamelijk omdat wij hem ook thuis gebruiken en dan de kleinere versie niet veel voordelen heeft...
Gelukkig, we zijn niet de enige!

Wij zijn alleen bang dat als we nu een 4 nemen de 2 ongebruikt blijft liggen.. De mini gebruik je misschien op een andere manier, wat makkelijker in bed of op de wc oid..

Maar goed, we zijn er dus niet uit, ook omdat de mini weer qua techniek wat ouder is.. Maar hij is wel mooi!! Dussss... Wie helpt!!
Op de wc...?!
Ik heb zelf nog een iPad1, die het nog steeds geweldig doet. Als ik mocht kiezen tussen een iPad4 en een mini zou ik de mini kiezen. Omdat hij wat kleiner en lichter is (dus makkelijker mee te nemen in de trein bv).
De mini ouder? Hij is net uit!

Ik kan je ook niet helpen. Twijfel zelf ook een beetje, maar ga pas in mei ofzo een nieuwe aanschaffen dus ik heb nog even. Zoon heeft net een mini gekocht dus ik kan even proberen, zelf heb ik een iPad 1. De mini is wel heerlijk licht en handzaam en kan wel gewoon alles, man heeft al bedacht dat hij graag voor zichzelf zo eentje wil.
quote:lone84 schreef op 01 januari 2013 @ 19:33:

Op de wc...?!

Ik denk om de tijd te verdrijven, want voor de andere zaken hebben ze vast toiletpapier.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een drie zou ik sowieso niet doen want apple gooit die eruit dus dan heb je straks problemen met accessoires etc. As je hem veel thuis wil gebruiken zou ik de vier doen, wil je hem veel meenemen de mini.
Ik heb de Ipad 1 en Ipod 4. Nu voor een mini gekozen, puur met het oog op reizen. Zou ik dat niet doen, dan zou ik voor de 4 gaan, ivm langere ondersteuning software door betere processor.
Ik gebruik hem ook op de wc, heb nogal moeite met poepen en kan dan lekker forummen.
Ik zei iPad 3 maar eigenlijk is het de "nieuwe" 2. Volgens de site van Apple is er nog geen 4 (en 3 dus ook niet).
Wij hebben ze allebei in huis (4 en mini) en ik zou voor de mini gaan.

Dat het beeld kleiner is merk je eigenlijk niet in het gebruik, dat went zo snel.

maar hij is zo veel lichter en makkelijker mee te nemen.

Het is ook echt weer heel anders dan de iPad 2 terwijl de vier eigenlijk niet zo heel veel toevoegt behalve beeldkwaliteit natuurlijk maar dat merk je ook alleen als je ze naast elkaar legt.
Mijn ouders hebben de 2 en wij, de kinderen, hebben een mini van ze gekregen. Ook ik zou weer voor de mini gaan. Beeldformaat merk ik niet dat 'ie te klein zou zijn. Groot voordeel is dat ik de mini met 1 hand kan vasthouden, het prettige formaat in een kleinere tas, en het gewicht. Mijn advies: ga voor de mini!
Haha, op dit moment loopt t precies gelijk! Maar iedereen wel thnx voor t meedenken En idd op de wc om de tijd te doden.. Zit je ongemerkt ineens heel lang te 'forummen' haha!

Ik begin door alle verhalen toch wel sterk aan de mini te denken.. Alleen hoeveel last kan je in de toekomst hebben van die oude processor? Dat nieuwe dingen niet draaien enzo?
ik wacht zelf op ipad 5 en ik hoop dat hij wat groter is.
it's a big club and you ain't in it
.
Ook gelijk even een vraagje.

Jullie hebben het over de ipad3 en 4, maar als ik op de site van apple kijk zie ik alleen dat ze bij producten van de ipad, de ipad mini, de ipad2 en de ipad met retina display aanbieden.

Is die laatste dan de ipad 4???

En welke is dan de ipad3?
.
Ik had ipad 1 en sinds 2 weken heb ik de mini ipad (ipad1 weggegeven). Ben dolblij met de mini. Als ik nu een gewone ipad in mijn hand heb (vriend heeft ipad 3), vind ik het echt een log en zwaar ding. Ik kijk ook bijv. Uitz gemist op mn ipad en dacht dat ik mn gewone ipad daarvoor wel wilde houden. Maar ik vind het scherm echt prima. Daarom ook besloten om mn ipad 1 weg te geven. Nog geen seconde spijt van gehad. En idd een gemak in bed, op de bank etc.
.
Ik heb een iPad3 en een mini, als ik zou moeten kiezen zou ik zeker niet voor de mini gaan. Ik vindt de mini echt aanzienlijk trager dan de iPad3. Hij is leuk om mee te nemen maar mijn voorkeur ligt echt bij de grote versie.

Het scheelt inderdaad in gewicht maar daarna houdt het voordeel voor mij ook op.
quote:oddjobx schreef op 01 januari 2013 @ 21:47:

De 4 is een 3 met een snellere processor.

De 3 had de snelheid van de iPhone 4 S.

Beide waren half zo snel als de concurrenten.

Toen Google met de Nexus kwam, heeft Apple er ook eentje uitgebracht van dat formaat, en van de gewone de snelheid verbeterd.Ik denk dat je de iPhone en de iPad door elkaar haalt. Je hebt momenteel de iPad mini, de iPad 2 en de nieuwe iPad 2; http://www.apple.com/nl/ipad/compare/
.
.
quote:oddjobx schreef op 01 januari 2013 @ 21:56:

Misschien moet je refreshen, Neves.

Denk dat je scherm nog op een paar jaar terug staat.

Er komt nu, wordt verwacht, al een iPad 5, in maart.

En de iPhone 5 is alweer aan ´t roesten.Huh?? Stuur eens een link dan van de iPad 4?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven