Ipad of Samsung tab ?

20-09-2013 13:26 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
We twijfelen tussen een samsung tab 3 of een Ipad retina ...

Dingen die misschien belangrijk zijn :

- partner heeft een iphone 5

- ik een samsung (evt volgende ook een iphone 5 maar kan oko wer een samsung zijn)

- tv net nieuw is een samsung smart tv

wat zou jullie keuze zijn en waarom ?
Asus Google Nexus 7.

Véél mooier, vloeiender en scherper beeld dan Samsung Tab.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Samsung tab 2, vanwege het grote prijsverschil.
Zeker een iPad. Ik heb zelf een iPad en mijn moeder een Samsung tablet. Ik heb die wel eens in handen gehad, maar ik vind 'm niet vooruit te branden zo langzaam, terwijl mijn iPad vloeiend en snel reageert en ook mooi scherp beeld geeft.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
iPad!
quote:Juultje schreef op 20 september 2013 @ 13:41:

Zeker een iPad. Ik heb zelf een iPad en mijn moeder een Samsung tablet. Ik heb die wel eens in handen gehad, maar ik vind 'm niet vooruit te branden zo langzaam, terwijl mijn iPad vloeiend en snel reageert en ook mooi scherp beeld geeft.

? nooit iets van gemerkt met tab 2

Beeld is goed en hij loopt lekker vlot.

Misschien scheelt het dat ik er niet 300 vage apps op heb gezet
iPad, alleen al vanwege het retinascherm. Als je eenmaal aan retina gewend bent, een scherm waarbij je de pixels niet meer ziet, dan wil je nooit meer terug.

Boeken lezen, door tijdschriften bladeren is met dit scherm totaal geen probleem meer.
quote:Snoesje666 schreef op 20 september 2013 @ 13:39:

Asus Google Nexus 7.

Véél mooier, vloeiender en scherper beeld dan Samsung Tab.Dit. Goedkoper en veel beter.
oftwel: iedereen gaat nu roepen dat het apparaat dat ze zelf ook hebben, de beste keuze is.....

Kijk ook nog even naar de prijs (volgens mij zo maar 100 euro verschil) en de cashback actie van 50 euro bij Samsung.

Daarnaast zijn er natuurlijjk ook nog andere Android tablet bouwers.

En naast de hardware kan het natuurlijk ook nog eens gaan om "vind ik IOS of Android een fijn besturingssyteem" en "welke apps zou ik willen gebruiken en zijn die er voor IOS/Android en wat kosten die"
Kan ik trouwens de kruidvat foto software op zowel de samsung zetten als de ipad ?

Ga mij ook even laten voorlichten over de Asus hoor daar meer goede verhalen over.
.
Wij hebben onlangs onze Samsung tab verkocht en er een IPad voor in de plaats gekocht. Zegt genoeg denk ik :-)
quote:sehnsucht schreef op 20 september 2013 @ 13:46:

[...]

? nooit iets van gemerkt met tab 2

Beeld is goed en hij loopt lekker vlot.

Misschien scheelt het dat ik er niet 300 vage apps op heb gezetMijn moeder ook niet Is al vanaf dat hij nieuw gekocht is, misschien is het vooral merkbaar als je een iPad gewend bent?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Snoesje666 schreef op 20 september 2013 @ 13:39:

Asus Google Nexus 7.

Véél mooier, vloeiender en scherper beeld dan Samsung Tab.DIT!! +1000!!!
quote:oddjobx schreef op 20 september 2013 @ 14:00:

Kadanz, ga jij nou ook meedoen, als man zelfs, met die ongefundeerde louter spam-kreten?

---they also tend to produce brighter, smoother images than most LCD technology...

(en bij retina gaat 't om de hoek van het kijken. Het is verder gewoon lcd.)

(forbes)

Samsung plans to show off a 13.3 inch display with a resolution of 3200 x 1800. This is in contrast to 2560 x 1600 resolution on a 13 inch Apple Retina MacBook Pro. Samsung resolution amounts to an astounding 276 pixels per inch compared to 227 pixels per inch for a comparable Retina display. More astounding is Samsung’s claim that the new display will consume only 70% of the power that existing displays consume. Samsung claims to be achieving this feat by increasing efficiency of backlighting and reducing the number of driver circuits. Of course, there is more to displays than just resolution. Apple has previously talked about true reproduction of color in its displays. It will be interesting to see how Apple responds.

*als 't niet meer om de inhoud gaat, blijft een sekte over* .

Hoi oddjobx,

Over welke huidige Samsung tablet heb je het?

Welke Samsung komt nu op dit moment in de buurt van de iPad retinaschermen? Ik hou me ten zeerste aanbevolen, want ook mijn portemonnee kent z'n grenzen

Maar zie ik je nu serieus beweren dat een retinascherm niet vele malen scherper is? Loop eens naar je locale mediamarkt en vergelijk zelf zou ik zeggen...
quote:Juultje schreef op 20 september 2013 @ 14:04:

[...]

Mijn moeder ook niet Is al vanaf dat hij nieuw gekocht is, misschien is het vooral merkbaar als je een iPad gewend bent?

De vraag was welke tablet en waarom.

Zoals ik al aangaf in mijn eerste post was de prijs het belangrijkste argument.

Verder zal het mij worst zijn wat iemand aanschaft
.
Wij zouden voor de Samsung Tab gaan.

Ernaast lag de Nexus 7.

Haarscherp beeld, veel snellere reactie, tientje duurder.

Direct gedaan. Zalig ding, wordt elke dag uren gebruikt, ook als e-reader. Inmiddels heeft Snoezekind ook een Nexus 7.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:oddjobx schreef op 20 september 2013 @ 14:15:

Kadanz, dan ben je niet thuis in de types.

Een iPad heeft maar 1024x768, en 2048x1536.

Een Samsung Nexus 10 van vorig jaar 2560x1600

Ok, ik zal ze eens naast elkaar leggen vanmiddag in de MM. Ik heb een eerdere Nexus in handen gehad en wist niet hoe snel ik hem weer beleefd terug moest geven aan de eigenaar. Plastic...traag...bijna aandoenlijk...

Maar als jij zegt dat de Nexus 10 super is dan wil ik je wel geloven hoor. Ik ben namelijk geen applefanaat zoals jij keer op keer beschuldigt. Ik hou twee apparaten naast elkaar en oordeel. Als de Nexus dan inderdaad een beter scherm heeft en mij verder ook weet te overtuigen qua vormgeving, bouwkwaliteit, prestaties, esthetica etc... dan zou ik een overstap overwegen. Waarom niet. Maar zover is het denk ik nog lang niet.
Hier ook een Nexus 7 (model 2013), zeer tevreden over.

Laat je dus zeker niet vangen door termen als Retina Display. De meeste tablets hebben vele betere resolutie dan retina. Retina display is ook maar een term die Apple geclaimd heeft, dus andere fabrikanten mogen hem niet gebruiken.
Ik had ipad.

Toen een samsung, maar wil zo graag weer een ipad.

Mennnnnn wat vind ik die samsung langzaam:-).

Constant het laden van de fotos op bv marktplaats, terwijl ipad ze direct heeft.

Dan liever maar wat duurder...
.
.
iPad! Zo lekker makkelijk en snel helemaal tevreden!
Samsung tab ligt te verstoffen in de kast, wordt alleen nog voor tv kijken gebruikt als alle andere tabs, iPads dus, in gebruik zijn.

iPad mini is een goed alternatief, goedkoper en ligt echt heerlijk in de hand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven